عمومیمعرفی کسب و کار

مانومترهای مکانیکی که امروزه استفاده می شوند

مانومترهای مکانیکی که امروزه استفاده می شوند عبارتند از لوله بوردون، عنصر کپسول و دیافراگم. این نوع مانومترها دارای طراحی متفاوت، دقت اندازه گیری متفاوت و کاربردهای منحصر به فردی هستند.

این نوع معیارها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و کاربردهای متفاوتی دارند. هنگام انتخاب ترازو باید به ویژگی های خاص و مناسب بودن آن برای ست برنامه ریزی شده خود توجه کنید. برخی از مواردی که در هنگام خرید یک واحد اندازه گیری باید در نظر گرفت، وزن واحد دستگاه، اندازه گیری مورد نیاز و دقت است.

سیستم اندازه گیری فشار سنج

گیج فشار با 10 بار و دقت 3 دارای انحراف 3% یا 0.03 از فشار واقعی است. هر چه نوسانات فشار بیشتر باشد، i. ح- دقت و حساسیت اندازه گیری فشار در کاربرد مورد نیاز شما بسیار مهم است، هر چه افت مانومتر مورد نظر باید کمتر باشد.

ملاحظات دیگر سازگاری با رسانه مایع است.ایمنی، دوام و لوازم جانبی در هنگام خرید فشارسنج برای عملکرد بهینه اولویت اصلی هستند. روش های مختلفی برای اندازه گیری فشار وجود دارد. اما رایج ترین آن استفاده از اندروید یا فشارسنج مکانیکی است. علاوه بر اینکه نتایج خوبی دارد این روش هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و در چند دهه گذشته پیشرفت های عمده ای را تجربه کرده است.

یک مانومتر مکانیکی از یک ماده فلزی حساس به فشار برای اندازه گیری میزان فشار استفاده می کند. این میله فلزی می تواند به هر شکلی باشد، اما عملکرد آن خم شدن زمانی است که اختلاف فشار را احساس می کند. هنگامی که ماده اندازه گیری خمیدگی نشان می دهد، تغییر شکل داده و حرکت آن ثبت می شود. این تغییر به صورت چرخش نشانگر تغییر فشار مانومتر نشان داده می شود. امروزه سه نوع اصلی فشار سنج الکترونیکی/مکانیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

توضیح دو مانومتر مکانیکی

دستگاه های مکانیکی استانداردی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از لوله بوردون، عنصر کپسول و دیافراگم. این نوع اندازه گیری پارامترهای مختلف، پارامترهای اندازه گیری متفاوت و کاربردهای خاص را نشان می دهد. در ادامه به بررسی دو مورد از آنها می پردازیم.

گیج فشار دیافراگم مکانیکی ABB

گیج فشار دیافراگمی ABB از حرکت یک دیافراگم انعطاف پذیر بین دو ناحیه برای اندازه گیری فشار استفاده می کند. دیافراگم گیج فشار ABB می تواند فلزی یا سرامیکی باشد. این دیافراگم یک مهر و موم خلاء بین دو اتمسفر یا فشار مطلق است. با افزایش فشار، دیافراگم گیج فشار ABB خم می شود و این حرکت باعث حرکت سوزن اندازه گیری روی صفحه قرائت فشارسنج می شود.

گیج فشار دیافراگمی ABB معمولا برای مایعات خورنده و با ویسکوزیته بالا استفاده می شود. محدوده اندازه گیری 0 تا 25 میلی بار و 0 تا 25 بار و دارای کلاس دقت 0.6 تا 2.5 می باشد.

فشارسنج کپسولی ویکا

گیج های فشار کپسولی، مانند فشارسنج کپسولی ویکا، معمولاً برای اندازه گیری فشار هوا و گازهای خشک در فشار کم طراحی می شوند. این گیج دارای دو دیافراگم دایره‌ای است که لبه‌های بیرونی آن‌ها به هم متصل شده‌اند و یک دیافراگم بین آن‌ها وجود دارد و به محیط مایع اجازه ورود می‌دهد. برای اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنید.

هنگامی که بین دو محیط سیال، فشار داخلی و خارجی تفاوت وجود دارد، محفظه فشار سنج به دلیل تغییر حجم منبسط یا منقبض می شود و باعث جابجایی می شود که امکان اندازه گیری تغییر فشار را فراهم می کند.

مانومتر کپسولی ویکا در سیستم های بادی فشار ضعیف، پمپ های خلاء، دریچه های تنفسی و فشار بیش از حد و فیلترها کاربرد دارد. آنها مقادیر فشار را از 0 تا 1 میلی‌بار تا 0 تا 600 میلی‌بار اندازه‌گیری می‌کنند. کلاس دقت مانومتر کپسولی ویکا 0.1-2.5 می باشد.

مانومتر Vega

VEGA یک پیشرو جهانی در سنسورهای ابزار پردازش است که متخصص در فن آوری های اندازه گیری فشار و اندازه گیری سطح (سوئیچینگ) برای طیف گسترده ای از کاربردهای جهانی است. برای بیش از 50 سال، VEGA راه حل ها و ابزار اندازه گیری فرآیند را برای صنایعی مانند مواد شیمیایی، دارویی، مواد غذایی و آشامیدنی، کاغذ، معدن، آب، انرژی و نفت/گاز ارائه کرده است.

ابزارهای اندازه گیری فشار VEGA مانند فشارسنج های VEGA داده های دقیقی را برای اندازه گیری سطح، حجم، چگالی و گاز، بخار و جریان مایع ارائه می دهند. گیج های فشار Vega با استفاده از سلول های اندازه گیری سرامیکی خازنی CERTEC و سلول های اندازه گیری METEC، خوانش دقت قابل اعتماد و پیشرفته را برای صنایع فرآیندی و مناطق خطرناک تضمین می کنند.

سنسور ابزار دقیق Vega

محصولات تجهیزات فرآیند VEGA را می توان به عنوان سنسورهای سطح و فشار (از جمله فشارسنج های Vega) برای اندازه گیری های قابل اعتماد طبقه بندی کرد. اندازه گیری های دقیق با استفاده از فناوری VEGA زیر برای مطابقت با نیازهای دقیق هر برنامه ارائه می شود:

• امواج اولتراسوند رادار،

• امواج هدایت شونده،

• توانایی،

• رادار،

• هیدرواستاتیک و

• انواع چنگال ویبره.

فشار سنج ifm

گیج فشار ifm مدل PI2789 با سطح حفاظت IP67 / IP68 / IP69K با طراحی بهداشتی و روکش جلویی با سلول اندازه گیری سرامیکی با خلوص بالا و مقاومت در برابر دمای بالا ارائه می شود. این دستگاه دارای دو خروجی سوئیچ قابل برنامه ریزی یا یک خروجی آنالوگ می باشد.

ویژگی ها و مزایای فشار سنج ifm

• IO-Link گیج فشار ifm متصل است

• نقطه تنظیم و تنظیم مجدد مستقل.

• تجسم حالت های سوئیچینگ توسط LED های به وضوح قابل مشاهده

• زمان کاهش سیگنال، تاخیر خروجی و تاخیر خاموش

• حفاظت گیج فشار Ifm در برابر اضافه بار زیاد

• عنصر اندازه گیری سرامیکی بسیار پایدار، فشار بیش از حد را تحمل می کند

کمتر از صفر انحراف یا انحراف از پیری، فشار خون بالا یا دما

دکمه بازگشت به بالا