عمومی

خواص عسل برای درمان عفونت های زنانه + آموزش ساخت مخلوط عالی

اتصال باکتریها به سلولهای مخاطی، به عنوان اولین رویداد در پیشرفت عفونتهای دستگاه گوارش در نظر گرفته میشود. • عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد. عسل به عنوان التیام دهنده زخم و نگهدارنده پوست مورد تأیید قرار گرفته است. ترکیب زردچوبه و عسل را در دهان قرار دهید تا به طور کامل جذب دهان شود. مینامند که به معنی عسل تر است و توسط زنبور از گل های خار جمع آوری می شود، این عسل کاملا ارگانیک و طبیعی می باشد.

کشمون به شما اطمینان میده که زنبوردارهایی رو انتخاب میکنه که برای اصالت عسلشون دغدغه دارند و فقط از طریق شهد گل طبیعی زنبورها رو تغذیه میکنن. به عنوان مثال ، در یک مطالعه تصادفی تک کور بر روی بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن که آزمایش ژل رویال را در کاهش التهاب مخاط دهان انجام دادند ، “نتایج نشان داد که همه بیماران در گروه کنترل ، التهاب مخاطی درجه 3 را تجربه کرده اند ، که در یک بیمار به درجه 4 رسیده است.

در 1 ماه پس از درمان ، اما این التهاب مخاط درجه 3 فقط در 71.4٪ بیماران گروه تحت درمان با ژل رویال مشاهده شد “(Miyata Y و همکاران ، Int J Mol Sci. به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود.

عسل های تولیدشده از جنگل و کوه های اروپایی مرکزی بیشتر از درختان کاج(PINUSSPP) و عسل های حاصل از MANUKA در نیوزلند از گیاه LEPTESPERMUM SCOPARIUM دارای خاصیت بسیار قوی ضد میکروبی است و بر روی برخی میکروب ها از جمله استافیوکوک اورئوس و اپیدرمیس و استرپتوکوکوس پیوژنز و آنتروباکتریاسه اثرات خوبی دارد.

همچنین 40 مورد دیگر نشان داده ، عسل دارای اثرات ضد خونریزی با موفقیت 88 درصد بوده که این عمل به همراه اثرات ضد میکروب نیز بوده است. خاصیت ضد میکروبی در عسل با PH حدود 2/3 تا 5 به هیدروژن پراکسید(H2O2) مرتبط بوده که از تغییرات آنزیمی گلوکز به گلوکونیک اسید حاصل می شود. همچنین مشخص شد که هلیکوباکتر پیلوری، به دلیل وجود هیدروژن پراکسید با غلظت ۲۰ درصد، به عسل با سطح متوسط فعالیت ضدباکتریایی حساسیت دارد.

داده های آزمایشگاهی اخیراً تولید شده و منتشر شده بیان میکنند که عسل قادر به جلوگیری از فعالیت مولفههای التهابی و رگزایی بوده و همچنین، فعالیتهای بازدارندگی قوی در مقابل و PGE2 در مدل التهاب کیسه هوا از خود نشان میدهد. آب لیمو به دلیل ماهیت اسیدی خود از رشد میکروبها جلوگیری میکند و همچنین گلو را مرطوب میکند. سیستم ایمنی بدنتان خود را با خوردن روزانه عسل، هرچه بیشتر تقویت کنید.

برای درمان گرفتگی صدا میتوانید از درمانهای خانگی استفاده کنید. مجله سلامت : تا به حال شده با گرفتگی صدا از خواب بیدار شید و گلوتون طوری گرفته باشه که صداتون خروسکی شده باشه؟ اردبیل یکی از مراکز اصلی تولید عسل درجه یک هست و میشه گفت عسل های تولید شده در اردبیل از مرغوبیت مثال زدنی برخوردارند از اون جایی که این استان دارای مناطق کوهستانی با آب وهوای معتدل هست. هر کشوری دارای مقررات خاص خودش برای فروش عسل است.

از این رو ما قصد داریم امروز در این مطلب در رابطه با “شناخت عسل طبیعی” و نحوه تشخیص آن مطالب مفید و کاربردی را برای شما مخاطبان عزیز و محترم ارائه دهیم. از خواص عسل گشنیز می توان به: اشتها آوری، مقوی معده، رفع سوءهاضمه، بادشکن، نرم کننده سینه، تب بُر، مفید برای بیماریهای عفونی مانند: سرخک و آبله، برای سرفه و سرماخوردگی، مسکن و آرام بخش، دفع سموم بدن، خواب آور، مفید برای زکام و اسپاسم ماهیچه ای، شیر افزا، مفید برای تب های روماتیسمی، خواب آور، مفید برای آفت دهان، تقویت لثه، تنگی نفس، مسکن صفرا، ضد سرطان، مفرح، مقوی قلب و مغز، اسپرم، ناراحتی روده و حافظه اشاره کرد.

شاید برای شما عجیب باشد اما عسل طبیعی در نقاط مختلف ایران تعاریف گوناگونی دارد. عسل هایی که در کشمون هست بهخاطر طبیعی بودن یا رس بسته اند یا در آینده رس می بندند، این امکان وجود داره که با حرارت دادن به عسل طبیعی، رس بستن رو از بین برد، اما برای حفظ خواص عسل ما این کار رو انجام نمیدیم.

هیچکدام از روشهای خانگی تشخیص عسل طبیعی مبنای علمی نداشته و درست نیست و برخی از افراد برای گمراه کردن مردم و فروش عسل بی کیفیت خود، این راهها را معرفی می کنند. یادتان باشد شکرک زدن از ویژگی های عسل طبیعی است. دهقان یكی دیگر از نشانه های طبیعی بودن عسل را شكرك زدن عسل عنوان كرد و گفت: عسل طبیعی حتما شكرك می زند اما عسل غیرمرغوب شكرك نمی زند؛ البته این به آن معنا نیست كه عسل بلافاصله پس از خارج شدن از كندو شكرك بزند، بلكه شكرك زدن شرایطی دارد.

این اکسیر ارزشمند همواره در طول تاریخ به عنوان یک غذا و داروی خوشطعم مورد توجه اجداد و نیاکان ما قرار گرفته است. به عنوان مثال اگر تمام هزینه های انجام شده برای تولید ۵۰۰ کیلو عسل طبیعی، ۵ میلیون تومان باشد، بهای تمام شده هر کیلو عسل ۱۰۰۰۰ تومان خواهد بود. روشهای زیادی برای تشخیص و خرید عسل طبیعی اصل وجود دارد، اما بهترین و مطمئن ترین روش برای تشخیص آزمایش است.

 داروهای زیادی وجود دارد که ادعا می کنند علائم را درمان می کنند که برخی از آنها بهتر از سایر داروها عمل می کنند. در کشور ما مجوز مربوط به تولید و فروش عسل توسط مراکزی همچون وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور صادر میشود که میتوانید وجود برچسب آنها را بر روی محصولات موجود در بازار کنترل کنید؛

البته بدیهی است که در برخی عسلها چنین برچسبی دیده نمیشود. در ادامه برخی از بهترین انواع عسل موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید از میان آنها محصول مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کنید. به همین منظور شما باید یک لیوان را از آب پر کرده و سپس یک قاشق چایخوری عسل به آن اضافه نمایید.

بهای تمام شده یعنی اینکه ما بدانیم برای تولید عسل و بسته بندی آن تا زمان آماده شدن برای تحویل به مشتری چه هزینه هایی پرداخت کرده ایم. روشهای ساده موجود برای جستجوی تقلبی بودن عسل بدون ابزار آزمایشگاهی براساس مزه، چسبندگی یا خاصیت حلالیت در آب سرد میباشد. در نظر داشته باشید که در عسل طبیعی برای اینکه اطمینان حاصل کنند که ویتامین ها و آنزیم های طبیعی موجود زنده می مانند از هز نوع گرم کردن جلوگیری می شود.

دکمه بازگشت به بالا