عمومیمعرفی کسب و کار

تمیز کردن روکش های پارچه‎‌ای

اگر صندلی اتومبیل شما حسابی پر از لک و کثیفی شده و به دنبال راهی برای تمیز کردن صندلی ماشین خود هستند، قرار است با یک روش ساده اما عالی برای تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین آشنا شویم که کمک می‌کند با وسایل ساده موجود در خانه صندلی ماشین خود را تمیز کنید و برق بیندازید و ماشنتون حسابی نونوار شود.

در پاسخ به این افراد لازم است ذکر کنیم که چون ما چندین نوع روکش صندلی داریم که در بیشتر اوقات نیز دچار لکه شده‌اند که پاک کردن آن نیاز به مواد و ابزار خاص خود دارد؛ پس نباید بی گدار به آب بزنید. یک حرکت اشتباه می‌تواند به جای اینکه روکش را تمیز کند موجب از بین رفتن رنگ یا خرابی در پارچه یا چرم آن شود. در ادامه این مقاله از باران کاور می‌خواهیم به بررسی نحوه تمیز کردن روکش صندلی ماشین پرداخته و ببینیم که انواع مختلفی از که در مقاله روکش صندلی چرم یا پارچه ای مورد بررسی قرار دادیم به چه شکلی قابل تمیز کردن هستند.

همیشه کارها آنطور که شاید تصور اولیه ما باشد سخت نیست. مثل روشی که برای حل مشکل جمع نشدن کمربند ایمنی ماشین گفتم یا پاک کردن آسان لکه قیر از ماشین ، تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین هم خیلی سخت نیست و اگر روش درست را بدانید و کمی وقت بگذارید به راحتی تمیز می‌شود. کار تمیز کردن صندلی پارچه ای ماشین شما به راحتی در عرض ۳۰ دقیقه تا یک ساعت با صرف کمترین هزینه تمام می‌شود. همانطور که خواندید، نه نیاز به شستن صندلی ماشین است نه به شامپو فرش نیاز دارید.

البته اسپری‌هایی در بازار هستند که مخصوص تمیز کردن صندلی ماشین است. از آن‌ها هم می‌توانید استفاده کنید. روش کار مانند بالا است با این تفاوت که: بجای اسپری دست ساز که درست کردیم از اسپری مخصوص تمیز کردن صندلی ماشین استفاده می‌کنید. اگر با این روش صندلی ماشین خودتون رو تمیز کردید، حتماً از نتیجه کار برامون بنویسید. شستشوی صندلی ماشین (Car seat washing) یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید آن را به درستی و با استانداردهای لازم انجام دهید تا خودروی شما به راحتی تمیز شود. در این صفحه قصد داریم راهکارهای شستشوی صندلی خودرو را با جدیدترین روش‌های موجود را به شما بگوییم تا این کار را به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

بهترین روش شست و شوی داخل ماشین

همانطور که می‌دانید تمیز کردن داخل خودرو خود را می‌توانید به کارواش‌های حرفه‌ای بسپارید حتی در بعضی از مواقع هم می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید. اما بهتر است بدانید که خودتان می‌توانید صندلی ماشین و خودرو خود را با استفاده از روش‌های گوناگون و آسانی که وجود دارد تمیز کنید. در ادامه می‌خواهیم درباره شستشوی صندلی ماشین اطلاعاتی را به شما بگوییم پس با ما همراه باشید.

مراحل شستشوی صندلی ماشین

به طور خلاصه ابتدا باید از جارو برقی استفاده کنید تا گرد و غبار را از صندلی های ماشین پاک کنید. بعد مقدار کمی از محلول‌های تمیز کننده روی صندلی‌ها بریزید و با کمک برس نرم یا مسواک شروع به پاک کردن لکه ها کنید. پس از آن با استفاده از یک حوله مرطوب تمامی لکه‌ها از صندلی شما تمیز شوند.  برای اینکه لکه ها راحت تر پاک شوند و پاک کردن آن ها وقت کم تری از شما بگیرد، بهتر است به محض کثیف شدن صندلی ها لکه‌ها را از روی آن بزدایید.

وسایل لازم برای شستشوی صندلی ماشین

در ابتدا باید بگوییم که به چه وسایلی برای شستشوی صندلی ماشین نیاز دارید تا بتوانید کار خود را به راحتی آغاز کنید. شما برای انجام دادن این کار در اولین مرحله نیاز به یک فرچه و یک مایع ظرفشویی دارید تا بتوانید با استفاده از آنها سطح روی صندلی خودرو را تمیز کنید. همچنین برای شستشوی صندلی ماشین شما نیاز به آب داغ و کمی سرکه هم دارید تا با استفاده از آن سخت ترین لکه‌ها هم از بین برود.

و در نهایت شما برای شستشوی صندلی خودرو نیاز به جاروبرقی و یک دستمال تمیز دارید تا تمامی گرد و غبارهای موجود در صندلی خودرو را از بین ببرید و فرایند تمیز کردن و شستشوی صندلی ماشین را آغاز کنید. به این نکته مهم توجه کنید که فرچه‌ای که برای شستشوی صندلی خودرو و ماشین انتخاب می‌کنید به هیچ عنوان نباید زبر باشد زیرا ممکن است پارچه موجود در صندلی خودرو شما بسیار حساس باشد و در این مواقع باید از یک فرچه نرم استفاده کنید تا به پارچه هیچ آسیبی نرسد.

راهکار های شستشو صندلی خودرو

شستشوی صندلی ماشین یکی از مهم‌ترین کارهایی است که آن را باید به درستی انجام دهید اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که چگونه باید آن را به طور تمیز کرد که کیفیت بسیار زیادی پیدا کند و هیچ کثیفی نماند. شما می‌توانید در ابتدا صندلی‌های ماشین خود را جارو بکشید پس باید در اولین قدم تمامی گرد و خاک‌های موجود در صندلی ماشین را با استفاده از جاروبرقی از بین ببرید .پس برای این کار از یک جاروبرقی کمک بگیرید تا خاک‌های موجود در صندلی خودرو از بین برود. می‌توان نتیجه گرفت که اولین مرحله برای تمیز کردن صندلی ماشین در “شستشوی صندلی ماشین”مربوط به جاروبرقی کشیدن است.

بعد از اینکه جاروبرقی را استفاده کردید شما باید بعد از این مرحله از یک لایه نازک مواد شوینده استفاده کنید و مواد شوینده مورد نظر خود را بر روی صندلی خودرو بریزید. شما باید با استفاده از یک ابر صندلی خود را با مواد شوینده تمیز کنید تا هیچ کثیفی در آن باقی نماند. اولین هدف که همه ما با خرید روکش صندلی خودرو به دنبال آن هستیم تمیز نگه داشتن و حفظ ساختار صندلی خودرو مثل روز اول است. از همین رو به استفاده از روکش ماشین نیاز داریم تا از لکه‌ها، گرد و خاک و پارگی که در اثر سایش ممکن است به صندلی وارد شود جلوگیری کنیم. اما خود همین روکش نیازمند مراقبت است و لازم است تا هر از چند گاهی آن را شستشو داده و تمیز کنیم. خیلی از افراد تصور می‌کنند که دیگر شستشوی روکش صندلی چه نیازی به راهنما و آموزش دارد؟

نکات شستشوی روکش صندلی خودرو

چای و قهوه، نوشابه و آب، گرد و غبار، روغن خودرو و گریس، لکه‌های چرب و… همگی از مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث کثیفی و ایجاد لک در روکش صندلی می‌شوند. اطلاعات دقیق و به‌روز در سایت amazon شما را در انتخاب بهترین محصولات به‌روز نگه می‌دارد . این کثیفی‌ها اگر در زمان مناسب و به روش صحیح تمیز نشوند در دراز مدت حسابی جا خوش کرده و به این سادگی‌ها هوس ترک کردن و دادن ظاهر نو را به روکش صندلی خودرو شما نخواهند داد. برای تمیز کردن و شستشوی روکش صندلی بسته به اینکه از چه نوعی استفاده می‌کنید باید از مواد و وسایل درست هم برای پاک کردن و از بین بردن لکه روکش صندلی بهره ببرید.

ما به صورت کلی با دو نوع روکش پارچه‌ای و چرم در صندلی ماشین مواجه هستیم که تمیز کردن هر یک شرایط خاص خود را دارد. نوع سوم هم که ترکیبی از این دو است باید بخش‌های مختلف توسط مواد و وسایل پاک کننده خاص خود شستشو شود. از جارو برقی شوع کنید(!) ممکن است عجیب برسد، اما حقیقت دارد. حتما برای شستشوی روکش صندلی قبل از هر چیزی آن را یک بار حسابی با جارو برقی تمیز کنید تا گرد و غبار و آت و آشغال هایی که در جاهای دست نیافتنی روکش تلنبار شده‌اند از بین بروند. دلیل امر این است که به مرور زمان این کثیفی‌ها که همچنان در حال بیشتر شدن هستند، ماندگاری لک و کثیفی ناشی از انها نیز مقاومت بیشتری از خود نشان داده و باید مدت طولانی هم صرف تمیز کردن و شستشوی کاور صندلی ماشین کنید.

جهت آگهی از قیمت و خرید انواع روکش صندلی و کفی خودرو از بازار بزرگ تهران (قیمت مناسب) با شماره 09307021220 تماس بگیرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا