عمومی

سرویس و شارژ گاز داکت اسپلیت گرین سایت تاسیسات دات کام هر چند وقت یکبار باید انجام شود؟

داکت اسپلیت گرین و سرویس آن را قطعاً نمی‌توان گفت که چقدر باید طول بکشد! اجزای مختلف تهویه مطبوع باید در فواصل زمانی مختلف سرویس شوند. و اینکه در بعضی موارد داکت اسپلیت در مکانی است که گرد و غبار بیشتری وجود دارد و خوب، در این صورت همانطور که در ادامه مقاله آمده است، بهتر است موتور داکت اسپلیت را در تابستان دو بار بشویید و کولر را تعمیر کنید.

داکت اسپلیت گرین در حالت دیگراگر در معرض گرد و غبار نیست و هوا و میزان ذرات خاک کم است و برای این مورد، سالی یک بار، سرویس داکت اسپلیت گرین کافی است، اما بهتر است سرویس پانل داکت اسپلیت داخلی ماهانه و سرویس داکت پانل خارجی. تقسیم باید به صورت فصلی قبل از شروع فصل سرد و گرم انجام شود.

سرویس داکت اسپلیت گرین شامل

الف – سرویس پنل داخلی داکت اسپلیت گرین

فیلترهای داکت اسپلیت

سرویس بلوار داکت اسپلیت

سنسورهای سرویس داکت شده

سیم پیچ داکت اسپلیت یا فن

مسیر خروجی آب (لوله تخلیه) را بررسی کنید

ب – سرویس پنل خارجی داکت اسپلیت گرین

سرویس پانل خارجی داکت اسپلیت یا کندانسور از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در خارج از خانه شما نصب شده و در تماس مستقیم با گرد و غبار و خاک است، بنابراین اگر آن را به موقع شستشو نکنید، مجبور خواهید شد به پرداخت هزینه. لطفاً آن را تعمیر کنید زیرا آلودگی بیش از حد کندانسور از عملکرد صحیح دستگاه جلوگیری کرده و فشار زیادی به دستگاه شما وارد می‌کند، بنابراین بهتر است به طور منظم توسط یک تکنسین سرویس با تجربه شسته شود (این کار را می‌توانید با پرسنل مجرب انجام دهید. فن را روشن بگذارید)، که آنها با استفاده از دستگاه‌های ویژه جت آب انجام می‌دهند.

شارژ گاز داکت اسپلیت گرین

کولرهای گازی یا داکت اسپلیت از گازهای فریون (مبرد) مانند R22-R410A-R407A برای خنک سازی استفاده می‌کنند. در ایران مبردها را گاز می‌شناسند. نقش مبردها یا گازها در عملکرد دستگاه در اینجا بسیار مهم است، بنابراین کمبود یا نبود آنها در این سیستم‌ها کل چرخه تبرید را قطع کرده و مشکلات جدی ایجاد می‌کند. این است.

در چه مواقعی داکت اسپلیت گرین نیاز به شارژ گاز دارد

به طور کلی، بخش کانال شما در 3 حالت به شارژ گاز نیاز دارد:

– تهویه مطبوع تازه نصب شده و جدید است.

– سیستم کاملاً بدون گاز است. (شارژ کامل گاز)

– سیستم نیاز به شارژ گاز دارد (اضافه می‌کند) (شارژ گاز تکمیلی)

اگر منبع داکت اسپلیت شما کاملاً خالی از بنزین است، باید بنزین را کاملاً شارژ کنید، یعنی به یک کپسول شارژ کامل گاز نیاز دارید، اما اگر قبلاً چیزی در مخزن بنزین وجود دارد، باید طبق آن بنزین را شارژ کنید مقدار گاز خالی شده گفته می‌شود که شارژ گاز تکمیلی در این مورد است، تعمیرکاران تقسیم مجاری با دستگاه اندازه گیری میزان گاز باقیمانده را اندازه گیری می‌کنند و شارژ گاز برای بقیه تخلیه انجام می‌شود.

گاهی اوقات نشت‌های بسیار کوچک با گذشت زمان باعث کاهش مقدار گاز می‌شود. وقتی این اتفاق می افتد، بهتر است ابتدا دلیل کمبود گاز در شکاف کانال را بررسی کنید (به دلیل نشت یا دلایل دیگر) و ابتدا این مشکل را برطرف کرده و سپس گاز گرین را از شکاف کانال شارژ کنید. شارژ داکت گرین اسپلیت فقط در مواقع لازم و در صورت امکان انجام می‌شود، اما غالباً این بار با هر بار انجام خدمات سالانه انجام می‌شود.

علائم کمبود شارژ گاز داکت اسپلیت گرین

کاهش مقدار گاز تقسیم شده در مجاری با چندین نقص خود را نشان می‌دهد، اما شایع‌ترین آنها عبارتند از:

بخشی از اواپراتور در حال بارش برف است، مانند لوله‌ها یا صفحه داخلی

کمپرسور به طور مداوم و مداوم کار می‌کند

سیستم زیاد خنک نمی‌شود یا دستگاه داغ می‌شود

دمای لوله خروجی کمپرسور افت می‌کند.

آمپراژ دستگاه کمتر از حد نرمال است

کثیفی و چربی موجود در نشت در مدار لوله کشی دستگاه

فشار قسمت مکش سیستم کاهش می‌یابد.

ممکن است صدای غیرطبیعی از کمپرسور دستگاه شما شنیده شود.

 

سایت هدف:

https://tasisat.com/product-category/cooling/duct-spilit/green-duct-split/

دکمه بازگشت به بالا