سلامت و تندرستیمعرفی کسب و کار

درمان زگیل تناسلی با وازلین

زگیل تناسلی برجستگی های کوچک، خاکستری یا همرنگ پوست هستند که در اطراف اندام تناسلی ظاهر می شوند و یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی هستند. آنها توسط انواع مختلف ویروس پاپیلومای انسانی یا HPV ایجاد می شوند. درمان خانگی زگیل تناسلی را از بین نمی برد، بلکه اندازه آنها را کاهش می دهد، برای درمان حتما به پزشک متخصص زگیل تناسلی مراجعه کنید که اکثر آنها درمان زگیل تناسلی را با لیزر توصیه می کنند.

زگیل تناسلی معمولاً در اطراف واژن، مجرای ادرار، دهانه رحم، آلت تناسلی یا مقعد ظاهر می شود (درمان ریشه مقعد در خانه). گاهی آنقدر کوچک و صاف هستند که متوجه آنها نمی شوید. آنها ممکن است خوشه شوند یا شبیه گل کلم باشند. زگیل تناسلی همچنین در صورت نزدیکی دهانی با فرد مبتلا می تواند در دهان، گلو یا حلق ظاهر شود. برای درمان زگیل تناسلی با فرازطب همراه باشید.

درمان خانگی زگیل تناسلی

هیچ درمان قطعی برای ویروس HPV وجود ندارد و تنها درمان خانگی زگیل تناسلی می تواند علائم زگیل تناسلی را کاهش دهد. طبق نظریه پزشک، این ویروس در 18 ماه از بدن انسان دفع می شود. سریعترین راه برای از بین بردن آنها در مردان و زنان لیزر است.

درمان زگیل تناسلی در خانه می تواند به کاهش علائم کمک کند اما باید مدام تکرار شود در اینجا ما درباره تشخیص زگیل تناسلی و برخی دستورالعمل های مفید برای درمان سریع زگیل تناسلی در خانه بحث کرده ایم. اما قبل از آن درمان زگیل تناسلی را با ابوعلی سینا یا طب سنتی بررسی می کنیم. زگیل روی پوست خون گرفته شد و پاک شد سودای لایه بردار برای بدن توصیه می شود اما اگر مقدار آن زیاد نباشد در روغن پسته بمالید گندم پخته شده را در قاشق بمالید مالیدن مخلوط فلفل و سماق روی زگیل همراه با برگ مر و روغن مریم (ع) در رفع زگیل مفید است.

1. روغن درخت چای

روغن درخت چای یک داروی ضد قارچ است. یک قطره روغن درخت چای رقیق شده اضافه کنید (یک یا دو قطره روغن نارگیل را برای درمان های خانگی زگیل های مردانه اضافه کنید) و مستقیماً روی زگیل ها بمالید. برخی از افراد ممکن است به روغن درخت چای حساسیت داشته باشند، بنابراین ابتدا نواحی دیگر مانند دست را امتحان کنید.

روغن درخت چای می تواند باعث خارش، سوزش یا تورم شود که باعث کوچک شدن شما می شود. باید این کار را برای چند هفته تکرار کنید، اگر خیلی خارش داشت استفاده از آن را متوقف کنید.

2. زگیل ها را با پاک کننده لاک ناخن از بین ببرید.

آیا زگیل با لاک پاک می شود؟ چگونه؟ نمی توان گفت که لاک یک درمان اختصاصی برای زگیل تناسلی است، اما استفاده از لاک روی زگیل، لایه ای بر روی کشک می گذارد که از رسیدن اکسیژن به زگیل جلوگیری می کند و از رشد آن جلوگیری می کند و باعث خشک شدن آن می شود. . ناحیه زگیل را با آب و صابون بشویید و یک لایه لاک بزنید بعد از چند دقیقه این کار را چندین بار تکرار کنید و بگذارید خشک شود روی آن را با باند یا بانداژ بپوشانید و در غیر این صورت از این لاک استفاده نکنید.

3. نوار چسب برای زگیل

برای از بین بردن زگیل با چسب نواری روی زگیل را با چسب بپوشانید و پس از برداشتن زگیل سوهان بزنید (می توانید زگیل را در آب خیس کنید تا بافت مرده از بین برود) و بگذارید 12 ساعت بماند. این کار را به مدت 6 روز انجام دهید تا زگیل ناپدید شود

4. زگیل تناسلی را با زردچوبه درمان کنید

زردچوبه یک ادویه هندی با خواص ضد عفونی کننده است که برای درمان عفونت های پوستی و زخم ها استفاده می شود. زردچوبه همچنین به عنوان یک درمان خانگی برای عفونت های تناسلی استفاده می شود و خارش و سوزش را تسکین می دهد. همچنین به دلیل وجود ماده ای به نام کورکومین، سریعتر التیام می یابد.

5. چای سبز

چای سبز حاوی ترکیبی به نام سینکاتچین است و در داروخانه ها موجود است. همچنین می توانید عصاره چای سبز را با ۱ تا ۲ قطره روغن نارگیل مخلوط کرده و روی زگیل بمالید.

6. سیر

سیر ضد قارچ است و خاصیت ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد. بلعیدن سیر ویروس را از بین می برد، اما برای درمان سریعتر، سیر له شده را روی آن بمالید، روی آن را با باند بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه روی آن بماند، سپس محل را بشویید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید تا زگیل خشک شود و از بین برود.

7. سرکه سیب

درمان زگیل تناسلی با سرکه سیب یکی از درمان های خانگی موثر است. برای درمان قطعی زگیل تناسلی با سرکه سیب!! یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و روی زگیل بمالید. محل را با باند بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. این امر باعث ناپدید شدن زگیل و تغییر رنگ آن به قهوه ای یا سیاه می شود. پوست مرده از بین می رود تشخیص زگیل تناسلی با سرکه بنابراین با استفاده از سرکه سیب در نواحی آسیب دیده hpv این ناحیه سفید می شود.

8. ویتامین C

باعث از بین رفتن زگیل می شود. اما نباید به صورت خوراکی استفاده شود. یک قرص ویتامین را خرد کنید و با آب لیمو یا آب خمیر درست کنید. اسید موجود در پودر از رشد زگیل جلوگیری می کند. این کار را هر روز تکرار کنید تا زمانی که کاملا ناپدید شوند.

9. اسید فولیک و B-12

ارتباط بین کمبود فولات و B12 و افزایش خطر ابتلا به HPV وجود دارد. مصرف مولتی ویتامین یا فولات و B-12 می تواند به بدن شما کمک کند تا با عفونت HPV مبارزه کند و به ناپدید شدن زگیل ها کمک کند.

10. جوش شیرین

جوش شیرین یک عامل پاک کننده است. خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی پودر وقتی با سرکه سیب مخلوط شود قوی تر می شود. این مخلوط را دو بار در روز یا شب روی جوش ها بمالید. این کار را به مدت یک هفته یا تا زمانی که ناپدید شوند انجام دهید.

11. جدی

گیاه آلوئه ورا یا آب آن می تواند مشکلات پوستی را حل کند. آلوئه ورا را پوست بگیرید و محتویات آن را روی زگیل ها بمالید تا از بین بروند. نقاط پیوست این کار را دو بار در روز به مدت دو هفته انجام دهید تا نتیجه را ببینید. آلوئه ورا از داروخانه ها در دسترس است، اما مطمئن شوید که خالص است.

12. روغن کرچک

این بهترین راه برای حل مشکلات در خانه در صورت یا پشت دست است. این روغن حاوی اسید ریسینولئیک است که خاصیت ضد عفونی کننده و ضد التهابی دارد. از روغن کرچک چند بار در روز استفاده کنید یا از یک توپ در شب استفاده کنید. جنگ شروع به فروپاشی کرد.

13. خویشتن داری

ریحان یکی از بهترین داروهای خانگی با خواص ضد ویروسی است. ریحان تازه را با یک اسفنج آبکی شل کنید و روی زگیل بمالید و بگذارید 24 ساعت بماند و این کار را هر روز به مدت چند هفته انجام دهید تا زگیل از بین برود.

14. آب آناناس

آب آناناس خواص اسیدی زیادی دارد. حاوی اسیدی است که منافذ را خشک می کند. روزی دو یا سه بار روی زگیل بمالید، اما از آب آناناس خالص استفاده کنید و با شکر مخلوط نکنید. پس از آن محل را خشک کنید. این درمان برای سایر زگیل های بدن نیز موثر است.

15. آب قاصدک

گل قاصدک در تابستان به راحتی در دسترس است و آب آن زگیل را از بین می برد. گل را قبل از سفید شدن بچینید و گل هایی را که اسپری نشده اند انتخاب کنید. یک سر گل بردارید و آب آن را روی زگیل بمالید و ببندید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا از شر زگیل خلاص شوید.

دکمه بازگشت به بالا