اقتصادی

تمامی خودروهای ایران‌خودرو و سایپا مشمول قیمت‌گذاری شد + فرمول

تمامی خودروهای ایران‌خودرو و سایپا مشمول قیمت‌گذاری شد + فرمول

رئیس شورای رقابت از نتایج جلسه امروز شورا در مورد تعیین فرمول قیمت گذاری خودرو خبر داد و گفت: هم اکنون تمامی خودروهای ایرانی ، خودرو و سایپا مشمول قیمت گذاری می شوند؛ زیرا اکنون واردات ممنوع است و بازار همه خودروها منحصر به فرد است.

رضا شیوا در مصاحبه با امروزنگار ، جزئیات جلسه امروز (شنبه) شورای رقابت را درباره وضعیت قیمت گذاری خودرو و فرمول آن توضیح داد.

این در حالی است که طی چند روز گذشته برخی محصولات ایرانی ، خودرو و سایپا قیمت گذاری شده اند.

همانطور که رئیس شورای رقابت توضیح داد ، پیش از این برخی از اتومبیل ها بی ارزش بودند و شورای رقابت فقط دستورالعمل و قیمت گذاری خودروهایی را پذیرفت که هیچ رقیبی در بازار نداشته و منحصر به فرد باشد. زیرا در آن زمان واردات خودرو رایگان بود و برخی از اتومبیل به طور خودکار در بازار قیمت می گرفت اما اکنون واردات ممنوع است و تمام خودروهای موجود در بازار منحصر به فرد هستند.

شیوا اظهار داشت: پیش از این خودروهای گروه سایپا از جمله خانواده های پراید و تیبا و در ایران خودروهای خودرو و سمند و پژو مشمول قیمت گذاری بودند اما از این پس تمام اتومبیل های آنها در این گروه قرار می گیرند. “

وی در جلسه امروز شورای رقابت با بیان اینکه برای خودروهایی که مشمول قیمت گذاری نیستند ، فرمول و دستورالعمل تعیین می شود و برای تصویب نهایی به ستاد بازار ارسال می شود ، افزود: بر این اساس ، قیمت گذاری برای میانگین خودروها به همان قیمت پایه در سال 2017 محاسبه می شود ؛ بنابراین برای محصولات ایرانی خودرو ، تورم در سالهای 1397 و 1398 بررسی شده و به فرمول اضافه می شود تا ببیند درصد در چه حالی رشد خواهد کرد. برای خودروهای سایپا قیمت پایه 2017 بر اساس تورم سال 1397 و 1398 است و بعد از آن میزان افزایش اعلام شده توسط HQ در فوریه 2016 را کم می کنیم تا افزایش جدیدی کسب شود.

به گفته وی ، اطلاعات مربوط به خودروهای جدید که طی دو روز آینده قیمت گذاری می شود ، بر همین اساس جمع آوری و قیمت گذاری می شود.

رئیس شورای رقابت موضوع افزایش قیمت خودرو را در گروههایی که مشمول قیمت گذاری قبلی هستند و تسویه حساب های آن طی چند روز گذشته مطرح کرد ، افزود: بر این اساس ، ما قیمت پایه را برای سال 1391 و تورم سالانه در نظر گرفتیم. “” ما اضافه خواهیم کرد و تا پایان سال 1398 قیمت ها محاسبه می شود و ایران خودرو و سایپا در مقایسه با قیمت فوریه 2017 قیمت های خود را 23٪ افزایش می دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا