اقتصادیعمومیمعرفی کسب و کار

دلایل اهمیت استفاده از تبلیغات در کسب و کارها

گام موثر برای تبلیغات برند و کسب وکار

  1. طراحی وب ‌سایت برای هر کسب ‌و کاری الزامی است. برای این منظور می توانید از مقاله ” ” کمک بگیرید.
  2. از طریق خود به شبکه‌های اجتماعی بپیوندید و به معرفی کسب ‌و کار خود بپردازید.
  3. تهیه یک ست اوراق اداری شامل کارت ویزیت و بقیه ادوات برای کسب ‌و کار خود.
  4. ساخت یک ایمیل با نام تجاری کسب ‌و کار خود.
  5. هر کسب و کاری دارای یک انجمن تخصصی و صنفی است، حتما در انجمن تخصصی و صنفی کسب‌ و کار خود عضو شوید.
  6. در نشریات تخصصی از طریق انتشار مقالات برای خود تبلیغ کنید.
  7. اشتراک گذاری ویدئو در شبکه‌های اجتماعی
  8. تبلیغات روی خودروهای کابین‌دار
  9. تهیه نمونه کار از محصولات خود
  10. غرفه زدن در نمایشگاه‌ها و از برخورداری از هدایای تبلیغاتی

شعارهای کسب و کار

شعارهای کسب ‌و کار شامل موارد زیر هستند:

  • تهیه شعارهای توصیفی
  • تهیه شعارهای خلاقانه
  • تهیه شعارهای برانگیزاننده
  • تهیه شعارهای

اهمیت تبلیغات در کسبو کار

تلویزیون شهری: درباره اهمیت تبلیغات در کسب و کار باید گفت تبلیغات دیجیتالی یک نوع بازاریابی و تبلیغات محسوب می‌شود. تبلیغات دیجیتال شامل تبلیغات آنلاین، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی اینترنتی و موارد دیگری است. نقش تبلیغات در بازاریابی (نقش تبلیغات در فروش) رساندن پیام مناسب در زمان مناسب به افراد مناسب است. تبلیغات دیجیتالی تنها تبلیغی در توییتر، یاهو یا پینترست نیست. از ابزارهای تبلیغاتی اینترنتی برای بررسی، مدیریت، پیگیری، تجزیه و تحلیل و بهبود تبلیغات آنلاین استفاده می‌کند.

تحولات فناوری رسانه‌های جدیدی را ایجاد می‌کند که مصرف‌کنندگان اطلاعات متعدد و متنوعی را کسب می‌کنند. پیش از این ‌که مصرف‌کنندگان محصولات و خدمات را خریداری نمایند، می‌توانند بررسی محصولات را رویت کنند. همچنین می‌توانند توسط محیط آنلاین، قیمت و ویژگی را با یکدیگر مقایسه نمایند و بتوانند طبق آن، این موارد را انتخاب نمایند.

نقش تبلیغات بر میزان فروش محصولات

در حال حاضر نقش تبلیغات در بازاریابی و تاثیر تبلیغات در کسب و کار در بازاریابی روی فروش محصولات شرکت‌ها برای همه اثبات شده است. همه ما می‌دانیم که فقط تولید و فروش کالا نمی‌تواند در حال حاضر کافی باشد، حتی در صورتی که محصول از سطح کیفی بالایی برخوردار باشد باز ضروری است تا از روش‌های مختلف مردم را از وجود چنین محصولی آگاه کنیم.

با توجه به این ‌که امروزه مبحث رقابت از اهمیت بالایی بهره‌مند است و شاهد افزایش کسب‌وکارهای مختلف در زمینه‌های گوناگون هستیم در این بین می‌توان گفت تبلیغات موثر در کسب و کار کارآمد و زیرکانه عامل موفقیت در این رقابت هستند.

در حقیقت شرکت‌های موفق در به دنبال یافتن راهکاری موثر جهت به کارگیری در سیستم‌های بازاریابی خود هستند. در این راه شما باید با انواع سبک تبلیغات موثر در کسب و کار از جمله تبلیغات اینترنتی، تبلیغات محیطی، تبلیغات رسانه‌ای آشنایی لازم را داشته باشید. لازم به ذکر است که شناخت صحیح ابزارهای تبلیغات، بخشی از فرآیند مدیریت تبلیغات به شمار می‌رود در همین راستا مطالعه مقاله ” ” می تواند کمک بسزایی در کار شما داشته باشد.

در حال حاضر با وجود اینترنت، شیوه های تبلیغات موثر تغییر فراوانی داشته‌اند. تبلیغات اینترنتی در بین کسب‌وکارها گسترش یافته و در نتیجه روش‌های سنتی تبلیغات تاثیر چندانی روی انتخاب‌های مردم ندارد. در نتیجه، بازریابی دیجیتال به عنوان یک روش نوین و در حال گسترش در بین سایر روش‌های بازاریابی است. نکته قابل توجه این است که تبلیغات باید در همه جا و تمام وقت در معرض دید مشتریان قرار گیرد.

در حقیقت هزینه‌ای که شرکت‌ها صرف تبلیغات می‌کنند بسیار زیاد است. مثلا شرکت‌های دارویی هزینه‌ای معادل دو برابر هزینه‌های تحقیقات واقعی را صرف تبلیغات خود می‌کنند و در بین شرکت‌های مختلف، شرکت‌های تولیدی از جمله اسباب بازی بیشترین هزینه را به تبلیغات اختصاص می‌دهند. بنابراین می‌توان به این نتیجه رسید که نقش تبلیغات در بازاریابی و توسعه‌ی فروش و افزایش سهم بازار بسیار تاثیرگذار است.

نقش تبلیغات اینترنتی در کسب و کارهای مختلف چیست؟

در مبحث نقش تبلیغات در جذب مشتری باید بگوییم در حال حاضر تبلیغات اینترنتی مورد توجه بسیاری از مالکان کالا و خدمات قرار گرفته است. با گسترش اینترنت و نوع تاثیرگذاری آن موجب شده برخی از شرکت‌ها، تلاش‌های مربوط به تبلیغات سنتی را فراموش نمایند و تنها با تبلیغات مدرن، فعالیت‌های حرفه‌ای خود را برای دیگران معرفی نمایند. در این مطلب تلاش خواهیم کرد ابتدا با تعریفی ساده از تبلیغات اینترنتی ، ویژگی‌ها و ضرورت‌های مهم تبلیغات اینترنتی را از لیست‌وار بازگو کنیم و تبلیغات با بنر را مورد بررسی قرار دهیم.

تبلیغات اینترنتی

در صنایع متعدد، تعاریف‌های متفاوتی برای عبارت تبلیغاتی در نظر گرفته شده است اما در اکثر ‌آن‌ها مفاهیم مشترکی مورد توجه قرار گرفته است. این مفاهیم شامل موارد زیر هستند:

  • تبلیغات به معنای تلاش برای ایجاد یک ارتباط دوطرفه غیرمستقیم با مخاطب است.
  • تبلیغات موفق نیازمند پرداخت هزینه با هدف استفاده از امکانات ساخت و رسانه مناسب برای نشر آن است.
  • در واقع تبلیغات سعی دارند تا با ایجاد آگاهی و گاهی آموزش به روش‌های مستقیم و غیرمستقیم بر ذهن مخاطب اثر بگذارند.

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تبلیغات توسط رسانه‌های مختلفی قابل انجام است که می توان به روزنامه‌ها، مجله‌ها، تلویزیون، اشاره کرد.

بعد از افزایش کاربردی اینترنت در سطح دنیا، استفاده از وب‌ سایت‌ها و وبلاگ به عنوان رسانه‌های جدید تبلیغاتی توجه اغلب شرکت‌ها را به خود جلب کرد و در اثر آن شیوه های تبلیغات موثر و راهکارهای جدیدی برای تبلیغات در اینترنت خلق شد.

ویژگی ها و ضرورتهای مهم تبلیغات اینترنتی

تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی از مزایای بسیار بالایی برخوردار است که در ادامه به این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • ایجاد ارتباط دوطرفه با مخاطب
  • ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات
  • قابلیت هدف‌گیری ایستا و پویایی مشتریان
  • دسترسی شبانه‌روزی و جهانی
  • ارسال و نگهداری و آپدیت آسان
  • توانایی اندازه‌گیری و ردگیری بالا
  • قابلیت طراحی پیام اگهی و فروش
  • کاهش هزینه تبلیغات در اینترنت نسبت به دیگر رسانه‌ها
  • دستیابی به بازار جدید در حال توسعه
  • اطلاع‌رسانی کامل و جامع
  • نظارت و ارزیابی دقیق و بدون واسطه
  • ایجاد یک پیوند مستقیم به لیست محصولات

انواع روشهای نوین تبلیغات اینترنتی

با پیشرفت جامعه و نیاز به وسایل ارتباط جمعی، الکترونیک به صورت یک محصول اساسی درآمده است. در حال حاضر کمتر کسی پیدا خواهد شد که با اینترنت آشنایی کافی نداشته باشد. تمام اشخاص جامعه متناسب با نیازهای خود مجبور به استفاده از اینترنت هستند.

به همین دلیل وسایل هوشمند و گجت‌ها مانع ارتباط افراد با محیط شده‌اند و مرکز دید افراد فقط همین وسایل هوشمند شده است. به همین علت در چندین سال اخیر با توجه به نقش تبلیغات در بازاریابی (نقش تبلیغات در جذب مشتری) از این طریق بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین کسب‌وکارها نیازمند آشنایی با شیوه های تبلیغات موثر در این زمینه هستند.

تبلیغات ویدیویی

یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات برای کسب‌وکار، انتشار ویدئو و یا کلیپی از برند شما است. مخاطبین دنیای مجاری اکثرا تمایل به محتوای دیداری و ویدیو مارکتینگ دارند تا شنیداری. به همین علت این روش می‌تواند بسیار موثر باشد و شما را یک گام برای برقراری ارتباط با مخاطبین هدف نزدیک کند. در مورد بیشتر بخوانید.

در این روش شما با استفاده از المان‌های رنگ، تصویر، صدا و متنی جذاب به استقبال مخاطب می‌روید تا محصول یا خدمات خود را به مشتریان بشناسانید. ویدئوها توانایی اشتراک‌گذاری را دارند و چنان چه در جذب موفق باشید، مخاطب آن را به دوستان خود توصیه می‌کند و این ویدیو بین هزاران و شاید میلیون‌ها مخاطب دست به دست می‌شود که برای برند شما بسیار موفقیت‌آمیز است.

البته در کنار تمام جذابیت‌های این کار، بایستی توجه داشته باشد که آنچه تولید می‌کنید باید در نوع خودش بهترین باشد. قدرت یک تبلیغ در 3 ثانیه شروع آن است و چنان‌چه مخاطب در این چند ثانیه جذب نشود، پروژه با شکست روبه‌رو می‌شود.

تبلیغات از طریق ایمیل مارکتینگ

در مورد تاثیر تبلیغات در کسب و کار باید گفت یکی از شیوه‌های کارکشته در حوزه تبلیغات، محسوب می‌شود. بنابراین این روش، آزمون و خطاهای خود را پس داده و کارایی مفید آن برکسی پنهان نیست. ریشه‌های این متد به فراگیری استفاده از سرویس ایمیل برمی‌گردد؛ ولی امروزه به کارگیری سیستم‌های جامع ایمیل مارکتینگ و ایجاد کمپین توسعه و پیشرفت چشمگیری داشته است. از دیگر مزایای این روش مقرون به‌صرفه بودن آن است که همین دلیل آن را در میان مالکان کسب‌وکار محبوب کرده است.

تبلیغات همسان

یکی از روش‌های نوین تبلیغاتی مرتبط با بازاریابی همسان یا نیتیو است. این روش یک نوع تبلیغات محسوب می‌شود که با شکل و کارکرد اساسی که در آن ظاهر می‌شود، هماهنگ باشد. در بسیاری موراد، بازاریابی همسان تابعی از یک تبلیغ است که به شکل یک ویدئو، مقاله یا سرمقاله نشان داده می‌شود. تبلیغات همسان، توانایی شناسایی مصرف‌کننده را با ترکیب تبلیغ با مفاهیم همسان را طبق استفاده از زبانی مبهم همانند مفاهیم اسپانسری یا برندسازی کاهش می‌دهد.

تبلیغات اینترنتی در گوگل

شاید گوگل را باید یک بستر مطمئن و ایمن برای تبلیغ خود در نظر گرفت. برای این ‌که بتوانید از توانایی «» استفاده نمایید نیازمند داشتن یک وب ‌سایت خوب هستید تا بتوانید آن را از طریق گوگل به مخاطبین خود معرفی کنید.

«گوگل اودوردز» یک روش سیستمی را در اختیار افرادی قرار می دهد که قصد بازاریابی خدمات و محصولات خود را در موتورهای جست‌وجوی گوگل دارند. برای نمایش صفحه یا کلمات موردنظر خود تبلیغ‌کننده باید مبلغی را پرداخت نماید.

به این صورت که شما عبارات یا کلمات کلیدی مدنظر خود را در گوگل ادوردز می‌دهید. وقتی که کاربران این کلمات را جست‌وجو می‌کنند وب‎ سایت شما برای آن‌ها در اولویت نمایش داده شود که این عامل به ضوابط و قوانین گوگل بستگی دارد.

تبلیغات رپورتاژ آگهی

هیچ وقت از قدرت کلمات غافل نشوید. کلمات به قدری قدرتمند هستند که در یک بازه زمانی کوتاه قادرند کسب ‌و کار شما به موفقیت چشم‌گیری برسانند و یا بالعکس. محصولات و یا خود را در قالب یک محتوای متنی معرفی نمایید. یکی از شیوه‌های کم هزینه در تبلیغ، رپورتاژ آگهی هستند که می‌تواند برای بهینه‌سازی وب ‌سایت شما و علاوه‌بر این برای معرفی کسب ‌و کار شما بسیار موثر باشد.

تبلیغات بنری در سایت های پربازدید

زمان آن رسیده که درباره تاثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری صحبت کنیم. شاید بارها مشاهده نموده‌اید که در زمان ورود به سایت‌های معتبر گیف‌های کوچکی در کنار صفحه به شما چشمک می‌زنند و نظر شما را به صورت ناخداگاه به خود جلب می‌کند.

بنابراین روی صفحه کلیک می‌کنید و وارد یک صفحه جدید می‌شوید. این دقیقا از مزایای تبلیغات بنری است که بازدیدکنندگان را بدون هیچ پیشینه‌ای وارد وب‌ سایت موردنظر شما می‌کند.

در این روش از تبلیغات، شما تبلیغ خود را در غالب یک فایل گیف چند ثانیه قرار داده و در دل سایت جای می‌دهید که اغلب هر بنر دارای یک لینک مستقیم است که بعد از کلیک روی آن وارد وب ‌سایت شما می‌شوند. از دیگر مزایا و تاثیر تبلیغات کلیکی در افزایش مشتری می‌توان به افزایش بازدید وب‌ سایت شما اشاره کرد که در امتیازدهی گوگل بی‌تاثیر نیز نخواهد بود

منبع : rigardled.com

دکمه بازگشت به بالا