عمومیمعرفی کسب و کار

جنس روکش سایبان برقی از چیست؟

قبلا سایبان ها ساده بودند همه آنها از بوم ساخته می شدند که به طور سنتی 100٪ پنبه است و به عنوان یک پارچه سایبان عالی بود. اما سایبان های پارچه ای بوم امروزه نادر است. امروزه گزینه های متعددی در دسترس است که هریک دارای سطوح مختلف عملکرد، شایستگی ها و معایب هستند. پارچه سایبان در فضای باز نیز در چندین گزینه موجود است و خرید مناسب بستگی به نیاز شما دارد.

انواع سایبان ها از مواد و بافت های مختلف وجود دارد. آنها در برابر اشعه ماوراء بنفش و باد مقاوم هستند، به سرعت خشک می شوند. در برابر ساییدگی از طریق محل محافظت شده یا در تماس با تکیه گاه ها مقاوم هستند و سطوح متفاوتی از فیلتر نور را ارائه می دهند. آنها به عنوان پارچه سایبان در فضای باز و پارچه سایه بان و سایه به فروش می رسند.

پارچه های سایبان پلی استر با روکش PVC

این استاندارد برای اکثر سایبان های موجود در بازار در حال حاضر استاندارد است. تقریبا80٪ مشتریان پلی استر با روکش PVC را به عنوان سایبان مورد نظر خود انتخاب می کنند زیرا از نظر نگهداری، وزن سبک و مقرون به صرفه است. پوشش پلی وینیل کلراید روی سایبان، آن را ضد آب کرده و در برابر آب و هوای سخت مقاوم است.

علت انتخاب سایبان های با روکش PVC

سایبان های پلی استر با روکش PVC سبک تر و حجیم  هستند. به همین خاطر حمل و نقل آنها به محل آسان است و شما به راحتی می توانید آنها را جا به جا کنید. این سایبان ها ضد آب هستند و به سرعت خشک می شوند. آنها مقاومت بهتری در برابر پوسیدگی، کپک و کپک نشان می دهند. آنها دارای انواع مختلفی هستند که به راحتی تمیز و نگهداری می شوند. این سایبان ها در هر محیطی جذاب است، خواه جشن عروسی شما، جشن تولد فرزندتان یا ….

پارچه سایبان بیرونی ضد آب

به دلیل لایه ضد آب، این سایبان ها بیشتر در معرض چگالش هستند. اما می تواند در هر پارچه روکش دار اتفاق بیفتد. اگر سایبانی را خریداری می کنید که دارای تهویه مناسب باشد، این نباید یک مشکل بزرگ باشد.

مواد سایبان دارای درزهای پارچه ای بوده و دارای گوشه های تقویت شده می باشد. 100٪ ضد آب است و 99٪ اشعه ماوراء بنفش را مسدود می کند. تقریبا در 10 رنگ استاندارد یا با چاپ سفارشی عرضه می شود. این پارچه سایبان مقاوم در برابر آب ضد آب مقاوم در برابر شعله است و دارای گواهینامه مهندسی برای یکپارچگی سازه است.

برخی از پارچه های سایبان برای قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش طولانی به مدت مناسب است و اغلب در محلول های سایه ای خارجی دائمی مانند چترهای کافه، سایه های کنار استخر و غیره که به سرپناه شبانه روزی نیاز دارند استفاده می شود. از آنجا که نور خورشید کمتر تحت تأثیر قرار می گیرد، برای چادر زدن در خارج از خانه در زیر نور آفتاب ایده آل است. اکثر مشتریان این پارچه را به دلیل دوام و طول عمر بیشتر نسبت ترجیح می دهند.

انواع جنس سایبان

جنس سایبان های برقی تنوع های زیادی دارد و هرکدوم از خواص گوناگونی برخوردارند که میتوان گفت هر جنسی برای محیط خود ساخته میشود.

سایبان های نایلونی

نایلون یک ماده سبک است و الیاف آن آب را جذب نمی کند. این بدان معناست که این سایبان ها در باران شدید سنگین نمی شوند و کوچک نمی شوند. با این حال، نایلون در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار آسیب پذیر است و به همین دلیل عمر چنین سایبان ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

سایبان های سنتی

چندین سال پیش سایبان های بوم بسیار مورد توجه بود و با طناب های بزرگ، حجیم و نشت همراه بود. اینها مدتهاست که با نمونه های قوی تر، قوی تر و ضد آب جایگزین شده اند.

سایبان های برقی

امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، سایبان های برقی وجود دارند که از پارچه آنها از کیفیت بالایی برخوردار می باشد. سایبان برقی در انواع و طرح های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خودسایبان‌ها مجموعه‌ی مجموعه تجهیزاتی هستند که در جهت حفاظت و نگهداری از اشیا یا محیط مورد نظر در برابر شرایط جوی و عوامل محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سایبان  وسیله ای است که از تابش مستقیم نور خورشید در فصل تابستان و بارش باران و برف در روزهای زمستان جلوگیری می‌کند. این محصولات را می‌توان در نقاط مختلف کشور به کار برد و در حفاظت از محیط‌هایی مانند حیاط، پاسیو، تراس و استخر از مزایای آن‌ها بهره‌مند باشید.

امروزه در کشور ما شرکت‌های مختلفی در زمینه ساخت و تولید سایبان در حال فعالیت هستند و انواع سایبان‌ها را در مدل‌ها و کاربر‌های متنوع به بازار عرضه می‌کنند. تولید کنندگان ایده‌ها و طراحی‌های متفاوتی را برای هر یک از مدل‌های سایبان‌ در نظر دارند. و مطابق با نیاز مشتریان اقدام به تولید محصولات مختلف می‌کنند.

پس شما بهتر است قبل از خرید سایبان مورد نظر خود از ویژگی‌ها و مزایا و معایب آن آگاهی داشته باشید تا با انتخابی درست سازه‌ای ماندگار داشته باشید. یکی از شرکت‌های سازنده سایبان که دارای نیروی متخصص و مجرب در این حیطه می‌باشد شرکت است. که با تولیدات مدرن و کارامد خود جایگاه ویژه‌ای در کشور ما دارد.

پاسیو چیست؟

پاسیو بخشی از محیط ساختمان است که در معماری امروزی علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب نموده است. از پاسیو به عنوان فضای نورگیر هم یاد می‌شود زیرا وظیفه اصلی آن رساندن نور به قسمت‌ها کم نور ساختمان است. و این فضا دارای کاربردهای گوناگونی می‌باشد. شما می‌توانید در محیط پاسیو به پرورش گل و گیاه بپردازید و فضای دنج و دلنشینی ایجاد نمایید.

امروزه با توجه به معماری مدرن که بیشتر به سمت ساخت مجتمع‌های مسکونی و آپارتمان‌ها هدایت شده است و عدم دسترسی ساکنان این محیط‌ها به فضای باز و سبز، پاسیوها به عنوان فضایی برای رشد و پرورش گیاهان زینتی و زیبایی هرچه بیشتر در منازل ساخته می‌شوند. البته ساخت پاسیو در خانه‌های ویلایی هم بسیار رایج و پرکاربرد است. در برخی مواقع نیز  افرادی با مسقف کردن بخشی از حیاط از آن به عنوان پاسیو یاد می‌کنند که از آن برای نشستن در فضای باز و  نوشیدن چای و استراحت استفاده می‌کنند.

سایبان‌ها در تنوع بالا و مدل‌های مختلف تولید و دسته‌بندی می‌شوند.  و هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌ها منحصر به‌فرد خود می‌باشند. و نسبت به دیگر مدل‌ها دارای تفاوت‌هایی هستند. در حقیقت لحاظ نوع کاربرد به دو دسته تقسیم می‌شوند. سایبان‌های ثابت که بعد از نصب در محل ثابت می‌مانند و دیگر قابل جابه‌جایی نیستند.

و سایبان‌های متحرک. که به دو دسته سایبان‌های دستی و برقی تقسیم می‌شوند. نوع دستی با حرکت یک اهرم و اعمال نیروی دست  قابلیت باز و بسته شدن را دارند و و  نوع برقی امکان جابه‌جابی سایبان توسط موتور الکتریکی امکان پذیر است. و شما با استفاده از یک ریموت کنترل امکان هدایت سایبان را دارید. سایبان‌های ثابت از گذشته تا کنون مورد استفاده افراد هستند و از استحکام خاصی برخوردارند اما سایبان‌های متحرک به‌خصوص نوع برقی آن به دلیل راحتی استفاده و تنوع بالا و جذابیت خاصی که دارد در سرتاسر جهان طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

یکی از رایج‌ترین انواع سایبان‌های خانگی استفاده از سایبان به عنوان پوششی حفاظتی برای محیط پاسیو می‌باشد. این مدل از سایبان نیز مانند سایر سایبان‌ها در دو نوع ثابت و متحرک قابل استفاده هستند که برای شما بیان کردیم در حال حاضر سایبان‌های متحرک برقی محبوب‌تر می باشند. امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد و وجود آن در هر منزلی در جهت حفاظت بیشتر برای محیط پاسیو یک امر ضروری به شمار می‌رود.

این سایبان از محیط پاسیو در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید و همچنین بارش باران و برف و نفوذ رطوبت محافظت می‌کند. حتی شما می‌توانید از این نوع سایبان علاوه‌بر پاسیو، برای تراس یا بالکن خانه خود نیز استفاده کنید. در ادامه به مزایای استفاده از سایبان پاسیو اشاره خواهیم کرد و به توضیحات بیشتری می‌پردازیم.

جنس روکش سایبان پاسیو از چیست؟

سایبان‌ها به طور کلی از دو بخش پوشش و چارچوب سایبان تشکیل می‌شوند. که برای این دو بخش باید از متریال با کیفیت استفاده نمود تا سازه‌ای پایدار داشته باشید. روکش سایبان از جنس‌های متفاوتی می‌باشد و بسته به نوع سایبان تعیین می‌شود. این پوشش علاوه بر کیفیت، باید از رنگ خاص استحکام خوبی هم برخوردار باشد.

مقاوم بودن در برابر گرد و غبار و اشعه نور خورشید، ثابت بودن رنگ آن، قابلیت شستشوی مناسب، عدم نفوذ پذیری برف باران، عدم پاره شدن و یا ترک خوردگی و همچنین سوراخ شدگی از ویژگی‌های مهم یک روکش مناسب برای سایبان می‌باشد. در این بخش به بررسی جنس روکش سایبان پاسیو و معرفی انواعی از آن‌ها می‌پردازیم.

انواع روکش سایبان پاسیو

به نظر شما چه جنسی برای سایبان پاسیو مناسب است تا ماندگار باشد؟ سایبان‌های پاسیو بسته به نیاز مختلف کاربران در انواع مختلف جنس‌ها در بازار موجود هستند. متریال مختلف در ساخت سایبان مانند فلز، پارچه، آلومینیوم، پارچه‌های PVC و… با طرح و رنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این متریال دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. بهتر است با در نظر گرفتن شرایط محیط مورد نظر خود جنس مناسبی را برای روکش سایبان انتخاب نمایید. در ادامه برخی از این روکش‌ها را برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم.

روکش فایبرگلاس

از مقاوم ترین و سبک‌ترین نمونه‌های روکش برای انواع سایبان‌ها از جمله سایبان پاسیو، روکش فایبرگلاس می‌باشد. این مدل از روکش را هنگام قالب‌ریزی با رنگ دلخواه مخلوط می‌نمایند و در این صورت دیگر نیازی به رنگ کردن ندارد. معمولا ساخت این روکش در دو مدل شفاف و مات توسط تولیدکنندگان مختلف به بازار عرضه می‌شوند. در طولانی مدت این احتمال وجود دارد که آسیب‌هایی مانند ترک خوردن یا شکستگی بر روی این روکش ها پدیدار شود. در هر زمانی که این مشکلات ایجاد شود شما باید به فکر تعویض روکش سایبان باشید.

روکش پارچه‌ای

از متنوع‌ترین روکش‌های موجود در بازار برای استفاده به عنوان روکش سایبان پاسیو می‌توان به روکش‌های پارچه‌ای اشاره نمود. پارچه‌هایی که برای روکش سایبان در دسترس افراد هستند از نظر ظاهری و رنگ بسیار متفاوت و جذاب می‌باشند. و همین تنوع جنس و رنگ پارچه روکش‌ها یکی از مهم‌ترین دلایل برای استقبال از آن‌ها می‌باشد. همچنین قیمت مناسب روکش‌های پارچه‌ای باعث شده تا افراد مختلف با شرایط مالی مختلف امکان این را داشته باشند تا روکشی متناسب با میزان بودجه خود انتخاب نمایند.

پس افراد می‌توانند روکش‌های ارزان قیمت را برای سایبان خود تهیه کنند. از مهم‌ترین روکش‌های پارچه‌ای می‌توان به پارچه‌های پی وی سی  و برزنتی اشاره نمود این نوع از روکش‌های پارچه‌ای در طولانی مدت به راحتی دچار آسیب دیدن، تغییر رنگ و یا پوسیدگی پارچه نمی‌شوند. و اگر مشکلی برای روکش سایبان ایجاد شود به راحتی می‌توانید آن را تعویض نمایید.

روکش فلزی

از جمله قدیمی‌ترین و مقاوم‌ترین روکش‌ها برای سایبان می‌توان روکش‌های فلزی را نام برد. متریال مورد استفاده برای سایبان‌هایی با روکش فلزی می‌توان به فولاد و آلومینیوم اشاره نمود. در برخی مواقع ممکن است این روکش‌ها به صورت خام به کاربران ارائه شوند. در این صورت روکش نیاز به رنگ کاری دارد و این امکان وجود دارد که در بعضی موارد روکش ها با رنگ‌های الکترواستاتیک رنگ‌آمیزی شده‌اند و دیگر نیازی نیست افراد فرایند رنگ‌کاری را انجام دهند.

روکش های فلزی به دلیل این‌که به راحتی نصب و تعویض می‌شوند در میان افراد مختلف دارای محبوبیت فراوانی هستند. شما می‌توانید سال های طولانی از این روکش‌ها برای انواع سایبان استفاده نمایید زیرا مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط نامساعد جوی دارند. و به راحتی دچار تخریب یا زدگی نخواهند شد.

دکمه بازگشت به بالا