سلامت و تندرستی

همکاری ۷ نهاد علمی و اجرایی برای توسعه طب ایرانی و گیاهان دارویی

دفتر پزشکی ایران و مکمل وزارت بهداشت ، در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی ایران ، تفاهم نامه همکاری با پنج نهاد علمی و کاربردی در کشور را امضا کرد تا بتواند فرهنگ پرورش و خوردن گیاهان دارویی و ترویج یک شیوه زندگی سالم را فراهم کند. .

به گزارش امروزنگار ، تفاهم نامه همکاری بین دفتر پزشکی ایران و مکمل وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، معاون وزیر مهندسی عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور ، دانشگاه علوم پزشکی ایران و علوم و توسعه گیاهان دارویی طب سنتی ریاست جمهوری ، معاون وزیر میراث فرهنگی ، وزارت میراث فرهنگی ، جهانگردی و صنایع دستی ، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی و معاون وزیر هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه‌ای را در مؤسسه مطالعات تاریخ برگزار کردند طب سنتی و مکمل. به منظور بهبود سبک زندگی در جامعه و ارتقاء سبک زندگی ، تمرکز بر توسعه فرهنگ بهداشتی مبتنی بر آموزش پزشکی ایرانی و ترویج گردشگری سلامت در حوزه طب ایرانی از جمله اهداف اصلی آن است .

تهیه و برنامه ریزی برای استفاده عملی از گیاهان دارویی مهم با اولویت و تبادل اطلاعات ، تجربیات علمی و قابلیت های توسعه و ترویج فرهنگ کشت و مصرف گیاهان دارویی و محصولات طبیعی و سنتی ، تقویت محافظت ، ترمیم ، ویژگی های توسعه بهره برداری و بهره برداری از منابع. گیاهان طبیعی و گیاهی کشور ، استفاده از گیاهان دارویی در فضاهای سبز عمومی و شهری برای ایجاد تنوع و بهره برداری از برخی از خواص آن ، ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات طبیعی و سنتی و گیاهان دارویی ، بر اولویت های توسعه و ایجاد ظرفیت توجه کنید. جنبه های علمی و فنی ارتقاء فرهنگ مصرف این محصولات از جمله اهداف این تفاهم نامه هفتگی در زمینه گیاهان دارویی و محصولات طبیعی و سنتی است.

دکتر. محمدرضا شمس اردکانی ، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر پزشکی ایران و مکمل وزارت بهداشت ، با تأکید بر لزوم همکاری در زمینه گیاهان دارویی در انستیتوی مطالعات تاریخ پزشکی و پزشکی اسلامی ، تأکید کرد نیاز به همکاری در همه زمینه های پزشکی. ایران سنتی ، برای توسعه همه جانبه و موفقیت آمیز این بخش فرهنگی و تمدنی کشور اظهار داشت: طب ایرانی یک میراث ارزشمند است که هنوز کاربردهای چشمگیری برای کشور و مردم و همکاری نزدیک همه نهادهای تصمیم گیرنده دارد که می تواند فعالیت های آنها کمک می کند تا در دانشکده پزشکی ثروتمند برتر باشند. ” ، سرعت را برای دستیابی به اهداف مورد نظر افزایش می دهد.

وی با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه با مؤسساتی که هر یک از آنها جنبه های مهم طب سنتی را در بر می گیرد ، افزود: “رونق گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی ، فرهنگ تعلق داشتن استفاده از گیاهان دارویی و ترویج یک شیوه زندگی سالم بر اساس دستورالعمل پزشکی. ” ایران یکی از اهداف مهم این تفاهم نامه است که براساس سیاست های کلی بهداشتی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری و مفاد سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ و امضا شده است.

دکتر. جلیل کوهپایه زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، می گوید: این یادداشت هفتگی میزان طب سنتی را نشان می دهد که ممکن است از طب سنتی گسترده تر باشد. ما طب سنتی را از جمله در وزارت بهداشت و در دو دانشگاه علوم پزشکی کشور دانشکده طب سنتی در نظر می گیریم ، اما امروز فقط نام و ارزش آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فضای کافی برای تفکر و همکاری در زمینه طب سنتی وجود دارد ، افزود: انشاءا … گیاهان دارویی و در سالهای آینده می توانیم در سیستم درمانی جای بهتری برای طب سنتی ایجاد کنیم. .

کوهپایه‌زاده توسعه پزشکی سنتی را رسالت دانشگاه علوم پزشکی ایران دانست و گفت: با تأسیس دانشکده پزشکی ایران و پژوهشگاه تاریخ پزشکی ، طب سنتی و مکمل ، ما به دنبال اتخاذ این مأموریت بودیم اما باید باید بدانیم که برای رسیدن به چه چیزهایی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه این یادداشت فرصتی برای ارتقاء سلامت عمومی است ، افزود: نگاه ما در دانشگاه علوم پزشکی ایران همیشه ملی بوده است و اگر مفاد این تفاهم نامه اجرا شود ، کل کشور سود خواهد برد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه تولید داروهای گیاهی دیگر صنعتی و تجاری نیست ، گفت: در چنین شرایطی ممکن است ما پذیرای آن نباشیم و تولید ، بسته بندی ، فرهنگ و تحقیقات لازم است. ارائه ، ترویج ” در این راستا ، باید کارهای بیشتری انجام شود.

وی اظهار داشت: از آنجا که هنوز به استانداردهای لازم برای نحوه تهیه و فروش داروهای گیاهی نرسیده ایم ، هنوز هم عطر به روش سنتی اداره می شود ، لازم است افراد را به سمت مدیریت علمی این مراکز آموزش دهند. “”

دکتر. امیرحسین جمشیدی ، معاون دانشکده پزشکی ایران ، دانشگاه علوم پزشکی ایران ، گفت: امروز یک روز عالی برای طب ایرانی و طیف وسیعی از محصولات طبیعی و گیاهان دارویی بود. “تلاش هایی صورت گرفته به ارتقاء و توسعه کشت و مصرف فرهنگ گیاهان دارویی و در نتیجه تغییر سبک زندگی مردم بر اساس طب ایرانی، مجموعه هفت مربوط به این موضوع خواهد شد در مشیر الدوله عمارت را امضا کردند.

به گزارش وبدا ، وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی ایران و پنج وزارت بهداشت ، جهاد کشاورزی ، کشور ، میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه ستاد توسعه علمی و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی در امضای این تفاهم نامه ، جمهوری متعهد است که برای دستیابی به این اهداف با هم همکاری کنند.

رئیس پژوهشگاه تاریخ پزشکی ، طب سنتی و مکمل ، با استفاده از توانایی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در آگاهی بخشی به مردم از اهمیت گیاهان دارویی ، محصولات طبیعی و داروهای ایرانی ، انجام پروژه های تحقیقاتی در این موسسه ، آموزش های لازم را برای همکاران ارائه می دهیم. وی توصیه های فنی را به عنوان تعهد دانشگاه علوم پزشکی ایران در این تفاهم نامه برشمرد و ادامه داد: وزارت مهندسی عمران و توسعه شهری و روستایی متعهد شده است که از طریق ظرفیت ، در جهت ترویج فرهنگ در حوزه پزشکی ایران تلاش کند استفاده از شهرداری ها و روستاها.

وی از وزارت کشور خواست تا در زمینه تولید و فرآوری گیاهان دارویی و فروش طبیعی و سنتی به شناسایی ، ایجاد انگیزه و ترغیب کارجویان و سایر افراد کمک کند و براساس این یادداشت وزارت زراعت همچنین به ما در معرفی گونه های گیاهی بومی و انحصاری ایرانی ، ارائه مشاوره تخصصی در زمینه کاشت گیاهان دارویی و معرفی مناطق در حال رشد گونه های دارویی ایرانی کمک می کند.

جمشیدی با اشاره به نقش وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی در توسعه گردشگری سلامت ، گفت: براساس این تفاهم ، معاون وزیر میراث فرهنگی متعهد شد که توریسم سلامت را مبتنی بر طب ایرانی ، موزه های پزشکی ارتقا بخشد. سنتی و ایجاد تاریخچه داروخانه. ” همکاری ملی کارگری در رابطه با طب ایرانی همکاری خواهد کرد و معاون وزیر هنر در برگزاری برنامه های فرهنگی و تبلیغاتی مبتنی بر طب ایرانی و ترویج فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی به ما پیوست.

وی اظهار داشت: رئیس علوم گیاهان دارویی و داروهای سنتی و توسعه طب سنتی علوم و فناوری قول داده است موسساتی را فراهم کند که ورودی های لازم را در تولید گیاهان دارویی فراهم کند و همچنین سرمایه گذاران علاقه مند را به همراه داشته و مؤسسات لازم را فراهم کند. برای اجرای برنامه های تجاری. ” روی صنعت گیاهان دارویی و محصولات آن کار کنید.

وی با اشاره به نقش مؤثر دکتر شمس اردکانی ، مدیرکل دفتر پزشکی ایران و طب مکمل در تدوین این تفاهم نامه ، رئیس دانشکده پزشکی ایران دانشگاه علوم پزشکی ایران را اضافه کرد: اعلام ساختار آموزش یک شیوه زندگی سالم بر اساس آموزش پزشکی ایرانی ، اعلام اولویت و بیماریهای شایع استفاده از داروی ایرانی و همچنین ارزیابی و اعلام نیاز گیاهان دارویی برای اجرای پروژه‌ها ، یکی از تعهدات دفتر پزشکی ایران و یک مکمل وزارت بهداشت است که براساس این تفاهم نامه انجام شده است.

دکتر. محمدحسن طالبیان ، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ، در خصوص امضای تفاهم نامه همکاری هفتگی: “براساس مفاد این تفاهم نامه ، معاون وزیر میراث فرهنگی در مورد ایجاد موزه طب سنتی بحث خواهد کرد. خانه پیرنیا و همكاری ها را برای ثبت آثار نامشهود بازسازی كرد.

وی عنوان کرد: فاطمه پیرنیا توسط موسسه مطالعات تاریخ پزشکی ، طب اسلامی و طب مکمل به “خانه میرزا حسن خان پیرنیا” اعطا شده است و این موسسه در نظر دارد با نوسازی خانه از آن به عنوان موزه تجویز پزشکی سنتی استفاده کند. و یک دفتر ایجاد کنید

گفتنی است ، این تفاهم نامه هفتگی با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کشت و مصرف گیاهان دارویی و بهبود شیوه زندگی افراد مبتنی بر داروی ایرانی ، به مدت 2 سال از تاریخ اعتبار در صورت موافقت طرفین و ادامه فعالیت های مشترک ، پس از این زمان امضا شده است. آنها قابل تجدید هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا