اقتصادی

ذخایر سنگ‌آهن چین کاهش می‌یابد؟

معاملات آتی سنگ آهن چین با بهبود مصرف به بالاترین سطح خود در هشت ماه گذشته رسید.

به گزارش رویترز، معاملات آتی سنگ آهن معیار چین در روز چهارشنبه (6 آوریل) 4 درصد جهش کرد و به بالاترین سطح در بیش از 8 ماه گذشته رسید. فعال ترین معاملات آتی سنگ آهن در بورس کالای دالیان با 4.1 درصد افزایش به 945 یوان (201.9 دلار سنگاپور) در هر تن در ماه سپتامبر رسید، زیرا تقاضا از طرف فولادسازان پس از اختلال بهبود یافت و در نهایت به 927 یوان در هر تن رسید.

بازار کساد املاک و مستغلات چین مصرف فولاد و سنگ آهن را کاهش داده است، اما ذخایر سنگ آهن شروع به کاهش کرده است. طبق گزارش استیل هوم مشاور، ذخایر سنگ آهن چین تا اول آوریل به 155.6 میلیون تن در هفته رسید که 4 میلیون تن نسبت به هفته قبل و 3.3 درصد کمتر از اوج خود در اواسط فوریه است.

تحلیلگران گفتند که تقاضا برای سنگ آهن با تثبیت اقتصاد چین و تقویت بخش املاک و مستغلات افزایش یافته است. سایر فولادسازی ها نیز در بورس دالیان افزایش یافت. کک برای تحویل در ماه می با 0.7 درصد افزایش به 3241 یوان در هر تن و کک با جهش 2.8 درصدی به 4075 یوان در هر تن رسید.

میلگرد فولادی برای مصالح ساختمانی در بورس شانگهای برای تحویل در اکتبر 0.2 درصد افزایش یافت و به 5121 یوان در هر تن رسید.

قراردادهای آتی کویل نورد گرم مورد استفاده در تولید با 0.1 درصد کاهش به 5268 یوان در هر تن رسید. معاملات آتی فولاد ضد زنگ شانگهای با 2.9 درصد افزایش به 20830 یوان در هر تن در ماه می رسید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا