اقتصادی

لاستیک، برنج، روغن و لوازم آرایشی؛ بیشترین کالای مکشوفه در حوزه قاچاق

لاستیک، برنج، روغن و لوازم آرایشی؛ بیشترین کالای مکشوفه در حوزه قاچاق

در هفت ماه نخست سال جاری ، بازرسی از صنایع تولیدی و توزیعی استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است ، عمده کالاهای کشف شده در منطقه قاچاق لاستیک اتومبیل ، برنج ، روغن ، مواد آرایشی

به گزارش امروزنگار ، بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط سازمان صنعت ، معدن و تجارت (سمت) استان تهران ، در هفت ماهه امسال بیش از 416 هزار مورد بازرسی از صنایع تولید و توزیع در استان انجام شده است. تهران درصد رشد کرده است. در نتیجه این بازرسی ها ، 40352 پرونده به ارزش 17904 میلیارد قانون تشکیل شد و برای مراحل قانونی به خوشنویسان دولت ارجاع شد.

اکثر واحدهای مورد بازرسی در این دوره شامل لبنیات و سوپرمارکت ها ، واحدهای توزیع گوشت قرمز و مرغ ، نانوایی ها ، میوه فروشی ها و مراکز تهیه بهداشت و درمان بودند.

همچنین ، در همین دوره ، حدود 40،000 تحقیق در زمینه قاچاق کالا انجام شد که منجر به ایجاد 365 پرونده به ارزش 152 میلیارد روپیه شد ، که لاستیک ماشین ، برنج ، روغن ، مواد آرایشی بزرگترین اقلام کشف شده بود.

67٪ افزایش بازرسی های نانوایی

در همین حال ، طبق اعلام سازمان صمت تهران ، بیش از 22000 مورد بازرسی از اساتید نانوایی در استان تهران در مدت زمان اعلام شده انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 67٪ افزایش یافته است.

از این تعداد بازرسی ، 4 برگ گزارش تنظیمی به ارزش بیش از 21 هزار و 863 میلیون ریال تهیه شده و سطح آنها برای تعیین تکلیف و صدور رای به اداره کل بازنشستگی دولت ارسال شده است. متداول ترین تخلفات ، تخمین بیش از حد ، گران فروشی و عرضه خارج از شبکه سهمیه های آرد دولتی بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا