عمومیمعرفی کسب و کار

هواگیری دیزل ژنراتور پرکینز

در مقالات قبلی برخی از مشکلاتی که ممکن است در دیزل ژنراتورها رخ دهد را شرح دادیم. این بار می خواهیم در مورد سیستم سوخت دیزل ژنراتور صحبت کنیم. این سیستم رازهایی دارد که اگر آنها را بدانید به راحتی می توانید نقص های مربوط به این قسمت از دیزل ژنراتور را شناسایی کنید. در برخی موارد حتی می توانید سعی کنید این مشکلات را خودتان حل کنید. بیایید نگاهی به مشکلاتی بیندازیم که خرابی سیستم سوخت دیزل ژنراتور می تواند ایجاد کند.

موتور قدرت پایینی دارد

یکی از دلایل احتمالی اختلال در عملکرد سیستم سوخت دیزل است. قدرت موتور کم است. برای تحلیل این مشکل به نکات زیر توجه کنید.

احتمال گرفتگی درگاه اگزوز یا ورودی هوا: یکی از قسمت های اصلی سیستم سوخت موتور دیزل، سوراخ های ورودی و خروجی هوا است. سیستم تحویل سوخت مقدار مناسبی از اکسیژن را به موتور می رساند و دود موتور دیزل را در طی هر احتراق خارج می کند. اگر مانعی در این مسیرها وجود داشته باشد باعث از دست دادن قدرت موتور می شود. برای رفع این مشکل باید کلید و مسیر عبور هوا را چک کنید و در صورت بسته بودن آن را باز کنید.

خرابی توربوشارژ: گاهی اوقات قدرت کم دیزل با مشکلات شارژ موتور همراه است. برای بررسی این مشکل در زمانی که دیزل خاموش و سرد است، باید دریچه هوای تازه را به سوپر باز کنید و عملکرد آن را به صورت دستی بررسی کنید. اگر نمی توانید شارژر را جابجا کنید، باید سوپرشارژر را روشن کرده و برای رفع مشکل به متخصص مربوطه ببرید. اگر شارژر قفل نیست، مطمئن شوید که سوپر پین باید تا حد امکان ذوب شود. اگر ذوب زیاد باشد، می تواند باعث از کار افتادن توربین شود. بنابراین در صورت سیلاژ بیش از حد، سوپر باید از سیستم جدا و به متخصص ارائه شود.

امکان ورود هوا به سیستم سوخت رسانی: اگر هوا وارد سیستم سوخت موتور دیزلی شود، باعث از دست دادن قدرت موتور می شود. برای این منظور ابتدا باید خطوط سوخت از باک تا موتور از نظر سلامت بررسی شود. پس از آن، شما باید سیستم سوخت را تخلیه کنید.

پمپ بنزین معیوب: پمپ سوخت وظیفه رساندن سوخت از باک به موتور را بر عهده دارد. در صورت وجود هرگونه مشکل در این زمینه باید توسط کارشناسان مربوطه بررسی شود.

فیلتر هوا: فیلتر هوا بخشی از سیستم سوخت است. این قسمت با پاکسازی هوا، سوخت را با هوای پاک مخلوط و آماده آتش می کند. اگر فیلتر کثیف باشد هوای کافی به موتور دیزل نمی رسد و شاهد کاهش قدرت موتور خواهیم بود. برای بررسی این مشکل، بررسی کنید که نشانگر فیلتر قرمز می شود یا خیر. اگر رنگ فیلتر نشانگر قرمز است، آن را تعویض کنید.

مصرف سوخت بالا

گاهی اوقات متوجه می شویم که مصرف سوخت موتور دیزل بیش از حد معمول است. این موضوع در موتورهای دیزل دائمی بیشتر به چشم می خورد. در ادامه به بررسی علل این مشکلات می پردازیم.

مسدود شدن جریان هوا از فیلتر به موتور: اگر اکسیژن کمی به موتور دیزل وارد شود، علاوه بر اتلاف قدرت موتور، منجر به افزایش مصرف سوخت نیز می شود. برای تشخیص این مشکل، راه هوایی باید بررسی شود و در صورت وجود انسداد، پارگی یا نشت هوا، اقدامات لازم برای رفع مشکل انجام شود.

امکان سوراخ یا مسدود شدن خروجی گاز اگزوز: به عنوان ورودی هوا در سوخت دیزل مهم است. اگزوز باید به درستی کار کند، در غیر این صورت مصرف سوخت افزایش می یابد. بنابراین، به دنبال راهی برای خروج از دود باشید. در صورت بروز مشکل، صدا خفه کن یا صدا خفه کن باید تعویض شود.

شل شدن اگزوز چدنی به سرسیلندر: مشکل بعدی که می تواند باعث افزایش مصرف سوخت شود، شل شدن پیچ های چدنی است که سیستم اگزوز را به سرسیلندر متصل می کند. این مشکل را می توان با یک آچار ساده از این پیچ ها حل کرد.

عدم تنظیم سبک شیر: در این حالت دیزل ژنراتور باید پر شود. این موضوع باید توسط کارشناسان مربوطه رسیدگی شود

تنظیم نشدن پمپ تزریق و سوزن ها: این مشکل فنی است و باید توسط کارشناسان سازنده پمپ بررسی شود. تکنسین سوزن های تزریق و پمپ فرسونگا را چک کرده و مشکل را حل می کند.

تنظیم نادرست موتور: اگر موتور به درستی تنظیم نشود، مصرف سوخت دیزل ژنراتور افزایش می یابد. بنابراین لازم است دستگاه را با ابزار مناسب تراز کرده و شلی شاسی را از بین ببرید.

سیستم سوخت دیزل ژنراتور

موتور در دورهای پایین به درستی کار نمی کند

اگر متوجه شدید که موتور برای مدتی به طور منظم در سرعت های پایین کار نمی کند. می توانید عیب را در سیستم سوخت دیزل ژنراتور پیدا کنید. در این رابطه نکات زیر باید بررسی شود.

هوا به سوخت: این موضوع در بالا مورد بحث قرار گرفت. مشکل دیگری که می تواند نشانه ای از این مشکل در موتورهای دیزلی باشد، کار نکردن منظم دیزل ژنراتور در دورهای پایین است. برای رفع این مشکل، باید مسیر جریان سوخت از باک به موتور را همانطور که در بالا ذکر شد بررسی کنید. این مسیر باید کاملاً جامد باشد تا هوا وارد سوخت نشود. سپس نسبت هوای سیستم سوخت را تنظیم کنید.

ایرادات پمپ کنترل و انژکتورها: وقتی در مورد پمپ بنزین در موارد فوق صحبت می کنیم. این یک موضوع فنی محسوب می شود و باید توسط کارشناسان مربوطه بررسی شود. در اینجا ما یکی دیگر از علائم این مشکل را مورد بحث قرار داده ایم: اگر پمپ تزریق یا کنترلر از کار بیفتد، ممکن است موتور به طور منظم در سرعت های پایین کار نکند.

ماشین روشن نمی شود.

آخرین معمایی که ما در مورد سیستم سوخت دیزل ژنراتور بررسی می کنیم این است که گاهی اوقات یک موتور دیزل روشن نمی شود، که همچنین می تواند نشان دهنده وجود مشکل در سیستم سوخت باشد. برای بررسی این موضوع، باید چهار عامل را بررسی کنید. دو مورد از آنها در بالا ذکر شد. این دو مورد بررسی مسیر ورودی هوا و اطمینان از سالم بودن پمپ بنزین است. مورد بعدی این است:

گرفتگی فیلتر سوخت: فیلتر سوخت وظیفه تمیز کردن سوخت را قبل از ورود به موتور دیزل ژنراتور دارد. اگر فیلتر بنزین مسدود شود، مقدار کافی گازوئیل نمی تواند به موتور برسد. و موتور روشن نمی شود. فروش و تعمیرات ویژه قطعات دیزل ژنراتور پرکینز در ایران-سیم کارت دیزل ژنراتور نقش مهمی در مجموعه های مختلف دارد. به همین دلیل باید حداکثر مراقبت و توجه به آن شود. در این مقاله تصمیم گرفتیم مراحل راه اندازی دیزل ژنراتور و نکاتی که قبل از راه اندازی باید به آنها توجه شود را بررسی کنیم. این مقاله علاوه بر آن چیزی است که در مقاله نکات پیش از راه اندازی دیزل ژنراتور ارائه کردیم.

آماده سازی قبل از راه اندازی موتور دیزل

سیستم کنترل اصلی باید قبل از بررسی خاموش شود.

اتاق دیزل ژنراتور را تمیز و مجدداً بررسی کنید تا مطمئن شوید که مواد قابل اشتعال و مواد منفجره در اطراف موتور وجود ندارد و از وجود هوای تمیز و بدون مانع در داخل و خارج اتاق دیزل اطمینان حاصل کنید. برای اطلاعات بیشتر به مقاله محل صحیح موتور دیزل مراجعه کنید.

به طور کامل بررسی کنید و مطمئن شوید که اجزای الکتریکی و کنترلی به درستی کار می کنند. اتصالات راحت و در شرایط خوبی هستند و هیچ گونه سایش روی سیم ها وجود ندارد.

تسمه پمپ آب، تسمه شارژر و کشنده تسمه را بررسی کنید.

سطح موتور دیزل، به خصوص قسمت های متحرک موتور را تمیز کنید تا از نبود اجسام خارجی اطمینان حاصل کنید، نشتی در اتصالات مایع خنک کننده، سوخت و روغن را بررسی کنید.

بررسی کنید که سطح روغن بین بالاترین و کمترین علامت و تا حد ممکن نزدیک به بالاترین باشد.

لطفا توجه داشته باشید که تحت هیچ شرایطی نباید سوخت دیزل بدون فیلتر را به موتور دیزل تزریق کنید.

مقدار سوخت دیزل در مخزن سوخت را بررسی کنید و در صورت لزوم سوخت دیزل اضافه کنید.

هنگامی که دستگاه برای اولین بار روشن می شود؛ یا برای مدت طولانی بسته و دوباره باز می شود، مطمئن شوید که هوا در دیزل وجود ندارد. در صورت وجود هوا، پیچ دریچه فیلتر گازوئیل را باز کرده و پمپ بنزین را با پمپ دستی روی دریچه پیچ قرار دهید، هوای سیستم سوخت را خارج کرده و پیچ هواکش را ببندید.

اطمینان حاصل کنید که سطح مایع خنک کننده تا سطح مشخص شده پر شده است.

هرگز موتور دیزلی را بدون فیلتر هوا روشن نکنید.

نشانگر گرفتگی فیلتر هوا را بررسی کنید. اگر نشانگر قرمز است، فیلتر هوا را تعویض کنید.

کلید برق را ببندید و ولتاژ باتری را از صفحه کنترل چک کنید. برای دیزل ژنراتورهایی که باتری 24 ولت دارند، اگر ولتاژ کمتر از 22 ولت باشد، باتری باید شارژ شود. در دیزل ژنراتورهایی که ولتاژ باتری مورد نیاز آنها 12 ولت است. اگر ولتاژ کمتر از 11 ولت باشد، باتری باید شارژ شود.

دور موتور را روی 800 دور در دقیقه تنظیم کنید. بعد از روشن شدن دیزل ژنراتور دور موتور را افزایش می دهیم.

مجموعه دیزل ژنراتور را روشن کنید

دیزل ژنراتور را تحت بار کار نکنید.

دکمه شروع را فشار دهید. اگر راه‌اندازی ناموفق بود، قبل از تلاش مجدد، حدود 20 ثانیه صبر کنید. اگر راه اندازی 3 بار متوالی با مشکل مواجه شد، استارت را متوقف کنید و قبل از شروع به کار، قطعات معیوب مانند ولتاژ باتری یا مدار روغن را بررسی و تعمیر کنید. به خاطر داشته باشید که کارکردن مداوم دیزل ژنراتور معیوب باعث انباشته شدن دیزل در اگزوز و انفجار آن می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد قیمت دیزل ژنراتور پرکینز انگلیس با ما تماس بگیرید.

بعد از اینکه موتور به مدت یک دقیقه در دور آرام کار کرد. دور موتور را در گاورنر به 1500 دور در دقیقه افزایش می دهیم.

با توجه به توصیه متخصصان تتا پاور، باید مقدمات راه اندازی دیزل ژنراتور در محیط سرد فراهم شود. از افزودنی های دیزل زمستانی مناسب برای دمای محلی استفاده کنید. همچنین خطر تشکیل رسوبات در سیستم تزریق سوخت را کاهش می دهد. برای مناطقی که دمای محیط بسیار پایین است، توصیه می شود یک سیستم گرمایشی (برای گرم کردن آب، روغن و سوخت) نصب کنید و از وجود ضدیخ کافی در رادیاتور اطمینان حاصل کنید.

باتری باید سالم باشد. دمای پایین ظرفیت باتری را کاهش می دهد. بسته به ولتاژ، همانطور که قبلا ذکر شد، ممکن است نیاز به افزایش ظرفیت باتری باشد.

ژنراتور خورشیدی کاشی پرکینز pdf – Ecu Perkins solar generator

در این صورت باید فیلتر بنزین تعویض شود و دیزل ژنراتور مجدداً هواگیری شود.

گرفتگی یا معیوب بودن فیلتر پمپ مثلثی شکل. برای اینکه متوجه شوید مشکل مربوط به این مشکل است، باید میزان سوخت خروجی از شیلنگ برگشت را بررسی کنید. اگر این مقدار مثل همیشه نیست، ممکن است به دلیل مسدود شدن فیلتر پمپ مثلثی باشد. در این صورت این فیلتر باید تعویض شود. در غیر این صورت مشکل به خود پمپ مثلثی برمی گردد که باید تعمیر و تعویض شود.

دکمه بازگشت به بالا