عمومیمعرفی کسب و کار

نحوه درآوردن پنجره های کشویی

در این نوشته می خواهیم به طریق در آوردن پنجره دوجداره ریلی بپردازیم، با توجه به ساختار پنجره های کشویی که جهت نظافت شیشه باید یکی از لنگه ها باز شود، آموزش طریق در آوردن لنگه بسیار پرکاربرد می باشد.حتما شما هم به این مشکل بر خورده اید که طریقه در آوردن ریلی جهت نظافت به چه گونه است. در این نوشته می خواهیم به این نکته بپردازیم.از قدیم الایام پنجره ها یکی از مهمترین قسمتهای ساختمان محسوب می شده است.جنس این پنجره ها در گذشته از چوب ، انواع فلزات مثل آهن و آلومینیوم بوده است که به مرور زمان همه آنها دچار تغییرات شده اند و یا در کنار آنها پنجره ای از متریال جدید ، همانند upvc پا به عرصه تولید گذاشته است.

طریقه در آوردن پنجره دوجداره ریلی | فاراد پنجره

طریقه در آوردن پنجره دوجداره ریلی

به جرات می توان گفت از سالهای قدیمی تا به امروز پنجره های ریلی یا همان کشویی از پرطرفدارترین پنجره های درخواستی مردم در واحد های مسکونی یا اداری بوده است. البته در همین نوع ریلی یا کشویی بیشترین سهم را در گذشته نوع آن داشته است.

طریقه در آوردن پنجره دوجداره ریلی

همانطور که در بالا اشاره شد همه پنجره های از جمله کشویی آلومینیومی به علت بهتر شدن عملکرد و کارآیی دچار تغییراتی شده اند. اما هنور هم پنجره های ریلی با همان ساختار در کشور ما دیده می شوند به خصوص در شهرستان ها. پنجره ریلی می تواند در و تولید گردد.اما علت درخواست پنجره ریلی یا کشویی از گذشته تا به امروز چه بوده است؟

پنجره دوجداره ریلی و یا کشویی همانند سایر انواع پنجره ها ، احتیاج به نظافت دارد اما تمییز کردن شیشه دوجداره پنجره کشویی با توجه به قرار گرفتن لنگه ها بر روی هم ، کمی دشوار است و جهت تمیز کردن شیشه در این مدل از پنجره باید لنگه پنجره کشویی را در آورد.

کاربری بسیار آسان و عدم اشغال فضای داخلی اتاق واحد مسکونی مهترین دلایل انتخاب مردم برای پنجره ریلی یا کشویی است. همین امر باعث شده است درخواست پنجره کشویی در نسلهای جدید آن مثل پنجره های و یا آلومینیومی ترمال بریک وجود داشته باشد.

پنجره های ریلی جدا از کاربری آسان و عدم اشغال فضا دارای ایراداتی هم هستند که می تواند مشکل ساز باشند.مهمترین مسله در پنجره های ریلی آب بند و هوابند نبودن کامل آن است.یعنی استفاده از این پنجره ها در مکانهای شلوغ و پر سر و صدا توصیه نمی شود.

معایب پنجره کشویی بطور خلاصه:

  • عایق حرارتی و صوتی کمتر نسبت به نوع لولایی
  • نظافت آن دشوار است و در خیلی از مواقع باید لنگه ها جهت نظافت باز شوند.
  • قیمت تمام شده بالاتر نسبت به نوع لولایی

طریقه در آوردن پنجره دوجداره ریلی

همین آب بند و هوابند نبودن پنجره ریلی باعث عدم کاهش ضریب حرارت به صورت استاندارد خواهد بود. یکی دیگر ار مشکلات مهم پنجره های ریلی بحث نظافت آن است.اگر در پشت پنجره ریلی شما فضایی همانند تراس یا بالکن وجود نداشته باشد شما برای تمیز کردن نیمی از لنگه بازشو ( متحرک ) پنجره ریلی دچار مشکل خواهید شد.در اینجاست که عموم برا نظافت سطح شیشه و پنجره ریلی به فکر در آوردن لنگه آن می باشند.در واقع این سوال پیش می آید که طریقه در آوردن پنجره ریلی چگونه است؟

طریقه در آوردن پنجره دوجداره ریلی جهت نظافت:

پنجره دوجداره ریلی و یا کشویی همانند سایر انواع پنجره ها ، احتیاج به نظافت دارد اما تمییز کردن شیشه دوجداره پنجره کشویی با توجه به قرار گرفتن لنگه ها بر روی هم ، کمی دشوار است و جهت تمیز کردن شیشه در این مدل از پنجره باید لنگه پنجره کشویی را در آورد.  حال به مطالب مربوط به طریقه در آوردن پنجره ریلی اشاره می کنیم.

طریقه در آوردن پنجره دوجداره ریلی

قاعدتا به علت وجود انواع پنجره های ریلی با جنس و نوع متریال مختلف در آوردن پنجره ریلی در همه انواع یکسان نخواهد بود.از گذشته تا به امروز می توان پنجره های ریلی که بیشتر مورد استفاده قرار گرفته اند را به چند دسته تقسیم کرد. قیمت پنجره دوجداره در سال ۱۴۰۲ به عوامل مختلفی بستگی دارد که مارک پنجره، مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن، نوع شیشه، یراق و پروفیل پنجره بخشی از آن است.

انواع پنجره کشویی و راه حل جهت در آوردن لنگه پنجره:

1- پنجره ریلی آهنی که عموما قدیمی و با شیشه تکجداره هستند
2- پنجره آلومینیومی ریلی  قدیمی ( اس تی کرنت) با شیشه تک جداره
3- پنجره آلومینیومی ریلی  قدیمی ( اس تی کرنت) با شیشه دوجداره
4- پنجره دوجداره ریلی upvc
5- پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی نانترمال
6- پنجره دوجداره ریلی آلومینیومی ترمال بریک

در آیتم 1 طریقه در آوردن پنجره ریلی آهنی تقریبا سخت و یا غیر ممکن است و حتی بعد از در آوردن امکان قرار دادن در حالت اولیه بسیار سخت و غیر ممکن خواهد بود.البته لازم به ذکر است تولید پنجره ریلی آهنی امروزه متوقف شده است و پنجره های موجود از نوع قدیمی می باشد که در ساختمانهایی با طول عمر بیشتر دیده می شود.

تغییر فرم و پوسیدگی از جمله مواردی است که طریقه درآوردن پنجره ریلی آهنی را سخت و یا غیر ممکن می کند.در آیتم 2 یعنی پنجره ریلی  آلومینیومی قدیمی ( اس تی کرنت) با شیشه تک جداره که هنوز در بافت های شهری نیز دیده می شود طریقه در آوردن پنجره ریلی بسیار آسان خواهد بود.

طریقه در آوردن پنجره دوجداره ریلی

به علت وزن کم پروفیل و شیشه تکجداره کافیست با کمی فشار لنگه را با بالا فشار داده تا پنجره از روی ریل اصلی جرا شده و سپس نظافت به راحتی صورت پذیرد و دوباره لنگه بازشو پنجره ب همان سادگی بر روی ریل اصلی قرار بگیرد. در خیلی از موارد به علت وزن کم و سهولت کار حتی بانوان هم می توانند طریقه در آوردن پنجره ریلی را انجام دهند.

در آیتم 3 یعنی پنجره ریلی قدیمی ( اس تی کرنت) با شیشه دوجداره رویه جدا سازی همانند پنجره تکجداره می باشد اما به علت وزن بیشتر شیشه دوجداره و پروفیل آلومینیومی باید میزان فشار برای جداسازی لنگه بازشو ار فریم اصلی بیشتر باشد.طریقه دراوردن پنجره ریلی در این مدل به علت وزن بیشتر عموما برای آقایان امکان پذیر خواهد بود و در کل مسئله فنی خاصی در میان نخواهد بود.

طریقه در آوردن پنجره دوجداره ریلی

اما طریقه درآودرن پنجره ریلی در آیتمهای شماره 4-پنجره ریلی upvc، شماره 5-پنجره ریلی آلومینیومی نانترمال ، شماره 6- پنجره ریلی آلومینیومی ترمال بریک متفاوت است و جهت در آوردن لنگه نیاز به یک نصاب در و پنجره دوجداره می باشد، اگر به نصاب دسترسی نداشتید و کمی فنی هستنید ، می توانید از آچار آلن استفاده کنید و در قسمت لنگه بازشو را به سمت بالا حرکت دهید تا از جای خود در بیاید، اما رگلاژ مجدد آن کمی پیچیده است، لنگه را به سمت بالا حرکت دهید تا از جای خود در آید، دقت کنید با توجه به وزن بالای آن ، شیشه شکسته نشود.

همانطور که در اوایل این مقاله اشاره کردیم یکی از ایرادات پنجره ریلی آب بند و هوابند نبودن آن است.در ساخت این سه نوع پنجره که حال می توانند از برندهای مختلف باشند سعی شده است بحث فیتینگ و آب بندی و هوابندی آن بهبود یابد.

همچنین استفاده از اتصالات و قطعات جدید برای بهبود عملکرد و آب بندی ، وزن بیشتر پروفیل و شیشه دوجداره طریقه در آوردن پنجره ریلی را برای عموم غیر ممکن کرده است.همچنین در صورت باز شدن لنگه بازشو جهت نظافت در عمده مواقع پنجره نیاز به رگلاژ مجدد خواهد داشت که این امر توسط مالکین امکان پذیر نخواهد بود.

طریقه در آوردن پنجره دوجداره ریلی

قاعدتا پیشنهاد ما برای این مواقع اعزام تیم نصب برای در آوردن پنجره ریلی و سپس جایگزاری مجدد و رگلاژ آن می باشد.انجام این فرایند توسط افراد نابلد و غیر متخصص می تواند منجر به حادثه و یا آسیب دیدن پنجرهپنجره ها را می توان یکی از مهم ترین قسمت های یک خانه به شمار آورد.

یکی از پرکاربردترین نوع پنجره ها، پنجره های ریلی بوده که به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارند، به وفور در خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما در پاره ای از مواقع، نیاز است که این پنجره های ریلی را از روی ریل خود جدا کنید.

دکمه بازگشت به بالا