بین المللیجامعهمعرفی کسب و کار

روش های جالب تدریس زبان انگلیسی

آیا به مهارت های تدریس انگلیسی نیاز دارد؟ آیا آموزش آنلاین انگلیسی با یادگیری حضوری متفاوت است؟ در دنیای پیشرفته امروزی، دانستن زبان دوم یک امتیاز محسوب می شود. بسیاری از مردم مایل به یادگیری زبان انگلیسی هستند. تعداد آموزشگاه های زبان هر روز در حال افزایش است.

چگونه یادگیری زبان را شروع کنیم؟

یادگیری زبان انگلیسی در مورد بهبود چهار مهارت خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است.

روش ها و روش های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. اما قبل از اینکه به روش جدید آموزش زبان انگلیسی عادت کنیم، بهتر است نحوه آموزش زبان را یاد بگیریم.

جایی که زبان آموز از نظر تمرکز و یادگیری یکی از سودمندترین چیزها محسوب می شود. سکوت و آرامش، هوای کافی، نور کافی، تنظیم دما، حذف حواس پرتی دانش آموزان همه چیزهایی هستند که به شما به عنوان یک معلم و دانش آموز کمک می کنند تا از یادگیری زبان لذت ببرید.

ایجاد منابع و تجهیزات آموزشی

برای سازماندهی کلاس و منظم ماندن، بهتر است قبل از هر جلسه آموزشی، تمامی منابع و تجهیزات مورد نیاز برای درس زبان را آماده کنید. لپ تاپ، ضبط کننده، پروژکتور، برنامه های تلویزیونی و غیره – همه اینها باید برای یک مطالعه کامل و بدون نقص آماده شوند.

هدف و برنامه کلاس را مشخص کنید

بهتر است قبل از آموزش هدف و برنامه کلاس مشخص شود.تهیه مطالب آموزشی، طرح درس، نحوه برگزاری کلاس، وظایف کلاس و تمرینات لازم از قبل تعریف شود.

علایق زبان آموزان را در نظر بگیرید

یکی از مهم ترین جنبه های آموزش زبان انگلیسی توجه به علایق زبان آموزان به زبان و استفاده از آنها در طول درس است. ایجاد سرگرمی و عشق برای افراد با برجسته کردن علایق آنها باعث ایجاد یک تجربه یادگیری عالی می شود.

آشنایی با سبک های یادگیری زبان آموزان

دقت داشته باشید که سبک تدریس و نحوه یادگیری زبان انگلیسی را بر اساس حالات و روش هایی که برای زبان آموزان موثر است پیش ببرید. استفاده از روش های جالب یادگیری زبان انگلیسی می تواند به شما به عنوان یک معلم کمک کند.

در مورد آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان چطور؟

آموزش زبان انگلیسی مانند سایر موارد با پیشرفت علم تغییر کرده و تکامل یافته است. اگرچه روش های قدیمی آموزش انگلیسی هنوز در بسیاری از مدارس ایران استفاده می شود، اما این روش های آموزشی برای زبان آموزان جدید و برای گروه های سنی مختلف مناسب نخواهد بود. از طرفی توجه به گروه سنی دانش آموزان در نحوه آموزش زبان انگلیسی تاثیر مستقیم دارد.

بزرگسالان یکی از گروه هایی هستند که علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی دارند. روش آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان، با در نظر گرفتن اینکه ممکن است برخی از آنها بهتر از معلم خود باشند، باید قوانین خاصی را رعایت کنند. عده ای توجه به این نکات را غیرضروری می دانند، اما بهتر است در آموزش زبان به بزرگسالان برای گرفتن یک درس خوب و موفق در اولویت قرار گیرند.

محتوای مناسب سن را برای بزرگسالان انتخاب کنید

فعالیت های سرگرم کننده داشته باشید و مشتاقانه منتظر آموزش آنها باشید

آنها را به پرسیدن سوال تشویق کنید

درگیر کردن زبان آموزان و درگیر کردن آنها در زمینه های مختلف از طریق صحبت کردن

انعطاف پذیری برای تغییرات احتمالی

روش های مختلف یادگیری را بیاموزید و با توجه به تفاوت های فردی از آنها استفاده کنید

کلاس را به صورت گروهی تشکیل دهید و همه زبان آموزان را در کلاس قرار دهید

تمرکز بر علایق زبان آموزان بالغ

آنها را تشویق کنید که انگلیسی صحبت کنند و اشتباهات خود را با جملات سازنده تصحیح کنند

از تنش در کلاس به دلیل موضوع مورد بحث جلوگیری می کند

سرگرم کننده ترین راه برای آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان

پس از تهیه و در نظر گرفتن نیازهای آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان، اولویت انتخاب روش تدریس مناسب با سن دانش آموزان است. روش های آموزش زبان انگلیسی به بزرگسالان با توجه به موقعیت و شرایط خاص دانش آموزان قابل انتخاب و استفاده است.

روش های آموزش گرامر

یکی از قدیمی ترین و رایج ترین روش های آموزش زبان انگلیسی، آموزش بر اساس گرامر زبان مادری است، مانند آموزش زبان انگلیسی به زبان فارسی. موفقیت این روش آموزشی در گرو این است که معلم زبان مادری دانش آموز را بداند به گونه ای که بتواند آموزش های لازم را با مثال های واضح و زیبا به دانش آموز منتقل کند.

در این روش تدریس، دامنه وسیع واژگان انگلیسی یک مزیت جهانی محسوب می شود. دانستن کلمات به دانش آموزان اجازه می دهد تا عملکرد بهتری داشته باشند و بر اساس قوانینی که آموخته اند مثال های بیشتری ارائه دهند. این روش برای افرادی که زبان مائوری نزدیک به انگلیسی است، سریعتر یادگیری می شود.

روش یادگیری تک زبانه

این نوع تدریس مستلزم آن است که معلمان و دانش آموزان در سراسر کلاس بدون استفاده از زبان مادری خود به زبان انگلیسی صحبت کنند. روش تدریس تک زبانه یک روش تدریس مستقیم است. معلمان باید دانش آموزان را به یادگیری با استفاده از ابزارهای آموزشی و واژگان در ابتدای کلاس تشویق کنند.

با استفاده از این روش، زبان آموز در معرض پیچیدگی قواعد انگلیسی قرار نمی گیرد، اما یاد می گیرد که به راحتی با استفاده از واژگان صحبت کند.

روش تدریس فراگیر

این روش یکی از بهترین روش های یادگیری برای بزرگسالان است. بنابراین او با اتکا به منابع مالی و امکانات خود به کشور مورد نظر سفر می کند تا ضمن زندگی در محیط یادگیری زبان انگلیسی را به راحتی بیاموزد.

به عنوان مثال برای تحصیل یا کار در کشورهایی مانند بریتانیای کبیر یا آمریکا می تواند زبان دوم را بدون شرکت در دوره های آموزشی خاص یاد بگیرد.

دکمه بازگشت به بالا