عمومیمعرفی کسب و کار

نحوه نصب و راه اندازی دوربین‌های وایرلس

از آنجایی که در حال حاضر دوربین‌های مداربسته وایرلس به دوربین‌های محبوب و پرطرفداری تبدیل شده‌اند، افراد زیادی در رابطه با نحوه نصب و راه‌اندازی آن سوال دارند. نصب و راه‌اندازی دوربین بی‌سیم کار سختی نبوده و نیاز به طی کردن چندین مرحله دارد. در این مطلب به بررسی این موضوع پرداخته و با مراحل نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته هایک ویژن آشنا خواهیم شد.

مراحل نصب و راه‌اندازی دوربین تحت شبکه بدون سیم

پس از خرید دوربین مداربسته وایرلس، باید به سراغ نصب و راه‌اندازی آن بروید. با اینکه نصب و راه‌اندازی این دوربین‌ها کار سخت و پیچیده‌ای نیست، اما برای این کار میتوانید از متخصصان این حوزه کمک بگیرید و نصب دوربین را به افراد ماهر در این امر بسپارید. در این بخش به بررسی مراحل نصب و راه‌اندازی دوربین مداربسته وایرلس پرداخته و با نکات مربوط به آن بیشتر آشنا می‌شویم.

How to install and operate wireless cameras

  1. انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین

اولین گام برای نصب دوربین، انتخاب یک مکان مناسب است. دوربین مداربسته وایرلس باید در مکانی نصب شود که اثربخشی بیشتری داشته باشد. برای انتخاب بهترین مکان برای نصب دوربین مداربسته بی‌سیم باید به موارد زیادی توجه کرد که یکی از آنها توجه به موانع است. دیوارهای ضخیم و بتنی و همچنین درختان میتوانند مانع سیگنال‌دهی دوربین شوند و کیفیت دوربین‌های وایرلس را کاهش دهند. همچنین مودم یا روتر وایفای و دوربین باید در شرایطی باشند که مانع زیادی میانشان وجود نداشته باشد.

از سوی دیگر دوربین باید در مکانی نصب شود که از دید واضح و منبع تغذیه پایدار برخوردار باشد. هر چقدر وسعت دید دوربین بیشتر باشد، محدوده وسیع‌تری را پوشش می‌دهد.در زمان نصب دوربین بی‌سیم باید توجه داشته باشید که لنز آن در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرد؛ چرا که این کار سبب کم نور شدن فیلم‌ها و افت کیفیت آنها می‌شود. به عنوان آخرین نکته برای انتخاب بهترین محل نصب دوربین مداربسته وایرلس باید به دور از دسترس بودن آن اشاره کرد. هر چقدر دوربین از دسترس افراد مزاحم و سارق دورتر باشد، مانع از ایجاد مشکلاتی همچون تخریب دوربین می‌شود.

  1. نصب نرم افزار

جهت دسترسی به تنظیمات دوربین مداربسته وایرلس و کانفیگ آن، نیاز به اپلیکیشن و نصب آن بر روی گوشی هوشمند است. برنامه‌هایی همچون نرم افزار مدیریت تصاویر V380 و یا VM Camera از جمله برنامه‌هایی هستند که میتوانند برای کنترل و تنظیم دوربین از راه دور مورد استفاده قرار بگیرند. برخی از دوربین‌ها هم برنامه مخصوص به خود را دارند که باید از سایت دانلود و نصب شود. نحوه کار با آنها هم تقریبا مشابه هم است. پس از نصب برنامه اتصال دوربین مداربسته به موبایل با وایفای میتوانید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید.

  1. فعال کردن دوربین و اتصال گوشی همراه به آن

در مرحله بعدی نیاز به اتصال دوربین مداربسته وایرلس به برق است. چند ثانیه پس از اتصال دوربین به برق، آن را ریست کرده و چند ثانیه صبر نمایید. سپس به سراغ تلفن همراه و اتصال آن به وایفای دوربین مداربسته بروید. برای این کار باید وایفای گوشی را روشن کرده و در لیست موارد موجود، وایفای دوربین را انتخاب کرده و به آن متصل شوید.

  1. کانفیگ و راه‌اندازی دوربین مداربسته بی‌سیم

آخرین مرحله نصب و راه‌اندازی دوربین وایرلس به کانفیگ آن مربوط است. برای این کار باید نرم افزاری که بر روی گوشی همراه خود نصب کردید را باز کنید تا بتوانید به کانفیگ دوربین بپردازید. در صورتی که نرم افزار V380 را نصب کرده‌اید، به بخش Setting و سپس Network بروید و با انتخاب گزینه wifi station mode، اتصال دوربین مداربسته به اینترنت را انجام دهید. با انتخاب این گزینه مودم مورد نظر باید از لیست وایرلس‌های موجود انتخاب شود. رمز آن را وارد کرده تا به اینترنت مودم وصل شوید. در این زمان گوشی موبایل به مودم وصل شده و به این ترتیب میتوان تصاویر دوربین را از راه دور و از طریق اینترنت مشاهده کرد.

در صورتی هم که نرم افزار VM Camera را نصب کرده‌اید، به انتخاب گزینه Local و سپس علامت + بپردازید و گزینه New Device configures Network را انتخاب کنید. پس از آن میتوانید وایفای شناسایی شده دوربین را مشاهده کرده و آن را انتخاب نمایید. در مرحله بعدی باید وایرلس مودم را انتخاب و رمز آن را وارد کرد تا دوربین به اینترنت مودم وصل شود. پس از این کار باید دکمهBack  را بزنید تا به مرحله قبلی بازگردید. در این مرحله مجددا گزینه + را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه Adding networking device ضربه بزنید. در این مرحله با نوشتن ID و انتخاب گزینه Submit میتوانید عمل تنظیمات و نصب دوربین مداربسته وایرلس خود را به پایان برسانید.

رایج‌ترین اشتباهات در زمان نصب دوربین مداربسته وایرلس

با اینکه نحوه نصب و راه‌اندازی دوربین وایرلس کار ساده‌ای به نظر می‌رسد و یکی از مزیت های دوربین بیسیم محسوب می شود، اما در برخی مواقع افراد اشتباهاتی را مرتکب می‌شوند و فرآیند نصب دوربین را پیچیده می‌کنند. در اینجا به بررسی چند اشتباه رایج که ممکن است در زمان نصب دوربین بی‌سیم مرتکب شوید می‌پردازیم تا بتوانید از بروز آنها جلوگیری نمایید.

  • عدم توجه به تعداد دوربین: دوربین‌های مداربسته بی‌سیم با برد بالا یا دوربین PTZ، دید وسیعی دارند. اما این دوربین‌ها سطح پایین محیط را پوشش نمی‌دهند. در صورتی هم که تصویر مورد بزرگنمایی قرار بگیرد، کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند. برای همین در زمان راه‌اندازی دوربین وایرلس باید مطمئن شد که دوربین‌ها به تعداد کافی هستند و میتوانند دید خوبی از تمام نقاط داشته باشند.
  • زاویه دوربین بی‌سیم: همانطور که در بخش قبلی اشاره کردیم، یکی از مراحل مهم در نصب دوربین وایرلس مشخص کردن مکان مناسب برای نصب آن است. دوربین باید در محلی به دور از تابش نور مستقیم قرار بگیرد و زاویه دید خوبی داشته باشد. در غیر این صورت دید دوربین کاهش پیدا کرده و تمام محیط تحت نظر قرار نمی‌گیرد.
  • موقعیت یابی ضعیف: دوربین مداربسته وایرلس باید در محدوده‌ای قرار بگیرد که به سیگنال وایفای دسترسی داشته باشد. در صورتی که محل نصب دوربین فاقد سیگنال قوی وایفای باشد، مشکلات اتصالی زیادی رخ می‌دهد. برای همین بهتر است پیش از نصب دوربین، محدوده مورد نظر را از نظر میزان سیگنال آزمایش کرد. برای این کار هم میتوان از یک تلفن همراه استفاده کرده و یا به تست سرعت وایفای به صورت آنلاین پرداخت.
  • نیاز به کابل جهت اتصال به برق: برخی افراد تصور دارند که دوربین‌های وایرلس فاقد هر نوع سیم و کابلی هستند. در صورتی که این دوربین‌ها تنها به کابل اینترنت نیازی ندارند و برای کار با جریان برق نیاز به کابل برق دارند. البته برخی از دوربین‌های بی‌سیم از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند که در این شرایط نیازی به استفاده از کابل برق نمی‌باشد.
  • فراموشی رمز عبور: در زمان خرید دوربین مداربسته وایرلس بهتر است به سراغ دوربین‌هایی بروید که در زمان راه‌اندازی نیاز به وارد کردن رمز ورود مخصوص دوربین دارند. بسیاری از دوربین‌ها از قبل پیکربندی شده‌ و دارای رمز عبور هستند. اما بهتر است رمز آنها را تغییر داده و از یک رمز قوی استفاده کرد. رمزهای پیچیده شامل اعداد و حروف از نظر امنیتی بهتر هستند.
  • احتمال هک شدن: دوربین‌های بی‌سیم احتمال هک شدگی زیادی دارند. بسیاری از هکرها به این دوربین‌ها نفوذ کرده و به تصاویر آنها دسترسی پیدا می‌کنند. برای همین لازم است که از سیستم امنیتی و رمزگذاری شده استفاده کرد.

جمع بندی

راه‌اندازی و نصب دوربین وایرلس کار سخت و پیچیده‌ای نبوده و نیاز به طی کردن چند مرحله اساسی دارد. همانطور که در متن اشاره کردیم، نصب دوربین مداربسته بی‌سیم شامل انتخاب مکان مناسب برای نصب دوربین، نصب نرم افزار بر روی گوشی، فعالسازی دوربین، اتصال گوشی همراه به آن و کانفیگ راه‌اندازی دوربین است. با این حال اگر در این زمینه تخصصی ندارید و قصد دارید دوربین را بدون هیچ مشکلی در کوتاهترین زمان ممکن نصب نمایید، بهتر است از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید. در صورت نیاز به خرید بهترین دوربین مداربسته وایرلس نیز میتوانید از فروشگاه آیس پلاس اقدام نمایید.

منبع:

hickviosion

دکمه بازگشت به بالا