عمومیمعرفی کسب و کار

طراحی و تجهیز سالن همایش با مهندسین توسعه مهندسی نیکان

توسعه مهندسی نیکان دارای 21 سال سابقه در زمینه طراحی سالن همایش، تجهیز سالن همایش می‌باشد. ارائه راه حل کامل تجهیزات اتاق جلسه و خدمات عملیات اتاق جلسه با بالاترین کیفیت.

این خدمات در زمینه های سازه، معماری، معماری داخلی، تاسیسات مکانیکی و الکتریکی، دکوراسیون، آکوستیک، الکتروآکوستیک، سیستم های صوتی حرفه ای، فیلمبرداری، پخش، نورپردازی عمومی و ویژه ارائه می شود.

امکانات سالن همایش

هر اتاق جلسه با توجه به کاربری و فضا دارای تجهیزات و امکانات متفاوتی است اما به صورت پیش فرض مجموعه تجهیزات اتاق جلسه برای همه یکسان است که باید به آن توجه کرد. در ادامه متداول ترین تجهیزات سالن همایش را معرفی می کنیم.

سیستم صوتی و تصویری اتاق

مهمترین قسمت تجهیزات سالن اجتماعات، تجهیزات صوتی و تصویری است زیرا همه حاضران انتظار صدای گوینده را دارند که باید با وضوح و کیفیت عالی به گوش همه حاضران در سالن اجتماعات برسد.

برای دستیابی به این اهداف، سالن های همایش نیاز به میکروفون و تجهیزات باکیفیت دارند.

سیستم ضبط شامل نمایشگرهای پروجکشن و به طور کلی ویدئو پروژکتورها است، اما در سالن های بزرگ مانند آمفی تئاتر، این امر به دوربین های حرفه ای نیاز دارد.

صندلی های سالن اجتماعات

صندلی های سالن همایش روی سطحی شیبدار چیده شده اند تا دید بهتری به مخاطبان بدهد. برای راحتی شما، این صندلی ها دارای دسته و پشتی پشتیبانی هستند. این صندلی ها معمولا تاشو و دارای صندلی عقب هستند و صندلی ها از پارچه ساخته شده اند.

نور سالن همایش

این قسمت نیز بسیار مهم است زیرا با تجهیزات نورپردازی خوب و رعایت اصول کنتراست و روشنایی و وسعت آن، مطمئناً می توانیم گفتار، صحنه و اجرای جذاب تری را برای بیننده القا کنیم.

مهمترین تجهیزات سالن همایش کدامند؟

عموماً دانشگاه ها، سازمان ها و بسیاری از مراکز به ویژه از نوع علمی پژوهشی دارای یک یا چند اتاق همایش هستند. سالن های همایش که در آن افراد زیادی جمع می شوند. باید تجهیزات صوتی، تصویری و صندلی مناسب داشته باشد. هر روزه با افزایش فضاهای همایش، کنفرانس و آمفی تئاتر نوسازی نه تنها در ظاهر آن، بلکه در تجهیزات سالن همایش نیز منعکس می شود که باید در هنگام تجهیز این سالن ها مورد توجه قرار گیرد.

تجهیزات اصلی سالن همایش:

بسیاری از ابزارها و تجهیزات با هم کار می کنند تا نتیجه نهایی سالن همایش با کیفیت باشد. کیفیت به زیبایی ظاهر محدود نمی شود و باید از هر نظر بی نقص باشند. زیرا افکار مختلف را پوشش می دهند.

  • سیستم پخش و ضبط صدا
  • روشنایی تجهیزات
  • سیستم ضبط و پخش تصویر

علاوه بر موارد فوق که جزئی از تجهیز سالن همایش محسوب می شود، چیدمان صندلی ها، پوشش های دیوار و کف به کار رفته در سالن و هماهنگی طرح و رنگ عناصر نیز در نظر گرفته شده است. مهمترین سوالات در طراحی و اجرای سالن های کنفرانس.

پخش صدا

سیستم های صوتی و تصویری باید قبل از قرار گرفتن در تجهیزات اتاق کنفرانس توسط کارشناسان مربوطه بررسی شوند. معمولاً در این مرحله نقشه موقعیت هر یک از تجهیزات تهیه می شود. محل دقیق صندلی ها، سیستم صوتی و تصویری و نورپردازی به وضوح در نقشه های طراحی شده مشخص شده است.

پس از ویرایش دقیق و ویرایش نهایی. نقشه ها برای تیم طراحی سیستم صوتی ارسال می شود. در واقع طراحی، مدل سازی و پیاده سازی سیستم زیر شاخه ای از معماری داخلی اتاق های جلسات و اتاق های کنفرانس است. هرچه کیفیت تجهیزات اتاق کنفرانس اعم از باند، بلندگو و سایر تجهیزات صوتی بالاتر باشد، عملکرد سالن در برگزاری جلسات بهتر است. فقط قراره بهتر بشه

اگرچه بازتولید صدا بسیار مهم است، اما ظاهر تجهیزات مرکز همایش نیز مهم است. بنابراین طراحان و سازندگان تجهیزات اتاق نشیمن باید به آخرین جنبه کار توجه کنند و از چنین تجهیزاتی استفاده کنند که هماهنگی و هماهنگی لازم را با دکور موجود در اتاق نشیمن داشته باشد. همچنین با استفاده از میکروفون های باکیفیت، نمونه های صدای خوبی را ضبط می کنند که مزایای زیادی برای سازمان دهندگان به همراه دارد.

تجهیزات نورپردازی سالن

وقتی می گوییم نورپردازی به اندازه سایر تجهیزات اتاق کنفرانس مانند صدا و تصویر مهم است، لاف نمی زنیم. در واقع، اگر یک اتاق کنفرانس از نور کمتر یا بیشتر از حد استاندارد استفاده کند، باعث ایجاد مزاحمت برای افراد حاضر در اتاق خواهد شد. نور خیلی زیاد چشم بینندگان را آزار می دهد و نور ضعیف تاثیر بسزایی در بی حوصلگی و خستگی دارد. بنابراین نورپردازی یکی از مهم ترین وسایل در اتاق کنفرانس است.

سیستم ضبط و پخش تصویر

مهمترین بخش سیستم ویدئویی مرکز همایش، ضبط تصویر است. معمولا برای عکاسی از سالن از دوربین های مخصوص استفاده می شود. تصاویر ضبط شده بعداً یا برای نمایش تصاویر زنده از گوینده و سایر مخاطبان به صورت آنلاین استفاده خواهند شد. بنابراین کیفیت دستگاه های ضبط و پخش نیز بسیار مهم است.

دوربین مخصوص اتاق کنفرانس در قسمت خاصی از اتاق قرار می گیرد و در مقابل سخنران یا بخشی از مخاطبان قرار می گیرد. حتی اگر مجسمه در اتاق زندگی نمی کند، بعداً برای اهداف مختلف استفاده می شود. یکی دیگر از بخش های مهم سیستم پخش ویدئو صفحه نمایشی است که تصاویر زنده یا ضبط شده را نشان می دهد. صفحه نمایش در مرکز تجهیزات کارگاه قرار دارد که به هیچ وجه قابل جدا شدن نیست.

مراحل طراحی و تجهیز سالن همایش

گروه ساختمانی نیکان راه حل کامل تالار فرهنگ را به پنج دسته تقسیم کرده است:

  • مشاوره: رایزنی پیش از احداث پروژه، در حین اجرا و قبل از بهره برداری (فاز مقدماتی، خدمات رایزنی امکان سنجی و پیش بهره برداری)
  • طراحی: طراحی فاز صفر، یک و دو معماری و معماری داخلی، سازه، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، آکوستیک و الکتروآکوستیک
  • ساخت: ساخت (فاز سه) اجرای سازه، معماری، معماری داخلی، تاسیسات مکانیکی و تاسیسات برقی
  • تجهیز و راه اندازی: تجهیز و راه اندازی دکوراسیون و آکوستیک، سیستم های صوت، نور عمومی، نور تخصصی، ضبط تصویر، پخش تصویر
  • بهره برداری: بهره برداری (فاز چهار) پشتیبانی ، سرویس و نگهداری

نکاتی در مورد تجهیز سالن همایش

در راستای تجهیز حرفه ای سالن همایش تمهیداتی باید بیاندیشید که به بهترین نحو این تجهیزات باهم ارتباط برقرار کنند.

رعایت امنیت سالن همایش

در اتاق جلسات، نگاه به جلسات امنیتی بیش از هر مکان دیگری اهمیت دارد، زیرا تعداد زیادی از افراد در یک مکان محبوس هستند و باید هشدار لازم را در مورد اثرات غیرمنتظره داشته باشیم تا احساس امنیت و آرامش کنند. هرگز دو قانون را برای تجهیزات اتاق هیئت خود فراموش نکنید.

روی مزایای دیگر تمرکز کنید

طراحی این سالن ها برای اقامت طولانی مدت شهروندان است، برای این منظور باید سرویس بهداشتی مناسب، بوفه، سطل زباله در نزدیکی سالن ها، حتی کاغذ و مداد در تجهیزات خود در صورت نیاز به یادداشت برداری مشاهده کنیم.

ارتباط سریع با نیکان

همکاری ما با تیمی از متخصصین در زمینه تاسیسات سالن همایش  و چیدمان سالن همایش با سابقه کاری زیاد، 22 سال سابقه، تجهیزات و نصب و راه اندازی با قیمت مناسب، آموزش، راه اندازی و خدمات گارانتی شما را در دستیابی به اهدافتان یاری خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تجهیزات سالن همایش با شماره 02188778797 با گروه توسعه مهندسی نیکان تماس حاصل فرمایید. همچنین از پروژه های طراحی و تجهیز سالن همایش ما بازدید بفرمایید.

دکمه بازگشت به بالا