اقتصادی

مذاکرات پوتین و شریف برای گازرسانی روسیه به پاکستان

مذاکرات پوتین و شریف برای گازرسانی روسیه به پاکستان

ولادیمیر پوتین اعلام کرد که امکان تامین گاز پاکستان از طریق خط لوله وجود دارد و بخشی از این زیرساخت ها آماده شده است.

به گزارش امروزنگار، به نقل از خبرگزاری ریا، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در سمرقند ازبکستان با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

دفتر نخست وزیری پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: نخست وزیر پاکستان متعهد شد برای گسترش و تقویت بیشتر همکاری های دو کشور در تمامی زمینه های مورد علاقه مشترک از جمله امنیت غذایی، تجارت و سرمایه گذاری، با روسیه همکاری نزدیک داشته باشد. ، انرژی، حفاظت و تاکید بر امنیت. دو طرف توافق کردند که نشست بعدی کمیسیون بین دولتی در آینده نزدیک در اسلام آباد برگزار شود.

پروژه خط لوله گاز پاکستان استریم برای اقتصاد پاکستان حیاتی تلقی می شود و قرار است با همکاری شرکت های روسی ساخته شود.

در سال 2015، دو کشور توافق کردند که یک خط لوله به طول 1100 کیلومتر برای انتقال LNG (گاز طبیعی مایع) از کراچی به نیروگاه‌های ایالت پنجاب در شمال شرقی این کشور بسازند. ظرفیت سالانه این خط لوله 12.4 میلیارد متر مکعب طراحی شده و تا 16 میلیارد متر مکعب قابل افزایش است.

این پروژه قرار بود در سال 2020 راه اندازی شود، اما زمانی که روسیه مجبور شد به دلیل تحریم های غرب، مشارکت کننده اصلی را جایگزین کند، به تعویق افتاد.

نخست وزیر پاکستان در هفته های اخیر گفته است که اگر روسیه نرخ بهتری ارائه دهد، دولت او علاقه مند به خرید گندم از این کشور است.

بر اساس گزارش رویترز، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در ماه فوریه، همزمان با آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، به مسکو سفر کرد. خان مدعی شد که این سفر خشم ایالات متحده را برانگیخت و بعداً واشنگتن را به توطئه برای سرنگونی دولتش متهم کرد، اما ایالات متحده چنین ادعایی را رد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا