عمومیمعرفی کسب و کار

همه چیز درباره آجر قزاقی

آجر قزاقی در رنگ های متنوع

رايج ترين آجر دستي سنتي آجر قزاقي است که به شیوه آجرنمای قزاقی کاملا سنتی تولید می شود. بشر از هزاران سال پیش همانگونه آجر تولید می کرد که در حال حاضر آجر قزاقی را تولید می کند. ولی امروزه در نمای ساختمان های مدرن به‌کار برده می شود. این آجرهای سنتی کاملا به صورت دستی و در رنگ های خاکی٬ زرد٬ پوست پیازی٬ قرمز اخرائی٬ آتشی و حنائی ساخته می شود.

آجر سنتی یکی از انواع آجر قزاقی مرسوم در سطح بازار می‌باشد که امروز طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. این محصول با نام دیگری در بازار معروف می‌باشد که عموما به آن آجر قزاقی یا آجر خشتی نیز میگویند. این محصول با نام‌های دیگری همچون آجر خشتی، آجر قمی، آجر نظامی، آجر ختایی یا آجر طرح قدیمی در بازار ایران معروف است.

سایز این آجرها

استفاده از خشت در معماری ایرانی مرسوم بوده است. این آجرهای که در ساختمان های سطح شهر دیده می شود در قدیم به صورت خشت جلو آفتاب مستقیم خشک می شد ولی با مرور زمان آجرها را در کوره می پختند تا مقاومت و استحکام آن بالا رود و از دوام بالایی برخوردار شود.

امروزه آجر قزاقي سنتي در طرح ها و اندازه هاي متنوعی براي ترميم ساختمان ها و نماي ساختمان هاي تازه ساز مورد استفاده قرار می گیرد. آجر قزاقی بصورت توپر و به شكل مكعب مستعطيل توليد مي شود که  معمول ترين اندازه آجر قزاقي 5/5*20 و در ضخامت هاي 10 و 5/5 و 3/5 سانتيمتر و نوع ديگر آن آجر ختايي مربعي شكل در اندازه 20*20 با ضخامت 4/5 سانتيمتر تولید می شود. آجر قزاقي در سه سايز پلاك٬ نيمه٬ كامل تولید می شود. قیمت این مصالح با توجه به سایز و رنگ آن‌ها متفاوت است.

آجر قزاقی چگونه آجری است و تفاوت ان با دیگر مصالح در چیست؟
آجر قزاقی از کهن ترین آجرهای سنتی ایران است. در زمان ورود قزاق ها به ایران ، قزاق ها سربازخانه هایشان را با نوعی آجر با ابعاد ۵*۱۰*۲۰ می ساختند و بعد از آن این آجرها به آجر قزاقی معروف شد. تاریخچه این آجرها به دوره ساسانیان بر می گردد که با توجه به شواهد عینی از آن‌ها در بنا‌های عظیمی چون : طاق کسری ، پلهای دختر ، گنبد کاووس ، مسجد جامع اصفهان و یزد استفاده شده است.

همچنین می‌توانید جهت دریافت آخرین لیست قیمت خرید آجر در تهران، اصفهان، تبریز و سایر استان‌ها به صفحه  آپارات مراجعه نمایید.

آجر قزاقی در رنگ های متنوع

رایج ترین آجر دستی سنتی آجر قزاقی است که به شیوه آجرنمای قزاقی کاملا سنتی تولید می شود. بشر از هزاران سال پیش همانگونه آجر تولید می کرد که در حال حاضر آجر قزاقی را تولید می کند. ولی امروزه در نمای ساختمان های مدرن به‌کار برده می شود. این آجرهای سنتی کاملا به صورت دستی و در رنگ های خاکی٬ زرد٬ پوست پیازی٬ قرمز اخرائی٬ آتشی و حنائی ساخته می شود.

سایز آجر قزاقی

استفاده از خشت در معماری ایرانی مرسوم بوده است. این آجرهای که در ساختمان های سطح شهر دیده می شود در قدیم به صورت خشت جلو آفتاب مستقیم خشک می شد ولی با مرور زمان آجرها را در کوره می پختند تا مقاومت و استحکام آن بالا رود و از دوام بالایی برخوردار شود.

امروزه آجر قزاقی سنتی در طرح ها و اندازه های متنوعی برای ترمیم ساختمان ها و نمای ساختمان های تازه ساز مورد استفاده قرار می گیرد. آجر قزاقی بصورت توپر و به شکل مکعب مستعطیل تولید می شود که معمول ترین اندازه آجر قزاقی ۵/۵*۲۰ و در ضخامت های ۱۰ و ۵/۵ و ۳/۵ سانتیمتر و نوع دیگر آن آجر ختایی مربعی شکل در اندازه ۲۰*۲۰ با ضخامت ۴/۵ سانتیمتر تولید می شود. آجر قزاقی در سه سایز پلاک٬ نیمه٬ کامل تولید می شود. قیمت این مصالح با توجه به سایز و رنگ آن‌ها متفاوت است.

بیشتر بدانید: نماشا

دکمه بازگشت به بالا