عمومیمعرفی کسب و کار

تفاوت سایبان برقی با روف گاردن؟

هر نوع سایبان باغ مزایای منحصر به فرد خود را ارائه می‌دهد؛ بنابراین قبل از خرید مطمئن شوید که نیازهای خود را در نظر گرفته اید. اما برخی افراد سایبان را با روف گاردن اشتباه می‌گیرند که به همین دلیل، در ادامه مقاله ابتدا سایبان برقی و سپس روف گاردن را بررسی خواهیم کرد.

سایبان برقی چیست؟

سایبان یک سازه عمودی است و اغلب به راحتی تا خواهدشد. همانطور که در تراس‌های کافه‌ها و همچنین در خانه‌ها دیده می‌شود، در عین حال که سطح کف را به خطر نمی‌اندازد و در عوض، محافظت در برابر آفتاب را فراهم می‌کند. همچنین اشعه‌های خورشید و باران را منحرف خواهدکرد تا به شما امکان دهد از تراس خود لذت کامل ببرید. علاوه بر این، به عنوان نیز عمل خواهدکرد و همین ویژگی‌ها به محبوبیت آن افزوده است.

سایبان‌های برقی متحدان ارزشمندی در برابر گرمای شدید تابستان هستند، اما چه عناصری یک سایبان را تشکیل می‌دهند؟ برای درک کامل نحوه عملکرد پرده‌ها، ادامه مطلب را بخوانبد.

  • قاب سایبان، از عناصر مختلفی تشکیل شده که با توجه به نوع سایبان، متفاوت است.
  • لوله سیم پیچی که به لطف موتوری برای پرده‌های برقی یا به لطف وینچ برای مدل‌های با میل لنگ روی خود می‌پیچد و میل لنگ در ابعاد مختلف به منظور تطبیق با ارتفاع نصب موجود است.
  • بسته به موقعیت خورشید، بازوها به اندازه دلخواه باز شده و زمانی که تا شوند، در یک تنه یا در زیر لوله غلتکی در معرض دید قرار می‌گیرند.
  • میله بار در انتهای کرکره قرار دارد و می‌تواند حاوی یک لوله غلتکی برای دریچه غلتکی باشد. این میله با ساختاری سفت و مقاوم، هنگام تا شدن سایبان کاملاً محافظت می‌شود.

همه این عناصر بر روی یک نما، چه دیوار یا بالکن، به لطف براکت‌های ثابت نصب می‌شوند. خوشبختانه امکان نصب سایبان بر روی دیواری که از بتون، چوب، آجر و … باشد نیز وجود دارد.

از کجا سایه بان برقی بخریم؟

چندین فروشگاه فیزیکی یا حتی آنلاین وجود دارند که سایبان ارائه می‌دهند. به عنوان مثال، سایبان برقی ثامن وجود دارد که می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند. همچنین بسته به اینکه از سایبان خود برای چه منظور استفاده می‌کنید، ویژگی‌های متفاوتی خواهد داشت. سایبان کافه‌ای نیز از نظر طول و عرض بزرگ است تا ضمن جذب مشتریان بیشتر، فضای بزرگی را پوشش دهد.

می توان از آن در اطراف خانه برای محافظت از میز بزرگی که برای شام خانوادگی استفاده می‌کنید، بهره برد. همچنین برای محافظت از فضای داخلی خانه شما در برابر نور خورشید استفاده می‌شود و سایبان‌ها اندازه‌ای بزرگ، اما شیبی تند دارند.

بهترین رنگ برای سایبان چیست؟

رنگ‌های تیره مقاومت بسیار خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند و در مقابل، با گذشت زمان، رنگ‌های روشن ممکن است زرد شوند. به‌جای انتخاب رنگ‌های روشن که در نور محو می‌شوند، رنگ‌هایی مانند بژ، قهوه‌ای و خاکستری را انتخاب کنید که در زیر نور خورشید به خوبی حفظ خواهندشد.

مزایای سایبان برقی

یک طراحی زیبا

وقتی نوبت به نصب سایبان در خانه شما می‌رسد، طراحی بسیار مهم است. این تجهیزات به راحتی قابل تنظیم هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا بدون ترس از اشتباهات ناخوشایند فضای مورد نظر خود را ایجاد کنید. پارچه‌های راه راه، ساده یا طرح دار می‌توانند برای ظاهر زیباتری به نمای بیرونی شما استفاده کنند.

می توانید شیب سایبان خود را از 0 تا 40 درجه تنظیم کنید. بسته به مدل و بودجه خود می‌توانید بین کرکره دستی یا موتوردار انتخاب نمایید (اتصال سیمی به جعبه کنترل یا کنترل از راه دور بی سیم). حتی برخی از پرده‌ها مجهز به سنسورهای خورشید و باد هستند که به طور خودکار مکانیسم باز و بسته شدن پرده شما را با توجه به آب و هوا تنظیم می‌کنند!

محافظت خوب

پرده‌های ساخته شده از مواد با کیفیت به جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش و گرما و همچنین کاهش تابش خیره کننده کمک می‌کنند. پارچه را می‌توان از پارچه اکریلیک یا مواد دیگر سفارش داد. اکریلیک ماده‎ای است که تا 80 درصد اشعه UV را فیلتر می‌کند و پارچه میکرو کارآمدتر است و تا 94٪ از اشعه UV را فیلتر خواهدکرد. همچنین دارای مزیت نورپردازی زیبا و تهویه مناسب فضای شما می‌باشد.

طول عمر خوب

سایبان‌ها تجهیزاتی هستند که عمر طولانی دارند. فریم‌ها از موادی مانند آلومینیوم یا فولاد ساخته شده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد در برابر باد و باران مقاومت کنند. پارچه‌های مورد استفاده برای پرده‌ها معمولا اکریلیک، پلی استر یا پی وی سی (پلی وینیل کلراید) هستند و در صورت مراقبت مناسب تا ده سال عمر می‌کنند و طول عمر آنها بسیار بیشتر از سایر انواع تجهیزات خانه شما است!

روف گاردن چیست؟

تا اینجا درمورد سایبان صحبت کردیم، حال نوبت به روف گاردن است تا شما عزیزان بتوانید تفاوت این دو را به خوبی تشخیص دهید. این نوع سقف معمولا با پوششی از گیاهان مخصوص ساخته خواهدشد که در ادامه بیشتر آن را توضیح خواهیم داد. با توجه به ویژگی‌های خاص ، نصب آن نسبتا به‌صرفه خواهدبود و نیازی نیست که مدام به پشت بام بروید و آن را آبیاری کنید. این سیستم برای مدیریت آب طوفان برای سقف‌های مسطح یا کم شیب و مقاوم سازی ایده آل است.

The difference between an electric canopy and a roof garden

روف گاردن نیمه فشرده

دارای ترکیبی از بام سبز فشرده و گسترده است. با عمق متوسط رو به رشد حدود 6 تا 12 اینچ مشخص می‌شود تا پوشش بسیار غنی‌تری را میزبانی کند.

مزایای داشتن یک روف گاردن

  1. انتشار CO2 را کاهش می‌دهد.
  2. اکسیژن بیشتری تولید می‌کند.
  3. گرمای ساختمان و هزینه‌های انرژی را کاهش می‌دهد.
  4. زیستگاهی برای پرندگان ایجاد خواهد کرد.
  5. آب باران را می‌گیرد و برداشت می‌کند.
  6. دمای محیط را کاهش می‌دهد.
  7. رواناب و تخلیه آب طوفان.
  8. ارزش ملک را به صورت فروش مجدد یا اجاره به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. با در دسترس بودن امکانات با ارزش، قیمت سازه را افزایش خواهدداد.
  9. با محکم کردن پوشش زیرین سقف، طول عمر سقف را افزایش می‌دهد.
  10. باغ پشت بام عایق در برابر گرما و سرما است.
  11. باغ پشت بام آب طوفان را حفظ و مدیریت می‌کند.
  12. باغ‌های مرتفع پشت بام، اقلیم‌های کوچک شهری را تغییر می‌دهند.
  13. مزایای اجتماعی
  14. داشتن هوای خالص

معایب داشتن روف گاردن

  1. ساختار و وزن یک باغ پشت بام می‌تواند برای کل ساختمان مشکل ساز باشد.
  2. فشار زیادی بر منبع آب ساختمان وارد می‌کند.

سایبان روف گاردن چیست؟!

روف گاردن به معنی داشتن یک فضایی سر سبز و محیطی کوچک اما باز گفته می‌شود که برای رفع استراحت و یا داشتن منظره‌ایی زیبا کارایی دارد. تفاوت روف گاردن با دیگر محیط‌های سر سبز در اینجا است که بستر خاک طبیعی در آن وجود نداشته و تنها با بسترهای مصنوعی قابلیت کشت گیاهان فراهم شده است. به عنوان مثال داشتن روف گاردن در پشت بام خانه و یا طبقه‌ایی بالاتر از پارکینگ منزل و غیره.

برای روف گاردن‌ داشتن سایبان می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد زیرا گل و گیاهان از آسیب نور خورشید در امان خواهند ماند. همچنین سایه‌ایی مناسب فراهم می‌شود تا با آرامش بیشتر دقایقی لذت بخش را در روف گاردن سپری کنید. استفاده از روف گاردن با صنعتی شدن شهرهای پرجمعیت بسیار بیشتر از قبل شده است زیرا زندگی آپارتمان نشینی باعث شده تا مردم دیگر فضایی باز مانند حیاط را نداشته باشند و مکانی را برای آرامش یا بازی کودکان به اسم روف گاردن داشته باشند.

سایبان پاسیو چیست؟

پاسیو یک نوع حیاط خلوت بدون سقف است. در این مکان استفاده از سایبان می‌تواند بسیار کارآمد و موثر باشد. در برخی مواقع نور خورشید به مدت طولانی در قسمت پاسیو می‌ماند و سبب آسیب رساندن به گیاهان و یا اتلاف انرژی با ورود گرمای خورشید به داخل خانه خواهد شد. وجود یک سایبان به عنوان محافظی برای پاسیو بسیار کارآمد خواهد بود. سایبان پاسیو در خنک نگه داشتن محیط پاسیو و همچنین داخل خانه نقش سازنده‌ایی دارد به همین دلیل است که استفاده از این سایبان طرفداران زیادی دارد. در واقع سایبان پاسو می‌تواند همان سایبان بالکن هم باشد که محیط پاسیو را به خوبی پوشش می‌دهد.

انواع سایبان مناسب پاسیو یا روف گاردن

از آنجا که پاسیو و روف گاردن تقریبا محیط‌هایی مشابه به یکدیگر هستند و یک کاربرد مشابه را دارند می‌توان گفت که از سایبان‌های زیر می‌توان برای آن استفاده کرد. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم البته طرح سایبان می‌تواند کاملا سلیقه‌ایی و متنوع باشد که خریدار باید با در نظر گرفتن نیازهایی که دارد اقدام به سفارش نماید این در حالی است که گروه تخصصی قبل از گرفتن هر سفارشی در صورت تمایل خریدار اقدام به مشاوره رایگان در انتخابی بهتر می‌نماید.

سایبان بازویی

از سایبان بازویی می‌توان به عنوان یکی از کاربردی‌ترین‌ها نام برد. این نوع سایبان با نام دیگر سایبان فنری نیز شناخته می‌شود. این سایبان طراحی فوق‌العاده زیبا و مدرنی دارد و مناسب محیط‌هایی شیک خواهد بود. یکی از مزایای سایبان فنری این است که فضای بیشتری را نسبت به نوع کالسکه‌ایی پوشش می‌دهد و در نتیجه کارایی بهتری خواهد داشت. این سایبان برای پوشش فضا و ایجاد سایه‌ایی مناسب بسیار کارآمد خواهد بود.

اما گاهی ممکن است نور خورشید از زاویه بغل به داخل سرایت نماید که یکی از معایب سایبان بازویی است. از مزیت‌های این سایبان نیز می‌توان به آلومینیومی بودن جنس آن اشاره داشت که مناسب محیط‌های مرطوب و معتدل خواهد بود. سایبان‌های بازویی به دو شکل برقی و دستی هستند به همین منظور می‌توان از هر دوی آنها استفاده کرد اما نوع برقی امروزه طرفداران بیشتری دارد به این صورت که با نصب یک موتور برقی بر روی سایبان می‌توان تنها با فشردن یک کلید اقدام به باز و بسته کردن سایبان نمود.

سایبان برقی

نوع ساده‌ایی از سایبان است که به جای دستی بودن به صورت برقی کار می‌کند. سایبان‌های برقی با کمک قطعات مختلف از جمله موتور، گیربکس، بازوها، اسکلت و غیره سایه‌ایی مناسب را برای محیط ایجاد می‌کنند. این نوع سایبان‌ها بسیار سازگار با محیط پاسیو، روف گاردن و بالکن خواهد بود.

سایبان کالسکه‌ایی

یکی از جذاب‌ترین و کارآمدترین سایبان‌ها برای هر محیطی سایبان کالسکه‌ایی است. این نوع سایبان زیبایی بیشتری به محیط‌هایی همچون پاسیو و تراس می‌دهد همچنین میزان پوشش‌دهی بیشتر و کارآمدتری خواهد داشت. سایبان کالسکه‌ایی مقاومت بیشتری در برابر باد خواهد داشت و می‌تواند از ورود گرد و غبار به داخل خانه جلوگیری به عمل آورد.

سایبان چتری

سایبان چتری برای پاسیوهای نسبتا بزرگ تا متوسط می‌تواند بسیار شیک و زیبا به نظر بیاید اما ممکن است حالت دایره شکل آن محیط را به خوبی پوشش ندهد. می‌توان ‌از طرح‌های مربع این سایبان استفاده کرد. با وجود سایبان چتری سایه‌ایی امن و کاربردی را خواهید داشت که در سرما و گرما شما را محافظت می‌کند. طرح‌های متنوعی با وجود سایبان چتری قابل پیاده سازی است و می‌توان از این نوع سایبان برای پوشش و جلوه دادن به محیط پاسیو یا روف گاردن استفاده کرد.

سایبان برقی برای پاسیو و روف گاردن چه مزیتی دارد؟!

به دو دسته ساده و برقی تقسیم می‌شوند که امروزه مدل برقی بسیار پر کاربرد شده است. سایبان‌های برقی از موتور و بازوهای مخصوص این نوع سایبان ساخته شده‌اند که با توجه به نیاز کاربر قابلیت باز و بسته شدن را تنها با فشردن یک کلید مهیا می‌کنند. سایبان‌های برقی می‌توانند سنسورهایی را با خود داشته باشند تا در شرایطی از قبیل بادهای سخت و یا باران سنسور به صورت خودکار عمل کرده و اقدام به بستن سایبان نماید این ویژگی در زمان‌هایی که فرد حضور ندارد نیز بسیار کاربردی است زیرا دیگر سایبان به صورت اتوماتیک باز و بسته می‌شود.

کلام آخر

امروزه به دلیل آپارتمان نشینی و ساختمان‌های متعدد وجود حیاط کمرنگ شده و محیط‌هایی همچون پاسیو و روف گاردن بیشتر دیده می‌شود. استفاده از سایبان برای چنین محیط‌هایی می‌تواند کاربرد بیشتری برای فرد داشته باشد همانطور که در این مطلب به اغلب این مزایا و تفاوت‌های سایبان پاسیو و روف گاردن پرداختیم.

دکمه بازگشت به بالا