بین المللیمعرفی کسب و کار

راهنمای خرید سیم کارت در دبی

می‌دانیم که دبی برای ایرانیان (و اکثر مردم دنیا) مقصد گردشگری خوبی است. اگر آن‌جا رفتید، قطعا به برقراری تماس تلفنی نیاز خواهید داشت. خرید سیم کارت در دبی راهی مطمئن برای این کار است چون هم می‌توانید از اینترنت استفاده کنید و هم تماس‌های کاری یا شخصی‌تان را برقرار کنید. البته قبل سفر، شاید مقاله هم به کارتان بیاید.

دبی چند اپراتور دارد؟

سوال خوبی است. برای این که بتوانید سیم کارت در دبی بخرید، باید بدانید که دو اپراتور اصلی در دبی وجود دارد:

برای خرید سیم کارت در دبی، بهترین گزینه شما اپراتور اتصالات است. چرا؟ چون:

  • اولا محدوده پوشش آن از اپراتور دیگر (که در ادامه معرفی می‌کنیم) بیشتر است.
  • دوم این که هزینه‌های آن هم پایین‌تر هستند.

اگر سیم کارت دبی اتصالات را بخرید، دیگر اینترنت‌تان هم تامین است چون این سیم کارت‌ها از اینترنت ۲G، ۳G، ۴G و LTE پشتیبانی می‌کنند. البته بهتر است بدانید که برای خرید بسته‌های اعتباری این سیم‌ کارت‌ها باید به فروشگاه‌های معتبر سر بزنید. قیمت اعتبار را هم خودتان مشخص می‌کنید (از ۲۵ درهم تا ۵۰۰ درهم).

۲) اپراتور دو موبایل (Du Mobile)

رقابتی که بین ایرانسل و همراه اول در ایران وجود دارد، در دبی بین اتصالات و دو موبایل هست. سیم کارت دو موبایل هم مانند اتصالات، از انواع اینترنت پرسرعت پشتیبانی می‌کند. تنها تفاوت اصلی که این دو اپراتور دارند این است که اپراتو دو موبایل برای فروش سیم کارت‌های خود، دو پلن جداگانه دارد: سیم کارت پرداخت در لحظه و سیم کارت توریست.

اگر دوست دارید در مورد کدهای مخصوص این دو سیم کارت (مثلا ثبت در شبکه، شارژ، مانده حساب و…) بیشتر بدانید، علی بابا را حتما بخوانید.

مدارک خرید سیم‌ کارت در دبی

برای خرید سیم‌ کارت در دبی، یک برگ فتوکپی گذرنامه‌ لازم دارید. یک مبلغ مثلا ۲۰ یا ۵۰ درهم برای خرید خود سیم‌ کارت می‌پردازید و برای شارژ آن هم باید مبلغی اضافه بدهید. از فروشنده‌ سیم‌ کارت بخواهید که آن را برایتان شارژ کند.

اگر خودتان با این سیم‌کارت‌ها به ایران زنگ بزنید، از مبلغ شارژتان کم می‌شود ولی اگر از ایران با شما تماس بگیرند، مبلغی از شارژتان کم نمی‌شود. هزینه‌ پیامک هم با این سیم‌کارت‌ها پایین است. هنگام خرید اگر لازم باشد سیم‌ کارت‌تان پانچ شود، حتما به فروشنده بگویید آن را برایتان پانچ کند.

نکته: معمولا این سیم‌کارت‌ها مانند سیم‌ کارت‌های اعتباری کشور خودمان، خدمات و بسته‌های متفاوتی دارند که روی قیمت‌شان هم تاثیر می‌گذارد.

از کجا سیم‌ کارت بخریم؟

می‌توانید از فرودگاه امام‌خمینی یا فرودگاه دبی، سوپرمارکت‌های سطح شهر و حتی لابی هتل‌تان سیم‌کارت بخرید. اگر از فرودگاه نخریدید، نگران نباشید چون همه‌جا در دسترس‌ است. نمایندگی‌های اتصالات و دو موبایل در بیشتر مراکز خرید فعال هستند

چطور سیم‌ کارتم را شارژ کنم؟

بعد از خرید سیم کارت در دبی، معمولا یک شارژ اولیه روی سیم کارت شما خواهد بود. اما اگر می‌خواهید آن را بیشتر شارژ کنید، از کدهای زیر استفاده کنید

شارژ پیامکی: این کد را درست به همین شیوه وارد کنید (از ستاره ۱۲۰ شروع کنید).

*۱۲۰* کد ۱۵رقمی شارژ#

شارژ تلفنی: با تلفن همراه‌تان شماره‌ی ۱۲۰ را شماره‌گیری کنید، سپس کد ۱۵رقمی شارژ را وارد کنید.

چقدر از شارژ سیم‌ کارتم باقی مانده؟

۱۲۱ را شماره‌گیری کنید. تماس با این شماره رایگان است. اپراتور، باقی‌مانده‌ شارژ را به شما اعلام می‌کند. اگر همچنان از میلغ شارژتان باقی مانده باشد، می‌توانید سیم‌کارت دو موبایل و اتصالات را در سفرهای بعدی هم استفاده کنید.

سچه بخواهید عکس‌های سفر با را به اشتراک بگذارید، از اپلیکیش‌ های کرایه تاکسی استفاده نمایید یا با استفاده از نقشه‌های آنلاین در شهر بچرخید، برخورداری از یک سیم کارت توریستی بسیار به کارتان خواهد آمد.

در حالی که وای فای رایگان در اکثر و در بسیاری از مناطق عمومی و وجود دارند، است، ممکن است بخواهید برای تلفن همراه‌تان سیم کارت بخرید تا بتوانید از دسترسی بی وقفه به اینترنت لذت ببرید. هزینه‌های رومینگ بین‌المللی می‌توانند به سرعت افزایش یابند، بنابراین یک سیم‌کارت محلی برای برقراری و دریافت تماس از خانواده و دوستان، یا رزرو رستوران و برنامه‌ریزی تور بسیار مفید خواهد بود.

خرید سیم کارت در دبی

اگر جایی در جهان وجود داشته باشد که گردشگران بتوانند بدون سیم کارت محلی به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشند، آن مکان دبی است. وای فای به معنای واقعی کلمه، در همه جا وجود دارد و سریع و قابل اعتماد است. دبی مال نیز ادعا می‌کند که سریع‌ترین وای فای عمومی در جهان را داراست. با این حال، اگر بخواهید در خیابان‌ها تاکسی سفارش دهید یا اگر به یک سفر جاده‌ای در امارات می‌روید، اوضاع کمی پیچیده‌تر می‌شود. و اگر در ساحل مشغول آفتاب گرفتن هستید، قاعدتا وای فای هتل به صندلی ساحلی شما نمی‌رسد!

در واقع اتصال به اینترنت در تلفن همراهتان، می‌تواند به سادگی زندگی را آسان‌تر کند و لازم است در سفر با ، یک سیم کارت اعتباری محلی تهیه کنید هر چند که این گزینه چندان ارزان نیست، اما یک جایگزین عالی برای خرید یک سیم کارت بین المللی است. باید گفت سیم کارت‌های محلی ارزان‌تر از سیم کارت‌های مسافرتی بین المللی هستند. با این حال، برخی از سیم‌کارت‌های بین‌المللی با پوشش جهانی، برای ، پیشنهادهای خوبی محسوب می‌شوند.

در این میان توصیه ما، خرید سیم کارت در ، در همان بدو ورود به این شهر است! این راه ساده، آسان و سریع بوده و شما بلافاصله در بدو ورود، به نت کانکت می‌شوید. در این رابطه، بهترین انتخاب برای ، گزینه‌ای که پوشش شبکه 4G/5G را ارائه می‌دهد.

اپراتورهای اینترنت موبایل در امارات

بطور کلی این محدودیت اپراتور، یعنی عدم رقابت و قیمت‌های بالا! باید گفت امارات، یکی از گران‌ترین کشورهای جهان در زمینه سیم کارت‌های اعتباری است و انتظار داشته باشید که باید حدود ۴ دلار برای هر گیگابایت بپردازید.

در ضمن، همه طرح‌های تلفن را می‌توان به راحتی تمدید کرد. همچنین هنگام برقراری تماس، به یاد داشته باشید که شماره تلفن همراه در امارات ۱۰ رقمی است و کد کشور امارات ۹۷۱+ است. بنابراین، برای تماس با تلفن همراه‌تان در امارات از خارج از کشور، تماس گیرندگان باید ۰۰۹۷۱ و سپس شماره شما را شماره گیری کنند.

اپراتور DU، گزینه‌های سیم کارت اعتباری مختلف را برای گردشگران ارائه می‌دهد که همگی به مدت ۲۸ روز معتبر هستند:

  • ۴۹ درهم (۱۳ دلار) = ۲ گیگابایت داده + ۳۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۹۹ درهم (۲۷ دلار) = ۶ گیگابایت داده + ۳۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۱۳۹ درهم (۳۸ دلار) = ۱۰ گیگابایت داده + ۳۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۱۸۹ درهم (۵۱ دلار) = ۲۰ گیگابایت داده + ۲۰ دقیقه انعطاف پذیر

دقیقه انعطاف پذیر (flexi minutes)، به این معنی است که می‌توانید از آنها برای تماس‌های محلی یا بین المللی استفاده کنید. در ضمن Du، تماس‌های صوتی و تصویری نامحدود را از طریق اپلیکیشن‌های زیر به مشتریانش ارائه می‌دهد:

اما همانطور که پیشتر اشاره کردیم امکان هیچ تماسی با واتساپ، مسنجر و فیس تایم، از طریق سیم کارتهای امارات وجود ندارد.

همچنین در حال حاضر DU، یک سیم کارت داده نامحدود برای دبی به قیمت ۲۹۹ درهم (۸۱ دلار آمریکا) با اعتبار ۱۰ روز را ارائه می‌دهد.

  • ۴۹ درهم (۱۳ دلار) = ۲ گیگابایت داده + ۳۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۷۹ درهم (۲۲ دلار) = ۴ گیگابایت داده + ۳۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۱۲۵ درهم (۳۴ دلار) = ۱۰ گیگابایت داده + ۱۲۰ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۲۰۰ درهم (۵۴ دلار) = ۲۰ گیگابایت داده + ۵۲۵ دقیقه انعطاف پذیر
  • ۳۱۹ درهم (۸۷ دلار) = داده نامحدود + ۱۰۰ دقیقه انعطاف پذیر

Virgin Mobile، یک MVNO (اپراتور شبکه مجازی موبایل) است، به این معنی است که در شبکه DU کار می‌کند. سیم‌کارت‌های Virgin Mobile برای دبی قبلا بهترین گزینه بودند، زیرا تعرفه های سیم‌ کارت اعتباری عالی را با قیمت‌هایی مناسب‌تر ارائه می‌کردند، اما آن روزها گذشته است. در حال حاضر، تعرفه‌ها در این رابطه عبارتند از:

  • ۱۵۰ درهم (۴۱ دلار) = اعتبار به مدت ۷ روز، شامل ۲۱ گیگابایت داده (۳ گیگابایت در روز) + ۳۰ دقیقه + ۲۰ اینت مینت
  • ۲۰۰ درهم (۵۴ دلار) = اعتبار به مدت ۱۰ روز، شامل ۴۰ گیگابایت داده (۴ گیگابایت در روز) + ۳۰ دقیقه + ۲۰ اینت مینت
  • ۳۰۵ درهم (۸۳ دلار) = اعتبار به مدت ۱۰ روز، شامل داده نامحدود + ۳۰ دقیقه + ۲۰ اینت مینت
  • ۴۰۵ درهم (۱۱۰ دلار) = اعتبار به مدت ۱۵ روز، شامل داده نامحدود + ۳۰ دقیقه + ۲۰ اینت مینت

علاوه بر این گزینه‌های کوتاه مدت سیم کارت، بسته‌های سیم کارت اعتباری زیر نیز به مدت ۴ هفته در دسترسند:

  • ۱۸۹ درهم (۵۱ دلار) = ۷ گیگابایت داده + ۵۰ دقیقه + ۵۰ اینت مینت
  • ۲۹۹ درهم (۸۱ دلار) = ۱۵ گیگابایت داده + ۲۰۰ دقیقه + ۵۰ اینت مینت
  • ۳۵۷ درهم (۹۷ دلار) = ۲۲ گیگابایت داده + ۵۰ دقیقه + ۵۰ اینت مینت
  • ۴۲۰ درهم (۱۱۴ دلار) = ۲۸ گیگابایت داده + ۵۰ دقیقه + ۵۰ اینت مینت
  • ۶۵۶ درهم (۱۷۹ دلار) = ۵۰ گیگابایت داده + ۵۰ دقیقه + ۵۰ اینت مینت

Kitmytrip

آخرین گزینه برای ، Kitmytrip است. فروشگاه مربوطه را در فرودگاه دبی خواهید یافت و این گزینه، نماینده رسمی سیم کارت‌های اعتباری DU است. اینجا دقیقا همان تعرفه‌های سیم کارت را بر اساس فروشگاه رسمی DU ارائه می‌دهد. همچنین باید گفت Kitmytrip، طیف گسترده‌ای از کوپن‌های تخفیف را برای برخورداری از از برخی از از جمله آکواریوم دبی مال، سکوی تماشای برج خلیفه درنظر می‌گیرد.

بهترین شبکه 4G/5G در امارات

نکته جالب در مورد سفر به امارات و دبی، این است که تقریبا در همه جا 5G وجود دارد. در این خطه، اینترنت موبایل فوق سریع در انتظار شماست! اما با بررسی نقشه‌های پوشش شبکه امارات، مقایسه قیمت‌ها و ویژگی‌ها درخواهید یافت که بهترین شبکه و اپراتور تلفن همراه Virgin Mobile است، به شرطی که فقط چند روز در دبی اقامت داشته و به داده‌های زیادی نیاز داشته باشید. در واقع با ۱۵۰ درهم (۴۱ دلار) روزانه، ۳ گیگابایت داده به مدت ۷ روز دریافت می‌کنید.

در دبی از کجا می‌توان سیم کارت تهیه کرد؟

افرادی که دارای ویزای ترانزیت، ویزای بازدید، ویزای در بدو ورود هستند و شهروندان شورای همکاری خلیج فارس می‌توانند از این گزینه رایگان استفاده نمایند. البته پس از ۲۴ ساعت، برای استفاده از سیم کارت، باید یکی از بسته‌های سیم کارت اعتباری ذکر شده را شارژ کنید.

به یاد داشته باشید اگر از طریق اسکنر خودکار گذرنامه در گمرک عبور کنید، سیم کارت رایگان به شما تحویل داده نمی‌شود! برای دریافت سیم کارت رایگان دبی، باید با افسر به غرفه مربوطه بروید.

گفتنی است سه ترمینال در فرودگاه دبی وجود دارند. ترمینال ۳، برای تمام پروازهای امارات و کانتاس استفاده می‌شود و در فاصله چند قدمی ترمینال ۱ قرار دارد که اکثر پروازهای بین قاره‌ای دیگر را انجام می‌دهد. همچنین یک اتوبوس ۵ دقیقه‌ای بین ترمینال ۱ و ۳ وجود دارد.

  • Du
  • Etisalat
  • Virgin Mobile
  • Kitmytrip

در ضمن اگر قصد خرید سیم کارت در فرودگاه دبی در ترمینال ۱ را دارید، منتظر صف طولانی باشید! اما ترمینال ۲ و ۳، معمولا شلوغ نیستند.

همچنین می‌توانید کلیه سیم ‌کارت‌ها را در سراسر شهر، از فروشگاه‌های مربوطه خصوصا در مراکز خرید اصلی مانند و و در هر فروشگاه مربوط به اپراتورها خریداری کنید. در ضمن باید گفت قیمت‌ها در مراکز خرید و در فرودگاه دبی، مشابه هستند.

پورتال تلفن همراه در دبی

سیم کارت الکترونیکی برای دبی

  • ۱ گیگابایت برای ۷ روز = ۸/۵ دلار آمریکا
  • ۳ گیگابایت برای ۳۰ روز = ۲۲/۵ دلار آمریکا
  • ۶ گیگابایت برای ۱۵ روز = ۳۹/۹ دلار آمریکا
  • ۵ گیگابایت برای ۳۰ روز = ۳۵ دلار آمریکا

سیم کارت خریدید؟

اول این راهنما، راه‌های زیادی برای برقراری تماس با ایران از دبی معرفی کردیم، اما بنا به دلایلی که خواندید، بهتر است سیم کارت خریداری کنید. در مورد در مجله علی بابا بیشتر می‌توانید بخوانید. اگر در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، ما آماده جوابگویی هستیم.

دکمه بازگشت به بالا