اقتصادیمعرفی کسب و کار

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

شرایط مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا و جزئیات آن

همه متخصصان مراقبت های بهداشتی از جمله پزشکان، پرستاران، داروسازان و همچنین دندانپزشکان با آغوش باز پذیرفته می شوند و بعد از می توانند خدمات خود را در این کشور راه اندازی و ارائه کنند. اما حتی با اینکه برای پرسنل مراقبت های بهداشتی تقاضای زیادی دارند، گرفتن ویزای غیر مهاجرتی یا مهاجرتی برای آن ها هنوز بسیار مشکل است. در واقع شرایط مهاجرت دستیار دندانپزشک به آمریکا هنوز تسهیل نشده است. در ادامه در خصوص شرایط مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا و جزئیات آن به تفصیل گفتگو خواهیم نمود. به صورت کلی اما قاعده به این صورت است که؛ مدرک نظام یک دندانپزشک فارغ التحصیل در ایران در کشوری نظیر ایالات متحده مورد قبول نیست و این عزیزان می بایست برای کار در آمریکا ابتدا به ساکن مدرک خود را به تایید این کشور برسانند. در این نوشتار در خصوص شرایط معادل سازی و مهاجرت دندانپزشکان به آمریکا، انواع ویزاها برای ورود آن ها و شرایط کاری این قشر از جامعه در آمریکا با شما به گفتگو خواهیم نشست.

 عدم نیاز به معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

تحصیل در آمریکا: همان طور که ذکر شد، مدرک دندان پزشکی در کشور آمریکا از اعتبار بالایی برخوردار بوده و طبیعی است که پروسه اخذ آن دشوار تر از سایر کشورها باشد. سیاست های آموزشی کشور آمریکا به گونه ای است که افراد برای تحصیل در رشته دندان پزشکی، ابتدا باید یک مدرک لیسانس اخذ نمایند. مدرک لیسانس ذکر شده می تواند در هر رشته ای باشد و گزینه های پیش روی افراد در این حوزه گسترده است؛ اما واحدهای مشخصی از جمله بیولوژی، شیمی، شیمی آلی، فیزیک و غیره را باید حتما در دوره لیسانس گذرانده باشند. پس از اخذ مدرک لیسانس، افراد باید در امتحانی تحت عنوان DAT یا Dental Admission Test شرکت نموده و نمره لازم برای قبولی را اخذ نمایند.

امتحان ذکر شده دروسی شامل Biology ،General Chemistry ،Organic Chemistry ،Reading Comprehension ،Quantitative Reasoning ،Perceptual Ability و غیره می گردد و محدوده نمرات این امتحان حداقل صفر و حداکثر 30 می باشد. هر چه نمره اخذ شده در DAT بالاتر باشد، به همان میزان شانس فرد برای پذیرفته شدن بالاتر می رود و نمرات زیر 18 عموما شانسی برای قبولی نخواهند داشت. امکان تکرار این امتحان تا 3 بار و با فاصله 90 روز بین هر بار، وجود داشته و هزینه هر بار امتحان DAT،$460 (دلار آمریکا) می باشد. پس از قبولی در این آزمون و اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر، فرد وارد دوره دندانپزشکی شده که 4 سال می باشد. متقاضیان دقت داشته باشند که GPA (معدل) و DAT قابل قبول، در کنار اطلاعات ذکر شده درRefrence Letter و Achievements، تاثیر بالایی در اخذ پذیرش خواهند داشت. مدارک لازم برای اخذ پذیرش دندانپزشکی در آمریکا:

 شرایط معادل سازی مدرک دندانپزشکی در آمریکا

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در کشورهای گوناگون، برای دریافت مجوز کار در آمریکا باید ابتدا به معادل سازی مدرک خود بپردازند. به این منظور لازم است تا افراد با شرکت در دوره هایی که عموما 2 الی 5 سال طول می کشد، مدرک دندانپزشکی آمریکا (DMD) را دریافت نمایند و پس از قبولی در آزمون های لازم، در برخی ایالت ها مانند فلوریدا، هاوایی و نوادا مشغول به کار شوند. متقاضیان هم چنین می توانند در برخی دانشگاه ها پذیرفته شده و از سال دوم این رشته به تحصیل ادامه داده، و یا در یک دوره بین المللی جداگانه 2 ساله (IDP) شرکت نمایند و در نهایت اجازه کار دریافت کنند. برای کار در ایالت واشنگتون، متقاضیان ملزم به گذراندن دوره ای 2 ساله در یکی از دانشکده های دندان پزشکی آمریکا می باشند و افراد می توانند هر دوره ای، مانند دندانپزشکی ایمپلنت را انتخاب نمایند.

شرایط کاری فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در آمریکا

همانند دیگر کشورها، دندانپزشکی در آمریکا نیز از مشاغل پردرآمد محسوب شده و از 10 شغل برتر به شمار می رود. فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کلینیک های عمومی مشغول به کار شده یا به طور شخصی به حرفه خود بپردازند. هم چنین این افراد می توانند با ادامه تحصیل خود، وارد حوزه آکادمیک و تدریس گردند. با توجه به آمار اعلام شده از سوی منابع معتبر، دندانپزشکان در میان 5% شهروندان آمریکا با بیشترین درآمد نسبت به سایرین قرار گرفته اند. با توجه به میزان درآمد، امکان برخورداری از یک زندگی ایده آل و مرفه برای خود و خانواده آنان فراهم است و می توانند دوران بازنشستگی خود را در آسایش طی کنند. طبق بررسی های انجام شده، میانگین درآمد یک دندانپزشک در کشور آمریکا، $238000 (دلار آمریکا) در سال می باشد. علاقه مندان می توانند مقاله را نیز مطالعه نمایند.

 هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا

آمریکا یکی از گران ترین مقاصد دنیا برای تحصیل به شمار می رود و دندانپزشکی نیز از رشته های بسیار پر هزینه و دشوار در این کشور محسوب می گردد. هزینه لازم برای پروسه پذیرفته شدن در دانشگاه و هم چنین مخارج طول تحصیل بسیار بالا بوده در صورتی که افراد سیتیزن آمریکا باشند، دولت این کشور امکاناتی از جمله وام دانشجویی در اختیار آنان قرار می دهد که تحصیل را برای این افراد آسان تر می کند. متوسط هزینه سالیانه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی و خصوصی آمریکا به ترتیب برابر با $37877 و $67078 (دلار آمریکا) می باشد. قابل ذکر است که هزینه ذکر شده در سال های آخر این دوره 4 ساله، بالاتر می باشد. برای اخذ اطلاعات بیشتردر خصوص ، می توانید با وکلای مجرب ما در در ارتباط باشید

دکمه بازگشت به بالا