عمومیمعرفی کسب و کار

تعداد کش های کاور فرش کشدار و روفرشی کشدار

روفرشی کشدار که تحت عنوان کاور فرش نیز شناخته می شود، نوعی جدید و خاص از روفرشی های قدیمی است که در آن روفرشی به وسیله کش به دور فرش الصاق می شود و دیگر به سادگی از روی فرش جمع نمی شود. با روفرشی کشدار دیگر نیازی ندارید که هر دقیقه و هر ساعت روفرشی جمع شده خود را مرتب کنید و به لطف کش هایی که روفرشی را به دور فرش محکم کرده اند، روفرشی در جای خود باقی می ماند و هر از گاهی فقط نیاز است که روی روفرشی را با دست بکشید و آن را صاف تر کنید. همراه النافرش باشید تا در جریان فرآیند کشدوزی روفرشی کشدار قرار بگیرید.

روفرشی کشدار یکی از انواع روفرشی است که به دلیل استفاده راحت و قیمت مناسب، طرفداران زیادی دارد. خبر خوب این است که فروشگاه ما  امکان خرید کاور فرش به صورت اقساطی را دارند. به این ترتیب شما می‌توانید با کم‌ترین پیش پرداخت محصول دلخواه خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

از چه نوع کش هایی برای کشدوزی روفرشی کشدار استفاده می شود؟

کش های استفاده شده در روفرشی کشدار باید بسیار با کیفیت باشند تا در برابر پارگی مقاوم و در صورت شستشو دوام خود را از دست ندهند. در عین حال، این کش ها باید قدرت کافی را برای نگه داشتن روفرشی روی فرش داشته باشند. غالبا از سه نوع کش در کشدوزی روفرشی کشدار استفاده می شود:

  • کش دو سانت: این کش از رایج ترین انواع کش های استفاده شده در روفرشی کشدار است و بیشترین استفاده از این کش صورت می پذیرد. کش دو سانت در عین حال که مقاومت بالایی دارد می تواند روفرشی را به خوبی روی فرش نگه دارد اما برای روفرشی های بزرگتر نسبت به کش سه سانت اولویت کمتری دارد.
  • کش سه سانت: این کش از کش دو سانت ضخیم تر است و به همین علت مقاومت بیشتری در برابر کشش و پارگی دارد. این کش برای روفرشی های بزرگتر و سنگین تر مانند روفرشی کشدار 12 متری استفاده می شود. ناگفته نماند که کش دو سانت اگر کیفیت بالایی داشته باشد در موارد سنگین نیز به کار می رود.
  • نوار کش: این نوع کش از یک نوار پارچه ای تشکیل شده است که در دور تا دور روفرشی دوخته می شود و نسبت به دو نوع بالا انعطاف بیشتری دارد تا در عین مقاومت خوب، با حرکت پا فشارهای وارده به روفرشی را نیز خنثی کند.

تعداد کش های کاور فرش کشدار و روفرشی کشدار

 

اکثر کاور فرش های موجود در سایت منسوجات رامش به دو شکل کشدوزی می شوند. در واقع دو کارگاه مختلف داریم که هر کدام دوخت منحصر به خود را دارد.

  • در کارگاه اول از کش دور تا دور، کش کمری، چهار کش گوشه استفاده می شود و گوشه های کاور هم پاکتی می شوند.
  • در کارگاه دوم از کش دور تا دور ۲ یا ۳ کش کمری استفاده می شود ( ۱۲ متری سه کش و بقیه سایز ها ۲ کش). در این دوخت طبق تجربه از کش گوشه استفاده نمی شود. ولی اگر مشتری بخواد کش گوشه ها هم با هزینه اندکی اضافه می کنیم ( گرچه استفاده از کش گوشه در این دوخت توصیه نمی شود)

خرید روفرشی طبق سایز دقیق فرش های مشتریان می باشد و همچنین استفاده از این دو نوع کش دوزی، تا حد خیلی خوبی مانع حرکت و سر خوردن کاور فرش می شود.

کش های استفاده سده در کاور فرش های منسوجات رامش از کش های دو سانت تبریز با بالاترین کیفیت اند.

توجه به این نکته ضروری است که برای حفظ سلامت کش ها لازم است کاور فرش ها در زیر دمای ۳۰ درجه شسته شوند.

اهمیت دوخت روفرشی کشدار

دوخت روفرشی کشداردر انواع مختلف به صورت بسیار شکیل، زیبا و با دقت انجام می گیرد. این روفرشی ها با کمک الیاف بسیار لطیف و مرغوب همچون: الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی، پنبه، کتان، نخ، ابریشم و… طراحی و تولید می شوند، به همین جهت در مقایسه با روفرشی های دیگر، بسیار نازک تر و لطیف تر هستند.طرز دوخت روفرشی کشداربه گونه ای است کهروفرشیبه هیچ عنوان روی فرش لیز نمیخورد و به همان شکل اولیه باقی می ماند. همچنین این مدل روفرشی، کاملا سطح فرش را بدون هیچ گونه چروک و بهم ریختگی که باعث لطمه زدن به زیبایی دکوراسیون شود، به طور کامل پوشش می‌دهد.

از آنجایی که  دلیل خرید روفرشی و کاور تشک، محافظت از فرش و تشک در مقابل آلودگی ها، تابش مستقیم نور آفتاب و هر گونه موارد آسیب رسان دیگر است، پس روفرشی خوب باید به طور کامل سطح فرش را پوشش دهد و بر روی آن ثابت و فیکس باقی بماند، به صورتی که رفت و آمد بر روی آنها موجب جمع و یا چروک شدن آنها نشود.

خوشبختانه برعکس سایر روفرشی ها، روفرشی کشدار به گونه ای است که این نیاز را برطرف می کند و کاملا صاف، ثابت و زیبا بر روی فرش ها قرار می گیرد. به عبارت ساده تر، الگوی دوخت روفرشی کشدار به گونه ای است که کاملا چهار طرف فرش را پوشش می دهد و تحت هیچ شرایطی، از سطح فرش جدا نمی شود. امروزه تولیدکنندگان روفرشی در شرکت carpetdepo، با تعبیه کردن کش در اطراف آن ها یا به عبارتی با کشدار کردن روفرشی و محافظ تشک ضد آب، سبب ایجاد کاوری مقاوم برای محافظت از فرش میشوند که در مقایسه با نمونه های قدیمی بسیار بهتر و زیباتر عمل می کنند.

دوخت کاور فرش و کش دار کردن آن در ابعاد و سایز های مختلف

دوخت روفرشی کشدار در طرح ها، رنگ ها، ابعاد و انواع مختلف صورت می گیرد. با این روش، مشکل سر خوردن و جابجایی روفرشی سنتی یزدی خود به خود حل می شود. بنابراین مصرف کننده به راحتی می تواند با در نظر گرفتن ابعاد، طول و عرض فرش خود اقدام به تهیه ی انواع متفاوت روفرشی کند.

جالب است بدانید که که کشدوزی کردن روفرشی، به قدری زیبا حرفه ای و چشم نواز است که گاهی از آن برای پوشاندن سطح فرش های قدیمی، کهنه و از مد افتاده هم استفاده می کنند. علاوه بر آن افراد زیادی برای ایجاد تنوع و خلق دکوراسیون جدید از این روفرشی ها بهره می برند و استفاده از آنها می تواند روح جدیدی به کالبد چیدمان های قدیمی بدمد. به همین جهت استفاده از روفرشی ها و روش دوخت روفرشی کشدار، دارای مخاطبان و طرفدار های زیادی هستند. در راستای همین مخاطبان زیاد افراد بسیاری اقدام به آموزش دوخت روفرشی کشدار به علاقه مندان می کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا