اقتصادی

وزارت شهرسازی و دانشگاه آزاد ۵۰۰ هزار واحد مسکن می‌سازند/ ارزان‌سازی مسکن در برنامه دولت

وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت‌های بالای این روزهای ساخت مسکن موردپذیرش نیست و در تلاش هستیم تا با کاهش قیمت تمام شده هم در ساخت، هم در تامین مصالح ساختمانی و هم حذف قیمت زمین، شرایط را برای خانه دار شدن مردم مهیا کنیم.

به گزارش امروزنگار، امروز در نشستی با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در ساختمان وزارت راه و شهرسازی، تفاهم‌نامه ساخت ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در اراضی معرفی شده توسط دانشگاه امضا شد.

در این نشست مهرداد بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: رویکرد وزارت راه و شهرسازی در تولید مسکن نهضت کاهش قیمت تمام شده است. قیمت‌های بالای این روزهای ساخت مسکن موردپذیرش نیست و در تلاش هستیم تا با کاهش قیمت تمام شده هم در ساخت، هم در تامین مصالح ساختمانی و هم حذف قیمت زمین، شرایط را برای خانه دار شدن مردم مهیا کنیم. در تلاش هستیم تا ارزان‌سازی تولید مسکن در برنامه قرار بگیرد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ۵۰۰ هزار واحد مسکونی استادان، کارکنان و خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، نوآورانه و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشی احداث خواهد شد، گفت: امسال و سال آینده سال شکوفایی تولید مسکن در کشور است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی به منظور تحقق اهداف نهضت بزرگ ملی تولید مسکن که رونق خوبی گرفته است با مجموعه ‌های مختلف و امروز با دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد تفاهم نامه امضا کرده است.

بیشتر بخوانید

بذرپاش با یادآوری اینکه چندی پیش درخصوص تولید مسکن با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توافق شد، توضیح داد: رایزنی برای ساخت مسکن دانشگاه آزاد اسلامی حدود ۳ ماه پیش آغاز شد که امروز با امضای این تفاهم نامه عملیاتی شد. مقرر است تا دانشگاه آزاد اسلامی به جریان تولید مسکن برای اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان در قالب خوابگاه‌های دانشجویی و مسکن‌های استیجاری مبادرت کند.

تشکیل کارگروه‌های تخصیص زمین

بذرپاش ادامه داد: کارگروه های مشترکی برای اختصاص زمین در تک تک استان ها تشکیل خواهد شد.   درحوزه نهضت ملی مسکن زمین هایی که متعلق به خود دانشگاه باشد و یا زمین‌هایی که متعلق به وزارت راه و شهرسازی باشد با حمایت وزارت راه و شهرسازی در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد.

احداث مسکن نوآورانه و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های پژوهشی

وی جهت گیری دانشگاه آزاد اسلامی را برای ساخت مسکن مناسب ارزیابی کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی در سیاستگذاری برای ساخت مسکن در دانشگاه آزاد اسلامی نگاه متفاوتی دارد تا هم نوآورانه‌تر و هم با تامین کامل خدمات زیربنایی و روبنایی و بهره‌مندی از ظرفیت های پژوهشی و مطالعاتی در حوزه صنعتی‌سازی هم در دانشگاه و هم در وزارت راه و شهرسازی و مجموعه مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بهره لازم گرفته شود.

دانشگاه آزاد اسلامی کارگاه بزرگ تولید مسکن می‌شود

وی دانشگاه آزاد را یکی از ظرفیت های مناسب علمی پژوهشی عنوان و بیان کرد: مطمئن هستم با رویکرد حال حاضر، در سال جاری و سال آتی، دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به یک کارگاه بزرگ تولید مسکن در کشور خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال و سال آینده سال شکوفایی تولید مسکن در کشور است.

وزارت شهرسازی و دانشگاه آزاد ۵۰۰ هزار واحد مسکن می‌سازند/ ارزان‌سازی مسکن در برنامه دولت

حمایت دانشگاه آزاد از ساخت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در ساخت مسکن

محمدمهدی طهرانچی ـ رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع نهضت ملی مسکن از شرکت های دانش‌بنیانی که در ارزان‌سازی قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نقش‌آفرینی کنند، ‌ حمایت می‌کند.

به گفته وی، این تفاهم‌نامه برای تامین مسکن اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه و مسکن‌های استیجاری مناسب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است. ساخت این واحدها از موضوعاتی است که هیات امنای دانشگاه یکسال گذشته برای آن برنامه‌ریزی کرد و به اجماع رسید و هم‌اکنون نیز هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی برای این مهم پیگیر است.

طهرانچی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در موضوع نهضت ملی مسکن  از شرکت های دانش‌بنیانی در ارزان سازی قیمت تمام شده واحدهای طرح نهضت ملی مسکن نقش افرینی کنند، ‌ حمایت می‌کند.

وی تاکید کرد: تولید مسکن محقق نمی شود مگر آنکه بتوانیم به عنوان کنشگر موثر این حوزه فعالیت داشته باشیم و بخش‌های دانش بنیان را برای حمایت از ساخت مسکن صنعتی و تولید دانش بنیان حمایت کنیم که در این بخش تمامی حوزه های عمران و معماری و سایر بخش‌های دانشگاه فعالیت موثری خواهند داشت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در تلاش هستیم تا در تولید مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن و رسیدگی به خواست‌های هیات علمی جوان و کارکنان کشور ایفای نقش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اراضی دانشگاه ازاد اسلامی وقفی نیست و تنها مساحت کمی از اراضی وقفی به شمار می‌روند که در طرح تولید مسکن مورد استفاده قرار نخواهند گرفت، افزود: اراضی دانشگاه آزاد اسلامی که برای اجرای طرح تولید مسکن معرفی شده، زمین هایی هستند که به عنوان پردیس دانشگاه نیستند و با اینکار در حال مولدسازی هستیم. همچنین بخشی از اراضی زمین هایی هستند که دانشگاه آزاد اسلامی از وزارت راه و شهرسازی گرفته بود.

طهرانچی تصریح کرد: زمین‌های دانشگاه آزاد معدود زمین‌های وقفی است که در این طرح اجرا نمی شود.

وی گفت: مجموعه تعاونی‌های کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی برای تولید مسکن فعال خواهند شد. با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی توافق شده است و تعاونی‌ها فعال شده‌اند. در ۶ ماه آینده شاهد کنشگری فعال دانشگاه آزاد اسلامی در اجرای نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا