عمومیمعرفی کسب و کار

محل کار یک میکاپ آرتیست چگونه است؟

میکاپ چیست و میکاپ آرتیست کیست

مشهورترین آرایشگران در دنیای مد می‌توانند روزانه هزاران دلار درآمد کسب کنند. فردی مانند “سم فاین” یکی از خلاق‌ترین و پردرآمدترین میکاپ آرتیست‌های جهان با درآمد روزانه 3500 محسوب می‌شود. با این حال آن چه مسلم است پرسود بودن این حرفه در دنیای کسب و کار است. یکی از دلایلی که اغلب افراد را به سمت این حرفه می‌کشاند نیز همین موضوع است. اما چگونه می‌توان یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای شد؟ برای میکاپ آرتیست شدن باید از کجا شروع کرد؟ چه مدت زمانی طول می‌کشد تا یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای شویم؟ و … احتمالاً سؤالاتی هستند که ذهن شما را به خود درگیر کرده‌اند.
در مرحله اول و قبل از آن که وارد یک حرفه شوید باید تعریف درستی از آن حرفه بدانید. این که دقیقاً چگونه شغلی است و چه کاری باید انجام دهید. آرایشگری در حقیقت بخشی از صنعت زیبایی است که خود شامل زیر مجموعه‌های بسیاری است. یکی از زیرمجموعه‌های این حرفه، میکاپ آرتیستی است که با استفاده از محصولات آرایشی، ظاهر افراد را به بهترین شکل آن‌ها بهبود می‌بخشد. برای یک میکاپ آرتیست شدن شما نیازمند یادگیری اصول پایه و تکنیک‌های آرایشی هستید. اما داشتن مدرک برای این حرفه به نوع فعالیت شما و موقعیت جغرافیایی که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد. این که بخواهید یک میکاپ آرتیست آنلاین شوید، بدون شک نیازی به کسب مجوز ندارد. اما در ایران برای آن که بتوانید در سالن خود مشغول به کار شوید، باید مدراک و مجوزهای لازم را کسب کنید.
مرحله بعدی دانستن شاخه‌های مختلف این حرفه است و اینکه علاقه دارید در کدام شاخه فعالیت کنید؛ در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم و بعد از آن به سراغ مراحل تبدیل شدن به یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای خواهیم رفت. با ما همراه باشید.

مطالب پیشنهادی: makeup artist youtube

موقعیت‌های شغلی میکاپ آرتیست

یک فرد میکاپ آرتیست بسته به علاقه خود می‌تواند در زمینه‌های بسیاری مشغول به کار شود. در این بخش چند گزینه شغلی برای این حرفه را معرفی می‌کنیم.

  1. آرایش مد

اگر تا کنون عکس‌ها و تصاویری از صنعت مد دیده باشید، متوجه می‌شوید که نوع آرایش صورت آن‌ها تناسب بسیاری با طرح لباسشان دارد. معمولاً این قبیل آرایش‌ها تنها به منظور برجسته کردن چشم‌انداز لباس‌ها انجام می‌گیرند و در زندگی روزمره کسی به این شکل آرایش نمی‌کند. بنابراین اگر به صنعت مد و آرایشگری علاقه‌مندید می‌توانید در این زمینه فعالیت کنید.

  1. آرایش عروس

میکاپ آرتیست‌های عروس تنها بر روی آرایش جشن عروسی تمرکز دارند. هدف اصلی این میکاپ آرتیست‌ها زیبا کردن عروس مطابق با سلیقه اوست که برای این کار قبل از مراسم جشن، جلساتی به منظور انتخاب نوع سبک آرایش برگزار می‌شود.

  1. آرایش برند زیبایی

بدون شک اغلب شما با این دسته افراد در شبکه‌های اجتماعی آشنایی دارید. این افراد با استفاده از حرفه خود به برجسته کردن محصولات آرایشی شرکت‌های صنعتی فعال در حوزه لوازم آرایشی کمک کرده و از این طریق کسب درآمد می‌کنند.

  1. گریم سینمایی

میکاپ آرتیست یا گریمور یکی از پایه‌های اصلی در صنعت فیلم‌سازی محسوب می‌شود. در این صنعت گریمور بسته به نوع فیلم و سبک داستان، گریم‌ها و میکاپ‌های متفاوتی را انجام می‌دهد. در این شغل معمولاً افراد ساعت‌های بسیار طولانی باید در صحنه حضور داشته باشند. به همین دلیل کار بسیار سختی است که هر کسی از عهده آن برنمی‌آید. اما اگر به این شاخه علاقه دارید حتما آن را دنبال کنید و یقین داشته باشید که توانایی انجام هرکاری را دارید.

  1. آرایش تئاتر

تئاتر نیز تا حدودی شبیه به سینما است. با این تفاوت که در تئاتر بازی به صورت زنده اجرا می‌شود. به همین دلیل گریم افراد باید در برابر عرق، گرما و نور مستقیم خورشید بسیار مقاوم باشد. ساعت کاری آرایش تئاتر بسیار کمتر از سینما است.

  1. رنگ‌آمیزی صورت و بدن

رنگ‌آمیزی بر روی صورت و بدن یکی دیگر از مشاغل مربوط به میکاپ آرتیست‌ها است که معمولاً هنر آن‌ها بر روی پرده در تئاتر و رویدادهای خاص به نمایش گذاشته می‌شود.

  1. گام برای میکاپ آرتیست شدن

برای آن که یک میکاپ آرتیست حرفه ای شوید، اول باید اشتیاق و شوق کافی برای آن را داشته باشید. سپس مراحلی را برای موفقیت در مسیر شغل رویایی‌تان دنبال کنید.

  1. جستجوی فروشگاه‌های معتبر لوازم آرایشی

یکی از موارد بسیار مهم در این حرفه، محصولات آرایشی هستند. کیفیت محصولات آرایشی تأثیر مستقیمی بر کیفیت هنرنمایی شما دارد. بنابراین در اینترنت، شبکه‌های مجازی و محل زندگی‌تان به دنبال بهترین فروشگاه‌های آرایشی بگردید و حتماً تمامی وسایل خود را از بهترین برندها و با بالاترین کیفیت تهیه کنید. البته اگر تازه کار هستید و نمی‌دانید چه لوازمی برای تکمیل کیت آرایشی‌تان لازم دارید، ابتدا دوره‌های آموزشی خود را بگذرانید و سپس اقدام به خرید کنید.

  1. آموزش حرفه‌ای

برای میکاپ آرتیست شدن باید به صورت عملی و حرفه‌ای آموزش ببینید. گذراندن دوره‌های حرفه‌ای آرایشگری نه تنها شما را با تکنیک‌های آرایشی آشنا می‌کند، بلکه فرصت رویارویی با دیگر هنرمندان آرایشی را خواهید داشت و همچنین را در خور افزایش می‌دهید. از تجربیات هنرمندان فعال در این زمینه کمک بگیرید. این که چه مسیری را طی کرده‌اند و چگونه به جایگاه کنونی خود رسیده‌اند.

یکی از مواردی که در بحث آموزش اهمیت بسیاری دارد، آموزشگاهی است که به آن مراجعه می‌کنید. حتماً قبل از آن که به مرکزی مراجعه کنید، کارها و نحوه آموزش آن را از نزدیک ببینید. هنرمندان حرفه‌ای، بدون شک حرفه‌ای نیز آموزش می‌دهند. از طرفی اغلب مراکز آموزشی، فروشگاه‌های معتبری را برای خرید کیت آرایشی معرفی می‌کنند. ولی با این حال شما در این زمینه ابتدا جستجو کرده و سپس از یک مکان مطمئن خرید کنید. امروزه زیادی در زمینه آموزش آرایش‌گری نیز تشکیل می‌شود که می‌توانید در ان شرکت کنید.

  1. دریافت مجوز

در بسیاری از کشورها برای میکاپ آرتیست شدن نیازی به کسب مجوز نیست. اما در ایران برای آن که بتوانید در سالن خود مشغول به کار شوید، حتماً باید مجوزهای لازم را دریافت کنید. مجوزها نیز از سوی اتحادیه آرایشگران و سازمان فنی و حرفه‌ای صادر می‌شوند.

چگونه میکاپ آرتیست حرفه‌ای شویم؟

در مرحله قبل مراحل میکاپ آرتیست شدن را بیان کردیم. همه کسانی که دوره‌های میکاپ را می‌گذرانند و مجوزها را دریافت می‌کنند، قطعاً در کار خود حرفه‌ای نیستند. برای حرفه‌ای شدن چیزی بیش از گذراندن یک دوره و دریافت مجوز لازم است. اگر قصد حرفه‌ای شدن دارید، با ما همراه باشید چراکه به قسمت های جالب حرفه ای شدن رسیده ایم.

بایدها و نبایدهای حرفه‌ای شدن

بعد از آن که دوره‌های لازم را گذراندید، هنگام شروع به کار، هیچ موقعیت شغلی را رد نکنید. حتی اگر شغل مورد علاقه شما نباشد. زیرا هر موقعیت شغلی، فرصتی برای یادگیری بیشتر است. شما باید به تمامی ارتباطات بالقوه‌ای که می‌توانید ایجاد کنید، بیاندیشید. برای حرفه‌ای شدن به ویژه در حرفه میکاپ باید همیشه به دنبال شبکه‌سازی باشید. همچنین از آن جا که نام شما تأثیر مستقیمی با حرفه و هنر شما دارد، ضروری است که از تأثیر مثبتی که بر دیگران می‌گذارید مطمئن شوید

  • مشخص کردن مسیر حرفه‌ای شدن

اولین کاری که بعد از گذراندن دوره میکاپ باید انجام دهید، فکر کردن به حوزه فعالیتتان است. شما باید دقیقاً تعیین کنید که قصد فعالیت در کدام موقعیت‌های شغلی مرتبط با میکاپ را دارید. آیا قصد فعالیت در زمینه آرایش عروس را دارید؟ یا می‌خواهید تنها افراد مشهور را آرایش کنید؟ شاید هم قصد فعالیت در سینما و … را داشته باشید. شما باید ابتدا مسیر خود را مشخص کنید. همچنین، شما می‌توانید با یادگیری میکاپ در زمینه ارائه خدمات خانگی و راه‌اندازی نیز فعالیت داشته باشید.

  • به‌روز بودن و اشتراک گذاری تکنیک‌های کاربردی

در صنعت آرایش و زیبایی هر میکاپ آرتیستی تکنیک‌ها و سبک خاص خود را دارد. در طول هر دوره نیز تکنیک‌های کاربردی بسیاری توسط میکاپ آرتیست‌های حرفه‌ای ابداع می‌شود که با دیگران به اشتراک می‌گذارند. اگر قصد حرفه‌ای شدن دارید باید تمامی تکنیک‌های روز دنیا را یاد بگیرید و خود نیز مدام در تلاش برای ابداع شیوه‌های نوین و کاربردی در صنعت آرایشگری باشید و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید

  • تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی

لازمه حرفه‌ای شدن، شناخته شدن در جامعه است. برای آن که هنر و حرفه خود را به دیگران نشان دهید، باید از شیوه‌های مختلف تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی بهره‌مند شوید. تبلیغ کردن یکی از بهترین راه‌ها برای نشان دادن خود به مردم است. این که دقیقا چه کسی هستید و چه هنری دارید. هر چه بیشتر لیست مخاطبین خود را گسترش دهید، در موقعیت شغلی بهتری قرار خواهید گرفت. بنابراین مدام در حال شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط با دیگران باشید. این کار به شما کمک می‌کند که موقعیت‌های شغلی بسیاری بر سر راهتان قرار گیرد.

خوش برخورد، دوستانه و صمیمی بودن حتی در روزهایی که حال چندان خوبی ندارید، شما را بیش از حد حرفه‌ای نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید در شغل خود حرفه‌ای عمل کنید، هرگز لبخند زدن و با روی خوش با مخاطبانتان صحبت کردن را فراموش نکنید.

  • کار کردن در کنار حرفه‌ای‌ها

قبل از آن که به صورت مستقل مشغول به کار شوید حتماً در کنار یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای مدتی فعالیت داشته باشید. کار کردن در کنار یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای نه تنها باعث تمرین بیشتر می‌شود، بلکه به شما در تکمیل کیت آرایشی‌تان بسیار کمک می‌کند. علاوه بر این‌ها زمانی که در کنار یک فرد حرفه‌ای تمرین می‌کنید، موارد و نکات بسیاری را که ممکن است در آینده با آن‌ها مواجه شوید را یاد می‌گیرید. از این رو به مرور زمان غرایز آرایشی شما نیز بهبود می‌یابند و می‌توانید سبک خاص خود را نیز ایجاد کنید.

تمرین کردن، راهکاری است که شما را به سمت حرفه‌ای شدن می‌کشاند. برای آن که دانش خود را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارید، باید تمرین بسیاری داشته باشید. دوستان و اعضای خانواده بهترین گزینه برای تمرین نمونه کارهایی است که آموخته‌اید. از طرفی با تمرین زیاد به اشتباهات خود پی می‌برید و می‌توانید آن‌ها را اصلاح کنید

برای آن که هنر و حرفه خود را به دیگران نشان دهید، حتماً یک آلبوم کامل از نمونه کارهای‌تان را آماده کنید. این آلبوم باید شامل طیف گسترده‌ای از کارهای شما باشد تا دیگران بتوانند درک کاملی از حرفه و هنر شما داشته باشند. یکی از نکات بسیار مهم در این کار، کیفیت عکسی است که در آلبوم حرفه‌ای‌تان قرار می‌دهید. شما باید به عنوان یک آرایشگر حرفه‌ای با کیفیت‌ترین عکس‌ها را با وضوح بالا در آلبوم کاری‌تان بگذارید.

یکی از مواردی که در کیفیت آرایش تأثیر بسیاری می‌گذارد، نور مناسب هنگام میکاپ است. آرایشگرانی موفق هستند که از نور طبیعی در طول روز بیشترین استفاده را ببرند. اما همیشه نور طبیعی به تنهایی کفایت نمی‌کند. برای آن که به صورت حرفه‌ای کار کنید، از نورهای طبیعی سفید در محل کارتان استفاده کنید. معمولاً چراغ‌های LED برای این کار مناسب‌اند. نکته دیگری که باید بدانید، آن است که نور را نباید بالای سر مشتری قرار دهید. نور باید به گونه‌ای تنظیم شود که به صورت یکنواخت چهره مشتری را در بربگیرد.

محصولات آرایشی و برندی که در کار خود استفاده می‌کنید، نشان‌دهنده شخصیت شما به عنوان یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای است. اگر تصمیم دارید از محصولات زیبایی با کیفیت پایین‌تر استفاده کنید، به سادگی نمی‌توانید مشاغل با کیفیتی را که این روزها متخصصان آرایش به دنبال آن هستند، جذب کنید

در کار خود با مشتریان و مخاطبانتان صادق باشید. عدم صداقت موجب بی‌اعتمادی افراد به شما و غیرحرفه‌ای نشان دادنتان می‌شود. بنابراین همیشه در آن چه هستید و انجام می‌دهید صادق باشید تا دیگران با اعتماد کامل به شما مراجعه کنند

چه مدت طول می‌کشد تا یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای شویم؟

اغلب کسانی که به آرایشگری علاقه و قصد ورود به این حرفه را دارند، می‌خواهند بدانند چه مدت زمانی طول می‌کشد تا یک میکاپ آرتیست در فردیس حرفه‌ای شوند؟ چقد سریع می‌توان به کسب درآمد رسید؟ در پاسخ به این قبیل سؤالات باید بگوییم که مدت زمان لازم برای شروع و حرفه‌ای شدن کاملاً به خود شما بستگی دارد.

در برخی افراد دو ماه و در بعضی دیگر دو سال و حتی بیشتر طول می‌کشد. این که بخواهید از همان ابتدا به صورت مستقل فعالیت داشته باشید، یا قبل از مستقل شدن در یک سالن مشغول به کار شوید. همه این‌ها به خود شما بستگی دارد.

همیشه در هر کاری اولین سال شروع فعالیت، سخت‌ترین دوران است. زیرا علاوه بر تجربه کمی که دارید، مخاطبانتان نیز اندک هستند. کسب تجربه کاری و جلب اعتماد مردم، فرآیندهایی هستند که به مرور زمان اتفاق می‌افتند.

بنابراین آن چه در حرفه‌ای شدن شما تأثیر بسیار زیادی می‌گذارد، ارتباطات و تبلیغات است. این دو به شما کمک می‌کنند تا گستره فعالیتتان را افزایش دهید و موقعیت‌های شغلی بیشتری را برای خود بسازید. برای حرفه‌ای شدن و حرفه‌ای ماندن هرگز صداقت را فراموش نکنید.

جمع بندی

 در پایان لازم است بگوییم که اگر می‌خواهید در عرصه هنر آرایش و میکاپ مشهور شوید، باید در کشف فرصت‌های یادگیری فعال باشید. این امکانات یادگیری، شامل شرکت در کارگاه‌ها و دوره‌های آرایشگری برای تبدیل شدن به یک

آیا شما هم رویای میکاپ آرتیست شدن دارید؟ آیا دوست دارید روزی به یکی از بزرگ ترین میکاپ آرتیست های دنیای مد و زیبایی تبدیل شوید و بازیگران مشهور را پیش از مراسم فرش قرمز و جشنواره ها آرایش کنید یا برای عروس های جوان در بزرگ ترین روز زندگی شان چهره ای جذاب و دلربا خلق کنید؟ اگر اینچنین است حتما سوالاتی از این قبیل به ذهن تان خطور کرده است: چگونه آرایشگر یا میکاپ آرتیست می شوند؟ برای میکاپ آرتیست شدن از کجا باید شروع کرد؟ چه کسی می تواند میکاپ آرتیست خوبی شود؟

اگر آرایش اسموکی چشم را ماهرانه انجام می دهید یا این استعداد را دارید که با یک نگاه به رنگ پوست یک نفر، بهترین رنگ را برای او انتخاب کنید، احتمالا می توانید یک میکاپ آرتیست حرفه ای شوید. برای میکاپ آرتیست شدن می توانید کار خود را با تماشای ویدئوهای آموزشی موجود در اینترنت و فضای مجازی آغاز کنید و پس از آن مهارت خود را با تمرین بر روی دوستان و اطرافیان تان افزایش دهید. همچنین می توانید آرایشگری و میکاپ را در آموزشگاه ها و موسسات مختلف دنبال کنید و آن را به خوبی فرا بگیرید و در ادامه، برای کسب تجربه حرفه ای این کار را برای مدتی در کنار یک میکاپ آرتیست حرفه ای انجام دهید. در هر صورت پیش از هر چیز می بایست برای این کار کاملا مصمم باشید. در نهایت نیز باید نمونه کارهای متنوع و فراوانی داشته باشید و دامنه ارتباطات تان را گسترش دهید.

میکاپ آرتیست کیست؟

میکاپ آرتیست ها که به عنوان بخشی از صنعت مد و زیبایی به حساب می آیند، افرادی هستند که با دانش و مهارت خود و به کمک محصولات آرایشی، به افزایش زیبایی و جذابیت افراد مختلف کمک می کنند. با آنکه برای میکاپ آرتیست شدن داشتن مدرک ضروری نیست، اما داشتن مدرک معتبر به خصوص بین المللی می تواند امتیازی ویژه به حساب بیاید. نکته دیگری که وجود دارد این است که میکاپ آرتیست ها لزوما به صورت تمام وقت کار نمی کنند و ممکن است به صورت سفارشی و در پروژه های مختلف مشغول به فعالیت شوند.

چهار گام اصلی برای میکاپ آرتیست شدن

برای آنکه بتوانید به یک میکاپ آرتیست حرفه ای تبدیل شوید باید چهار مرحله مهم زیر را سپری کنید:

  1. کسب مهارت و اطلاعات کافی در مورد آرایشگری
  2. افزایش دانش و تجربه حرفه ای
  3. تهیه نمونه کار
  4. شروع کار به صورت حرفه ای

برای کسب مهارت و اطلاعات در مورد هنر آرایش توصیه می شود که موارد زیر را رعایت کنید:

دنبال کردن ویدئوهای آموزشی میکاپ آرتیست های مشهور در فضای مجازی

تماشای ویدئوهای آموزشی آنلاین روشی فوق العاده و در عین حال رایگان برای افزایش اطلاعات درباره هنر آرایش است. برای این منظور میکاپ آرتیست هایی را پیدا کنید که سبک کاری آنها به سلیقه شما نزدیک است.

امتحان کردن آرایش ها بر روی صورت خودتان و دوستان تان

با این روش می توانید مهارت و تکنیک خود را کم کم افزایش دهید. به یاد داشته باشید که با آنکه ممکن است در آرایش کردن چهره خود حرفه ای باشید، اما آرایش کردن شخصی دیگر تجربه ای کاملا متفاوت است. برای آنکه در مسیر میکاپ آرتیست شدن به خوبی پیش بروید و مهارت خود را افزایش دهید، سعی کنید افرادی را برای آرایش کردن انتخاب کنید که دارای رنگ پوست، شکل صورت، رنگ چشم و سنین مختلف باشند. در این حین، کم کم ست آرایشی مخصوص خود را تهیه کنید که شامل ها، محصولات آرایشی مختلف و ابزارهای مورد نیاز شما می شود.

آشنایی با جدیدترین ترندهای آرایش در دنیا

سعی کنید با خواندن مجله های خارجی، سایت ها و بلاگ های برجسته دنیای مد و همچنین با تماشای فیلم های روز دنیا با جدیدترین و متنوع ترین سبک های آرایش صورت آشنا شوید؛ زیرا ممکن است مشتری از شما درخواست کند تا آرایش او را مشابه بازیگران یا شخصیت های محبوب انجام دهید. در اینصورت بروز بودن شما امتیاز ویژه ای محسوب می شود.

  1. افزایش دانش و تجربه حرفه ای

به منظور افزایش دانش و تجربه خود در زمینه آرایش انجام موارد زیر توصیه می شود:

شرکت در دوره های آموزش میکاپ

اگرچه برای میکاپ آرتیست شدن داشتن مدرک ضروری نیست، اما اگر یکی از دوره های موسسات آموزش میکاپ را طی کنید نه تنها می توانید مطالب آموزشی ارزشمندی یاد بگیرید، بلکه بعدها نیز می توانید به کمک مدرک معتبر خود جایگاه ممتازی در دنیای میکاپ آرتیست ها پیدا کنید. این روزها حتی می توانید به راحتی یک دوره معتبر آنلاین پیدا کنید و آن را به صورت مجازی تکمیل کنید.

فعالیت در یک فروشگاه فروش لوازم آرایشی

برخی از فروشگاه های لوازم آرایشی یا حتی داروخانه ها نیاز به فردی دارند که در مورد محصولات آرایشی اطلاعات داشته باشد یا حتی لوازم آرایشی را در هنگام فروش بر روی پوست مشتریان امتحان کند. با فعالیت در چنین فروشگاهی این فرصت را خواهید داشت که علاوه بر کسب درآمد، مهارت های تان را بر روی افرادی با پوست، استایل و انتظارات متفاوت نیز تمرین کنید. برخی از شرکت ها نیز جدای از بحث فروش برای کارکنان شان دوره های آموزشی برگزار می کنند که خود می تواند برای شما بسیار سودمند باشد.

انجام کارآموزی نزد یک میکاپ آرتیست

برای این منظور بهترین میکاپ آرتیست های محل زندگی خود شناسایی کنید و در صورت امکان به عنوان کارآموز برای او کار کنید. از این طریق می توانید تجربه واقعی کار در صنعت میکاپ را کسب کنید. این دوره نباید لزوما طولانی باشد؛ زیرا گاهی بودن در کنار یک شخص حرفه ای حتی برای چند ساعت می تواند اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار دهد.

برای تهیه نمونه کار قوی رعایت موارد زیر ضروری است:

استفاده از یک مدل برای نمایش کارهای خود

برای این منظور نیازی به استفاده از مدل های حرفه ای نیست. تنها باید افرادی را پیدا کنید که چهره شان با سبک کار شما سازگار باشد و از آرایش کردن آنها لذت ببرید. عکس های «پیش از آرایش» و «پس از آرایش» بگیرید تا در نمونه کارهای شما موجود باشد. یادتان باشد که در ابتدای کار و برای آنکه نمونه کارهای شما بیشتر شود، ممکن است نیاز باشد که بدون دریافت هزینه برای دیگران میکاپ انجام دهید.

داشتن عملکرد خلاقانه در ساخت نمونه کارهای خود

اگر دوست هنرمندی دارید از او بخواهید که از مراحل انجام میکاپ توسط شما یک موزیک ویدئو تهیه کند. همچنین به دوستان و همکاران تان پیشنهاد دهید که شما آرایش عروسی شان را انجام دهید. با این روش نه تنها می توانید مهارت های خود را افزایش دهید، بلکه کارتان نیز بیشتر دیده می شود.

ثبت تصاویر باکیفیت از کارهای خود

برای تهیه آرشیوی مناسب از نمونه کارهای خود، هزینه کنید و یک دوربین عکاسی حرفه ای تهیه کنید و یا از یک عکاس حرفه ای استفاده کنید. یادتان باشد که کیفیت عکس ها می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در موفقیت کاری شما داشته باشد. البته اگر همچنان در ابتدای مسیر خود هستید، ایرادی ندارد که با دوربین گوشی تان عکسبرداری کنید اما باید حواستان به کیفیت نور و کادربندی عکس ها باشد.

تهیه یک نمونه کار قوی با تمامی سبک های آرایش

نمونه کارهای شما برند کاری شما را نشان می دهد. بنابراین خلاقانه ترین و بهترین کارهای شما باید در دسترس باشند تا بتوانید مشتریان تان را تحت تاثیر مهارت و استعداد خود قرار دهید. سعی کنید سبک های مختلف میکاپ از جمله آرایش عروسی، آرایش دورهمی های دوستانه، آرایش هالووین را در کارهایتان بگنجانید.

چاپ و انتشار آنلاین نمونه کارهای خود

حسن داشتن نمونه کار آنلاین این است که توسط افراد بیشتری دیده می شود و می تواند در فضای مجازی محبوب شود.

پس از آنکه اطلاعات، دانش کافی و تجربه حرفه ای کسب کردید، باید مشخص کنید که در کدام زمینه میخواهید حرفه ای کار کنید. برای این منظور موارد زیر را رعایت کنید:

تمرکز بر روی صنعت مد در صورت توانایی کار در شرایط پرفشار

میکاپ آرتیست هایی که در زمینه مد فعالیت می کنند معمولا در محیط های استرس زا مانند پشت صحنه های شلوغ، فضای باز و یا شرایط آب و هوایی مختلف کار می کنند. همچنین این احتمال وجود دارد که با نظر ادیتورها، دیزاینرها یا عکاسان مد نتیجه نهایی کار یک میکاپ آرتیست تغییر پیدا کند و نقش او این خواهد بود که به عنوان بخشی از تیم مدل را آماده کند.

فعالیت در تلویزیون و صنعت فیلم سازی در صورت علاقمندی به کارهای متنوع

بسیاری از میکاپ آرتیست ها توسط تلویزیون یا صنعت فیلم سازی استخدام می شوند که این کار باعث می شود موقعیت های مختلف برای امتحان کردن سبک های مختلف میکاپ برایشان فراهم شود. به عنوان مثال آرایش مجری هواشناسی باید حالت طبیعی داشته باشد اما یک فیلم علمی- تخیلی نیازمند آرایشی خلاقانه تر و خاص تر است. به این نکته دقت کنید که کار شما در این حوزه بیشتر به چشم می آید و بیشتر در زیر ذره بین قرار دارید. بنابراین اگر کوچک ترین ایرادی در کار شما باشد، حتما به راحتی دیده می شود.

فعالیت به عنوان یک میکاپ آرتیست مستقل در صورت علاقمندی به کارهای سبک و ساعت کاری منعطف تر

بسیاری از میکاپ آرتیست ها به صورت آزاد یا به اصطلاح فری لنسری کار می کنند و از پروژه ای به پروژه دیگر می روند. بسیاری از مردم برای عکس های نامزدی، عروسی، دورهمی های خانوادگی یا جشن فارغ التحصیلی شان به دنبال یک میکاپ آرتیست خوب می گردند. از دوستان یا خویشاوندان خود بخواهید تا برای آرایش عروسی ها و مهمانی های شان از شما استفاده کنند؛ زیرا در این زمینه تبلیغات دهان به دهان می تواند به کمک تان بیاید.

انجام بازاریابی، به خصوص در فضای مجازی

  • اگر می خواهید روزی به عنوان یک میکاپ آرتیست تمام وقت یک شرکت یا سفیر یک برند فعالیت کنید و یا حتی برای خودتان به صورت مستقل کار کنید، باید برای کارتان با
  • به روز رسانی در: نوامبر 11, 2019
  • تعداد بازدید: 43,468

زیبایی و گرایش به آن در ذات انسان ها به ودیعه نهاده شده است. امروزه بیشتر مردم جهان در این نکته اتفاق نظر دارند که زیبایی واقعی در سادگی است. های غلیظ و افراطی که چهره ی واقعی فرد را پنهان می کنند، دیگر طرفدار ندارند. همین نکته ی مهم باعث می شود که بین و میکاپ تفاوت های اساسی قائل باشیم.
چرا که در اصطلاح عمومی به معنای اضافه کردن موارد آرایشی به صورت برای زیباتر کردن آن است به طوری که تغییر فاحشی در صورت فرد ایجاد شود. اما میکاپ زیباسازی صورت و آشکار کردن زیبایی های صورت است بدون اینکه تغییر عمده ای در چهره ایجاد شود.

میکاپ آرتیست کیست؟

میکاپ آرتیست، هنرمند آرایشگری است که کار و آرایش بانوان را انجام می دهد. یک میکاپ آرتیست واقعی، هنرمندانه با مواد آرایشی کار می کند و سعی میکند بعد از شناخت صورت افراد، زیبایی های درونی هر چهره را شناسایی کند. او می داند که هر چهره آرایش خاص و منحصر به خود را می طلبد. چنین فردی با معجزه ی رنگ ها آشناست.

قرینه سازی را می داند. به تاثیر هارمونی رنگ ها و سازگاری آن با پوست صورت به خوبی آگاه است.
میکاپ آرتیست ها امروزه طرفداران بسیاری دارند.

بسیاری از خانم ها در روز جشن عروسی شان به دنبال تغییرات فاحش نمی روند. آن ها می خواهند چهره ی طبیعی شان را زیباتر نمایش دهند. برای همین کار میکاپ آرتیست مهم و اثر گذار تلقی می شود.

شعار یک میکاپ آرتیست

یکی از میکاپ آرتیست های معروف پایتخت، معتقد است کار او زمانی پیدا می کند که افراد با دیدن عروس خانمی که او آرایشش کرده بگویند”چه چهره ی قشنگی، نه اینکه چه آرایش قشنگی
همین یک جمله می تواند اهمیت و معنای کار میکاپ آرتیست واقعی را به ما نشان دهد.

نحوه ی کار یک میکاپ آرتیست

یک میکاپ آرتیست واقعی، باید مهارت های مختلفی را فرا بگیرد. او رازهای جوانی و شادابی پوست را می داند، از نحوه ی مراقبت های پوست صورت و بدن اطلاع دارد. او می داند که چه نوع آرایشی برای چه نوع چهره ای مناسب تر است.

می تواند با دیدن ها و آرایش های مختلف طیف رنگی و زیرسازی کار را شناسایی کرده و همان کار را روی صورت پیاده کند. می تواند صورت خود را به بهترین شکل ممکن آرایش کند. با برندهای مطرح جهانی آشنا است و اغلب آنها را تست کرده است.

امروزه میکاپ آرتیست ها برای خود سبک و سیاق مشخصی در پیش گرفته اند. استفاده از یک برند مطرح و امتحان شده می تواند برای کلاس کار یک میکاپ آرتیست بسیار مهم باشد. چرا که به معنای این است که او تمام برند ها را تست کرده و بعد از آن، تشخیص داده است که برند مد نظر کیفیت بهتری نسبت به سایرین دارد.

آگاهی از تکنیک های روز دنیا، استفاده از تکنولوژی های جدید، به کار گیری سبک های نوین جهانی، آشنایی با منابع روز جهان، اغم از مجله، فیلم، فشن شو و. می تواند محل مناسبی برای کسب جدید ترین اطلاعات در زمینه ی کاری یک میکاپ آرتیست موفق باشد.

مدل های مختلف آرایش

امروزه، صنعت مد و زیبایی طرفداران بی شماری دارد. سالانه مبالغ هنگفتی در تمام کشورهای جهان صرف این هنر-صنعت می شود. چرا که میکاپ، هنری است که انسان در تمام دوران زندگی به آن نیاز پیدا می کند. صنعت نمایش، تئاتر، سینما، مهمانی های مختلف، عروسی ها، جشن های خاص و. محلی برای هنرنمایی میکاپ آرتیست ها به شمار می آیند.
آرایش های روز و شب، آرایش های نامزدی، عقد و عروسی، آرایش های صنعتی، آرایش های هنری هر کدام سبک و شیوه ی اجرای خاص خود را دارند.

تفاوت آرایش روز و شب

به طور کلی، آرایش روز باید ساده و مینیمال باشد. برای رنگ رژ لب، بهتر است از تناژ صورتی استفاده کرد. بهتر است رنگ رژ لب، با تناژ رنگ لب خود فرد هماهنگ باشد. آرایش چشم هم باید کاملا ساده باشد. یک سایه کم رنگ با کمی ریمل، کافیست.
آرایش شب می‌تواند کمی بیشتر باشد. برای آرایش شب، باید گونه‌ها را برجسته کنید. چشم‌ها یا لب ها را پررنگ و برجسته آرایش کنید. توجه داشته باشید که لازم است که یا آرایش چشم پررنگ باشد یا آرایش لب ها، نه هر دو.
یکی از بهترین مدل‌های آرایشی که هیچ وقت از مد نمی‌افتد، رژ لب قرمز با آرایش بسیار کم صورت (حتی بدون آرایش صورت) است. بهتر است برای افرادی که پوست تیره‌ای دارند، از تناژ قرمز تیره استفاده کنید. برای افرادی که پوست روشنی دارند، از تناژ نارنجی استفاده کنید.

مهارت های یک میکاپ آرتیست

علاوه بر مطالبی که قبلا عنوان شده، باید یادآور شویم که یک میکاپ آرتیست حرفه ای باید ذهن خلاقی داشته باشد. خلاقیت بهترین رمز موفقیت در این کار است. اگر گرفتار تکرار و روزمرگی شوید، مطمئنا طرفداران خود را از دست خواهید داد.

جذابیت این کار در این است که هر روز شیوه های جدیدی را اتخاذ کنید. روش های جدیدی را امتحان کنید و برای هر فرم صورت، ایده های جدیدی را پرورش دهید.
داشتن ذهن خلاق در زمینه های دیگری نیز می توانند به کمک شما بیایند.

گاه ممکن است فردی اطلاعاتی از یک آرایش خاص در یک فیلم سینمایی را ارائه کند و از شما بخواهد که او را درست به همان شیوه آرایش کنید. در چنین مواقعی ذهن شما باید قدرت پردازش بالایی داشته باشد و بتواند گفته های مشتری را به خوبی دریافت و آن را پیاده کند.

تبلیغ کنید

آغاز کار یک میکاپ آرتیست بسیار سخت خواهد بود. چرا که در اغلب شهرها، برند های مطرحی وجود دارند و رقابت کردن با برند های با سابقه و شناخته شده بسیار دشوار است. اما به یاد داشته باشید که مشتری های راضی بهترین تبلیغ برای کار شما خواهند بود. چیزی را ارائه دهید که دیگران قادر به انجام آن نباشند. قدرت کلام، قدرت اجرایی و ذهن خلاق می تواند، ضلع های مثلث موفقیت شما را تشکیل دهند.
برای آغاز کار می توانید با رزومه ای که در اختیار دارید، به سالن های معروف شهر مراجعه کرده و برای اثبات مهارت خود وارد مذاکره شوید. مهمانی های خصوصی و جشن هایی که در آن ها دعوت هستید، می توانند یک معرفی خوب و تبلیغ مناسب برای کار شما به حساب بیایند. پس از هر عروسی، مهمانی و جشنی استقبال کنید!

رازهای جوانی از دید میکاپ آرتیست ها

بالا رفتن سن در خانم ها باعث می شود بافت چربی در صورت شان افزایش یابد و همین امر زمینه را برای یک آرایش زیبا و بی نقص مهیا می کند. اگر شما هم جزو آن دسته از آدم هایی هستید که دیدن چهره های شاداب هنرمندان میان سال و مسن برایتان شگفت انگیز است، ادامه ی مطلب را از دست ندهید.
برای داشتن یک چهره ی با نشاط و پوستی جواب، راه های مختلفی را باید امتحان کنید. مراقبت های بهداشتی و آرایشی، نرمش ها، تغذیه و استفاده از ماسک های مختلف می توانند به شما کمک کنند. در ادامه ی مطلب با بخشی از این روش ها بیشتر آشنا می شوید:

استفاده از زیرسازی هایی با تناژ زرد رنگ در ارایش، می تواند چهره را شاداب تر و جوان تر نشان دهد.
ماساژ مداوم پوست صورت با حرکت چرخشی که در طول روز به طور مستمر انجام می شود از افتادگی پوست جلوگیری می کند.
لوسیون های گیاهی برای سفت کردن پوست بسیار مناسب هستند. استفاده از آب گوجه فرنگی با ترکیب کشک یا شیر دلمه شده، به مدت ده الی پانزده دقیقه تاثیر بسیاری خوبی دارد.
خواب کافی برای جلوگیری از تیرگی زیر چشم، مفید است. بسیاری از مواقع خستگی به زیبایی پوست آسیب می رساند.
برای اینکه پف زیر چشم تان را برطرف کنید، شب ها قبل از خواب، دستمال نم داری را روی چشم هایتان قرار دهید، خواهید دید که صبح پف چشم تان خوابیده است.
هر صبح و شب روغن بادام را به آرامی به دور چشم تان بکشید.
برای کمرنگ کردن تیرگی های زیر چشم گلابی بخورید .
همیشه ابروها را به سمت بالا شانه کنید تا به طور طبیعی به شکل قوس دار در بیایند.
از روغن کرچک، برای تیره و ضخیم کردن مژه ها و موی سر استفاده کنید.
برای حفظ رطوبت پوست و بویژه لب هایتان از بخور در محیط خانه استفاده کنید.
از میوه ها و سبزی های تازه زیاد استفاده کنید.
در هوای گرم و خشک یا هوای سرد و طوفانی از منزل خارج نشوید.
برای خشک کردن موهایتان از درجه ی گرم سشوار استفاده نکنید.
برای موهایتان از شامپوهای مخصوص استفاده کنید.
به زیبایی و بهداشت ناخن ها اهمیت بدهید. از آب گرم و صابون برای حفظ بهداشت آن ها استفاده کنید.
از رنگ هایی استفاده کنید که به پوست صورت تان بیاید و شما را خسته نشان ندهد.

جهت میکاپ در فردیس کرج اینجا کلیک کنید

دکمه بازگشت به بالا