عمومیمعرفی کسب و کار

مقایسه هتل ترنج با هتل داریوش کیش

کیش از پر طرفدارترین و جذاب‌‌ترین سفرها برای گردشگران ایرانی است. تقریبا در تمامی ‌‌ماه‌های سال این جزیره زیبا مسافر دارد و به همین مناسبت هتل‌ها و واحدهای اقامتی متنوع و زیادی برای اسکان گردشگران در آنجا افتتاح شده است. هتل‌های کیش از دو ستاره تا پنج ستاره نوسان دارد و حتی بعضی از این مراکز اقامتی پا را فراتر گذاشته اند و با نام‌های پنج ستاره لوکس، پنج ستاره تاپ و غیره شناخته می‌‌شوند. این هتل‌ها تنها محلی برای خوابیدن روی تخت‌ها نیستند؛ در آنجا می‌‌توان چند روز زندگی کرد و از انواع امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار شد.

هتل ترنج و هتل داریوش برترین هتل‌های لوکس در محسوب می‌‌شوند و همه چیز را برای تجربه ای لوکس، راحت و اعیانی در اختیار میهمانانشان قرار می‌‌دهند. در ادامه به مقایسه آپشن‌های مختلف این دو هتل می‌‌پردازیم.

سوئیت های هتل ترنج کیش

مقایسه هتل ترنج و هتل داریوش از نظر واحدهای اقامتی

هتل ترنج دارای ویلاها و سوئیت‌هایی به صورت دو تخته، رویال و امپریال است. این واحدهای اقامتی همگی روی آب قرار گرفته اند. یک کیلومتر مسیر اسکله آن‌ها را به هم وصل می‌‌کند. اتاق‌ها و سوئیت‌های هتل داریوش رو به باغ اختصاصی و بسیار با صفای هتل یا رو به دریاست. البته این اتاق‌ها چشم اندازی از دریا را از خود کرده اند ولی ساحلی محسوب نمی‌‌شوند.

تا اینجا واحدهای اقامتی هتل ترنج به علت قرار گرفتن روی آب بر هتل داریوش برتری دارند ولی واحدهای اقامتی هتل داریوش نیز امتیازات دیگری دارند که طرفداران خاص خودش را دارد. مهمترین امتیاز اینکه اتاق‌های هتل داریوش لوکس‌‌تر و متنوع‌ترند.

هر دو هتل جزو محسوب می شوند. اگر واحدهای اقامتی هتل ترنج همه از یک یا دو الگوی طراحی پیروی می‌کنند ولی واحدهای اقامتی هتل داریوش دست گردشگران با سلایق و بودجه‌های مختلف را باز گذاشته است. از نظر قیمت و تنوع طراحی و چیدمان هتل داریوش بر هتل ترنج برتری دارد.

برنده این قسمت: واحدهای اقامتی هتل ترنج از نظر قرار گرفتن روی آب و واحدهای اقامتی هتل داریوش از نظر لوکس بودن و تجهیزات بر دیگری برتری دارند.

مقایسه هتل ترنج و هتل داریوش از نظر رستوران

هتل‌های داریوش و ترنج هر دو دارای چندین رستوران، کافی شاپ یا چایخانه سنتی‌اند. تا قبل ازشیوع کرونا هر دوی این هتل‌ها به صورت هافبرد میهمانان را پذیرش می‌‌کردند یعنی علاوه بر صبحانه رایگان، وعده نهار نیز با همان هزینه رزرو اتاق ارائه می‌‌شد. در حال حاضر هتل داریوش دیگر شرایط هافبرد ندارد ولی هتل ترنج هنوز به صورت هافبرد رزرو می‌‌شود.

رستوران‌های هتل ترنج از نظر طراحی و موقعیت مکانی با رستوران‌های هتل داریوش تفاوت دارند. رستوران‌های هتل ترنج ارتباط نزدیکی با آب دارند و از چشم انداز ساحلی برخوردارند ولی طراحی رستوران‌های داریوش به شیوه معماری باستانی با المان‌ها و حتی اسامی است.

در هتل ترنج رستوران تاج به کل روی آب قرار گرفته است. رستوران خورشید نیز روی آب قرار گرفته و کف شیشه ای است. هتل ترنج یک رستوران ساحلی به نام گلف برای غذاهای ملل و شام و لمکده‌ای سنتی دارد.

رستوران هتل داریوش کیش

هتل داریوش دارای دو رستوران به نام‌های آپادانا و پاسارگاد با فضایی دلباز و باصفاست. رستوران آپادانا 280 نفر ظرفیت دارد و از میان آن آب نمایی زیبا و عبور می‌‌کند. اطراف آبنما گل‌های زیبا چشم نوازی می‌‌کند. منوی هر دو رستوران به صورت بوفه و انتخابی است. هتل، علاوه بر این دو رستوران، از کافی شاپ نیز برخوردار است.

برنده این قسمت: رستوران‌های هتل ترنج روی آب قرار گرفته یا ساحلی است ولی از نظر کیفیت غذا رستوران‌های هیچ یک از هتل‌ها بر دیگری برتری ندارد.

مقایسه هتل داریوش و هتل ترنج از نظر قیمت

هتل داریوش و هتل ترنج هر دو جزو گران‌ترین هتل‌های کشور محسوب می‌‌شود؛ ‌‌این گرانی بی علت نیست. تنها با هزینه کردن برای رزرو یک اتاق یا سوئیت شیک می‌‌توان از سایر امکانات هتل از قبیل صبحانه و بعضا نهار رایگان، استخر، اسپا، ماساژ، دوچرخه سواری، سالن‌های ورزشی و غیره بهره مند شد.

به علاوه تمامی امکانات هتل‌ها از جدیدترین استاندادهای روز در صنعت هتلداری بهره برده و شیک‌‌ترین و مدرن‌‌ترین تجهیزات و خدمات را در اختیار میهمانان قرار می‌‌دهند.  با اینکه معروف‌‌تر آن است که هتل ترنج از نظر قیمت نسبت به هتل داریوش و کل هتل‌های جزیره گران‌‌تر است ولی قیمت گذاری اقامت در این هتل به آپشن‌هایی از جمله نوع اتاق یا سوئیت بستگی دارد.

برای نمونه اقامت در سوئیت رویال لوکس چهار نفره رو به دریا در هتل داریوش تقریبا با اتاق دو تخته رو به غروب هافبرد هتل ترنج برابر است. با اینکه سوئیت هتل داریوش 4 نفره است ولی اتاق 2 تخته ی هتل ترنج از نهار رایگان نیز علاوه بر صبحانه برخوردار است.

اسکله هتل ترنج کیش

با این همه گران‌‌ترین واحدهای اقامتی هتل ترنج یعنی سوئیت 4 نفره امپریال هافبرد تقریبا شبی 2 میلیون تومان با واحدهای اقامتی ذکر شده تفاوت قیمت دارد. اگر قیمت تقریبی سوئیت رویال لوکس 4 نفره رو به دریا در هتل داریوش بالای 3 میلیون تومان برای هر شب (در پاییز 99) باشد، قیمت سوئیت 4 نفره امپریال هافبرد هتل ترنج بالای 5 میلیون تومان (پاییز 1399) برایتان آب می‌‌خورد.

ارزان‌‌ترین اتاق‌های هتل ترنج 1.800.000 تومان و ارزان‌‌ترین اتاق‌های هتل داریوش در پاییز 99، بالاتر از 900.000 تومان است.برنده این قسمت: هتل داریوش از نظر قیمت به شکل قابل توجهی مناسب‌‌تر از هتل ترنج است.

همین امر باعث ایجاد هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی برای استراحت مسافران شده است. وقتی صحبت از سفر به کیش و اقامت در هتل‌های آن به میان می‌آید، نمی‌توان از امکانات و واحدهای اقامتی مجهز هتل داریوش و هتل ترنج کیش غافل شد. مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش، که جزو هتل‌های پنج ستاره این جزیره زیبا هستند، کار آسانی نیست، زیرا این دو هتل ازجمله هتل‌های لوکس، مجلل و مجهز محسوب می‌شوند.

با توجه به کیفیت خدمات، امکانات بالا و داشتن واحدهای اقامتی متنوع و زیبا در هر دو هتل داریوش و ترنج کیش، در این مطلب به مقایسه آنها می‌پردازیم تا بتوانید مطابق با الویت‌ها، سلیقه و نیازهای خود یکی از آنها را برای اقامت در کیش انتخاب کنید.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر معماری

برای بسیاری از افراد سبک معماری، نوع چیدمان و دکوراسیون هتلی که انتخاب می‌کنند، اهمیت زیادی دارد. بنابراین برای انتخاب بین هتل داریوش و هتل ترنج کیش، می‌توانید به سبک معماری آنها توجه داشته باشید. در ساخت هتل داریوش کیش از سبک معماری تخت جمشید شیراز الهام گرفته شده است، به‌گونه‌ای که وقتی وارد این هتل زیبا می‌شوید، قصر شاهان هخامنشی برای شما تداعی می‌شود.

وجود مجسمه‌های سربازهای هخامنشی، ستون‌های سنگی، تندیس حیوانات در کنار ظرافت معماری، حال‌وهوای خاصی را ایجاد کرده است. در مقابل، هتل ترنج کیش با اتاق‌هایی که کف شیشه‌ای دارد، بر‌روی آب دریا بنا شده و زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. اگر جزو کسانی هستید که از نشستن در بالکن اتاق و دیدن طلوع و غروب دریا لذت می‌برید، هتل ترنج کیش بهترین گزینه برای شما محسوب می‌شود.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر واحدهای اقامتی

هتل ترنج کیش که آن را به‌عنوان اولین هتل دریایی خاورمیانه می‌شناسند، توجه بسیاری از مسافران و گردشگران را به خود جلب کرده است. زیرا امکان تجربه اقامتی خاص و متفاوت که به سبک هتل‌ها و اقامتگاه‌های ساحلی جزیره مالدیو نزدیک است، را فراهم می‌کند.

اتاق‌ها و سوئیت‌های این هتل منحصربه‌فرد بر‌ روی آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار دارد که می‌توانید حرکت انواع ماهیان را از کف شیشه‌ای اتاق خود ببینید. همچنین برخی از اتاق‌های هتل ترنج دارای بالکن رو به دریا هستند که منظره فوق‌العاده‌ای را در مقابل چشم مسافران ترسیم می‌کنند.

هتل داریوش کیش نیز دارای اتاق‌های و سوئیت‌های متنوعی است که می‌توانید با توجه‌به سلیقه و الویت‌های خود یکی از آنها را انتخاب کنید. این واحدهای اقامتی هم در فضای داخلی ساختمان و هم محوطه هتل قرار دارند و هر کدام امکانات خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

به‌طور کلی اگر بخواهیم در مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر واحدهای اقامتی آنها، به یک تفاوت اصلی اشاره کنیم، باید گفت که اتاق‌های هتل ترنج مشابه هم بوده و نهایتا از یک یا دو الگوی طراحی پیروی می‌کنند. این در حالی است که واحدهای اقامتی هتل داریوش تنوع بسیار زیادی داشته و نسبتا لوکس‌تر هستند.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر قیمت

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین فاکتورهایی که برای مسافران در انتخاب بین هتل داریوش و هتل ترنج کیش نقش دارد، قیمت اقامت در این هتل‌های لوکس و زیبا است. عوامل مختلفی مانند نوع اتاق، تعداد مسافران و امکاناتی که به شما ارائه می‌شود، بر قیمت هر شب اقامت در هر دو هتل نقش دارد.

همچنین فصلی که به کیش سفر می‌کنید نیز بر قیمت اقامت تاثیر دارد، به‌عنوان مثال اگر در فصل‌های شلوغ و گردشگرپذیر مانند بهار به کیش سفر کنید، هزینه‌های مختلف شما مانند اجاره اتاق کمی افزایش می‌یابد.

به‌طور کلی هر دو هتل پنج ستاره داریوش و ترنج کیش، جزو هتل‌های معروف و گران‌قیمت این جزیره محسوب می‌شوند. در این میان هتل ترنج به‌دلیل برخی امکانات، خدمات و ویژگی‌های خاص، گران‌تر از هتل داریوش است. به‌عنوان مثال اقامت در اتاق 2 نفره هتل ترنج که منظره آن رو به غروب خورشید است از یک اتاق 4 نفره هتل داریوش که رو به دریا قرار دارد، بیشتر است.

مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش از نظر امکانات

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان با تکیه‌بر آن به مقایسه هتل داریوش و ترنج کیش پرداخت، بررسی امکانات هر کدام از آنهاست. چراکه الویت برخی از مسافران در کنار اقامت در هتلی شیک و مجلل، برخورداری از امکانات رفاهی و تجهیزات لازم و ضروری در واحدهای اقامتی است. برای آشنایی با برخی امکانات مشترک یا متفاوت هتل داریوش و هتل ترنج کیش، به موارد زیر توجه کنید:

در تمام اتاق‌های هر دو هتل، امکانات اولیه مانند مبلمان، چایی‌ساز، وسایل بهداشتی، دمپایی و.. وجود دارد و از این نظر تفاوت چندانی با هم ندارند.
در هتل داریوش فقط در اولین روز اقامت، آب رایگان به مسافران داده می‌شود، در حالی که در هتل ترنج در هر روز اقامت شما، آب رایگان قابل ارائه است.
در اتاق‌های هر دو هتل، سرویس بهداشتی فرنگی وجود دارد. با این تفاوت که در هتل داریوش در قسمت لابی و راهرو طبقات می‌توانید از سرویس بهداشتی ایرانی استفاده کنید.

اینترنت نامحدود رایگان در اتاق‌های هر دو هتل وجود دارد.در هتل ترنج امکان رزرو به‌صورت هافبرد وجود دارد اما این امکان در هتل داریوش وجود ندارد. رزرو به‌صورت هافبرد به این معنی است که صبحانه و یکی از وعده‌های ناهار یا شام، را می‌توانید رزرو کنید.

دکمه بازگشت به بالا