اقتصادیعمومیمعرفی کسب و کار

معماری داخلی ویلاهای لاکچری

ویژگی های طراحی ویلا لوکس

اگر می خواهید با ویژگی های  طراحی داخلی ویلا باغی  بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید:

  • نور کافی: در طراحی ویلای لوکس ، اهمیت بسیار زیادی به نور پردازی شده است. با داشتن نور زیاد در هر کدام از قسمت های ویلا، سرزندگی و شادابی خاصی به وجود می آید. بنابراین نورپردازی یکی از موارد مهم است که در طراحی این ویلاها رعایت شده است. در طراحی ویلای لوکس طراحی فضاهای آن متناسب با جهش تابش نور خورشید می باشد. اگر اینطور نشود، قسمت هایی از ویلا که باید نور زیاد داشته باشد، بسیار کسل کننده و خسته کننده می شدند
  • قرارگیری مناسب درهای ورودی: در طراحی ویلای لوکس ،باید به نحوه قرارگیری درب های ورودی بسیار توجه شود. برای مثال: درب ها در جای مناسبی قرار میگیرند و جلوی نور یا جاهای خصوصی قرار نمیگیرند
  • رعایت ابعاد قسمت های مختلف: در طراحی ویلای لاکچری توجه زیادی به قرار گرفتن وسیله های مختلف در جاهای مناسب شده است. یعنی هرکدام از وسایل، در جای مناسب و درستی قرار گرفته اند. برای مثال، به قرار گرفتن سرویس بهداشتی توجه شود که، به دور از فضاهای عمومی باشد و همچنین، قرار گرفتن اتاق خواب را در نظر بگیرید که در جاهای خصوصی قرار بگیرد. به طور کلی همه ی این موارد را، باید در نظر بگیرید.

بررسی چند نمونه طراحی ویلا لاکچری

طراحی داخلی مغازه: این خانه در یکی از مناطق جنگلی و در دامنه تپه ای ساخته شده که به دره رود خشک نزدیک است. اما معماری و طراحی داخلی این ویلای لاکچری به قدری زیباست که موقعیت جغرافیایی آن کمتر به چشم می آید.  این خانه یک طبقه که در دامن طبیعت قرار گرفته، از معماری مدرن و فضای داخلی و بیرونی یکپارچه ای برخوردار است. تک تک اتاق های خانه چشم انداز زیبایی از طبیعت دارند.

در این معمارها خانه را از نو ساخته و گسترش دادند اما به دلیل قوانین شهرسازی منطقه، حق دست بردن به ساختار بخش زراعتی زمین را نداشتند. به همین خاطر آن را به یک گاراژ تبدیل کردند که مستقیم به خیابان راه دارد.

در طراحی ویلای لوکس مدرن اتاق خوابی که در این عکس می بینید در انتهای استخر واقع شده و با یک درب کشویی شیشه ای به محوطه بیرون راه پیدا میکند. سقف چوبی این اتاق تا انتهای ایوان ادامه پیدا کرده و به سایبان اتاق تبدیل شده.

 در  طراحی داخلی منزل از مواد و مصالح طبیعی زیادی استفاده شده. مثل المان هایی که بین دیوار و سقف چوبی فاصله انداخته اند. یا صفحه سنگی زیبایی که بالای شومینه بزرگ کار گذاشته شده. اتاق پذیرایی، آشپزخانه و اتاق غذاخوری، همگی رو به استخر ساخته شدند.

جلوه دکوراسیون یک اتاق نشیمن بزرگ می تواند به مراتب عالی تر و با شکوهتر به نظر برسد . مسلما در فضایی وسیع دلباز می توان راحت تر با نورپردازی و استفاده از مبلمان زیبا و متنوع تر جلوه ای اغوا کننده خلق کرد. زمانی که محدودیت فضا وجود نداشته باشد، دست شما در چیدمان و دکوراسیون داخلی منزل بازتر است تا آنچه را در ذهن دارید، در چیدمان پیاده کنید. البته می توانید این وسعت را در اتاق نشیمن خانه خود ایجاد کنید و می توانید این کار را با برداشتی دیواری انجام دهید.

در طراحی ویلای لاکچری از فرم های ساده استفاده شده، و اتاق های خصوصی و عمومی داخل خانه هم از هم جدا شده اند. اما بارز ترین ویژگی در زیبایی است که همه عناصر اطراف را در خود منعکس کرده و محوطه را بزرگ تر نشان میدهد. افتادن تصویر آسمان آبی در این استخر، جذابیت و شیدایی خانه را صدچندان میکند.

ایده ای خاص برای طراحی ویلا لوکس

خانه لوکس و مدرن، 300 مترمربع در هر طبقه مساحت دارد و عناصر طبیعی زیادی را در خود جای داده. این خانه داستان جالبی برای گفتن دارد: ساختمانش در زمین یک خانه قدیمی که سال ها پیش از بین رفته بنا شده. خانه به 3 طبقه مسکونی تقسیم شده و ارتباط محکم و جالبی با طبیعت دارد.

پنجره های تمام قد، محوطه سرباز را به داخل خانه می آورند. دیوارهای پوشیده از گیاه و مبلمان شاخص هم از دیگر جذابیت های طراحی داخلی ویلای لوکس مدرن در اینجا هستند.

تفکیک فضاها در طراحی ویلای لاکچری

طبقه همکف، شامل آشپزخانه، اتاق مهمان و یک اتاق غذاخوری می شود و چشم انداز مستقیمی به استخر دارد. اتاق خواب های دو فرزند خانواده در طبقه دوم،و سوئیت اصلی در طبقه سوم واقع شده. این خانه با مصالح خام همچون فلز، سنگ و چوب ساخته شده و طراحی داخلی و بیرونی تاثیرگذاری دارد.

سالن پذیرایی و اتاق غذاخوری، درست روبروی استخر و دیوار سبز قرار گرفته اند. سقف پذیرایی، ارتفاعی دو برابر حد معمول دارد و با دیوار شیشه ای خود، چشم انداز استخر را به نمایش می گذارد.

میز غذاخوری که از چوب طبیعی ساخته شده، حرارت و زیبایی طبیعی محیط را افزایش می دهد. جزیره آشپزخانه، محل آشپزی را از بقیه خانه جدا می کند.

نوع پلان ها در طراحی ویلا 

سوئیت طبقه سوم، یک وان تجسمی دارد که بخشی از طراحی اُپن حمام به شمار می رود. همه اتاق خواب ها، تعداد زیادی کمد و کشو و مبلمان سفارشی با طراحی صیقلی دارند. اتاق خواب های این خانه به بالکن های سرپوشیده دسترسی دارند. که باعث نزدیکی بیشتر خانه به طبیعت اطرافش می شود. درواقع طبیعت به طرز نامحسوس و زیرکانه ای وارد خانه شده و به جزئی از طراحی داخلی آن تبدیل شده.
پذیرایی و غذاخوری این خانه به هم چسبیده و با یک دیوار شیشه ای، به استخر و محوطه سرباز متصل شده اند.

اتاق غذاخوری در طراحی ویلای لوکس که درست در کنار آشپزخانه با طرحی مینیمال قرار گرفته.

از دیگر ویژگی های این طراحی داخلی ویلای لاکچری کمد بزرگ و دلبازی است که تعدادی قفسه ظریف و زیبا دارد.

دسترسی مستقیم اتاق خواب ها به بالکن و محوطه بیرونی، باعث می شود ساکنین در هر ساعتی از شبانه روز از طبیعت اطراف خود لذت ببرند. دیوارهای سبز و گلدان های بزرگ، طراحی تراس روباز را تکمیل می کنند و ظاهر جذاب تری به آن می بخشند.

نور پردازی در طراحی داخلی بسیار مهم است. چراغ های تجسمی و ظریفی که در به کار رفته، همه نگاه ها را به سمت خود جلب کرده و جلوه بی نظیری به این محیط می دهند.

طراحی داخلی ویلای لوکس

در این و دکوراسیون داخلی آن، مساحت، یکی از مهم ترین موارد می باشد که، به آن توجه شده است. اگر شما قصد یا بزرگتر داشته باشید، ایده های بسیار زیادی به ذهنتان می رسد که نیاز به هزینه زیاد در زمینه دکوراسیون داخلی می باشد، اما آسایش و آرامش را به یکباره برای شما فراهم می کند. علاوه بر فراهم کردن آرامش و آسایش، از جذابیت و زیبایی بسیار زیادی برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی های ویلاهای لوکس، در زمینه طراحی داخلی، دکوراسیون و نحوه چیدمان وسایل است که، شرکت آرین پاراکس آن را فراهم کرده است.

جدیدترین نمونه های طراحی داخلی ویلا مدرن

در طراحی یا ساخت ویلا، نیاز به رعایت اصول خاصی می باشد، یکی دیگر از عواملی که باعث متمایز شدن ویلا از ساختمان های دیگر می شود، می باشد. به این معنی است که، در طراحی داخلی نیاز به دقت بسیار زیادی می باشد و طراح داخلی باید دقت لازم را به عمل بیاورد. استفاده از پنجره هایی با ابعاد بزرگ در طراحی فضای داخلی بسیار مطلوب می باشد، زیرا باعث ورود نور بیشتر به داخل منزل می شود و تاثیر بسیار زیادی در کیفیت هوای منزل دارد و همچنین تاثیر به سزایی در طراحی نمای بیرونی دارد و آن را بسیار لوکس یا لاکچری می کند. زیرا نمای بیرونی در یک ساختمان، اولین چیزی است که به چشم شما می آید.

این ویلا به صورت دوبلکس و اپن طراحی شده، پلکان به صورت باز از میان خانه رد شده که در جای خود ایده ی جالبی است.

مورد بعدی طراحی یک نشیمن لوکس است که با مبلمان اسپرت و استند جدا کننده که به عنوان میز تلویزیون هم استفاده میشود دکور شده.

از مزایای اتاق های نشیمن بزرگ این است که احساس و حال و هوای حاکم بر آن بسیار خوشایندتر است. دلیل این مورد این است که هر چه اتاق ، بزرگتر باشد، احتمال وجود پنجره های بیشتر و همچنین نور طبیعی بیشتر در آن خیلی زیاد است و همین موارد سبب می شود تا سطح استرس افراد در آن فضا کاهش یابد. اتاق های نشیمن بزرگ جوی اجتماعی دارند. در این اتاق فضا و شرایط برای برگزاری مهمانی ها مساعدتر است و نیز پتانسیل بیشتری برای راحتتر بوجود دارد.

طراحی بیرونی یا نمای ویلای لوکس

چند مورد از ویژگی هایی که در طراحی بیرونی یا نمای خانه های ویلایی، به آن توجه شده است را برای شما ارائه می دهیم.

  • رعایت سادگی در نمای ویلا
    رعایت و حفظ سادگی در طراحی نمای بیرونی ویلا یکی از اصولی است که، باعث بالا رفتن کیفیت آن شده است.
  •  استفاده از رنگ های مناسب در نما
    عدم استفاده از رنگ مناسب در طراحی نمای ویلا، باعث کاهش جذابیت و حتی کیفیت ویلا می شود به همین دلیل استفاده از رنگ های مناسب در نمای ویلا، یکی دیگر از مواردی است که در طراحی ویلا باید رعایت شود
  • استفاده از عناصر هماهنگ در طراحی نمای بیرونی ویلا:
    رعایت پیوستگی و هماهنگی در عناصری که در طراحی نمای بیرونی ویلا به کار رفته است از جمله مواردی می باشد که در این مورد باید رعایت شود.
دکمه بازگشت به بالا