جامعهمعرفی کسب و کار

دستورالعمل نصب پرده زبرا

پرده زبرا چیست؟

پرده زیرا یک پرده مدرن، شیک و کاربردی است که به دلیل ساختار بسیار تطبیق‌پذیری که دارد، برای هر مکان و هر نوع دکوراسیونی مناسب است. این پرده از نوارهای تور و پارچه تشکیل شده است. این نوارها به‌صورت یک‌درمیان، افقی و موازی یکدیگر قرار گرفته‌اند و دور یک میله که در بالای پرده قرار دارد، می‌چرخند. وقتی یک نوار تور مقابل یک تور دیگر قرار می‌گیرد، نور از تور عبور کرده و وارد اتاق می‌شود. نتیجه یک نور سایه روشن، ملایم و متعادل است.

وقتی بخواهید جلوی ورود نور به اتاق را بگیرید و دید از بیرون را کاملا قطع کنید، کافی است پرده را در حالتی تنظیم کنید که یک نوار تور در برابر یک نوار پارچه‌ای قرار بگیرد. در این صورت هیچ نوری نمی‌تواند وارد اتاق شود و تاریکی و حریم خصوصی مورد نظر شما فراهم می‌شود.برای خرید پرده زبرا لطفا کلیک کنید.

پرده زبرا زنجیری دارد که توسط آن میله موجود در بالای پرده می‌چرخد. ویژگی خوب این است که شما می‌توانید آن را برقی کنید، در این صورت میله توسط یک موتور برقی چرخانده می‌شود و برای تنظیم پرده‌ها کافی است همانطور که سر جای خود نشسته‌اید، دکمه ریموت کنترل را فشار دهید. حال که اطلاعات کافی در مورد اینکه پرده زبرا چیست را به دست آوردید، قبل از پرداختن به دستورالعمل نصب پرده زبرا باید با نحوه اندازه‌گیری پنجره آشنا شوید.

چگونه باید اندازه پنجره را بگیریم؟

اندازه‌گیری ابعاد پنجره برای نصب پرده زبرا به این بستگی دارد که می‌خواهید پرده را داخل قاب پنجره یا خارج قاب نصب کنید، زیرا هر کدام اندازه‌گیری متفاوتی دارند. در ادامه نحوه اندازه‌گیری پنجره را برای هر دو نوع نصب به‌صورت کامل توضیح می‌دهیم.

اندازهگیری پنجره برای نصب پرده زبرا، خارج قاب پنجره (روکار)

 

ابتدا عرض و ارتفاع پنجره را در سه نقطه اندازه‌گیری کنید؛ به این معنی که عرض پنجره را در بالا، وسط، پایین و ارتفاع پنجره را از سمت چپ، وسط و راست اندازه‌ بگیرید. هر سه اندازه را یادداشت کنید و مبنا را بر عدد کوچک‌تر بگیرید.

عرض پرده زبرا در حالتی که می‌خواهید آن را خارج قاب پنجره متصل کنید، اندازه عرض پنجره به‌اضافه 7.5-10 سانتی‌متر از هر طرف یعنی در کل 15-20 سانتی‌متر اضافه‌تر خواهد بود. این اندازه اضافی برای این است که مطمئن شوید نور از کنار پرده عبور نمی‌کند.

اندازه ارتفاع پرده زبرا به اندازه ارتفاع پنجره به اضافه 10 سانتی‌متر است. این اندازه اضافی برای اطمینان از این موضوع است که پرده با چهارچوب پنجره هم‌پوشانی کامل داشته باشد. اگر در پایین پنجره مانعی مانند رادیاتور، کابینت، پیشخوان و غیره وجود دارد، به‌اندازه‌ای که فضا دارید، ارتفاع اضافه را در نظر بگیرید.

اندازهگیری پنجره برای نصب پرده زبرا، داخل قاب پنجره (توکار)

 

ابتدا عرض و ارتفاع پنجره را مطابق آنچه در قبل گفته شد، در سه نقطه بالا، وسط، پایین برای عرض و چپ، وسط، راست برای ارتفاع اندازه بگیرید. کوچک‌ترین اندازه را برای هر حالت در نظر بگیرید و آن را یادداشت کنید. به جهت بازشدن پنجره و جهت قرارگیری زنجیر پرده توجه داشته باشید تا مشکلی از این نظر پیش نیاید.

عرض و ارتفاع برای را به اندازه عرض و ارتفاع پنجره منهای یک سانتی‌متر در نظر بگیرید. این یک سانتی‌متر برای این است که مطمئن شوید پرده در چهارچوب پنجره قرار می‌گیرد و از آن خارج نمی‌شود. توجه داشته باشید در حالتی که پرده داخل قاب پنجره نصب می‌شود، چهارچوب قاب در معرض دید قرار دارد.

نصب پرده زبرا با پایه سقفی چگونه است؟

 

برای نصب پرده زبرا به‌صورت سقفی باید پایه سقفی داشته باشید. در صورتی که پرده زبرا مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی پرده بازار خریداری کرده باشید، پایه سقفی همراه با دیگر ملزومات نصب پرده برای شما ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید پرده زبرا به‌صورت آماده و مونتاژشده برای شما فرستاده می‌شود. بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که پایه سقفی را در جای مناسب نصب کرده و پرده را به آن متصل کنید.

اولین کاری که برای نصب سقفی پرده زبرا باید انجام دهید، این است که محل نصب پایه سقفی را مشخص کنید. برای این کار مکان قاب پرده زبرا را روی سقف مشخص کنید و از هر طرف قاب 15 سانتی‌متر کم کنید. محل را با یک مداد علامت بزنید. سپس محل علامت‌زده‌شده را با دریل سوراخ کرده و پایه سقفی را با پیچ و رول پلاک به سقف متصل کنید.

پس از اینکه از محکم‌بودن پایه سقفی مطمئن شدید، باید کانال زبرا را در پایه سقفی قرار دهید. برای این کار ابتدا قسمت پشتی قاب را به پایه سقفی گیر دهید، سپس قسمت جلویی قاب را به سمت بالا فشار دهید تا در پایه محکم شود. در این مرحله کار شما تمام شده و می‌توانید از پرده خود استفاده کنید.

نصب پرده زبرا با پایه دیواری چگونه است؟

 

نصب پرده زبرا با پایه دیواری شباهت زیادی با نصب سقفی آن دارد، با این تفاوت که علاوه بر پایه سقفی به یک پایه دیواری هم نیاز دارید. برای نصب دیواری پرده، ابتدا قاب زبرا را روی محلی که می‌خواهید آن را نصب کنید، قرار دهید و از دو طرف قاب به اندازه 15 سانتی‌متر کم کنید.

محل مورد نظر را با یک مداد علامت بزنید. توجه داشته باشید در بالای پنجره محدودیت فضا نداشته باشید، زیرا قاب زبرا را باید 10 الی 15 سانتی‌متر بالاتر از پنجره نصب کنید، در غیر این صورت ممکن است جلوی پنجره را گرفته و مانع بازشدن آن شود.

مکان علامت‌زده‌شده را با دریل سوراخ کنید و پایه دیواری را با پیچ و رول پلاک در جای خود محکم کنید. پایه دیواری دارای رابطی است که پایه سقفی به آن متصل می‌شود و به شما امکان می‌دهد قاب زبرا را به پایه دیواری متصل کنید. فروشگاه اینترنتی پرده بازار تمام تجهیزات لازم برای نصب پرده را برای شما ارسال می‌کند و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

برای وصل‌کردن پایه سقفی به رابط پایه دیواری، آن را با زاویه 45 درجه روی رابط دیواری قرار دهید، سپس به سمت خود بچرخانید تا محکم شود. در این حالت پایه سقفی کاملا روی رابط دیواری قرار می‌گیرد. حال می‌توانید قاب را مشابه دستورالعمل نصب پرده زبرا که پیش‌تر توضیح داده شد، به پایه سقفی متصل کنید. به این ترتیب که ابتدا قسمت پشتی قاب را گیر داده و بعد قسمت جلویی قاب را به سمت بالا فشار دهید تا در پایه محکم شود.

نکات مهم در نصب پرده

برخی نکات مهم که هنگام نصب پرده باید توجه کنید، عبارت‌اند از:

  • اندازه پارچه پرده زبرا به علت قرارگیری مناسب پارچه داخل ریل، اندکی کوچک‌تر از قاب پرده زبرا است. به همین خاطر هنگام نصب پرده به‌صورت توکار، حتی با وجود اندازه‌گیری دقیق ابعاد پنجره، پارچه پرده زبرا اندکی کوچک‌تر از قاب پنجره است.
  • حداکثر عرضی که می‌توان پرده‌ها را به‌صورت تک پارچه تولید کرد، 270 سانتی‌متر است. اگر عرض پنجره شما بیشتر از این اندازه است، باید پرده را به‌صورت دو یا چند تکه روی پنجره نصب کنید.

پس از اندازه‌گیری دقیق ابعاد پرده می‌توانید پرده مورد نظر خود را از فروشگاه اینترنتی خریداری نموده و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. پس از آن طبق دستورالعمل نصب پرده زبرا عمل کنید و از داشتن یک پرده شیک، کارآمد و مدرن لذت ببرید

دکمه بازگشت به بالا