اقتصادیمعرفی کسب و کار

مقایسه بازار ارز دیجیتال و فارکس

امروزه افراد زیادی به کسب دلار علاقه دارند و به همین دلیل عاشق خرید و فروش در بازارهای مالی هستند. در این میان، برای کسب دلار، دو نوع بازار مالی وجود دارد: ارز خارجی و ارز دیجیتال. حالا همه این سوال دارند که کدام ارز دیجیتال یا فارکس بهتر است؟ برای دریافت پاسخ این سوال، این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید تا بتوانید تفاوت بین ارز دیجیتال و فارکس را درک کنید و بر اساس اولویت های خود بهترین بازار را انتخاب کنید. ابتدا هر یک از این بازارها را تعریف می کنیم.

بازار فارکس چیست؟

بازار ارز برگرفته از کلمه بازار ارز به معنای مبادله ارز است و بزرگترین بازار مالی است که افراد زیادی برای سرمایه گذاری و کسب دلار آن را انتخاب می کنند. کالاهای معامله شده در این بازارها شامل طلا، ارز، نفت و سهام ایالات متحده است. یکی از مزیت های این بازار این است که می توانید با هر ارزی معامله کنید. واحد پول شما می تواند به دلار، پوند، یورو، ین و غیره باشد.

ساعات کاری در بازار مالی ارز بر اساس تقویم کاری بین المللی از یکشنبه تا جمعه به صورت 24 ساعته فعال است. ناگفته نماند که برای انجام معاملات ارزی مانند بورس به شرکت های کارگزاری نیاز است. شرکت های کارگزاری به عنوان واسطه بین خریداران و فروشندگان عمل می کنند. مواردی که می تواند بر بازار فارکس تأثیر بگذارد عبارتند از نرخ بیکاری، تورم، نرخ بهره و غیره.

به همین دلیل، معامله گران از تقویم اقتصادی برای حفظ اطلاعات و رویدادهای اقتصادی استفاده می کنند. بازار فارکس یک بازار غیر متمرکز است، بنابراین مکان ثابتی برای آن وجود ندارد. با تمام این تفاسیر، سرمایه گذاران می توانند از طریق پلتفرم های ارائه شده توسط کارگزاران، سکه های خود را خریداری و بفروشند.

بازار ارز دیجیتال چیست؟

در بازار ارزهای دیجیتال همانطور که از نامش پیداست ارز دیجیتالی را خریداری می کنند که نوعی ارز دیجیتال است. این بازار توسط هیچ سازمان یا گروه واحدی کنترل نمی شود، به این معنی که تمامی ارزهای دیجیتال می توانند به طور مستقیم بین خریداران و فروشندگان بدون هیچ واسطه ای معامله شوند. ارزهای دیجیتال مختلفی از جمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، استلار، ریپل، مونرو و غیره در این بازار معامله می شوند.

برای ورود به بازارهای ارزهای دیجیتال کافی است در یک صرافی معتبر ثبت نام کرده و ارز مورد نظر خود را از طریق این صرافی خریداری کنید. اما قبل از اینکه بتوانید ارز دیجیتال مورد نظر خود را بخرید، باید یک کیف پول مخصوص بسازید. این را به خاطر داشته باشید برای ایجاد یک کیف پول، باید مواردی مانند رمز عبور، کلید خصوصی و امنیت کیف پول را در نظر بگیرید.

بررسی تفاوت بین ارز دیجیتال و فارکس

برای بررسی تفاوت بین ارز دیجیتال و فارکس، پارامترهای زیر را در این دو بازار بررسی و مقایسه خواهیم کرد.

هزینه معامله

در بازار ارزهای دیجیتال می توانید با حداقل سرمایه سرمایه گذاری کنید و کارمزد پرداختی برای هر تراکنش خیلی زیاد نیست. در شرایطی که کارمزدهای بازار فارکس گران تر هستند، فقط کارمزدهای تراکنش، اگر به دلایل زیر باشد: وجود واسطه ها در هر مرحله از بازار باید هزینه های متفاوتی پرداخت شود و این یکی از مهم ترین تفاوت های ارزهای دیجیتال و ارز است.

تغییرات زیادی

با بررسی میزان نوسانات در بازارهای فارکس و کریپتو. ما به تفاوت‌های ارزهای دیجیتال و فارکس اشاره خواهیم کرد. بازار فارکس نوسانات کمتری دارد. البته این می تواند هم یک ویژگی مثبت و هم منفی باشد. زیرا میزان سود حاصل از تراکنش های ارزهای دیجیتال چندان چشمگیر نیست. تنها در صورت سرمایه گذاری بیشتر در بازار سود خوبی به دست خواهید آورد.

به یاد داشته باشید که نوسانات بازار ارزهای دیجیتال برای برخی افراد مطلوب و برای برخی دیگر نامطلوب است، اما همه اینها به اهداف سرمایه گذار بستگی دارد. به عنوان مثال، برای سرمایه گذارانی که به دنبال سرمایه گذاری های کوتاه مدت هستند، تغییرات در نوسانات بهترین بازده را برای کاربران فراهم می کند. در میان آنها سرمایه گذارانی هستند که تمایل به ثبات بازار دارند و بنابراین ترجیح می دهند تتر را خریداری کنند که نوسانات کمتری دارد. بنابراین، تفاوت بین ارز دیجیتال و فارکس نقش تعیین کننده ای در نوسانات بازار دارد.

وضعیت امنیت و ثبات را بررسی کنید

با بررسی وضعیت امنیت و ثبات در این دو بازار مالی به تفاوت ارز دیجیتال و فارکس پی خواهیم برد. از آنجایی که یکی از موضوعات مهم و تعیین کننده برای سرمایه گذاران، بحث امنیت است، باید توجه داشت که بازار ارزهای رمزپایه یک بازار مالی جدید محسوب می شود و تمامی کاربران قبل از ورود به بازار باید اطلاعات کاملی در مورد حفاظت از سرمایه داشته باشند. و اگر همه حرف می زدند اصلا مشکلی نبود.

بازار فارکس نیز از این امر در امان نیست و کاربران دارایی های خود را زمانی از دست می دهند که موضوع امنیت برایشان اهمیت چندانی نداشته باشد. البته تفاوت ارز دیجیتال و فارکس از نظر امنیت در این است که تمام دارایی های فارکس توسط دولت بیمه می شود تا سرمایه گذار ضرر نکند.

سهولت کار

تفاوت بین ارز دیجیتال و فارکس از نظر سهولت کار با صرافی نیز حائز اهمیت است، زیرا کاربران ارز دیجیتال می‌توانند راحت‌تر با صرافی کار کنند، بنابراین آسان‌تر است – ارز دیجیتال برای ورود به بازار استفاده می‌شود. انجام معاملات و پرداخت مالیات .. در عین حال هدف سرمایه گذار در خصوص دوره سرمایه گذاری و میزان سرمایه نیز می تواند در انتخاب نوع بازار مالی موثر باشد.

مقدار نقدینگی

یکی دیگر از مواردی که تفاوت بین پول دیجیتال و فارکس را ایجاد می کند، ارز موجود در این دو بازار است. بازار فارکس قدیمی‌تر از بازار ارزهای دیجیتال است، بنابراین سود بیشتری نسبت به بازار ارزهای دیجیتال دارد.

پشتیبانی بازار

همانطور که گفته شد، به منظور حفظ امنیت در بازار ارز، تمامی دارایی های سرمایه گذار توسط یک مقام مرکزی حمایت می شود. اما مشکل پشتیبانی در بازار ارزهای دیجیتال این است که مبتنی بر شبکه غیرمتمرکز است. بنابراین بازار ارز تحت حمایت دولت است و تمامی معاملات بازار تحت نظارت دولت است. اما در بازار ارزهای دیجیتال، هیچ سازمانی بازار را کنترل نمی کند و تمام اطلاعات کاربران خصوصی است.

رقابت در بازار

تفاوت ارز دیجیتال و ارز خارجی را نیز می توان از نظر رقابت بررسی و ارزیابی کرد. بنابراین در بازار ارزهای دیجیتال همه سرمایه گذاران نیازی به رقابت با سرمایه گذاران دیگر ندارند، اما شرایط در بازار فارکس متفاوت است و همه معامله گران و شرکت ها در این زمینه به شدت با یکدیگر رقابت می کنند.

محل کسب و کار

یکی دیگر از دلایل تفاوت ارز دیجیتال و فارکس، محل صرافی است. در بازار ارزهای دیجیتال و بازار فارکس، خرید و فروش از طریق اینترنت امکان پذیر است، اما معاملات در بازار ارز دیجیتال در صورتی که معاملات فارکس در بستر آنلاین انجام شود، در صرافی ها انجام می شود.

باز کردن حساب کاربری

برای افتتاح حساب کاربری در بازار ارز دیجیتال باید در صرافی ثبت نام کنید. ایجاد حساب کاربری در صرافی مانند هر وب سایت دیگری است. بنابراین، شما باید مراحل ارسال ایمیل را طی کنید، رمز عبور را انتخاب کنید و آدرس ایمیل خود را تأیید کنید. پس از تکمیل ثبت نام صرافی، تایید هویت برای واریز وجه الزامی است.

فرآیند افتتاح حساب فارکس باید از طریق کسب و کار فارکس و یا از طریق یک بروکر انجام شود که کار چندان سختی نیست و مشابه فرآیند مبادله است. برای انجام فعالیت ها یا معاملات سرمایه گذاری، تایید هویت کاربر ضروری است. درست است که ممکن است نیاز به بررسی مدارکی مانند هویت و آدرس باشد.

تعداد نمادها

تعداد نمادها اولین تفاوت بین ارز دیجیتال و فارکس است، زیرا هر روز در بازار رو به رشد ارزهای دیجیتال به تعداد نمادها اضافه می شود، در حالی که بازار فارکس دارای تعداد محدودی جفت ارز حتی شامل کالاها و شاخص ها است. ، باب ها نیز در مقایسه با نمادهای بازار ارزهای دیجیتال بسیار پایین هستند. معامله گران فارکس معمولاً روی جفت ارزهای اصلی (EUR/USD، USD/JPY، GBP/USD، USD/CHF، USD/CAD، AUD/USD، NZD/USD) تمرکز می کنند. برخی از معامله گران ترجیح می دهند با جفت ارزهای خارجی از جمله ارزهای اقتصادی نوظهور و ارزهای اصلی کار کنند.

یکی از دلایل این انتخاب، کارمزد بالای تراکنش ها و نوسانات بالای این جفت ارزها است. در بازار فارکس امکان داد و ستد شاخص های سهام مانند S&P 500 و کالاهایی مانند طلا، نقره و … وجود دارد که در حال حاضر بیش از 12000 ارز دیجیتال در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد و این تعداد دائما در حال افزایش است.

شباهت ارز دیجیتال و ارز خارجی

همسویی بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال با یکدیگر

مهمترین شباهت بازار ارزهای دیجیتال و فارکس این است که ارزش آنها نسبت به یکدیگر در نوسان است. در حالی که بیت کوین یا ریپل هنوز توسط بسیاری به عنوان ارزهای قانونی شناخته نمی شوند، صرافی های ارزی اینطور نیستند. بورس شیکاگو (CBOE) ارزهای دیجیتال را پذیرفته است و امکان معامله قراردادهای اختیار معامله مربوط به آنها را فراهم می کند. اگرچه این صرافی فقط از دسامبر 2017 تا مارس 2019 معاملات آتی ارزهای دیجیتال ارائه می کرد، اما صرافی تجاری شیکاگو (CME) اکنون معاملات آتی بیت کوین را ارائه می دهد.

بازار ارز دیجیتال و ارز یکسان است، بنابراین سرمایه گذاری در این بازارها را می توان یکسان دانست. اگرچه برای تصمیم گیری درست در این دو بازار باید از استراتژی ها و شاخص های مختلفی استفاده کرد، اما این دو ابزار مالی متقابل نیستند.

عدم تمرکز

تمرکززدایی یکی دیگر از مواردی است که باید هنگام انتخاب بین ارز دیجیتال و فارکس در نظر گرفت. بازار ارزهای دیجیتال و فارکس غیرمتمرکز است، به این معنی که قوانین خاصی بر بازار حاکم نیست. برخی از مردم فکر می کنند که forex.com فقط یک صرافی بسیار محبوب است و نه یک نهاد نظارتی مرکزی فارکس. تمرکززدایی به این معنا نیست که بازار باثبات نیست و سرمایه گذاران باید در حین سرمایه گذاری مراقب دارایی های خود باشند.

حرکات مشابه بازار

حرکات و رفتار اساسی پول در بازار ارز در بازار ارز دیجیتال نیز وجود دارد. مفهوم عرضه و تقاضا در هر دو بازار نقش تعیین کننده ای دارد، اگر خریداران ارزهای دیجیتال قدرت بیشتری نسبت به فروشندگان آن داشته باشند، معمولاً قیمت ارز دیجیتال افزایش می یابد. هنگامی که فروشندگان قدرت بیشتری نسبت به خریداران دارند، نشان می دهد که بازار نزولی است و ارزش ارز دیجیتال مانند بازار ارز کاهش می یابد.

جذب فوری اخبار توسط بازار نشان می دهد که هم بازار ارزهای دیجیتال و هم بازار ارزهای سنتی بلافاصله به شوک های بازار واکنش نشان می دهند. به عنوان مثال، اگر یک نهنگ 30 میلیون دلار بیت کوین را به ین ژاپن تبدیل کند، تأثیر زیادی بر قیمت ارزهای دیجیتال خواهد داشت. همچنین، صحبت های جنگ در کاخ سفید باعث شد تا ارزش برخی از جفت ارزها دچار نوسان شود.

مزایا و معایب بازار ارزهای دیجیتال

مزایای بازار ارزهای دیجیتال شامل ناشناس بودن، سهولت دسترسی به بازار، پتانسیل رشد و افزایش پذیرش اجتماعی است. از معایب این بازار می توان به نبود گارانتی رسمی اکانت ها، امنیت پایین بازار، احتمال از دست دادن کل ارزش ارزهای رمزنگاری شده و تاثیر خطاهای فناوری ارزهای دیجیتال بر بازار اشاره کرد.

مزایا و معایب فارکس

بازار فارکس مزایای زیادی دارد که از جمله آنها می توان به ثبات، نقدینگی بالا، حجم کم زیان های زیاد، اقدامات مناسب در برابر کلاهبرداری و سرقت و همچنین مصونیت کارگزاران و معامله گران از تقلب با استفاده از استانداردهای گواهینامه اشاره کرد. معایب این بازار عبارتند از: پتانسیل سودآوری بالا و کوتاه مدت، ردیابی آسان سود و مالیات توسط دولت ها، هزینه های بالای واسطه ها و پورسانت ها بسته به دلال انتخابی و همچنین رویدادهای غیرمنتظره سیاسی که بر بازار تاثیر می گذارد و احتمال تلفات. ،

نتیجه

هر معامله ای که در بازار ارز دیجیتال یا بازار فارکس انجام شود می تواند ریسک و سودآور باشد. بنابراین، معامله در هر دو بازار می تواند برای سرمایه گذار مثبت یا منفی باشد. اما به طور کلی مهم ترین تفاوت ارز دیجیتال و فارکس در ثبات و امنیت تراکنش ها است و این به این دلیل است که بازار فارکس سابقه طولانی تری دارد و سطح قانون گذاری در آن آشکارتر است. برای خرید ارز دیجیتال میتوانید از بیت ارز استفاده کنید. برای ارتباط با بیت ارز هم میتوانید با پشتیبانی آن در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا