اقتصادیعمومیمعرفی کسب و کار

سرمایه لازم برای مغازه لوازم جانبی موبایل

چرا راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل به کارجویان توصیه می شود؟

طراحی داخلی مغازه تجاری: این شغل (مغازه لوازم جانبی موبایل) بازار کار خوبی داشته و حتی این امکان وجود دارد که آن را در بستر اینترنت ادامه دهید. چرا راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل را به شما توصیه می کنیم؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی به آمار و ارقام داشته باشیم: شاید برای شما جالب باشد که بدانید در ۱۰ سال اخیر تقریبا حدود ۱۲۲ میلیون تبلت و موبایل در کل جهان به مشتریان فروخته شده اند. این آمار بالا برای ما مهم است. چرا؟ مسلما تمام این تلفن‌های همراه و تبلت ها زمانی نیاز به لوازم جانبی پیدا خواهند کرد. نکته مهم دیگر اینکه این نیاز همیشگی بوده و نیاز به لوازم جانبی موبایل، هیچ گاه تمام شدنی نخواهد بود.

البته باید این نکته را حتما مد نظر داشته باشید که شاید محصولات لوازم جانبی موبایل به نسبت سایر کالاهای حوزه های آی تی، سود بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد اما به همان میزان ریسک بالاتری هم ممکن است بهمراه داشته باشد.

چطور مغازه لوازم جانبی موبایل بزنیم؟

 طراحی طلا فروشی مدرن: بسیاری از افراد که در پی راه اندازی کسب و کاری برای خود هستند، بعد از کسب اطلاع از قیمت عمده لوازم جانبی موبایل مانند گلس، قاب، کابل شارژر، هندزفری و … و مقایسه آن با قیمت همین اقلام بصورت تکی، نتیجه گیری می کنند که در حال حاضر با راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل میتوانند موفقیت های زیادی کسب کرده و درآمد خوبی از قبال این شغل داشته باشند. اما در نظر داشته باشید که رسیدن به درآمد ثابت در بازار امروز، مخصوصا در ابتدای مسیر به همین آسانی نخواهد بود. اگر شما هم به فکر راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل افتاده اید و میخواهید بدانید که از کجا باید شروع کنید بهتر است از این قسمت مقاله به بعد را با دقت دنبال کرده و مراحل را به ترتیب طی نمایید.

 راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل در 10 مرحله:

 طراحی دکور صرافی: در حال حاضر که مشغول مطالعه این مقاله هستید، شما ایده‌ای عالی برای شروع یک کسب و کار را در دست دارید. پس آماده برداشتن قدم بعدی هستید. فرایند راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل چیزی فراتر از ثبت آن در مراکز رسمی است. گروه نرم افزاری محک، مراحل راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل را برای شما گردآوری کرده است. این مراحل تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شود، به درستی ثبت گردد و از نظر قانونی هیچ منعی نداشته باشد.

مرحله 1: برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید

 همیشه داشتن یک برنامه روشن و طرح تجاری برای موفقیت یک کارآفرین ضروری است. داشتن به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. موضوعات مهمی که باید بررسی شوند، عبارت‌اند از:

  1. هزینه‌های راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل چقدر است؟
  2. بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟
  3. درآمد لوازم جانبی موبایل چقدر است؟

 هزینه‌های راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل چقدر است؟

 کارآفرین باید یک فضای کوچک مناسب برای مغازه لوازم جانبی موبایل خود اجاره کند. هزینه‌های اضافی شامل هزینه خرید موجودی اولیه لوازم جانبی، خرید ویترین و دکور مغازه لوازم جانبی موبایل، هزینه جواز کسب، پرداخت حقوق به کارکنان، پرداختی‌های بیمه می‌شود. یک کامپیوتر و اتصال به اینترنت پرسرعت نیز برای رسیدن به اهداف تحقیقات بازار ضروری خواهد بود.

هزینه اجازه فروشگاه لوازم جانبی:

 یک مکان مناسب برای راه اندازی مغازه لوازم جانبی موبایل خود پیدا کنید، جایی که عبور و مرور زیادی داشته باشد و درصد کسانی که برای خرید لوازم جانبی مراجعه می‌کنند زیاد باشد. در اکثر شهرها پاساژهای مخصوص فروش لوازم جانبی موبایل وجود دارد. می‌توانید یکی از مغازه‌های پاساژ را اجاره کنید. اجاره مغازه در خیابان‌های مخصوص فروش لوازم جانبی نیز می‌تواند فکر خوبی باشد. شما باید محلی را پیدا کنید که دقیقاً متناسب با کار و مخاطبان شما باشد. این هزینه در شهرهای مختلف و در محل‌های مختلف کاملاً متغیر است. اما به طور کلی هزینه اجاره بین 30 تا 80 میلیون تومان خواهد بود.

هزینه جواز کسب فروش لوازم جانبی:

 اتحادیه‌ی موبایل فروشان در حال حاضر راه اندازی مغازه موبایل فروشی را طبق قوانین و شرایط مشخص در اختیار شما قرار می‌‌دهد. هزینه‌های اولیه عمدتاً با توجه به سال و نرخ تورم متغیر است اما حدوداً کنارگذاشتن  3 الی 5 میلیون تومان هزینه برای این کار ضروری است. در ضمن اخذ مجوز بین 1 الی 2 ماه زمان می‌برد.

هزینه خرید ویترین و دکور مغازه لوازم جانبی موبایل:

 بیشترین هزینه‌های شما برای راه اندازی این کسب و کار مربوط به دکور مغازه لوازم جانبی موبایل و هرآنچه به نمایش می‌گذارید سرمایه گذاری می‌شود. برای ایجاد جذاب‌ترین ویترین‌ها، به حداقل  2 مترمربع فضا نیاز دارید. مشاوران طراحی دکوراسیون نیز بیشترین حقوق را دریافت خواهند کرد. انتظار داشته باشید بسته به اندازه و پیچیدگی مغازه لوازم جانبی موبایل خود میلیون‌ها تومان سرمایه‌گذاری کنید. این هزینه می‌تواند سود شما را در آینده تضمین کند. اگر کمی خلاقانه فکر کنید و طرح‌های جالبی را در ویترین مغازه خود پیاده‌سازی کنید خیلی راحت می‌توانید نظر مشتریان را جلب کنید چون هیچ‌کس خرید کردن از یک مغازه قدیمی و بی‌رنگ و رو را دوست ندارد. کنار گذاشتن مبلغ 7 تا 10 میلیون تومان برای این کار معقول می‌باشد.

هزینه خرید لوازم جانبی:

 بخش زیادی از سرمایه راه اندازی فروشگاه لوازم جانبی موبایل صرف خرید لوازم جانبی به صورت عمده می‌شود. شما باید انواع لوازم جانبی را متناسب با نیاز مشتریان خود خریداری کنید. گوناگونی و تنوع کالا و خدمات و برندها در این شغل بالاست. شما می‌توانید برای خرید محصولات لوازم جانبی موبایل در شهر تهران به بورس عرضه این کالاها یعنی پاساژ علا الدین و پاساژ چارسو در تقاطع جمهوری و حافظ مراجعه کنید.

برخی از کالاهای قابل فروش در این مغازه به شرح زیر است:

  • انواع قاب برای انواع گوشی‌های موجود در بازار (قاب شفاف، فانتزی، ضد ضربه، ۳۶۰ درجه، مگنتی، کیف گوشی و …)
  • انواع گلس برای انواع گوشی‌ها (ارزان، فول چسب، فول کاور، پرایوسی، UV، مات، براق، گلس لنز دوربین و …)
  • انواع شارژر (شارژر دیواری، شارژر وایرلس و شارژر فندکی)
  • انواع پاوربانک
  • انواع کابل و رابط (کابل میکرو یواس‌بی، کابل آیفون لایتنینگ، کابل تایپ سی، روکش و محافظ کابل، کابل AUX، کابل OTG، کابل اتصال موبایل به تلویزیون و …)
  • انواع کارت حافظه موبایل (رم گوشی، فلش مموری)
  • کیف مخصوص حمل انواع گوشی
  • باتری گوشی‌های مختلف
  • استند گوشی (هولدر و پایه نگهدارنده، مونوپاد و سه پایه، رینگ لایت، استند رومیزی، پاپ سوکت و هولدر انگشتی)
  • انواع هدفون، هدست و هندزفری (هندزفری سیم دار، هندزفری بلوتوث دوتایی، هندزفری بلوتوثی گردنی، هندزفری تک گوشی، کیف هندزفری و کاور ایرپاد و …)
  • آویز و ابزار سرگرمی (ایموجی فنری، بند گوشی و فلش، جاسوئیچی و …)
  • و …

 به طور کلی برای شروع کار مغازه لوازم جانبی موبایل مقدار و حجم سرمایه لازم به این گونه است که به ازای هر متر مربع حدود 20 الی 30 میلیون تومان نیاز خواهد داشت.

هزینه‌های ثابت یک مغازه لوازم جانبی موبایل چقدر است؟

 شما باید بخش قابل توجهی از بودجه خود را برای حقوق و دستمزد خدمه فروش، طراحی و تحویل خود در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌شود برای داشتن پس‌انداز، بخشی از اقلام را در انبار خود نگهداری کنید تا در روز مبادا برای تأمین بودجه به فروش برسانید.

گاهی اوقات محاسبات فیش حقوقی پرسنل بسیار پیچیده و زمان‌گیر است و همچنین ممکن است خطاهای محاسباتی نیز رخ دهد.  و افزونه حقوق و دستمزد آن، شما را در انجام راحت این فرایند یاری می‌نماید. محک به شما کمک می‌کند که به راحتی روند صدور فیش حقوقی را در کم‌ترین زمان تعریف کرده و انجام دهید و امکان نگهداری آن‌ها را برای ماه‌های بعد داشته باشید.

بازار و مخاطبان هدف شما کیستند؟

 تقریباً تمام کسانی که گوشی موبایل جدید یا قدیمی در دست دارند، برای محافظت و افزایش کارایی گوشی‌های موبایل خود به مغازه لوازم جانبی موبایل مراجعه خواهند کرد.

 مغازه لوازم جانبی موبایل چقدر است؟

 بسته به محل قرارگیری مغازه و نوع سیاست مغازه، درصد درآمد لوازم جانبی موبایل از فروش کالا یا خدمات می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی اگر خودتان وارد کننده لوازم جانبی به کشور باشید، حداقل ماهی 40 میلیون تومان در آمد خواهید داشت.

مرحله 2: شریک کاری پیدا کنید

 متداول‌ترین انواع ساختار کسب و کار شراکتی عبارت‌اند از: مالکیت انحصاری یا محدود، مشارکت (LLP) ، شرکت با مسئولیت محدود (LLC) .

ایجاد یک کسب و کار شراکتی از نوع LLC از شما و کسب و کارتان محافظت می‌کند. شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که برای تشکیل و ثبت آن، حضور حداقل دو شریک لازم است و مسئولیت شرکا به میزان سرمایه‌ای است که به شرکت آورده‌اند. به بیانی دیگر، اگر از فروشگاه لوازم جانبی موبایل شما شکایت شود و دارایی فروشگاه برای پرداخت بدهی آن کافی نباشد، شرکای شما با مسئولیت محدود به میزان سرمایه‌ای که به شرکت آورده‌اند، مسئول پرداخت آن بدهی خواهند بود. مازاد بر آن، طلبکاران نمی‌توانند بدهی‌های خود را از دارایی و اموال شخصی شرکای فروشگاه مطالبه کنند.

مرحله 3: ثبت نام برای مالیات

 امروزه تهیه و ارسال اظهارنامه برای تمامی اشخاص حقوقی با هر نوع فعالیت و هر نوع معافیت و مشوق مالیاتی (در صورت وجود) اجباری است. مراحل ثبت نام مالیاتی بر اساس رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی به صورت تمام الکترونیکی بوده و نیاز به حضور فیزیکی در ادارات مالیاتی ندارد. کلیه مراحل ثبت نام مالیاتی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. مراحل مربوطه به شرح زیر می‌باشد:

  • پیش ثبت نام مالیاتی
  • صحت سنجی اطلاعات
  • تولید و ارسال اطلاعات کاربری
  • ثبت نام الکترونیک
  • اعتبارسنجی ستادی و میدانی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

دکمه بازگشت به بالا