اقتصادیمعرفی کسب و کار

مقایسه سیگنال‌ فارکس دستی و خودکار با یکدیگر

سیگنال‌ های معاملاتی می‌توانند باعث بالا رفتن سطح تجربه افراد تازه وارد شده و در نتیجه منجر به افزایش موفقیت آن‌ها شوند و به همین دلیل بوده که آموزش سیگنال های فارکس از هر چیزی واجب‌تر است. تحلیل گران بازار فارکس، تریدر‌ها و یا برنامه‌های اتوماتیک نقش صدور سیگنال‌های بازار فارکس را بر عهده دارند.با توجه به پرطرفدار بودن سیگنال‌های فارکس به راحتی می‌توان از آموزش سیگنال های فارکس که در فضا‌های مختلف مانند سایت‌ها، فضا‌های مجازی و غیره در دسترس هستند، استفاده کرده و شانس موفقیت خود را افزایش دهید؛ اما پیش از هر چیزی بهتر است با تعریف سیگنال فارکس آشنا شوید.

مزیتی که سیگنال گیری در فارکس برای افراد تازه کار دارد این است که علاوه بر بالا بردن سطح دانش آن ها، فرصتی برای کسب سود نیز فراهم می‌سازد. از طرف دیگر این معامله‌گران با مشاهده استراتژی‌های معاملاتی مختلف که برای صدور سیگنال‌های معاملاتی بازار فارکس صادر می‌شوند، روند یادگیری سریع‌تری پیدا خواهند کرد.

در بازار‌هایی مثل که نوسانات قیمت بسیار شدید است، اگر از سیگنال‌های معاملاتی در زمان درست استفاده نشود و یا سیگنال دیر به دست معامله‌گر برسد، احتمالا آن سیگنال دیگر از دست رفته و کاربردی نخواهد داشت. بنابراین کسانی که وظیفه سیگنال دهی را دارند برای ارسال به موقع سیگنال‌ها از روش‌های مختلفی مانند ارسال پیامک، ایمیل و یا هشدار‌ها استفاده می‌کنند تا دریافت کنندگان سیگنال در زمان مناسب سیگنال‌ها را دریافت و استفاده کنند.

همچنین معامله‌گران می‌توانند با نصب افزونه‌های مخصوص پلتفرم معاملاتی خود سیگنال‌های صادر شده را با استفاده از این افزونه‌ها در برنامه معاملاتی خود دریافت کنند. راه دیگری که برخی از افراد برای دریافت سیگنال‌ها به کار می‌گیرند استفاده از سیگنال‌های ارسال شده در انجمن‌های اجتماعی مرتبط با فارکس است.

اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از سیگنال فارکس داشته باشیم باید بگوییم که سیگنال‌های فارکس بیان‌گر اطلاعات مورد نیاز و ضروری درباره بازار هستند. به طور کلی سیگنال‌های فارکس وسیله برای به روز کردن سریع داده‌ها جهت اخذ تصمیمات معاملاتی به شمار می‌آیند؛ به همین دلیل باید آموزش سیگنال های فارکس را جدی بگیرید.

Comparison of manual and automatic forex signals

انواع سیگنال‌ های فارکس

سرویس‌های سیگنال دهی بسیاری در جهان وجود دارند که امکاناتی را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند اما با این وجود هیچگونه سیستم خدمات جهانی سیگنال فارکس به صورت رسمی وجود نداشته و ما در ادامه مطلب چند نمونه از سرویس‌های ارائه دهنده متداول سیگنال را معرفی خواهیم کرد.

مقایسه سیگنال‌های دستی و خودکار با یکدیگر

سیگنال‌های فارکس را می‌توان بر اساس نحوه صدور به دو دسته دستی و خودکار تقسیم کرد. در مدل دستی سیگنال‌ها از طریق معامله‌گران با تجربه صادر شده و در نهایت تصمیم گیرنده اصلی معامله‌گر است و هوش مصنوعی در آن هیچ گونه دخالتی نخواهد داشت.

این نوع از سیگنال‌ها علاوه بر فارکس در باینری آپشن نیز بسیار معروف هستند. از طرف دیگر سیگنال‌های خودکار را کامپیوتر‌ها و نرم‌افزار‌ها از طریق الگوریتم‌های از پیش تعیین شده صادر کرده و با نظارت بر رفتار قیمت یا همان پرایس اکشن در زمان مناسب اقدام به سیگنال دهی می‌کنند. مهمترین مزایای که یک سیگنال خودکار دارد، از بین بردن احساسات و افزایش سرعت معاملات است. با این وجود از طریق این نوع از سیگنال‌ها وابستگی کامل به یک کامپیوتر یا فرد به وجود آمده و معامله‌گر هیچ گونه دخالتی در تصمیم گیری نخواهد داشت.

مقایسه سیگنال ‌های فارکس رایگان و سیگنال ‌های فارکس پولی

سیگنال‌های رایگان و پولی فارکس بر اساس قیمت اپراتور ارائه دهنده سیگنال از یکدیگر متمایز می‌شوند. همانطور که از نام سیگنال‌های فارکس رایگان مشخص است ارائه دهنده سیگنال در ازای خدمات خود هیچ گونه پولی درخواست نکرده اما در طرف مقابل دریافت سیگنال‌های پولی مستلزم پرداخت هزینه‌های درخواست شده از طرف ارائه دهندگان بوده که معمولا به صورت یکجا و یا اشتراک ماهیانه دریافت می‌شوند.

مقایسه سیگنال‌ های ورود و خروج فارکس

سیگنال‌ها فارکس بر اساس جزئیات یک ترید پیشنهادی از طرف ارائه دهندگان سیگنال به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی از سرویس‌ها فقط سیگنال‌های ورود به یک معامله را صادر کرده و به معامله‌گران زمان مناسب ورود را پیشنهاد می‌کنند.

در طرف مقابل سیگنال‌های خروج هستند که هشدار خروج از بازار را در زمان مناسب برای معامله‌گران مشخص می‌کنند. این مدل از سیگنال‌ها معمولا مربوط به معاملات فارکس بر روی محصولاتی است که روند بلند مدت دارند. در سیگنال‌های کوتاه مدت معمولا داستان متفاوت بوده و همزمان سیگنال ورود و خروج به معامله داده می‌شود. با آموزش سیگنال های فارکس به خوبی می‌توانید بهترین زمان برای ورود و خروج به بازار را مشخص نمایید.

کپی تریدینگ چیست؟

یکی دیگر از انواع معامله کپی تریدینگ نام دارد که در سال‌های اخیر نزد معامله‌گران از درجه محبوبیت بالایی برخوردار شده و دلیل آن هم فراهم کردن راهی برای کسب درآمد متفاوت از بازار است. در واقع تعداد زیادی از معامله‌گران هستند که در حال توسعه‌ی ایده‌ی سبد‌های معاملاتی مبتنی بر مردم هستند که در آن از معامله‌گران دیگر برای انجام معاملات به جای فعالیت خود فرد سرمایه گذار استفاده می‌شود. راه‌های متفاوتی از کپی تریدینگ وجود دارند که ایده اصلی در همه آن‌ها یکسان است.

این به آن معنا است که در تمام پلتفرم‌ها بخشی از سرمایه خود را می‌توان به دست معامله‌گران دیگری سپرد و بر اساس درصدی که از قبل مشخص میکنید تمامی معاملات آن فرد را کپی کنید. لازم به ذکر است که در بیشتر پلتفرم‌ها معاملاتی برای متنوع شدن سبد معاملاتی حداکثر ۲۰ درصد از پرتفو را می‌توان به یک معامله‌گر دیگر متصل کرد.این سیاست بسیار مفید بوده زیرا در برخی مواقع معامله‌گران ماهر آنقدر هم حرفه‌ای نبوده و مهارتشان کمتر از چیزی است که نشان داده اند؛ بنابراین عقلانی است که بخش زیادی از سبد معاملاتی خود را بر روی یک نفر سرمایه‌گذاری نکنیم.

به یاد داشته باشید که کپی تریدینگ در مقابل آمار و ارقام و نظارت بر چارت هیچ فرقی با معاملات فارکس عادی نداشته و تنها چیزی که اهمیت دارد این است که پیش از کپی کردن معاملات سرمایه گذار دیگر حتما سوابق، استراتژی، روش‌های مدیریت ریسک و مالی فرد را بررسی کرده و سپس اقدام به کپی کردن او کنید. چیزی که بسیار واضح است آن است که کپی تریدینگ یکی از راحت‌ترین راه‌های ورود به بازار برای افراد تازه کار بوده و آن‌ها می‌توانند از طریق فرصت‌هایی که افراد حرفه‌ای فراهم می‌کنند مقداری سرمایه به دست بیاورند.

وجود سبد متنوع سیاستی است که به وسیله آن امکان از دست رفتن کل دارایی بسیار کاهش یافته و چنانچه مبالغی را نیز در شروع کار از دست بدهید اما احتمالا بعدا دوباره جبران خواهد شد. البته هیچوقت هیچ چیز قطعی نبوده و موفقیت از هیچ راهی صد در صد تضمین نمی‌شود. با این حال کپی تریدینگ می‌تواند راهی برای بالا بردن سطح تجربه و یادگیری از افراد ماهر بازار باشد.

چه کسی سیگنال ‌های فارکس را صادر می‌کند؟

همانطور که اشاره شد، دو نوع سیگنال دستی و اتوماتیک وجود داشته که نوع دستی معمولا توسط معامله‌گران حرفه ای، تحلیل گران و یا صاحبان استراتژی برتر بازار صادر می‌شود. ارائه دهندگان سیگنال‌های دستی فرصت‌های معاملاتی را بر اساس تجربه معاملاتی، تحلیل تکنیکال و یا تحلیل بنیادین که منطبق بر استراتژی آن‌ها نیز هستند صادر می‌کنند.

همچنین صادرکنندگان سیگنال خودکار دیگری وجود دارند که بر اساس تحلیل بنیادین اخبار سیاسی و اقتصادی و یا روان بازار سیگنال‌هایی را ارائه می‌کنند. افرا با توجه به اهداف متفاوت ممکن است هر یک از این ارائه دهندگان سیگنال را بر دیگری ترجیح دهند. از طریق برنامه‌های آموزش سیگنال های فارکس می‌توان سطح آگاهی خود را بالا برد و از آن برای انتخاب درست‌تر استفاده کرد.

برخی از پلتفرم‌ها نیز وجود دارند که به صورت رایگان با افراد شخص ثالث به عنوان یک ارائه کننده سیگنال در تایم‌های روزانه و هفتگی با تحلیل بازار همکاری می‌کنند. یکی از بزرگترین این پلتفرم‌ها MQL5 نام دارد که پس از بررسی سوابق معاملاتی افراد آن‌ها را دسته‌بندی کرده و در صورت دریافت تاییدیه به عنوان یک ارائه دهنده سیگنال معرفی می‌کند.

شما می‌توانید از طریق این پلتفرم ارائه دهنده‌ای که نیاز‌های شما را برطرف کند را انتخاب کرده و یا با فیلتر کردن ارائه کنندگان سیگنال بر اساس میزان رشد، میزان سرمایه از دست رفته، سیستم ترید دستی یا خودکار گزینه مناسب را پیدا کنید. یکی از کارهای دیگری که این انجمن انجام می‌دهد ارائه هشدار درباره افرادی که تا به حال سیگنال‌های کافی ارائه نکرده‌اند و یا نتایج آن‌ها موفقیت چندانی نداشته‌اند است.

چطور از سیگنال ‌های فارکس استفاده کنیم؟

اولین کاری که باید انجام داد انتخاب یک بروکر معتبر است. این بروکر‌ها معمولا پلتفرم‌های قابل اطمینانی داشته که از روش‌های مطمئنی برای ارائه سیگنال استفاده می‌کنند. یکی از این بروکر‌ها بروکر لایت فارکس است که سیگنال‌های مهم فارکس را از طریق آن می‌توان به دست آورد. در گام بعدی انتخاب یک ارائه دهنده مناسب حائز اهمیت محسوب می‌شود.

حتی اگر تعداد زیادی ارائه دهنده سیگنال برای انتخاب وجود داشته باشد باز هم این کار بسیار دشوار‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. اگر ارائه دهنده سیگنال به درستی انتخاب نشود می‌تواند ضرر‌های هنگفت و جبران ناپذیری را در پی داشته باشد؛ زیرا تمام معاملات بر اساس استراتژی او صورت خواهد پذیرفت؛ بنابراین بررسی سوابق معاملاتی ارائه دهندگان و انتخاب معروفترین و بهترین گزینه می‌تواند بسیار حیاتی باشد.

برخی از ارائه دهندگان سیگنال وجود دارند که مدتی مشخص سیگنال‌های رایگان را در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهند که می‌توانید با استفاده از آن بدون صرف هزینه با روش معاملاتی آن آشنا شده و در صورت رضایت اقدام به خرید اشتراک نمایید. در مورد ارائه دهندگان سیگنال خودکار بهتر است که با استفاده از بک تست نحوه عملکرد آن در شرایط مختلف معاملاتی و بازار را بررسی کنید. برای این منظور استفاده از یک حساب آزمایشی می‌تواند کار عاقلانه‌ای به نظر بیاید.

لازم به ذکر است که برخی پلتفرم‌های معاملاتی امکان تنظیمات پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که می‌تواند تفاوت عمده‌ای را ایجاد کرده که هر پلتفرم معاملاتی دیگری قادر به آن نخواهد بود. استفاده از یک پلتفرم با قابلیت تنظیمات بالا می‌تواند سیگنال‌های قابل اعتمادی را تولید کرده و شما را به اهداف معاملاتی خود نزدیک کند.

جمع‌بندی از آموزش سیگنال های فارکس

در این نوشته به بررسی و آموزش سیگنال های فارکس پرداخته و با انواع آن آشنا شدیم. به طور کلی سیگنال فارکس به مفهوم ارائه اطلاعات ضروری از بازار بوده که توسط ارائه کنندگان سیگنال فارکس و بر اساس تحلیل‌های های مختلف مانند بررسی روند قیمت، کندل شناسی، پرایس اکشن، روان بازار، اخبار اقتصادی و سیاسی و بسیاری دیگر به دست آمده و در اختیار معامله‌گران به صورت رایگان و یا پولی قرار می‌گیرند. معامله‌گران می‌توانند و به ویژه افرابه طور معمول سیگنال های فارکس توصیه های آگاهانه هستند که بر اساس دو مفهوم اساسی فعالیت می‌ کنند. یکی از آنها اطلاعاتی است که مربوط به گذشته خواهد بود. این اطلاعات عملکرد بازارها و همچنین روندها را به تصویر خواهند کشید. مورد دوم به وضعیت موجود دقت زیادی خواهد کرد. هر یک از نکاتی که در مدیریت سرمایه وجود دارد در مورد دوم تجزیه و تحلیل خواهد شد. آینده با استفاده از دو مفهوم کاربردی سیگنال پیش بینی خواهد شد.

کاربرد سیگنال های دستی در بازار

سیگنال های بازار فارکس دستی، بر اساس تخصص تحلیلگران جهت ارائه توصیه ها کاربرد زیادی دارند. آن دسته از سیگنال هایی که خودکار هستند، از هوش انسانی بهره‌ برداری می‌ کنند. سیگنال های خودکار، داده ها را پردازش می نمایند و پس از مدتی آنها را روی الگوریتم خاصی که با آنها سازگار است قرار می دهند. بعد از قرارگیری سیگنال ها روی الگوریتم های خاص، سیگنال هایی که عالی و کاربردی هستند تولید می شوند.

رمزگشایی سیگنال فارکس چگونه است ؟

رمزگشایی از سیگنال فارکس بر اساس استانداردهای خاصی انجام خواهد شد. سیگنال ها به طور خلاصه بعد از مدتی که کار می کنند، کلمه بندی می شوند. برخی از آنها دارای اصطلاحات و اختصارات خاصی می ‌باشند. افراد معامله گر مایل هستند که سیگنال‌ ها را امتحان نمایند و با محتوای قالب ها، آنها را هماهنگ کنند. یک سیگنال بر اساس استانداردهای بین ‌المللی در هر یک از بازارهای مالی بررسی خواهد شد. خرید دو جفت ارز در بازار فارکس با قیمتی انجام می گردد که بر اساس استاندارد سیگنال محاسبه شده است.

دکمه بازگشت به بالا