اقتصادیعمومیمعرفی کسب و کار

راهنمای تبدیل شماره کارت به شبا بانک با وبسایت

امروز فرآیند انتقال وجه به حساب‌های مختلف در مقایسه با گذشته دیگر یک پروسه چالش برانگیز نیست و در کمتر از چند دقیقه امکان‌پذیر است. زیرا شما می‌توانید به راحتی و بی‌دردسر با استفاده از شماره شبای حساب خود، مبالغ دلخواهتان را با چند کلیک، بین بانک‌های مختلف جابه‌جا کنید. اگر نمی‌دانید شبا چیست و چگونه می‌توان شماره شبا دریافت کرد، در جای درستی هستید. ما در این مطلب از پی پینگ، راهنمای کاملی درباره ماهیت شماره شبا، تفاوت شبا با شماره کارت و نحوه دریافت شماره شبا با داشتن شماره کارت را به همراه توضیحات تصویری به شما ارائه می‌دهیم.

شماره شبا چیست؟

با توجه به اینکه هنوز بسیاری از کاربران بانک به‌طور دقیق نمی‌دانند شماره شبا چیست، شاید بهتر باشد قبل از معرفی راه‌های مختلف دریافت شماره شبا، ابتدا به تعریف این اصطلاح بپردازیم. کلمه (شبا) مخفف “شناسه حساب بانکی ایران” است که همواره در قالب یک شماره 24 رقمی و مطابق با استاندارد ISO 13616 توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه می‌شود.

شبا، حساب بانکی فرد را به شکل منحصر‌به‌فرد در کل نظام بانکی ایران تعیین می‌کند. این شماره بانکی 24 رقمی، امکان انتقال وجه با سامانه ساتنا و پایا را فراهم کرده و هر فرد می‌تواند با داشتن شماره شبا بدون در نظر گرفتن اطلاعاتی مثل نام و کد شعبه بانک، نوع حساب و… به صورت الکترونیکی وجه موردنظر را انتقال دهد. جالب است بدانید که بدون شماره شبا، امکان حواله بین‌بانکی وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

معرفی اجزای شماره شبا

پیشتر در مقاله‌ای مفصل، توضیحات کاملی در مورد شماره شبا ارائه داده ایم. اما مروری بر برخی از ویژگی‌های شماره شبا در اینجا نیز خالی از لطف نیست. شماره شبا شامل 24 رقم است که پس از آن از عنوان IR استفاده می‌شود. در واقع ساختار این شماره از IBAN پیروی می کند. این شماره شامل اطلاعاتی از جمله حساب بانکی فرد، نام بانک، شماره حساب، نوع حساب و در نهایت کشور صادرکننده آن است. در تصویر زیر اجزای تشکیل‌دهنده شماره شبا همراه با معنی و کاربرد دقیق هر یک را مشاهده می‌کنید:

تفاوت شماره شبا با شماره کارت

همان‌طور که پیش از این به شما گفتیم، شماره شبا با شماره کارت تفاوت دارد. شماره شبا، یک شماره 24 رقمی است که برای انتقال وجه بین بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما در طرف مقابل شماره کارت، یک شماره 16 رقمی است که فقط برای سپرده‌های کوتاه‌مدت صادر شده و برای انتقال وجه بین بانکی قابل استفاده است. یکی از تفاوت‌های مهم این دو شماره این است که شماره کارت تاریخ انقضا دارد اما شماره شبا هرگز منقضی نمی‌شود و همواره برای یک حساب بانکی ثابت است.

معرفی روش‌های مختلف نحوه دریافت شماره شبا

در این بخش به معرفی روش‌های مختلف دریافت شماره شبا از بانک‌های مختلف می‌پردازیم:

  1. مراجعه به بانک جهت دریافت شبا

اولین روش برای دریافت شماره شبا، مراجعه به بانک است. شما می‌توانید با مراجعه به نزدیک‌ترین شعبه بانک به محل سکونت خود، شماره حساب و شماره شبای خود را از متصدی بانک دریافت کنید. لازم به ذکر است این روش در شرایط امروزی خیلی پرکاربرد نیست و کمی زمان‌بر است، به همین خاطر بیشتر مناسب افرادی است که به اینترنت یا کارت بانکی خود دسترسی ندارند.

  1. استفاده از عابر بانک جهت دریافت شبا

اگر جزو افرادی هستید که به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید برای دریافت شماره شبا به عابر بانک مراجعه کنید. برای دریافت شماره شبا با استفاده از عابر بانک حتما باید کارت بانکی خود را همراه داشته باشید. در این روش کافی است به نزدیک‌ترین عابر بانک بروید  با وارد کردن اطلاعات کارتتان، شماره شبا و شماره حسابتان را روی کاغذ به صورت چاپ‌شده دریافت کنید.

  1. دریافت شماره شبا از وب‌سایت بانک

ساده‌ترین و سریع‌ترین روش برای دریافت شماره شبا، استفاده از وب‌سایت بانک است. توجه داشته باشید که در این روش دریافت شبا عموما با شماره حساب بانکی مقدور است و صرفا با وارد کردن شماره کارت بانکی نمی‌توانید شماره شبا را دریافت کنید. با این وجود، در وب سایت برخی از بانک‌ها چنین امکانی برای شما وجود دارد. فرآیند دریافت شبا از سایت بانک‌ها کار بسیار آسانی است و عموما شامل ثبت شماره حساب یا شماره کارت و یک کد امنیتی می‌شود. در ادامه به عنوان مثال نحوه دریافت شماره شبا در چند بانک را به شما ارائه می‌دهیم.

پیشنهاد مطالعه بیشتر:

نحوه تبدیل شماره کارت به شماره شبا در بانک ملی

جهت دریافت شماره شبا از بانک ملی وارد و مطابق تصویر عمل کنید:

نحوه تبدیل شماره کارت به شماره شبا در بانک سامان

بانک سامان امکان دریافت شماره شبا با شماره کارت را فراهم کرده است، شما می‌توانید جهت دریافت شماره شبا از بانک سامان وارد ا شده و مطابق تصویر عمل کنید:

نحوه تبدیل شماره کارت به شماره شبا در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد امکان دریافت شماره شبا با شماره کارت را فراهم کرده است. برای این کار، به مراجعه کرده و مطابق تصویر زیر عمل کنید:

نحوه تبدیل شماره کارت به شماره شبا در بانک پارسیان

بانک پارسیان امکان دریافت شماره شبا با شماره کارت را فراهم کرده است.. برای این کار، به مراجعه کرده و مطابق تصویر زیر عمل کنید:

نحوه تبدیل شماره کارت به شماره شبا در بانک مسکن

در سایت بانک مسکن امکان تبدیل شماره کارت بانکی به شماره شبا برای شما فراهم شده است. برای این کار، به مراجعه کرده و مطابق تصویر زیر عمل کنید:

نحوه تبدیل شماره کارت به شماره شبا در پست بانک ایران

پست بانک ایران امکان دریافت شماره شبا با شماره کارت را فراهم کرده است.. برای این کار، به مراجعه کرده و مطابق تصویر زیر عمل کنید:

نحوه تبدیل شماره کارت به شماره شبا در بانک ایران زمین

در سایت بانک توسعه تعاون امکان تبدیل شماره کارت بانکی به شماره شبا فراهم شده است. برای این کار، به مراجعه کرده و مطابق تصویر زیر عمل کنید:

نحوه تبدیل شماره کارت به شماره شبا در بانک قرض الحسنه مهر ایران

در سایت بانک قرض الحسنه مهر ایران امکان تبدیل شماره کارت بانکی به شماره شبا فراهم شده است. برای این کار، به مراجعه کرده و مطابق تصویر زیر عمل کنید:

نحوه تبدیل شماره کارت به شماره شبا در بانک خاورمیانه

در سایت بانک خاورمیانه امکان تبدیل شماره کارت بانکی به شماره شبا فراهم شده است. برای این کار، به مراجعه کرده و مطابق تصویر زیر عمل کنید:

جمع‌بندی

شما با در اختیار داشتن شماره کارت خود می‌توانید از طریق وبسایت برخی از بانک‌ها اقدام به دریافت شماره شبا حساب خود یا سایر افرادی که قصد واریز پول به حساب‌شان دارید، کنید. البته برای بیشتر بانک‌ها شما نیاز دارید که این کار را از طریق شماره حساب انجام دهید. ضمن اینکه اخیرا شماره شبا بر روی اکثر کارت‌های صادر شده از بانک‌های مختلف درج شده و شاید دیگر نیاز چندانی به استفاده از این وب‌سایت‌ها نیز نباشد.

با عضویت در رده، هنگام دریافت و تبدیل شماره شبا، از نام صاحب حساب مطمئن شوید.

[توضیح درباره شبا و چگونگی محاسبه آن را در ادامه همین صفحه بخوانید]

روش های دریافت شماره شبا بانک های مختلف

حتما می‌دانید با عضویت  در اپلیکیشن رده تبدیل شماره کارت به شماره شبا، کارت به شماره حساب، استعلام شبا برای اولین بار رایگان و همین‌طور تبدیل شماره حساب به شماره شبا هم برای یکبار رایگان است. در «رده» از مزایای دریافت شماره شبا زیاد گفته‌ایم؛ این‌که شماره شبا انتقال وجه را برای مشتریان بانکی آسان‌تر می‌کند، کارمزد کمتری از انتقال کارت‌به‌کارت دارد و خیلی مزیت‌های دیگر که اگر آنها را بدانید، بدون تردید برای جا به جایی پول از شبا استفاده می‌کنید. برای دریافت شماره شبا بانک‌های مختلف، راه‌های مختلفی وجود دارد. تبدیل شماره کارت به شبا و تبدیل شماره حساب به شبا، راحت‌ترین روش‌های گرفتن شماره شبا محسوب می‌شوند.

البته در روش تبدیل شماره کارت به شبا نیاز به اینترنت دارید، اما اگر در شرایطی هستید که به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید از طریق تلفن‌ گویا و سامانه پیامکی هم شماره شبا حساب بانکی‌تان را بگیرید؛ هرچند گرفتن شماره شبا از طریق تلفن گویا و پیامک، معطلی زیادی دارد و گاهی ممکن است مدت‌ها در صف انتظار تلفن گویا بایستید و برای همین بهترین روش ورود به «رده» و تبدیل شماره کارت به شبا است. تا یادمان نرفته بگوییم تبدیل شماره کارت به شبا و همین‌طور شماره حساب به شبا فرقی نمی‌کند متعلق به کدام بانک باشد- برای شما برای اولین بار هیچ هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان امکان تبدیل‌ شبایی را خواهید داشت.

دریافت شماره شبا با شماره کارت

روی تمام کارت‌های بانکی، شماره‌ای ۱۶رقمی وجود دارد که همان شماره کارت شما به حساب می‌آید. ساده‌ترین روش برای دریافت شماره شبا هم تبدیل یا دریافت شماره کارت به شماره شبا است. در رده این امکان وجود دارد که شماره کارت خودتان را وارد کنید و شماره شبا را از ما بگیرید. اولین درخواست برای گرفتن شماره شبا هم رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه نیست. اما اگر نیاز به دانستن همه شماره‌های شبا بانکی دارید، بهتر است بعد از عضویت در حساب کاربری خود در سایت یا اپلیکیشن «رده» این کار را برای خودتان تسریع کنید.

با شماره کارت هر کدام از بانک‌های زیر امکان گرفتن شماره شبا را در «رده» خواهید داشت: بانک ملی، بانک پاسارگاد، بانک اقتصاد نوین، بانک کشاورزی، بانک سامان، بانک سرمایه، بانک صادرات، بانک مسکن، بانک سپه، بانک آینده، بانک مهر ایران، بانک رسالت، بانک دی، بانک انصار، بانک ملت، بانک شهر، بانک ایران زمین، بانک سینا، بانک تجارت، بانک توسعه تعاون، بانک خاورمیانه، بانک گردشگری، پست بانک، بانک رفاه کارگران و موسسه نور.

مراحل تبدیل شماره کارت به شبا

برای دریافت شماره شبا با شماره کارت در پنل کاربری «رده» این مراحل را انجام دهید:

  • وارد حساب کاربری خودتان در رده شوید. اگر قبلا عضو نشده‌اید، طی چند ثانیه با نوشتن نام و نام خانوادگی، شماره همراه و انتخاب رمز عبور ثبت‌نام شما تکمیل می‌شود.
  • بعد از ورود به حساب کاربری، سه پنجره تبدیل‌های شبا، استعلام چک برگشتی و استعلام تسهیلات را می‌بینید. وارد قسمت «تبدیل‌های شبا» شوید.
  • در «رده» این امکان وجود دارد که براساس شماره کارت یا حساب، شماره شبا خودتان را بگیرید. برای تبدیل شماره کارت به شبا، روی بخش «کارت به شبا» بزنید و در کادر مشخص‌ شده، شماره کارت ۱۶رقمی را تایپ و دکمه تبدیل کارت به شبا را «لمس» کنید.

به همین راحتی، تبدیل شماره کارت به شبا انجام شده و کار دیگری باقی نمانده است.

دریافت شماره شبا با شماره حساب

اگر قبلا شماره حساب کسی را گرفته و برایش پول واریز کرده‌اید، دیگر نیازی نیست شماره شبا را هم از او بگیرید و قابلیت تبدیل شماره حساب به شبا در «رده» وجود دارد. مزیت واریز پول با شماره شبا نسبت به شماره حساب در انتقالات بین بانکی است چون برای انتقال پایا، ساتنا و پل شما نیازمند داشتن شماره شبا هستید و با شماره حساب نمی‌توانید انتقال وجه بین بانکی انجام دهید. علاوه بر آن انتقال پول با شبا با استفاده از سرویس ساتنا و پل به صورت لحظه‌ای و آنی انجام می‌شود.برای تبدیل شماره حساب به شبا هم کافی است «مراحل تبدیل شماره کارت به شبا» را طی کنید که همین بالاتر گفتیم. فقط به جای بخش «کارت به شبا»، پنجره «حساب به شبا» را لمس کنید.

تبدیل شماره کارت به شماره حساب

گاهی مواقع هم ممکن است به شماره حساب بانکی خودتان نیاز پیدا کنید برای مثال ممکن است دوستتان که هر دو در یک بانک حساب دارید بخواهد پولی به حساب شما واریز کند، برای همین خیلی‌ها مجبور می‌شوند تا عابر بانک بروند و موجودی حساب بگیرند تا شماره حساب را از روی پرینت عابربانک به دست بیاورند. اما راه ساده‌تری هم وجود دارد تا اگر دنبال دانستن شماره حساب خودتان یا هر کس دیگری هستید، آن را بفهمید. در سایت یا اپلیکیشن «رده»، امکان گرفتن شماره حساب از روی شماره کارت وجود دارد. یعنی کافی است شماره کارت ۱۶رقمی خودتان را وارد کنید و شماره حساب بگیرید. به همین سادگی و بدون نیاز به رفتن تا عابربانک یا جستجو در اینترنت، شماره حساب خودتان را از «رده» خواهید گرفت.

تبدیل شماره کارت به شبا رایگان

دریافت شماره شبا با شماره کارت تا یکبار در رده رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. اما اگر نیاز به تبدیل شماره کارت به شبا به دفعات زیاد دارید هم مشکلی نیست و کافی است بعد از عضویت در رده، یکی از بسته‌های اقتصادی را بخرید تا با سریع‌ترین روش ممکن گرفتن شماره شبا را انجام بدهید. فراموش نکنید برای هر کدام از حساب‌های بانکی خودتان تنها یکبار  لازم است مراحل تبدیل شماره کارت به شبا را انجام دهید و شماره شبا هیچ وقت تغییر نمی‌کند و در اختیار شما باقی خواهد ماند.

مزایای دریافت شماره شبا با استفاده از سامانه رده

گرفتن شماره شبا، تبدیل شماره کارت به شبا یا تبدیل شماره کارت به حساب، همه جزو خدماتی است که بعد از عضویت در رده می‌توانید از آنها استفاده کنید. اولین مزیت گرفتن شماره شبا از رده این است که استعلام اولین شماره شبا در سایت یا اپلیکیشن کاملا رایگان است. دومین مزیت مهم رده هم امکان دریافت شماره شبا یا تبدیل شماره کارت به حساب تمام بانک‌هاست. تبدیل شماره کارت به شبا در هر کدام از بانک‌های شبکه بانکی، در رده امکانپذیر است.

سوالات متداول درباره شبا

زمانی که قصد انتقال پول با بیشترین سقف ممکن را دارید. حتی بدون داشتن شماره حساب، نام بانک، کد شعبه و اطلاعات دیگر حساب بانکی مقصد، می‌توانید با وارد کردن شماره شبا، جابه‌جایی پول را انجام بدهید.

با استفاده از شماره شبا، محدودیت‌های انتقال پول در روش کارت به کارت (حداکثر ۳ میلیون تومان) را نخواهید داشت و تا سقف بالایی امکان جابه‌جایی وجه دارید.

بله. امکان گرفتن شماره شبا از طریق شماره ۱۶ رقمی روی کارت‌های بانکی و همین‌طور شماره حساب وجود دارد. با همراه داشتن شماره کارت می‌توانید شماره شبا تمام بانک‌ها را از سایت رده بگیرید.

بله. تغییر شماره شبا برای سهام عدالت و سجام امکانپذیر است. برای تغییر شماره شبا کافی است «مراحل تغییر شماره شبا در سامانه سجام» را در سایت رده ببینید.

شماره شبا استفاده از سامانه‌های حواله پول ساتنا و پایا را که هم کارمزد کمتری بابت انتقال پول می‌گیرند، هم امنیت خیلی بالایی دارند، ممکن می‌کند.

شماره شبا بانک ملت، یک کد ۲۴ کاراکتری است که برای نقل و انتقال وجه میان بانک‌های داخلی و حتی نقل و انتقال های برون مرزی به کار می‌رود. این شناسه یکتا به مشتریان کمک می‌کند تا به سادگی، تنها با به کارگیری یک شماره بتوانند درخواست انتقال وجه خود را در هر یک از سامانه‌های خدمات پرداخت الکترونیک ساتنا و یا پایا و غیره بانک مرکزی جمهوری اسلامی ثبت کنند. از آنجایی برای هر شماره حساب تعریف شده در سیستم بانک مرکزی، تنها یک شماره شبا وجود دارد، بکارگیری شماره شبا در نقل و انتقالات میان بانکی موجب کاهش بروز هرگونه خطا در حساب مقصد می‌شود. برای دریافت شماره شبا بانک ملت، روش های مختلفی از جمله مراجعه حضوری به بانک و یا خودپرداز وجود دارد ولی یکی از ساده ترین روش‌‌ها، دریافت اینترنتی شماره شبا بانک ملت است. زرین پال علاوه بر ارائه سریع و امن، سرویس ها و خدمات متنوعی را نیز ارائه می دهد که یکی از آنها دریاقت شماره شبا است.برای اینکار ابتدا وارد صفحه زیر شده :

سپس بانک ملت را انتخاب کنید:

در صفحه نشان داده شده، روی گزینه دریافت شماره شبا کلیک کنید:

برای دریافت شماره شبا مربوط به یکی از شماره حساب‌های متعلق به بانک ملت، بعد از انتخاب گزینه «شماره حساب های متمرکز»، شماره حساب مورد نظر خود را به همراه کد امنیتی وارد کنید و بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

در مرحله تایید اطلاعات، بعد از چک کردن مشخصات نشان داده شده و در صورت تایید آنها، بر روی دکمه تایید و ادامه کلیک کنید.

شماره شبا در این مرحله به شما نشان داده می‌شود.

توجه داشته باشید در صورتی که تمایل به دریافت شماره شبا متعلق به قراردادهای تسهیلات را دارید، در ابتدا گزینه «قراردادهای تسهیلات» را انتخاب کنید و سپس طبق مراحل گفته شده، شماره شبا مورد نظر خود را دریافت کنید.

شماره شبا بانک ملت چیست؟

منظور از شماره شبا بانک ملت، شماره شبای متعلق به کلیه حساب‌های قرض الحسنه، جاری و غیره این بانک می باشد. لازم به ذکر است علاوه بر حساب‌های بانکی، برای کلیه قراردادهای تسهیلاتی این بانک نیز شماره شبا مستقل صادر می‌شود تا عملیات واریز و انتقال وجه با سهولت بیشتری انجام شود.

استفاده از شماره شبا بانک ملت، همچنین امکان انجام کلیه عملیات‌های انتقال وجه در بستر و و غیره و هم چنین تراکنش‌های بین المللی را نیز برای مشتریان این بانک فراهم می‌سازد

در نظر داشته باشید برای امور تراکنشی و نقل و انتقالات بانکی می‌توانید شماره شبا خود را با اطمینان در اختیار دیگران قرار دهید و از نگرانی از بابت مسائل امنیتی در این باره وجود ندارد.

شماره شبا بانک ملت چند رقمی است؟

شماره شبا بانک ملت، یک شماره ۲۴ رقمی یکتاست که به هر کدام از حساب‌های بانکی و یا قراردادهای تسهیلاتی بانک ملت، اختصاص داده می‌شود. این شماره از سال ۱۳۸۸ طبق  استاندارد ISO 13616 طراحی و اجرا شده است و همان طور که از اسم آن مشخص است (شناسه حساب بانکی ایران) هدف آن یکپارچه سازی کلیه شماره‌ حساب‌ها و قراردادهای کشور است.

شاید تعداد رقم‌های بالای شماره شبا بانک ملت در ابتدا کمی زیاد و گیج کننده به نظر برسد ولی نگاهی به ساختار شماره شبا آن می‌تواند به درک بهتر آن کمک کند:

کد کشور: IR  که نشان دهنده کد کشور صادر کننده شماره شبا است.

ارقام کنترلی: ارقام کنترلی کد شبا با توجه به الگوریتم های اعتبار سنجی در ساختار قرار می‌گیرند و به نحوی صادر می‌شوند که جمع اعداد و ارقام  و کد درج شده در شماره شبا (بعد از تبدیل شدن به اعداد قراردادی) بر عدد خاصی بخش پذیر باشد.

کد مربوط به هر بانک: در این قسمت کد قراردادی مربوط به هر بانک در شماره شبا قرار می‌گیرد. کد مربوط به شماره شبا بانک ملت، عدد ۰۱۲ است.

کد مربوط به شماره حساب: ارقام مربوط به شماره حساب به صورت ۱۸ کاراکتری در این قسمت قرار داده می‌شود.

بنابراین می‌توان گفت شماره شبا بانک ملت، همیشه به صورت IRXX012 شروع شده و با درج اطلاعات شماره حساب تمام می‌شوند.

شماره شبا بانک ملت از طریق پیامک و کد بانک

یکی دیگر از روش‌های دریافت شماره شبا بانک ملت، استفاده از پیامک است. برای این کار  کافیست شماره حساب خود را به شماره 30003305 ارسال کنید تا شماره شبا برای شما ارسال شود.

شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک (USSD)

استفاده از کد بانک ملت (#712*) نیز یکی دیگر از روش های دریافت شماره شبا بانک ملت می‌باشد. برای این  منظور شما نیاز به داشتن کارت بانکی ۱۶ رقمی بانک ملت و رمز اینترنتی آن دارید.

مراحل دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک  (#712*)

مرحله اول: فعالسازی

  1. کد اختصاصی #712* را شماره گیری کنید
  2.  گزینه شماره 4(تنظیمات) را انتخاب کنید
  3. گزینه 3 (ثبت کارت) را انتخاب کنید
  4. شماره کارت را وارد کنید

مرحله دوم:

۱. از منوی اصلی گزینه ۱ (کد بانک ملت) را انتخاب کنید

۲. گزینه شماره ۵ (دریافت کد شبا) را انتخاب کنید

۳. شماره حساب خود را وارد نمایید.

شماره شبا بانک ملت با شماره حساب

با استفاده از شماره حساب بانکی بانک ملت، به راحتی می‌توانید شماره شبا متعلق به آن را دریافت کنید. برای این کار دو راه ساده وجود دارد:

۱دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق وب‌سایت بانک ملت:

برای این کار باید ابتدا وارد این صفحه شده، و گزینه بانک ملت را انتخاب کنید. سپس روی دکمه «دریافت شماره شبا» کلیک کنید. در صفحه ای که به شما نشان داده می‌شود، گزینه «شماره حساب های متمرکز» را انتخاب کنید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. در مرحله بعد، اطلاعات نشان داده شده را تایید کرده و شماره شبا خود را دریافت کنید.

۲دریافت شماره شبا بانک ملت از طریق کد بانک:

با وارد نمودن شماره حساب بانکی خود از طریق کد USSD بانک ملت #712*، می‌توانید شماره شبا خود را به سادگی دریافت کنید. مراحل فعالسازی و شماره گزینه‌های که باید انتخاب نمایید در قسمت قبل به طور مفصل توضیح داده شده است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با توجه به سرویس انتخاب شده برای انتقال حواله بانکی یا وجه (ساتنا یا پایا) متفاوت است.

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با استفاده از ساتنا

مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک ملت، بدون محدودیت

سقف ۵۰ میلیون تومان برای انتقال وجه با اینترنت بانک بانک ملت و همراه بانک و کد بانک

سقف انتقال وجه با شماره شبا بانک ملت با استفاده از پایا

مراجعه حضوری به کلیه شعب بانک ملت، بدون محدودیت

سقف ۶۰ میلیون تومان برای انتقال وجه با اینترنت بانک  (در چهار تراکنش ۱۵ میلیون تومانی)

آموزش شناسایی درگاه پرداخت زرین‌پال و اتصال آن به پرونده مالیاتی

راهنمای تصویری تهیه و فعال‌سازی بسته «شروع زرین»

مرور گزارش نشریه عصر تراکنش در بررسی آینده زرین‌کارت: زرین‌کارت به دنبال خلق ارزش جدید برای کاربران

چرا عدم بازگشت خودکار وجه تراکنش‌های اعتبارسنجی نشده به نفع پذیرنده‌ها است؟

سامانه ساتنا چیست؟ و سقف انتقال ساتنا چقدر است؟

سامانه پایا چیست؟کارمزد و سقف انتقال وجه پایا چقدر است؟

چک صیادی چیست؟ چگونه می‌توان آن را دریافت کرد؟

عناوین این مقاله مخفی کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا