عمومیمعرفی کسب و کار

دکوراسیون بالکن ویلا + 10 نکته مهم

بالکن ویلا یکی از قسمت‌های مهم است که طراحی و دکوراسیون آن از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. در طراحی این قسمت به موارد مختلفی توجه می‌شود تا زیبایی و کارکرد این قسمت بیشتر شود. ایده‌های تزئینی مختلفی برای اجرا در قسمت بالکن وجود دارند تا فضایی دنج خلق شود و محیطی آرام خلق گردد. بالکن یک بخش مهم در هر ساختمان است که عدم توجه به طراحی مناسب آن تاثیر بدی بر زیبایی ساختمان خواهد گذاشت. بدین ترتیب با کاربرد ایده‌های مناسب در این زمینه می‌توانید علاوه بر زیباسازی فضای بالکن در زیباسازی چهره ساختمان نیز به طور موثر عمل کنید.

توجه به ابعاد بالکن در پیاده‌سازی ایده‌های طراحی اهمیت بالایی دارد. دکوراسیون بالکن باید به نحوی باشد که از درهم ریختگی و شلوغی در آن ممانعت شده و خلوت باشد. از این فضا می‌توانید برای دورهمی نیز استفاده کنید اگر چیدمان شما به نحو اصولی مورد توجه قرار بگیرد.

استفاده از گیاهان و چمن مصنوعی برای تزئین بالکن یک ایده مناسب است که با این طرح یک محیط آرم و دنج خلق می‌شود. به هر اندازه که فضای بالکن بیشتر باشد می‌توان از مبلمان و میز و صندلی‌هایی با تنوع بیشتر استفاده کرد.

نحوه طراحی دکوراسیون بالکن ویلا و اجرای زیباترین مدل‌های تزئین برای تراس، می‌تواند این قسمت را به یک مکان آرامش‌بخش تبدیل کند تا شما بتوانید از نور خورشید در نیمروز بهره بگیرید یا یک فنجان قهوه گرم هنگام عصر بنوشید. اگر یک ویلا دارید یا آپارتمان شما دارای بالکن و تراس است، برای زیباتر کردن این قسمت می‌توانید ساده‌ترین راهکارها را اجرا کنید.

کافی است که برخی فوت فن‌ های طراحی دکوراسیون تراس ویلا را دنبال کنید. ایده‌های طراحی دکوراسیون بالکن ویلا را بررسی کرده و متناسب با فضایی که در اختیار دارید، یکی از آن‌ها را به مرحله اجرا در آورید. الهام گرفتن از ایده‌های طراحی دکوراسیون به سبک مدرن یا کلاسیک به شما کمک می‌کند در این مسیر موفق شوید.

لازم نیست که برای طراحی دکوراسیون بالکن ویلا از لوازم و وسایل گران‌قیمت استفاده کنید. با خرید میز و صندلی‌های ساده و با یک برنامه‌ریزی دقیق قادر خواهید بود این فضا را به یک مکان مورد علاقه و با نمای جدید تبدیل کنید؛ جایی که در گذر زمان برای استراحت کردن مناسب است. به ویژه خانه‌های ویلایی که دارای بالکن و تراس بزرگ هستند، نیاز به ایده‌های تزئین بالکن یا تزئین تراس دارند.

لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان لطفا با شماره 09191944135 مهندس میرزاد تماس بگیرید.

با توجه به اهمیتی که زیباسازی و طراحی دکوراسیون بالکن ویلا در ساختمان دارد، تصمیم گرفتیم در این مطلب فوت و فن‌هایی را بیان کنیم که می‌تواند یا ویلای شما را به سبک حرفه‌ای‌ها طرح تغییر دهد.

برای همراه شدن با ایده‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم بهتر است کمی هم خلاقیت به خرج دهید تا به اندازه کافی محیط بالکن و تراس ویلای خود را از نظر زیبایی‌شناسی، طراحی کنید. در پایان این مطلب، شما را با یک مجموعه تخصصی آشنا می‌کنیم که در این زمینه تجربه کافی را داشته و می‌تواند راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهد. با ما همراه باشید.

نکات مهم در طراحی دکوراسیون بالکن ویلا

قطعاً شما نیز دوست دارید که طراحی بالکن ویلا با باربیکیو بسیار زیبا، جذاب و دیدنی باشد چرا که ساعاتی از روز به خصوص عصر قرار است در بالکن نشسته و در حالی که عصرانه خود را میل می‌کنید از منظره زیبای شمال لذت ببرید. در این قسمت از مقاله قصد داریم نکات مهم برای طراحی دکوراسیون بالکن ویلا را برای شما عزیزان ذکر کنیم. تمامی این نکات را به خاطر بسپارید تا در نهایت فضای داخلی تراس بسیار جذاب و خاص باشد:

انتخاب نوع مصالح مورد استفاده

در اولین قدم شما باید به فکر انتخاب پوشش دیوار‌ها و همچنین کفپوش تراس باشید چرا که این دو قسمت تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی بالکن و به‌ خصوص نمای ساختمان خواهند داشت. در صورتی که از متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی کمک بگیرید، براساس نمای داخلی ساختمان و شرایط منطقه‌ای که ویلا در داخل آن قرار گرفته است بهترین متریال را برای کفپوش و دیوارپوش بالکن انتخاب خواهند کرد.

انتخاب رنگ مناسب

قطعاً یکی از مهمترین گزینه‌ها برای طراحی دکوراسیون بالکن ویلا انتخاب رنگ پوشش دیوار، نرده‌ها و حتی رنگ وسایلی است که در داخل این قسمت از ساختمان قرار می‌گیرد. به طور کلی اولین نکته‌ای که باید در انتخاب رنگ به آن توجه داشت، هارمونی رنگ بین وسایل به کار رفته در بالکن و همچنین محیط داخلی تراس است.

این هارمونی کمک می‌کند که محیط باطراوت و شادابی ایجاد شده و از طرف دیگر جذابیت داخلی بالکن افزایش پیدا کند. البته در صورتی که بالکن شما فضای باز داشته و در طول روز تحت تأثیر تابش شدید خورشید قرار گیرد، در انتخاب رنگ‌ها دقت داشته باشید که رنگ مقاوم به شرایط محیطی را استفاده نمایید.

استفاده از مبلمان مناسب در طراحی بالکن ویلا

از مهم‌ترین وسایلی که باید در بالکن قرار داشته باشد، مبلمان یا صندلی است. در انتخاب مبلمان باید به اندازه تراس خود توجه داشته باشید. متأسفانه برخی از افراد قبل از اینکه اندازه نهایی بالکن مشخص شود اقدام به خرید مبلمان و صندلی خواهند کرد و در نهایت نمی‌توانند چیدمان منظم و خوبی انجام داده و فضای بالکن دچار شلوغی خواهد شد.

ابتدا اجازه دهید معماری و طراحی دیوار‌ها و کف بالکن به اتمام برسد. سپس براساس مساحت داخلی تراس، خرید مبلمان را انجام دهید. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که امکان دارد از سبک مبلمان ال استفاده کنید تا تمامی گوشه‌های پر شده و فضای آزاد بیشتری را در اختیار داشته باشید.

استفاده از گیاهان در محیط بالکن

درست است که ویلای شما در شمال کشور قرار گرفته و وقتی در بالکن می‌نشینید فضای سبز بسیار زیبا و جذابی را شاهد خواهید بود اما اگر در داخل بالکن چند گلدان بسیار زیبا نیز قرار دهید قطعاً شادابی محیط چندین برابر خواهد شد. برخی از افراد از گلدان‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توان آن‌ها را بر روی لبه‌ نرده‌های بالکن قرار داد. در این صورت نه تنها فضای سبز بالکن بیشتر شده بلکه محیط داخلی بالکن اشغال نخواهد شد.

در انتخاب گیاه نیز باید به منطقه توجه داشته باشید. حتی نوع گلدان‌ها را براساس شرایط محیطی انتخاب کنید تا دچار رنگ‌پریدگی یا پوسیدگی نشود. فراموش نکنید گیاهان باید در قسمتی از بالکن قرار گیرند که براساس نیاز خود به نور، دچار مشکل و محدودیت نشوند.

نورپردازی بالکن

یکی از مهمترین نکات طراحی دکوراسیون بالکن ویلا، بخش نورپردازی آن است. عمده افراد تمایل دارند که شب در داخل بالکن به شب‌نشینی پرداخته و حتی غذای خود را در محیط بالکن سرور نمایند چرا که در این صورت از زیبایی محیط شمال و سرسبزی آن نیز لذت خواهند برد. برای نورپردازی حتماً باید از یک متخصص طراحی دکوراسیون کمک بگیرید تا نه تنها بالکن روشنایی کافی داشته باشد بلکه رنگ نور‌های انتخاب شده و همچنین نقشه طراحی لامپ‌ها بسیار زیبا باشد. همچنین روشنایی بالکن در شب، زیبایی ویلای شما را چندین برابر خواهد کرد.

استفاده از وسایل تزیینی

قطعاً استفاده از وسایل تزیینی همانند نصب تابلو بر روی دیوار‌های بالکن و یا حتی تفاوت در طراحی پوشش دیوارها کمک می‌کند جذابیت و زیبایی بالکن شما چندین برابر گردد. گروه‌های مهندسی تخصصی همانند اول خونه که در این زمینه فعالیت می‌کنند، حتماً کاتالوگ‌هایی را در اختیار شما قرار خواهند داد تا شما بتوانید براساس نمونه‌هایی که پیش‌رو دارید انتخاب بهتری را داشته باشید.

استفاده از المان‌های طبیعی در بالکن ویلا

با توجه به اینکه ویلا در شمال کشور قرار گرفته و شما در محیطی طبیعی سرشار از زیبایی درختان قرار دارید اگر بتوانید المان‌های طبیعی را نیز به بالکن ویلای خود راه دهید مسلما زیبایی محیط بیشتر خواهد شد و از آن لذت می‌برید. برای مثال برای تهیه میز به سراغ میز‌هایی بروید که از چوب طبیعی ساخته شده‌اند و حتی رگه‌ها و ترک‌های چوب بر روی آن‌ها نیز مشخص است. چنین انتخابی باعث می‌شود که محیط بالکن بسیار خاص باشد و شما انرژی بیشتری از این محیط دریافت خواهید کرد.

در نظر گرفتن محیطی برای خواب

همه افرادی که برای سفر به شمال کشور ‌می‌روند تمایل دارند تمامی وقت خود را حتی‌المقدور در محیط بیرون سپری کنند چرا که هوای آنجا تازه بوده و از طرف دیگر زیبایی محیط بسیار دیدنی است. چنین محیطی آرامش زیادی را برای انسان به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که حتی برخی از افراد دوست دارند در زمان خواب داخل بالکن بیایند.

بنابراین محیطی را برای استراحت در داخل بالکن در نظر بگیرید. البته اگر شما بتوانید از مبلمان ال برای طراحی داخلی بالکن ویلا استفاده کنید در نتیجه این مبلمان در زمان استراحت برای شما نیز مناسب خواهد بود.

سخن پایانی 

برای طراحی دکوراسیون بالکن ویلا شما به یک تیم متخصص نیاز دارید که با در نظر گرفتن تمامی جوانب بتوانند بالکن شما را به بهترین شکل ممکن طراحی کنند تا نه تنها از زیبایی بالکن لذت ببرید بلکه زمانی که می‌خواهید بالکن را بفروشید قطعاً جذابیت این قسمت بر روی زیبایی نمای بیرونی ویلا و همچنین مشتری‌پسند بودن ساختمان تاثیر خواهد گذاشت.

می‌توانید برای طراحی دکوراسیون داخلی بالکن ویلا بر روی کمک تیم مهندسی حساب کنید. این تیم متشکل از مهندسان بسیار توانمند در زمینه عمران و طراحی دکوراسیون بوده و با نظرسنجی از خود شما کمک می‌کنند تا با قیمت مناسب بهترین طراحی را برای بالکن ویلای خود داشته باشید.

منبع: اول خونه

 

دکمه بازگشت به بالا