اقتصادیعمومیمعرفی کسب و کار

راهنمایی های مفید برای رفع بوی سیگار از خودتان و محیط اطرافتان

نکش، همه چی از نخ اول شروع میشه

اسپری بوگیر سیگار بیز: اگر با افراد سیگاری تماس داشته‌اید، حتماً شنیده‌اید که می‌گویند سیگار نکشید! حتی یک‌بار هم آن را تجربه نکنید… افرادی که سیگار می‌کشند و می‌دانند که سیگار ضرر دارد، خود را درون یک محوطه احساس می‌کنند که خروج از آن ممکن نیست و به دیگران میگویند که شما هم به اینجا نیایید. افرادی هم هستند که سیگاری هستند اما خود را سیگاری نمی‌دانند یا میگویند که سیگار چیزی نیست و اصلاً ضرر ندارد. از توجیه‌هایی مانند جملات زیر استفاده می‌کنند:

  • سیگار که آدم رو نمی‌کشه.
  • بهتر از قلیونه که.
  • از این آلودگی هوا بهتره.
  • بابا بزرگ من روزی دو بسته میکشه، الانم صد سالشه.
  • من دکتر قلب می‌شناسم که روزی یه بسته سیگار میکشه.
  • سیگار که بد نیست، مواد مخدر نیست که.
  • سیگار نکشیم چیکار کنیم؟ همین یه خوشی رو هم می‌گیرید از ما؟.
  • دنیا دو روزه، در هر صورت می‌میریم دیگه، حالا بزار با سیگار بمیریم!
  • نهایتاً میخواد یه سال از عمر ما رو کم کنه دیگه، می ارزه.
  • کسی که سیگار میکشه راه دیگه ای برای تحمل غم و مشکلاتش نداره.
  • دم سیگار گرم که بهترین رفیقمِ و همیشه برام میسوره.

جرم گیر شیرآلات نانوسان بیز: بعضی آدم‌ها جوری از سیگار با عشق حرف می‌زنند که انگار سیگار زنده است و هر بار که آن را از بسته خارج می‌کنند شروع می‌کند به صحبت کردن و همدردی کردن با صاحبش و بعد هم می‌گوید مرا بسوزان که دیگر طاقت این همه غم را ندارم.

افرادی هستند که می‌دانند سیگار بد است و مضر است، این‌ها کسانی هستند که می‌دانند که اشتباه می‌کنند اما افرادی هم هستند که اشتباه می‌کنند و آن اشتباه را مقدس می‌دانند مانند کسانی که با سیگار که قاتل جان ایشان است، عشق بازی می‌کنند.

آن‌کس که نداند و نداند که نداند
در جهل مرکب ابدالدهر بماند

واکس لاستیک خودرو نانو: اگر از این دسته آدم‌ها اطرافتان دارید؟ به آن‌ها زمان بدهید که واقعیت را ببینند و خودشان متوجه واقعیت شوند؛ اما اگر افرادی را از دسته اول (افرادی که خودشان می‌دانند که سیگار ضرر دارد، اما آن را استعمال می‌کنند) در اطرافتان دارید، خب معلوم است که شما به‌عنوان یک همراه در زندگی او کارتان آسان‌تر است. اجازه بدهید مراحل ترک سیگار را به‌صورت خلاصه بیان کنم.

شما در حال مطالعه مقاله رفتار درست با همسر سیگاری هستید

مراحل ترک سیگار

ما برای ترک یا اضافه کردن، رفتاری در خودمان، قبل از هر چیزی باید تفکر و نگرش خودمان را نسبت به آن موضوع مشخص کنیم. اگر می‌خواهیم تصمیم بگیریم از حالا به بعد آدم خوش حسابی باشیم. باید قبول کنیم که خوش حسابی خوب است و اگر بگوییم: خوش حساب بودن غلط است و آدم باید همیشه دیرتر از موعد حساب‌های خود را پرداخت کند… هیچ وقت نمی‌توانیم عملاً انسان خوش حسابی باشیم.

پس برای ترک سیگار باید قبل از هر اقدامی، مشخص کنیم که:

نظر ما راجع به سیگار چیست؟

بعد از مرحله اصلاح تفکر سراغ گام‌های کوچک می‌رویم. اقدام‌هایی کوچک، این‌ها باید آن‌قدر کوچک باشند که مطمئن باشیم که بدون شک آن‌ها را انجام می‌دهیم؛ مثلاً کسی که می‌خواهد سیگار را ترک کند اول باید نگرش خود را نسبت به سیگار اصلاح کند با ادبیاتی مانند این:

سیگار عادتی بسیار مضر است و من قصد دارم بهزودی آن را ترک کنم

چنین شخصی آماده است برای مرحله بعدی، یعنی اقدام‌های کوچک. توضیح اینکه اگر کسی مثلاً در روز ۱۰ عدد سیگار مصرف می‌کند، یک اقدام کوچک کند و با خودش بگوید که من از فردا به مدت یک ماه یک عدد از تعداد سیگارهایم کم می‌کنم؛ یعنی از فردا که ۴ اردیبهشت است، تصمیم می‌گیرم که تا ۴ خرداد روزی نهایتاً فقط ۹ عدد سیگار مصرف کنم. ماه بعد هم همین‌طور با توجه به توان و تشخیص خود شروع به کم کردن کند. شاید بگویید که یه عدد اگر از تعداد سیگارهای فرد کم شود چه تأثیری در سیگاری بودن او دارد؟ در جواب به شما میگویم که تمام حرکت‌های بزرگ از اقدام‌های کوچک شروع شده‌اند. شما نمی‌توانید عمارتی مجلل و قصری بزرگ را پیدا کنید که همین‌طور در یک روز و به‌صورت یک‌باره ساخته شده باشند.

تمام ساختمان‌های بزرگ از روی هم گذاشتن آجرهای کوچک ساخته شده‌اند

اما این روند وقتی پاسخگو است که استواری در آن وجود داشته باشد. اگر ناامید نشوید با این ترفند می‌توانید به راحتی هر عادتی را در خودتان کم یا زیاد کنید. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد این موضوع بدانید توصیه می‌کنم به کتاب «اثر مرکب» نوشته‌ی دارن هاردی مراجعه کنید. مقاله معرفی کتاب اثر مرکب را در آدرس زیر مطالعه کنید.

رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود…

دسترسی آسان به سیگار در جامعه متأسفانه باعث شده است که سیگار در جامعه فراگیر شود. این فصل را به همین خاطر نگارش کردم تا بتوانم خدمتی به خانواده‌های افراد سیگاری کنم. به همین خاطر به اصل موضوع می‌پردازیم که خانواده افراد سیگاری باید دقیقاً چه‌کارهایی انجام دهند که بهترین بستر را برای افراد سیگاری به وجود بیاورند.

شما در حال مطالعه مقاله رفتار درست با همسر سیگاری هستید

چند توصیه برای ترک سیگار:

چند توصیه و روش برای کسانی که سیگاری هستند و قصد ترک کردن دارند، و البته در رفتار با افراد سیگاری، ارائه می‌کنیم:

سیگار یک عادت بد است و ترک هر عادتی شرایط مشابهی دارد. اگر سیگاری هستید بعد از اینکه نگرشتان را نسبت به سیگار مشخص کردید و تصمیم به ترک آن گرفتید از هر چیز که شما را به سیگار ربط می‌دهد برای مدتی کوتاه فاصله بگیرد. مدت این فاصله را خودتان مشخص می‌کنید.

وقتی ما عادتی را شروع یا ترک می‌کنیم مانند نوزادی هستیم که در حال قدم برداشتن است و هر بار که سعی می‌کند که بایستد، زمین می‌خورد. وقتی که نوزاد در حال راه افتادن است با هر مانع کوچکی زمین می‌خورد و از راه رفتن باز می‌ماند؛ اما بعد از مدتی که راه رفتن را کاملاً آموخت به راحتی می‌تواند از هر پله‌ای بالا و پایین برود. وقتی به کاری را شروع می‌کنیم یا قصد ترک آن را می‌کنیم دقیقاً همین حالت را داریم کوچک‌ترین چیزی ما را از ادامه دادن باز می‌دارد.

دقیقاً مانند رانندگی کردن است. کسی که برای اولین بار پشت فرمان ماشین نشسته است مانند کسی است که تازه شروع به راه رفتن کرده و مانند کسی که تازه سیگار را ترک کرده است. کسی که در حال یادگیری است و نو پا است نمی‌تواند روی همه عوامل تسلط و تمرکز داشته باشد؛ مانند همان راننده تازه وارد که اوایل یادگیری حتی نمی‌تواند به آینه‌ها نگاه کند و گوش دادن به رادیو یا حرف زدن باکسی او را از رانندگی کردن باز می‌دارد.

بنابراین باید سعی کنید از هر عاملی که شما را به سیگار کشیدن می‌رساند و شما را به یاد سیگار می‌اندازند دوری کنید. اگر جایی بود که آنجا بیشتر سیگار مصرف می‌کردید، برای مدتی از آنجا دوری کنید یا تغییر دکوراسیون در آنجا دهید. اگر دوستانی داشتید که با آن‌ها سیگار می‌کشیدید برای مدتی از آن‌ها دوری کنید. تمام وسایل مانند فندک، کبریت، جای سیگار و یا حتی عکس با سیگار را دور بریزید یا حداقل جلوی چشمتان نباشد.

هر چیزی که شما را یاد سیگار میاندازد، تحریم است

با جمع‌های ترک کننده سیگار مانندان ای همراه شوید. بهترین دوستان در این مدت کوتاه برای شما کسانی هستند که مانند شما هستند و سیگار را ترک کرده‌اند. چرا که آن‌ها با شما هم مسیر هستند، هدف و مقصد همه شما یکی است. رفتن یک مسیر تنهایی بهتر و راحت‌تر است یا با تعدادی هم‌سفر؟… برای پیدا کردن جلسات ترک سیگار، عبارت «آدرس جلسات ترک سیگار در (شهر خودتان)» را در سایت گوگل جستجو کنید. جلسات مربوط به شهر خودتان را پیدا کنید در آن‌ها شرکت کنید.

اگر همسفر داشته باشی، راه آسان میشود

اگر هنوز سیگار مصرف می‌کنید چند نکته ضروری را باید رعایت کنید. در محیط بسته سیگار نکشید. سیگار را در مکانی استفاده کنید که هیچ فرد غیر سیگاری در آن وجود نداشته باشد. سعی کنید همیشه با خودتان عطر و آدامس و هر چیزی که بوی سیگار را کم می‌کند، همراه داشته باشید. دست‌ها را بشویید و اگر ممکن است لباس‌هایتان را تعویض کنید. با دستی که به دیگران دست می‌دهید، سیگار نکشید. در ارتباط با همسرتان همیشه بوی دهان را رعایت کنید، اگر می‌توانید چندین ساعت قبل از ارتباط با همسرتان سیگار نکشید. مسواک کنید و هر کاری لازم است انجام دهید تا به‌جای بوی بد سیگار از شما بوهای خوبی بشنوند

دکمه بازگشت به بالا