اقتصادیمعرفی کسب و کار

دلائل خرابی گیربکس اتوماتیک

خرابی های رایج گیربکس اتوماتیک

مشکلات گیربکس اتوماتیک می تواند یک دردسر واقعی باشد. اگر موفلر  شما به درستی کار نمی کند یا لاستیک شما به درستی پمپ نمی شود ، اینها مشکلاتی است که قطعاً باید در سریعترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود ، اما در صورت به تاخیر انداختن تعمیر باز هم از خودرو می توان استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک روی لینک ضربه بزنید.

درصورتی که اگر  در گیربکس اتوماتیک شما وجود داشته باشد  می تواند تمام برنامه های شما را برای مدت زمان طولانی لغو کند و بسیار خطرناک باشد.

در ادامه  پنج مورد از رایج ترین مشکلات گیربکس اتومات خواهیم پرداخت.

دو راهی و تردید

این  مشکل معمولاً به عنوان تاخیر بین انتخاب چرخ دنده و زمان شروع حرکت خودرو تجربه می شود. در بیشتر موارد ، این امر به دلیل لیز خوردن کلاچ یا به دلیل عدم فشار کافی مایعات به علت سطح کم مایعات ، یا گاهی اوقات ، به دلیل خرابی پمپ فشار ایجاد می شود.

عدم انتخاب دنده صحیح

این می تواند به دلیل کم بودن مایعات ، چسبیدن یا نقص برقی در شیرها ایجاد شود. یک دلیل احتمالی دیگر می تواند اختالات الکتریکی در سیستم کنترل الکترونیکی انتقال باشد.

تعویض سخت دنده

این امر معمولاً به دلیل نارسایی سیستم کنترل در تعدیل کلاچ قفل شده مبدل گشتاور است که برای ایجاد لغزش در هنگام تعویض دنده در شرایط رانندگی تهاجمی طراحی شده است.

توقف موتور در  سرعت پایین

شایعترین علت این امر از کار افتادن کلاچ مبدل گشتاور در سرعتهای پایین است. در این حالت ، موتور و گیربکس به طور دائمی در هم قفل می شوند ، که از چرخش دیفرانسیل موتور و گیربکس جلوگیری می کند ، در نتیجه موتور متوقف می شود.

گرمای بیش از حدگیربکس

اگر سطح مایع گیربکس بسیار زیاد یا خیلی کم باشد ،و هنگام حمل بارهای بیش از ظرفیت بکسل گیربکس اتومات  ، این اتفاق می افتد.

دو دنده به طور همزمان انتخاب می شوند

این اتفاق هنگامی می افتد که شیر برقی یک شیفتی با باز شدن دیگری از کار نمی افتد ، یا هنگامی که یک یا چند قرقره سوپاپ در بدنه شیر می چسبد  ، هر دو شرایط  سبب تحت فشار قرار گرفتن  همزمان دو یا چند مدار هیدرولیک می شود.   که معمولاً از انتخاب کامل یک چرخ دنده قبل از انتخاب چرخ دنده دیگر جلوگیری می کند.

صداهای مکانیکی

این یک علامت رایج در گیربکس های اتوماتیک با مسافت پیموده شده است و عمدتاً توسط یاتاقان های فرسوده و  یا سایر اجزای چرخان ایجاد می شود. صداهای معمول شامل صدای غر زدن ، صدای غرش و …  بوده که ممکن است در هنگام حرکت خودرو  با سرعت متفاوت باشد یا نباشد.

 

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا