عمومیمعرفی کسب و کار

همه چیز در مورد روغن موتور و معرفی روغن موتور ایرانی

وجود روغن برای عملکرد روان و مناسب موتور خودرو شما کاملا ضروری و مهم است و اگر می خواهید عمر طولانی موتور خود داشته باشید در درجه اول باید از روغن صحیح و استاندارد استفاده کنید.

بنابراین تعویض روغن باید محصولاتی را که در خودروی شما استفاده می کند به شما اطلاع دهد اما بهتر است خودتان اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

به عنوان اولین قدم، بهتر است سطح روغن خودرو را در فواصل زمانی بین هر سرویس روغن بررسی کنید تا به دلیل افت سطح روغن موتور آسیبی نبیند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، دفترچه راهنمای خودرو را بخوانید.

با مراجعه به دستورالعمل اطلاعاتی مانند میزان دقیق روغن در زمان گرم و سرد بودن موتور و همچنین مدت زمانی که باید منتظر خنک شدن موتور خودرو باشید و سپس سطح روغن را بررسی کنید، به دست خواهید آورد. به طور کلی، بهتر است چند دقیقه پس از خاموش کردن موتور یک ماشین داغ، گیج روغن را بررسی کنید.

اگر فکر می کنید باید نوع روغن خودرو خود را تغییر دهید، می توانید اطلاعات و گزینه های بسیار متنوعی را در فروشگاه های ما بیابید.

به عنوان مثال، ویژگی های بهترین روغن برای موتور دیزلی با روغن مناسب برای موتور بنزینی کاملاً متفاوت است. روغن موتورهای توربوشارژ نیز ویژگی های خاص خود را دارند. یکی دیگر از موارد سردرگمی مربوط به روغن های مصنوعی و نیمه مصنوعی است. علاوه بر این، درجات مختلفی از این روغن ها وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

سطح روغن به چه معناست؟

درجات مختلفی از روغن ها در انتظار شما هستند که هر کدام دارای نام های تجاری متفاوتی هستند. اگر به برچسب روی مخزن روغن موتور نگاه کنید اعدادی مانند 20w-50 و 10w-40 و … را مشاهده می کنید که به ویسکوزیته (ویسکوزیته یا ضخامت) روغن اشاره دارد.

روغن موتور امروزی عموما نازکتر است و خیلی سریع به منافذ موتور نفوذ می کند. به این ترتیب از آسیب دیدن قطعات فلزی موتور که با یکدیگر در تماس هستند جلوگیری می کند.

برخی از موتورهای جدیدتر پیشرفته تر هستند و بنابراین به روغن های نازک تری نیاز دارند. روغن نازک تر با ویسکوزیته کمتر نیز مقرون به صرفه تر خواهد بود.

امروزه اکثر روغن ها دارای محدوده ویسکوزیته متفاوتی هستند. به عنوان مثال، استاندارد SAE دارای مشخصات روغن 20w-50 است. در دمای کار موتور، عدد 20 ویسکوزیته روغن را در حالت سرد و عدد 50 ویسکوزیته (بی میلی به جریان) آن را نشان می دهد.

W مخفف Winter است. این بدان معناست که روغن دارای چهار فصل است و ویسکوزیته آن در زمان سرد کمتر و ویسکوزیته آن در گرما افزایش می یابد.

علاوه بر این در مواقع اضطراری می توانید روغن های برندها و برندهای مختلف را بدون نگرانی از آسیب دیدن موتور خودرو مخلوط کنید. در هر صورت بهتر است فقط روغن در موتور باشد تا هیچ. بهتر است روغن معمولی را پس از استفاده از روغن موتور استاندارد تعویض کنید.

ویژگی های روغن موتور

برای پیچیده تر کردن مسائل، استانداردهای مختلفی برای روغن موتور وجود دارد، اما مناسب ترین آنها اعداد ACEA هستند. بسیاری از خودروسازان اروپایی و آسیایی از این استانداردها برای موتورهای بنزینی پیروی می کنند.

  • سوخت A1
  • A3 عملکرد بالا و/یا نشت اضافی
  • بنزین A5 کم مصرف با افزایش آلایندگی
  • روغن موتور مناسب ماشین خود را پیدا کنید

مهمترین راه برای اطلاع از این موضوع مراجعه به دفترچه راهنمای تعمیر و نگهداری خودرو یا تماس با نماینده سازنده است. تابه روغن را با دقت بررسی کنید تا از صحت درجه آن مطمئن شوید.

روغن مصنوعی چیست؟

برخی از خودروهای مدرن به روغن مصنوعی نیاز دارند که ناخالصی های کمتری دارد، اما نوع آن در موتورهای مختلف متفاوت است و باید به دفترچه راهنما یا نماینده شرکت مورد نظر مراجعه کرد.

دو نوع گزینه موجود است: نوع مصنوعی مناسب برای موتورهای مدرن با کارایی بالا. نوع نیمه سنتتیک آن نیز حاوی روغن های مصنوعی و مواد افزودنی است.

چه زمانی باید روغن موتور را تعویض کرد؟

برخی از نشانه های آن عبارتند از: روغن سیاه و کثیف، لرزش و صدای زیاد موتور، بوی روغن سوخته در کابین و روشن شدن چراغ چک یا چراغ روغن (مگر اینکه مشکل از قسمت های دیگر باشد).

گاهی اوقات اتومبیل ها روغن سوزی می کنند که با دود آبی که از اگزوز خارج می شود قابل تشخیص است.

یا روغن خودرو نشت می کند، در این صورت باید طبق دستورالعمل فنی به مقدار لازم روغن داخل موتور بریزید.

می توانید از روغن های کاملا مصنوعی با عمر طولانی استفاده کنید. حداکثر تا دو سال یا 29000 کیلومتر قابل تعویض نیستند. در نتیجه، به لطف بازدید کمتر از سرویس روغن، با وجود قیمت گران تر روغن های تمام مصنوعی، در هزینه ها نیز صرفه جویی خواهید کرد.

آیا تعویض فیلتر روغن مهم است؟

هر بار که روغن سرویس می شود، فیلتر روغن باید تعویض شود. فیلتر استفاده شده مقداری روغن کثیف را در خود نگه می دارد که در صورت عدم تعویض با روغن جدید مخلوط می شود و اثرات مفید تعویض روغن را کاهش می دهد.

اما هنگام اضافه کردن مقدار کمی روغن به موتور خودرو، نیازی به تعویض فیلتر روغن نیست. همچنین میزان رانندگی یا تعداد دفعات تعویض روغن بسته به مشخصات هر موتور و نوع روغن آن متفاوت است. در این زمینه می توانید به دفترچه راهنمای تعمیر و نگهداری خودرو مراجعه کنید.

در خرید روغن موتور دقت کنید!

با توجه به شرایط اقتصادی ایران، بسیاری از افراد در هنگام خرید، قیمت گازوئیل را بسیار مهم می دانند. قیمت بسیار بالای روغن موتور در بازار ایران دلیلی است که مردم با توجه به بودجه و توان مالی خود روغن دریافت می کنند. به لطف این، مطمئناً پیدا کردن روغن مناسب برای شما آسان تر خواهد بود.

هنگام خرید روغن موتور، توصیه می کنیم به جای قیمت، به کیفیت و عملکرد روغن توجه کنید. اگر روغن بی کیفیتی بخرید که نمی تواند قطعات فلزی را روغن کاری کند، فقط برای مدت کوتاهی دوام می آورد. موتورها در اولین فرصت به قدری هزینه می کنند که از پس انداز خرید روغن موتور پشیمان می شوید.

در واقع اگر از این منظر به موضوع نگاه کنید، متوجه خواهید شد که انواع روغن های متعدد موجود در بازار ایران، انتخاب و خرید روغن موتور مناسب را برای دارندگان خودرو دشوار کرده است. با توجه به اهمیت روغن موتور شما را با بهترین روغن موتور ایرانی تولید شده توسط پترونام سهند آشنا می کنیم.

روغن موتور پترونوم سهند; بهترین روغن موتور با بالاترین عملکرد.

روغن موتور پترونام سهند به دلیل کیفیت بالا و بهترین مواد اولیه استفاده شده، این روزها با بازخوردهای خوب مردم مواجه شده است. فرمول انحصاری روغن موتور پارانوکس پترونام سهند حفاظت طولانی مدت از موتور خودروی شما را تضمین می کند. صرفه جویی و کیفیت بالا، محصولات پترونام سهند را به بهترین انتخاب روغن موتور موجود در بازار تبدیل کرده است. برای تعیین بهترین روغن موتور برای خودروی خود، توصیه می کنیم برای انتخاب روغن موتور مناسب خودروی خود، به وب سایت پترونام سهند به نشانی https://petronam.co مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا