عمومیمعرفی کسب و کار

ویدئو پروژکتور مناسب کلاس درس

خرید ویدئو پروژکتور برای فضای آموزشی ایده‌ای هوشمندانه است. استفاده از پروژکتور در محیط آموزشی مزایای زیادی دارد. فقط اینکه باید حواستان باشد تا در دنیای پروژکتورها مدل مناسبی را انتخاب کنید. با انتخاب پروژکتور مناسب، امکان تجربه‌ی یادگیری چند بعدی را برای دانش آموزان فراهم می‌کنید. با بررسی لیست بهترین پروژکتور کلاسی در سال 2022 دستگاه دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

دیتا پروژکتور کلاسی: وسیله ای برای آسان و موثر کردن اهداف آموزش

با پیشرفت تکنولوژی، خرید پروکتور یکی از ارکان مهم در حوزه‌ی است. پروژکتورها نه تنها با نمایش تصاویر شفاف از نظر بصری، بلکه با پخش صدای رسا از نظر سمعی نیز از آموزش پویاتر پشتیبانی می‌کنند. اگر به دنبال راهی هستید که آموزش بیشترین تاثیر را بر دانش‌آموزان یا دانشجویان داشته باشد، استفاده از پروژکتور یک روش خوب برای انجام این کار است. البته، انتخاب پروژکتورهای خوبی که اهداف آموزشی شما را به‌طور کارآمد برآورده می‌کنند، بسیار مهم است. می‌توانند بهترین تجهیزات برای یادگیری دیجیتالی باشند و با استفاده از یک پورتال مشترک می‌توان برای به اشتراک گذاشتن رسانه‌های تصویری یا ویدئویی استفاده کرد تا همه‌ی افراد به طور فعال درگیر موضوع شده و مشارکت کنند.

اگر شما در انتخاب پروژکتور مناسب برای کلاس درستان دچار اشتباه شوید، ممکن است آن پروژکتور بیشتر برایتان مایه دردسر شود تا اینکه کار آموزش شما را آسان‌تر کند. از آنجایی که پروژکتورها قیمت بالایی دارند بنابراین انتخاب درست یک پروژکتور می‌تواند بسیار مهم باشد. ما در ادامه‌ی این مطلب به معرفی بهترین پروژکتورهای کلاسی می‌پردازیم که برای اهداف آموزشی در کلاس‌های درس مناسب هستند.

ویژگی‌های مهم در انتخاب بهترین پروژکتورهای کلاسی

ما سه ویژگی فنی مهم را در انتخاب پروژکتورهای مناسب برای کلاس‌های درس در نظر می‌گیریم: رزولوشن، نسبت کنتراست و روشنایی تصویر. در ادامه در مورد هر کدام به طور جداگانه توضیح می‌دهیم.

رزولوشن یا وضوح تصویر

رزولوشن میزان نمایش جزئیات یک تصویر توسط یک پروژکتور روی صفحه نمایش است. دقیقا همانند رزولوشن لپ‌تاپ یا تلویزیون، رزولوشن پروژکتور بر اساس پیکسل اندازه‌گیری می‌شود و معمولا با علائم اختصاری مانند HD (High Definition) یا FHD و غیره بیان می‌شود. به طور کلی هرچه رزولوشن یک تصویر بالاتر باشد، جزئیات آن تصویر بیشتر خواهد بود. اگر می‌خواهد راجع به بیشتر بدانید می‌توانید به مطلبی که در این باره نوشته ایم مراجعه کنید.

نسبت کنتراست تصویر

نسبت کنتراست تفاوت میان روشن‌ترین و تاریک‌ترین قسمت تصویر است. بنابراین، برای یک ویدئو پروژکتور با نسبت کنتراست 20,000:1، روشن‌ترین قسمت تصویر 20,000 برابر روشن‌تر از قسمت تاریک خواهد بود. به طور کلی، هرچه میزان نسبت کنتراست بالاتر باشد، وضوح تصویر بالاتر است.

میزان روشنایی

 روشنایی تصویر در پروژکتورها عامل مهمی است، زیرا اگر شما در محیطی روشن بخواهید از پروژکتور استفاده کنید، پروژکتور شما باید به اندازهٔ کافی روشنایی داشته باشد تا بتواند نور محیط را جبران کرده و تصویر را به‌خوبی نشان دهد. همچنین، اگر شما نمی‌خواهید روی یک صفحه بزرگ نمایش داده‌های خود را نشان دهید، باید میزان روشنایی پروژکتورتان زیاد باشد تا بتواند کل صفحه نمایش را بپوشاند. واحد سنجش استاندارد میزان روشنایی تصویر، (انسی) لومن است و هرچه قدر مقدار لومن‌های پروژکتور زیادتر باشد، روشنایی تصویر نمایشی آن هم بیشتر است.

معرفی بهترین ویدئو پروژکتورهای کلاسی

حال که مشخصات مهم برای انتخاب بهترین دیتا پروژکتور کلاسی (آموزشی) را بیان کردیم که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید، میخواهیم 12 ویدئو پروژکتور کلاسی مناسب برای کلاس درس مدرسه و دانشگاه را که از نظر از کیفیت خوبی برخورداند و به قول معروف امتحان خود را پس داده‌اند، معرفی کنیم و شما را از سردرگمی در انتخاب یک ویدئو پروژکتور آموزشی نجات دهیم تا اصلا نیاز نباشد صدها پروژکتور را با هم مقایسه کنید. برای معرفی پروژکتورهای کلاسی منتظرتان نمیگذاریم و معرفی را شروع میکنیم:

میزان روشنایی 3.600 لومنز، رزولوشن 1080p و تکنولوژی پیشرفته چیپ DLP در تولید رنگ‌های درخشان، این پروژکتور را برای نمایش تصاویر واقعی و پویا در هر فضایی با نورپردازی‌های بالا، مناسب سازی کرده است. پروژکتور اپتما به اسپیکر داخلی مجهز است، اما همانند اسپیکرهای داخلی پروژکتورهای خانگی قدرتمند نیست.

  • رزولوشن: HD 1080p
  • نسبت کنتراست: 25.000:1
  • روشنایی: 3.600 لومن
  • اتصالات: HDMI, USB و پورت خروجی صوتی

بهترین ویدئو پروژکتور کلاسی سال 2022 : 2. ویدئو پروژکتور اپسون مدل Epson Pro EX9240

اگر قیمت پروژکتور برایتان مهم نیست، خرید ویدئو پروژکتور اپسون مدل Epson Pro EX9240 انتخاب بی‌نظیری است. این پروژکتور تا سال‌ها به عنوان یک دستگاه قدرتمند کار خواهد کرد. اگرچه که رزولوشن HD برای کلاس‌های درس چندان ضروری نیست، اما مطمئنا هر چقدر وضوح بالاتر باشد، تصاویر پویاتر و ظریف‌تر شما را شگفت زده خواهد کرد. روشنایی 4.000 لومن، نمایش تصاویر را در فضایی با نورپردازی بالا پشتیبانی می‌کند.

اتصالات HDMI و USB امکان نصب هر نوع دستگاه مدرنی را به پروژکتور فراهم می‌کند. با وجود اسپیکر داخلی با قدرت 16 وات، بی نیاز از اسپیکر جانبی، صدایی رسا پخش می‌کند. تنها نقطه ضعف این پروژکتور نبود پورت خروجی صدا است.

  • رزولوشن: 1080p
  • نسبت کنتراست: 16.000:1
  • روشنایی: 4.000 لومن
  • اتصالات: HDMI، کامپوننت و USB

بهترین ویدئو پروژکتور سال 2022 : 3. ویدئو پروژکتور اپسون Epson EB-685W

یکی از مواردی که باید در خرید ویدئو پروژکتور کلاسی در نظر گرفت، مجهز بودن آن به لنز برد کوتاه است. پروژکتورهای پرتاب کوتاه به دلیل اینکه با قرار گرفتن در نزدیک‌ترین فاصله از پرده نمایش قادر به نمایش تصاویر عریض است، بهترین گزینه برای ارائه در کلاس‌های کوچک است.   یک پروژکتور 3LCD برد کوتاه است.

مزایای خرید ویدئو پروژکتور Epson EB-685W

  • رزولشون: WXGA
  • نسبت کنتراست: 14.000:1
  • روشنایی: 3.500 لومن
  • اتصالات: HDMI, USB  و پورت ورودی و خروجی صوتی 3.5 میلیمتری

بهترین پروژکتور آموزشی سال 2022 : 4. ویدیو پروژکتور اپسون Epson EB-L510U

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم که باعث شد به عنوان اولین گزینه‌ی لیست بهترین پروژکتورهای کلاسی باشد، ماندگاری بالای منبع نوری این پروژکتور است. پروژکتور اپسون  Epson EB-L510U یک پروژکتور لیزری است که تا 20.000 ساعت در حالت نرمال و 30.000 ساعت در حالت اقتصادی دوام می‌آورد. بنابراین بدون خرج و مخارج‌های جانبی، می‌تواند به مدت ده سال، تمام وقت برایتان کار کند. پروژکتور Epson EB-L510U   با داشتن یک اسپیکر داخلی با توان 10 وات، می‌تواند علاوه بر نمایش بی‌نظیر تصاویر با پخش صدای رسا شما را حسابی شگفت زده کند.

مزایای خرید پروژکتور اپسون Epson EB-L510U

  • رزولوشن: WUXGA
  • نسبت کنتراست: 2.500.000:1
  • روشنایی: 5000 لومن
  • اتصالات: HDMI – HDMI(MHL) – USB * 2 – HDBase T و همینطور پورت ورودی و خروجی صوتی

دومین گزینه لیست بهترین پروژکتورهای کلاسی، یک پروژکتور 3LCD دیگر از برند مشهور و خوشنام پاناسونیک است. با مجهز بودن به منبع نوری لیزری در کنار فناوری 3LCD در نمایش تصاویر درخشان پروژکتور بی‌نظیری است. پروژکتور پاناسونیک مدل PT-VMZ50 یکی از منعطف‌ترین و سبک‌ترین نوع پروژکتور لیزری در دنیا است. این پروژکتور به لطف منبع نوری لیزری دغدغه‌ی کاربران ویدئو پروژکتورهای کلاسی که تعویض و خرید لامپ برای آن‌ها بسیار دردسر آفرین بوده است را حل کرده است.

کنتراست: 3.000.000:1

روشنایی: 5.000 انسی لومن

بهترین پروژکتور آموزشی سال 2022 : 6. ویدئو پروژکتور اپسون Epson EB-992F

نه تنها به عنوان یک پروژکتور کلاسی بلکه برای نمایش محتوا و انواع تصاویر دیتا مناسب است. جدا از ویژگی‌های فنی کارآمد، به فناوری‌های جالبی مجهز است که استفاده از آن را در فضای کلاس بسیار دلچسب و گیرا می‌کند. مثلا با نصب برنامه‌ی رایگان iProjector خیلی راحت می‌توان انواع لپ‌تاپ، تبلت و دستگاه‌های هوشمند موبایل را به پروژکتور متصل کرد.

همینطور با قابلیت تقسیم صفحه Split Screen می‌توانید بصورت همزمان دو محتوا را بر روی پرده نمایش، ارائه دهید. از دیگر قابلیت‌های عالی این پروژکتور، وجود اسپیکر داخلی 16 وات است که شما را برای اتصال و تهیه‌ی اسپیکر جانبی کاملا معاف می‌سازد. بنابراین معلم‌ها می‌توانند فقط با گوشی خود انواع محتوا را با کیفیت عالی صوتی و تصویری بر روی پرده نمایش عظیم پروژکتور Epson EB-992F ارائه دهند.

مزایای خرید پروژکتور اپسون Epson EB-992F

رزولوشن: 1080

کنتراست: 16.000:1

روشنایی: 4.000 انسی لومن

اتصالات: HDMI * 2 – USB *2 – پورت ورودی و خروجی صوتی – Wireless Networking

بهترین پروژکتور آموزشی سال 2022 : 7. ویدئو پروژکتور بنکیو BenQ MX722

تنها پروژکتور بنکیو در لیست بهترین پروژکتورهای کلاسی، است که یکی از قوی‌ترین پروژکتورهای غیر HD محسوب می‌شود. این پروژکتور با روشنایی بسیار بالا نسبت به باقی پروژکتورهای موجود در این لیست و ورودی HDMI، از نظر عملکردی، بسیار قدرتمند است. اگرچه این پروژکتور بنکیو از کیفیت Full HD پشتیبانی نمی‌کند اما این موضوع در مقابل سایر ویژگی‌های آن، از اهمیت زیادی برخوردار نیست. از لحاظ کیفیت تصویر ایده‌آل نیست، اما وضوح تصویر، روشنایی و قابلیت اتصال آن به منابع رسانه‌ای، آن را انتخاب مناسب و مقرون به صرفه‌ای می‌کند. علاوه بر این، شما می‌توانید دانگل‌های بی‌سیم را به این پروژکتور متصل کرده و با آن‌ها محتوای خود را نمایش دهید. اگر خیلی در مورد ارائه محتوای ۱۰۸۰p وسواس ندارید و خیلی نمی‌خواهید هزینه کنید، این پروژکتور انتخاب خوبی برای شما محسوب می‌شود.

مزایای خرید پروژکتور بنکیو BenQ MX722

  • رزولوشن: WXGA (1280*800)
  • نسبت کنتراست تصویر: 20,000:1
  • روشنایی: 4,000 لومن
  • اتصالات: پورت HDMI و VGA

همانند سایر محصولات اپتما، از نظر ظاهری خیلی جذاب و ساده است. وزن سبک و طراحی جمع و جور بدنه، با اولین نگاه نظر کاربران را به خود جلب می‌کند. از نظر فنی نیز با میزان روشنایی 4.000 لومن، از نمایش تصاویر روشن و درخشان در فضاهای روشن پشتیبانی می‌کند.

پروژکتور اپتما HD29HST از سری پروژکتورهای برد کوتاه است. بنابراین به آسانی می‌توان آن را از کلاسی به کلاس دیگر جابجا کرد. داشتن اسپیکر داخلی از دیگر ویژگی‌های قابل تحسین پروژکتور اپتما HD29HST است.

  • رزولوشن: Full HD
  • نسبت کنتراست تصویر: 50.000:1
  • روشنایی: 4.000 لومن
  • اتصالات: HDMI, USB و پورت ورودی و خروجی صوتی

بهترین پروژکتور آموزشی سال 2022: 9. ویدئو پروژکتور اپسون مدل Epson VS340

یکی از تولیدکنندگان بهترین پروژکتورهای کلاسی، شرکت اپسون است و سری VS پروژکتورهای اپسون محبوب‌ترین پروژکتورها برای کلاس درس هستند. رزولوشن تصویر خیلی زیادی ندارد، اما نسبت کنتراست تصویر بالا و روشنایی آن این کمبود را تا حدی جبران می‌کند. انتخاب این پروژکتور برای کسانی خوب است که خیلی نمی‌خواهند هزینه برای خرید پروژکتور صرف کنند و در همین حال، می‌توانند به اعتبار برند تولیدکننده‌ی آن نیز اعتماد داشته باشند.

مزایای خرید پروژکتور اپسون Epson VS340

  • رزولوشن: XGA (1024*768)
  • نسبت کنتراست تصویر: 15,000:1
  • روشنایی: 2,800 لومن
  • اتصالات: HDMI و VGA

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2022 : 10. ویدئو پروژکتور بنکیو مدل BenQ MW855UST

‌از سری پروژکتورهای فوق برد کوتاه است که به صورت اختصاصی برای ارائه در کلاس‌های درس و اتاق کنفرانس طراحی شده است. این پروژکتور با وزن 5 کیلوگرم و ظاهری جذاب، برای نصب دائمی بر روی سقف مناسب است. از آنجاییکه یک پروژکتور فوق برد کوتاه است با کمترین فاصله از پرده نمایش، بدون توجه به اینکه در سالن بزرگ باشد یا در یک کلاس کوچک چند متری، می‌تواند تصاویر در ابعادی عظیم برای حضار ارائه دهد.

این پروژکتور با فناوری DLP ساخته شده است، بنابراین در نمایش جزئیات و ظرافت‌های تصویر، بی‌نهایت حرفه‌ای است و تصاویر ارائه شده از آن، دست کمی از نمایش واقعی ندارد. این پروژکتور فوق برد کوتاه به یک لامپ 240 وات مجهز است که می‌تواند در حالت نرمال تا 3.000 ساعت و در حالت اقتصادی تا 6.000 ساعت دوام بیاورد. مطمئنا میزان عمرش به پروژکتورهای لیزری نمی‌رسد، اما در عوض می‌تواند کلاس‌های کوچک شما را با نمایش تصاویر عریض بسیار شور انگیز و پویا کند، درضمن از لحاظ قیمتی نیز از پروژکتورهای لیزری بسیار ارزان‌تر است.

مزایای خرید  پروژکتور بنکیو BenQ MW855UST

کنتراست: 10.000:1

روشنایی: 3.500 لومن

اتصالات: HDMI * 2 – USB * 2  – پورت ورودی و خروجی صوتی

بهترین پروژکتور آموزشی سال 2022: 11. ویدئو پروژکتور اپسون مدل Epson EB-FH52

یک محصول جذاب و کارآمد دیگر از برند اپسون، ، نماینده‌‌ای از بهترین پروژکتورهای کلاسی در این لیست است. پروژکتور Epson EB-FH52 با میزان روشنایی 4.000 لومن حتی در فضاهایی با نور پردازی بالا می‌تواند تصاویری درخشان و روشن به نمایش بگذارد. بنابراین دیگر لازم نیست که بخاطر تقویت وضوح تصاویر، چراغ‌ها را خاموش کرده و نت برداری دانش آموزان را با چالش رو به رو کنید. این پروژکتور آنقدر در نمایش تصاویر توانمند است که فراتر از یک پروژکتور کلاسی است. این پروکتور با ابعادی جمع و جور و وزن 3.1 کیلوگرم یک دستگاه قابل حمل است، بنابراین معلم‌ها می‌توانند این پروژکتور را برای نمایش در کلاس‌های مختلف به راحتی با خود حمل کنند.

مزایای خرید پروژکتور اپسون Epson EB-FH52

رزولوشن: 1080

کنتراست: 16.000:1

روشنایی: 4.000 انسی لومن

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2022 : 12. ویدئو پروژکتور اپسون مدل Epson EH-TW740

با نصب و راه اندازی آسان و وزن سبک، یک دستگاه منعطف و باکیفیت است. از روشنایی عالی 3.300 لومن در کنار فناوری 3LCD، می‌توان این پروژکتور در نمایش تصاویر درخشان، یک دستگاه شگفت انگیز خواند. یکی از ویژگی‌های خوبی که پروژکتورهای 3LCD دارند، عدم نمایش مصنوعات تصویری رنگین کمانی است. این پروژکتور با میزان عمر 6.000 ساعت در حالت نرمال و 12.000 ساعت در حالت اکو، جزء پروژکتورهای مبتنی بر لامپ با ماندگاری بالا است. این پروژکتور نسبت به سایر مدل‌هایی که تا اینجا با آن‌ها آشنا شدید، اسپیکر داخلی ضعیف‌تر دارد، اما با همین اسپیکر 2 وات هم، خیلی اوقات بسیار کار راه انداز است.

مزایای خرید پروژکتور اپسون Epson EB-TW740

رزولشون: 1080

کنتراست: 16.000:1

روشنایی: 3.300 لومن

با ارائه تصویر با کیفیت ۱۰۸۰p و نسبت کنتراست بالا جزو پروژکتورهای گرانتر در لیست بهترین پروژکتورهای کلاسی در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید علاوه بر ارائه اسلایدهای آموزشی از این پروژکتور برای نمایش ویدیوهایی با گرافیک بالا و نشان دادن فیلم به دانش‌آموزان استفاده کنید. اگر فقط به دنبال ارائه تصاویر هستید و نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی خرج کنید، پس بهتر است پروژکتور دیگری انتخاب کنید؛ اما اگر قیمت خیلی برایتان مهم نیست و دوست دارید علاوه بر آموزش از پروژکتور برای مصارف سرگرمی هم استفاده کنید، پروژکتور اپتما مدل GT1080 گزینه‌ی مناسبی است.

  • رزولوشن: Full HD 1080p
  • نسبت کنتراست تصویر: 25,000:1
  • روشنایی: 2,800 لومن
  • اتصالات: HDMI، MHL و USB

بهترین پروژکتورهای کلاسی سال 2022 : 14. ویدئو پروژکتور اپسون مدل Epson EB-FH06

با وزن 2.7 کیلوگرم یک پروژکتور سبک وزن با انعطاف پذیری بالا است که ‌می‌تواند هر محیطی را به یک سینمای اختصاصی علمی تبدیل کند. نمایش رنگ‌های جذاب و تصاویر واقعی از ویژگی‌های شاخص این پروژکتور از برند اپسون است. اگرچه اسپیکر داخلی 2 وات آنچنان در پخش صدا قدرتمند نیست، اما در یک محیط کوچک می‌تواند بسیار کار راه انداز باشد. از دیگر ویژگی‌های شاخص این پروژکتور، قابلیت پخش تصاویر با کیفیت FULL HD در ابعاد وسیع است. پروژکتور Epson EB-FH06 با طول عمر 6.000 ساعته در حالت نرمال و 12.000 ساعته در حالت اقتصادی، کاربران را تا مدت‌ها از هزینه‌ی تعویض و تعمیر لامپ معاف می‌کند.

مزایای خرید پروژکتور  اپسون Epson EB-FH06

رزولوشن: 1080

کنتراست: 16.000:1

روشنایی: 3.500 لومن

اتصالات: HDMI * 2 – USB * 2

بهترین پروژکتور آموزشی سال 2022: 15. پروژکتور ویوسونیک مدل ViewSonic PJD5155

یکی از برندهای پیشرو در تولید بهترین پروژکتورهای کلاسی، برند ویوسونیک است و مدل‌های بسیار متنوعی تولید می‌کند که تقریبا می‌توانید مدل مناسب خودتان را انتخاب کنید.  یکی از پروژکتورهای ارزان در لیست پروژکتورهای ویوسونیک است اما تمام مشخصات و ویژگی‌های یک پروژکتور با عملکرد خوب را داراست. لازم به ذکر است که این پروژکتور با توجه به قیمت پایین‌تر، از نمایش Full HD پشتیبانی نمی‌کند و اگر می‌خواهید خیلی هزینه نکنید این پروژکتور انتخاب خوبی است، زیرا با قیمت مناسب شما هنوز هم می‌توانید با این پروژکتور نیازهای ارائه محتوای آموزشی خود را به طور مناسب برآورده کنید.

مزایای خرید پروژکتور ویوسونیک ViewSonic PJD5155

  • رزولوشن: SVGA 800*600
  • نسبت کنتراست تصویر: 20,000:1
  • روشنایی: 4,700 لومن
  • اتصالات: HDMI، VGA، S-Video و Mini-USB

از پروژکتورهای کلاسی موفق سال 2020 است. این پروژکتور بخاطر نمایش عالی رنگ‌ها با فناوری 3LCD طراحی شده است. بنابراین به لطف این فناوری و میزان روشنایی 4.100 لومن، در هر محیط روشن و پر نوری، می‌تواند تصاویری درخشان و دیدنی به نمایش بگذارد. البته میزان کنتراست 20.000:1 این پروژکتور را در نمایش تصاویری برجسته و واقعی یاری می‌کند.

کنتراست: 20.000:1

روشنایی: 4.100 لومن

بهترین پروژکتور آموزشی سال 2022: 17. دیتا پروژکتور اپسون مدل Epson EB-W51

یکی از تولید کنندگان قدر در تولید ویدئو پروژکتورهای کلاسی برند اپسون است. نیز یکی از همان پروژکتورهای کلاسی پرطرفدار این برند است. انعطاف‌پذیری بالا در نصب، قابلیت روشن و خاموش شدن بی‌وقفه و امکان اتصال وایرلس از ویژگی‌های جالب و کاربر پسند این پروژکتور به حساب می‌آید. اما چیزیکه اکثر کاربران را در خرید ویدئو پروژکتور مشتاق می‌کند قدرت نمایش رنگ‌های شفاف و تصاویر واضح است که برند اپسون با معرفی فناوری 3LCD بخوبی از پس این کار برآمده است. البته سبکی دستگاه، وزن 2.5 کیلو گرمی، که حمل آن را برای نمایش در کلاس‌های مختلف آسان کرده است، یکی از مواردی است که مدیران آموزشگاه و مدارس برای خرید آن، ترغیب می‌کند.

مزایای خرید پروژکتور اپسون Epson EB-W51

کنتراست: 16.000:1

روشنایی: 4.000 لومن

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2022: 18. ویدیو پروژکتور اپسون مدل Epson EB-X51

مزایای خرید پروژکتور اپسون Epson EB-X51

کنتراست: 16.000:1

روشنایی: 3.800 لومن

یک پروژکتور DLP تک تراشه زیبا و قدرتمند است که می‌تواند کلاسی پویا و جذاب برای دانش آموزان شما بسازد. این پروژکتور با میزان روشنایی 3.800 لومن، روشنایی بی‌نظیر با فناوری SuperColor و همینطور راهکارهای متنوع برای مصرف بهینه‌ی انرژی و عمر بالای لامپ یک پروژکتور مقرون بصرفه و ایده‌آل برای فضاهای عمومی است. این پروژکتور با مجهز بودن به فناوری‌های مختلف یکی از کم مصرف‌ترین نوع پروژکتورها است. از دیگران ویژگی‌های جالب این پروژکتور قابلیت پخش تصاویر سه بعدی است، که می‌تواند جلسات درس شما را بسیار شور انگیز و مهیج کند.

رزولشون: 1080

کنتراست: 22.000:1

روشنایی: 3.800 لومن

اتصالات: HDMI – کامپوزیت – ورود و خروجی صوتی

بهترین پروژکتور کلاسی سال 2022: 20. دیتا پروژکتور بنکیو مدل BenQ MS550

مزایای خرید پروژکتور بنکیو BenQ MS550

کنتراست: 20.000:1

روشنایی: 3.600 لومن

انتخاب ویدئو پروژکتور کلاسی‌ مناسب با تنوع زیاد آن‌ها، بسیار گیج کننده است. به همین منظور پنج نکته‌ی اساسی را که در هنگام خرید ویدئو پروژکتور مناسب کلاس درس بسیار مهم است در این متن برای شما آماده کرده‌ایم. اگر می‌خواهید خرید ویدئو پروژکتور کلاسی موفقیت آمیزی داشته باشید، متن راهنمای خرید ویدئو پروژکتور کلاسی را از دست ندهید. فروش ویدئو پروژکتور کلاسی در فروشگاه تهران پروژکتور انجام می‌شود و می‌توانید در وبسایت تهران پروژکتور قیمت ویدئو پروژکتور کلاسی (از ارزان‌ترین‌ پروژکتور آموزشی یا پروژکتور درسی تا گرانقیمت‌ ترین‌ پروژکتور مناسب کلاس) را استعلام بگیرید.

خرید ویدئو پروژکتور مناسب کلاس درس

این تأکید بر محتوای یادگیری بصری و چند رسانه‌ای، پروژکتور درسی را به عنوان عضوی مهم و اساسی در کلاس‌های مدرن تبدیل کرده است و فروش ویدئو پروژکتور کلاسی نیز بیش از پیش انجام می‌شود. نمایشگر بزرگ پروژکتور مناسب کلاس درس، به معلمان و اساتید کمک می‌کنند تا توجه دانش‌آموزان را با محتواهای جذاب، جلب کرده و با پویایی بالا‌یی در روند یادگیری ایجاد کنند.

(از صفحه‌ی نیز دیدن کنید.)

پنج نکته‌ی مهم برای انتخاب ویدئو پروژکتور کلاسی

  1. میزان روشنایی مورد نیاز در یک ویدئو پروژکتور کلاس درس

میزان روشنایی پروژکتور با واحد لومن Lumens اندازه گیری می‌شود. هر چقدر میزان لومن بالاتر باشد، پروژکتور روشن‌تر اشت. در کل، روشنایی بالاتر یکی از ویژگی‌های مهم در پروژکتور به حساب می‌آید. بنابراین بیشتر پروژکتورهای گران‌قیمت روشنایی بالاتری دارند. هنگام خرید ویدئو پروژکتور برای کلاس درس، بهتر است که میزان خروجی روشنایی رنگ و میزان خروجی روشنایی سفید را در نظر بگیرید. اما بطور کلی، میزان روشنایی مورد نیاز برای پروژکتور درسی یا کلاس‌های درس و اتاق‌های کنفرانس با کنترل نورپردازی، حداقل روشنایی 2.500 لومن می‌تواند مناسب باشد.

(صفحه‌ی را در سایت تهران پروژکتور از دست ندهید.)

اما دقت داشته باشید که در اتاق‌های روشن با پنجره‌های بزرگ بهتر است که یک ویدئو پروژکتور کلاسی با میزان روشنایی 3.500 لومن انتخاب کنید. البته اگر فضا را تاریک کرده و پنجره‌ها را با پرده‌های ضخیم بپوشانید همان میزان 2.500 لومن کفایت می‌کند.

  1. پروژکتورهای تعاملی ایده‌آل‌ترین گزینه برای خرید ویدئو پروژکتور کلاسی

(از صفحه نیز بازدید کنید.)

پروژکتورهای تعاملی یا پروژکتور کلاس هوشمند با اشغال فضای کمتر و کارایی‌های بیشتر یکی از پرطرفدارترین ابزارهای الکترونیکی آموزشی هستند. با پروژکتورها تعاملی بدون نیاز به کامپیوتر، شرایطی را فراهم می‌کنند که کاربران حتی با لمس صفحات توسط انگشتانشان بنویسند و نکات مهم را هایلایت کنند. یکی دیگر از مزیت‌های ویدئو پروژکتور کلاس هوشمند اتصال همزمان چندین رایانه شخصی، تبلت و تلفن‌ها هوشمند بصورت وایرلس است. بنابراین کاربران می‌توانند مطالب خود را به راحتی با دیگران به اشتراک گذاشته و روی آن تغییرات حاصله را سیو کنند.

(به صفحه‌ی نیز رجوع کنید.)

پروژکتور برای کلاس: ویدئو پروژکتور آموزشی

پروژکتورهای تعاملی ابزارهای قدرتمندی برای محیط‌های آموزشی هستند و فروش ویدئو پروژکتور کلاسی می‌تواند قدم بزرگی در بهبود آموزش باشد. در برخی فضاهای آموزشی زیاد پیش می‌آید که چندین نفر همزمان بخواهند بر روی صفحه نمایش حاشیه نویسی کنند، پروژکتورهای تعاملی استفاده همزمان 6 کاربر را پشتیبانی می‌کنند. در ضمن، حالت‌های پیش‌فرض در ویدئو پروژکتور کلاس هوشمند مثل انواع چارت‌ها و نمودارها برای سرعت بالا در کنفرانس‌ها و جلسات دانشگاهی بسیار کارآمد است.

(خیلی از کاربران بخاطر تفاوت قیمت میان ویدئو پروژکتور 720p و 1080p مردد هستند، پیشنهاد می‌شود که متن مربوط به را بخوانید.)

(به صفحه نیز سری بزنید.)

پروژکتورهای پرتاب کوتاه با کمترین فاصله به پرده نمایش تصاویر را در ابعاد وسیع، با حداقل سایه‌ها و تشعشعات آزاردهنده‌ نمایش می‌دهند. معمولا پروژکتورهای پرتاب کوتاه با قرار گرفتن در فاصله‌ی کمتر از یک متر (حدود 90 سانتی متر) تا 2.5 متر، می‌توانند تصاویری به بزرگی 80 اینچ (مورب) نمایش دهند. پروژکتورهای فوق پرتاب کوتاه در اتاق‌های کوچک، با رفت و آمدهای حضار و ارائه دهنده، سایه‌ای بر روی صفحه نمایش ایجاد نمی‌شود.

(پیشنهاد می‌کنیم از صفحه نیز بازدید کنید.)

  1. وضعیت درگاه‌های اتصالات در عرضه ویدئو پروژکتور کلاسی

پروژکتوری خوب و کارآمد است که توانایی نمایش محتوا را از دستگاه‎های مختلف و پیشرفته داشته باشد. بنابراین باید پنل درگاهی پروژکتور کاملا مورد بررسی قرار بگیرند که نه تنها شرایط اتصال کامپیوتر و لپتاپ مهیا باشد، بلکه بتوان انواع مدیا پلیر و دستگاه‌های هوشمند (موبایل‌های هوشمند) را داشته باشد.

(از صفحه‌ی نیز دیدن کنید.)

(از صفحه‌ی نیز بازدید کنید.)

  1. خرید ویدئو پروژکتور کلاسی با منبع نوری مقاوم

یکی از موارد مهمی که در خرید پروژکتور کلاسی بسیار اهمیت دارد، انتخاب یک پروژکتور برای کلاس با منبع نوری مقاوم و ماندگار است. معمولا پروژکتورهای مبتنی بر لامپ حدود 5.000 تا 6.000 ساعت در حالت نرمال و حدود 10.000 ساعت در حالت اقتصادی یا همان اکو دوام می‌آورند.

این میزان مقاومت لامپ برای پروژکتورهای کلاسی که شاید مدت‌ها بدون استراحت روشن بمانند، رضایت بخش و مطلوب است. اما با کمی تغییرات و ارتقاء فناوری ساخت مثلا در ماندگاری لامپ تا 20.000 ساعت نیز رسیده است. نکته‌ی دیگری که باید به عنوان یک خریدار به آن توجه کنید، گارانتی معتبر است. فروشگاه اینترنتی تهران پروژکتور با سال‌ها سابقه، پروژکتورهای مطرح دنیا را با گارانتی معتبر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

(از صفحه‌ی نیز بازدید کنید.)

خرید ویدئو پروژکتور کلاسی از فروشگاه اینترنتی تهران پروژکتور

‌ولی درباره‌ عمر بالای پروژکتور درسی، منبع نوری و نصب آسان و سریع آن‌ها باید بسیار وسواس به خرج داد.در وبسایت فروشگاه هر آنچه را که بخواهید از پروژکتورها بدانید، فراهم است، از جمله قیمت انواع ویدئو پروژکتور کلاسی، قیمت ارزان ترین پروژکتور کلاسی و انواع لوازم جانبی مثل و !

ویدئو پروژکتور آموزشی یا پروژکتور کلاسی یکی از انواع پرکاربرد دیتا پروژکتور ها می باشد که می تواند در محیط های آموزشی کاربرد گسترده ای داشته باشد. خرید پروژکتور آموزشی را می توانید از سایت پروژکتور برتر به همراه مشاهده بهترین قیمت ویدئو پروژکتور کلاسی انجام دهید. برای دریافت قیمت پروژکتور برای کلاس درس به صورت همکاری و یا خرید های عمده برای آموزشگاه ها، می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

15,500,000 تومان

15,500,000 تومان

16,000,000 تومان

14,400,000 تومان

14,700,000 تومان

17,000,000 تومان

16,100,000 تومان

29,500,000 تومان

17,900,000 تومان

26,400,000 تومان

43,000,000 تومان

46,000,000 تومان

39,000,000 تومان

34,100,000 تومان

16,500,000 تومان

15,000,000 تومان

15,900,000 تومان

11,600,000 تومان

15,500,000 تومان

14,000,000 تومان

دیتا پروژکتور آموزشی، یکی از انواع ویدئو پروژکتور ها می باشد که با توجه به نیاز های آموزشی طراحی و توسعه داده شده است. پاناسونیک، ویوسونیک، اپتما، اپسون و شیائومی از معتبر ترین برند هایی هستند که ساخت پروژکتور آموزشی را انجام میدهند. کاربرد اصلی پروژکتور های کلاسی در محیط های آموزشی می باشد. معمولا در محیط های آموزشی، روشنایی محیط بالاست و همین موضوع نیز باعث شده تا بیشتر پروژکتور های آموزشی، روشنایی بالایی داشته باشند. در ادامه ویژگی های این محصولات را بیشتر مورد بررسی قرار داده ایم. رزولوشن یا وضوح تصویر در پروژکتور بر روی کیفیت تاثیر زیادی دارد. اما در نظر داشته باشید که به عنوان پروژکتور کلاسی، نیازی به کیفیت بالا نخواهید داشت.

معمولا در پروژکتور های آموزشی، تصاویری از اعداد، نمودار ها و موارد مشابه به نمایش گذاشته می شود و همین موضوع نیز باعث شده تا وضوح تصویر اهمیت کمتری پیدا کند. در عوض برای مشاهده جزئیات بیشتر، باید پروژکتوری با نسبت کنتراست بالاتری را تهیه کنید. در صورتی که با آشنایی ندارید، بهتر است در ادامه همراه ما باشید.

ویژگی های اصلی ویدئو پروژکتور آموزشی

مانند هر محصول دیگری، ویدئو پروژکتور ها نیز دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که هنگام خرید باید به آنها دقت کنید. در نظر داشته باشید که همیشه ویدئو پروژکتور گران قیمت، محصول مناسب تری برای فعالیت های شما نیست و با بررسی دقیق اطلاعات پروژکتور، می توانید پروژکتور مناسب را برای فعالیت های خود پیدا کنید. با اینکه اطلاعات زیادی در یک پروژکتور وجود دارد که باید به آنها دقت کنید، اما در زمان خرید پروژکتور باید به ویژگی های اصلی محصول مانند روشنایی، نسبت کنتراست، وضوح تصویر، درگاه های اتصال و … توجه داشته باشید. به صورت کلی با افزایش قیمت پروژکتور برای کلاس درس، ویژگی های این محصول نیز افزایش پیدا می کند.

روشنایی پروژکتور کلاسی

روشنایی یکی از مهمترین ویژگی های پروژکتور است که باید به آن دقت داشته باشید. با اینکه معمولا پروژکتور های آموزش از روشنایی بالایی برخوردار هستند، اما در صورتیکه به دنبال تهیه پروژکتوری با روشنایی فوق العاده زیاد هستید که در نور روز از آن استفاده کنید، احتمالا می توانید محصول مورد نیاز خود را در میان تولیدات برند پاناسونیک یافت کنید. روشنایی با انسی لومن اندازه گیری می شود و هرچقدر که مقدار آن بیشتر باشد، می توانید تصاویر روشن تری را مشاهده کنید. در نظر داشته باشید که روشنایی بیشتر محیط، می توانید روشنایی لامپ پروژکتور را خنثی کند، به همین دلیل در صورتی که پروژکتور را در محیط هایی با روشنایی زیاد استفاده می کنید باید از محصولاتی با روشنایی بالا، انتخاب خود را انجام دهید.

با بهترین قیمت

نسبت کنتراست پروژکتور درسی

کنتراست نیز یکی از ویژگی های پروژکتور می باشد که می تواند بر روی کیفیت تصویر، تاثیر زیادی بگذارد. اگر دنبال خرید پروژکتور کلاسی هستید، بهتر است تا کنتراست در در اولویت قرار دهید و بعد از آن به روشنایی و سپس به موارد دیگر دقت کنید. نسبت کنتراست پروژکتور نشان دهنده اختلاف بین روشن ترین بخش تصویر با تیره ترین بخش آن است. با توجه به اینکه در کلاس های درس معمولا تصاویری از اعداد، نمودار ها و دست نوشته ها به نمایش گذاشته می شود، باید توجه داشته باشید که این تصاویر باید به خوبی برای بیننده قابل دیدن باشد. دقیقا کنتراست بالاتر نیز می تواند تصاویر با کیفیت را برای شما به نمایش بگذارد.


پروژکتور های کلاسی می توانند با نسبت کنتراست های مختلف در بازار موجود باشند. نور زیادی در محیط نیز می تواند مقداری از نسبت کنتراست پروژکتور را خنثی کند و در صورتی که محیط مورد استفاده، روشنایی بالایی دارد، بهتر است تا پروژکتوری با کنتراست بالا را انتخاب کنید. با یک بررسی کلی می توان به این نتیجه رسید که ویژگی های یک ویدئو پروژکتور ایده آل، مشابه ویژگی های پروژکتور اداری است و این محصولات معمولا کاربرد های مشابهی با یکدیگر دارند.

وضوح تصویر پروژکتور آموزشی

وضوح تصویر یا رزولوشن، یکی از ویژگی هایی است که در تمامی محصولات تصویری می توانید آن را یافت کنید. در اصل اگر قصد خرید یک نمایشگر LED یا LCD را داشته باشید هم احتمالا وضوح تصویر مهمترین چیزی است که فروشندگان به شما نشان می دهند. رایج ترین وضوح های تصویری که در ویدئو پروژکتور ها وجود دارد:

  • SVGA 680*800
  • XGA 768*1024
  • WXGA(HD) 800*1280
  • Full HD 1080*1920
  • WUXGA 1200*1920
  • 4k 2160*3820

درگاه های ارتباطی ویدئو پروژکتور

به صورت کلی بعد از بررسی ویژگی های ویدئو پروژکتور کلاسی، می توانید محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید. اما برای خرید پروژکتور کلاسی، بهتر است تا فرایند را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید. بسیاری از برند های معتبر ویدئو پروژکتور از جمله پاناسونیک، اپسون، اپتما و … پروژکتور های کلاسی را تولید می کنند. شما می توانید خرید این محصولات را از سایت پروژکتور برتر که نمایندگی و عامل فروش برند های معتبر ویدئو پروژکتور است انجام دهید. پروژکتور برتر پروژکتور های مورد نظر شما را به صورت مستقیم وارد کرده و بدون واسطه به دست مشتری می رساند؛ همین موضوع نیز باعث شده تا قیمت محصولات این فروشگاه نسبت به فروشگاه های دیگر پایینتر باشد. همچنین گارانتی معتبر و 7 روز مهلت تست محصولات باعث شده تا مشتری با خیال آسوده، آموزشی را انجام دهد.
در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه خرید یا قیمت پروژکتور کلاسی داشتید، می توانید همین حالا با کارشناسان ما در بخش فروش تماس حاصل کنید یا با تیم پشتیبانی پروژکتور برتر از طریق واتس آپ در تماس باشید.

بهترین برند های تولید کننده ویدئو پروژکتور کلاسی کدام هستند؟

ویوسونیک، شیائومی، پاناسونیک، اپتما، اپسون، بنکیو، ایسر از بهترین برند های تولید کننده ویدئو پروژکتور کلاسی هستند که می توانید محصولات آنها را با گارانتی معتبر و بهترین قیمت در همین صفحه از فروشگاه پروژکتور برتر تهیه کنید.

فاکتور های مهم در هنگام خرید ویدئو پروژکتور آموزشی چیست؟

وضوح تصویر، نسبت کنتراست، روشنایی، غنای رنگ و درگاه های پروژکتور، از ویژگی های مهمی هستند که در زمان خرید ویدیو پروژکتور فول اچ دی دیتا پروژکتور کلاسی باید به آنها دقت ویژه ای داشته باشید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با کارشناسان پشتیبانی ما در ارتباط باشید.

آیا می توان پروژکتور اداری را به جای پروژکتور کلاسی استفاده کرد؟

با توجه به اینکه معمولا امکانات ویدئو پروژکتور کلاسی با ویدئو پروژکتور اداری یکسان است و شباهت های زیادی بین این محصولات وجود دارد، شما می توان پروژکتور کلاسی را به جای پروژکتور اداری یا برعکس، استفاده کنید.

منبع : youtube.com

عناوین این مقاله مخفی کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا