عمومی

پرفروش ترین تلویزیون های 4K HDR گیمینگ 2021 کدامند؟

بهترین تلویزیون گیمینگ

یکی از مواردی که همیشه در کنار کنسول های بازی از اهمیت زیادی برخوردار است نمایشگر یا تلویزیون پخش کننده محتوا می باشد که می تواند در تجربه هر چه بهتر بازی برای کاربر تأثیر به سزایی داشته باشد؛ کیفیت تصویر عالی، تأخیر در ورودی پایین، سرعت رفرش بالا و صدای رسا از جمله ویژگی هایی هستند که باعث می شوند کاربر تا ساعت ها غرق فضای بازی شود.

تقاضا برای تلویزیون‌های 4K با قابلیت‌ HDR که پشتیبانی از بازی‌های PlayStation 4 Pro و Xbox One X تضمین می‌کنند، در حال افزایش است چرا که گیمرها می‌خواهند بیشترین لذت را از بازی‌های مورد علاقه شان ببرند. تولیدکنندگان به این مسأله اهمیت می‌دهند و تلویزیون‌های جدید را با تأخیر در ورودی بسیار کم و با دیگر ویژگی‌های طراحی شده مخصوص گیمرها تولید می‌کنند.

برخی از این تلویزیون‌ها وارد بازار شده اند و قیمت آن ها هم به اندازه کافی پایین آمده و ارزش خرید را دارند. ما در این مطلب از زومیلو بهترین تلویزیون 4K HDR گیمینگ را به شما معرفی می‌کنیم. پس اگر شما هم عاشق بازی هستید این مطلب را از دست ندهید.

نکته ای که باید به آن در اینجا اشاره کرد این است که تلویزیون های مخصوص PS5 و Xbox Series X باید از پورت HDMI2.1 پشتیبانی کنند به همین منظور برخی از مدل های ذکر شده در این مطلب فاقد این قابلیت هستند لذا در صورتی که به دنبال یک تلویزیون برای یکی از این کنسول ها هستید به شما توصیه می کنم به مطلب”بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X” مراجعه کنید.

قابلیت های مهم در تلویزیون گیمینگ

اگه تا حالا خیلی پیگیر کنسول های بازی و گیمینگ حرفه ای نبوده اید، ما توضیح مختصری برای شما در مورد اصطلاحات رایج و قابل بررسی در تلویزیون های مناسب برای گیمینگ ارائه می دهیم سپس به معرفی مدل ها می پردازیم.

HDR چیست؟

HDR یا High Dynamic Range در واقع امکان نمایش طیف وسیع تری از رنگ های مختلف، از تاریک‌ترین تا روشن‌ترین رنگ را همراه با جزئیات بیشتر فراهم می کند. به عبارتی نسبت کنتراست تلویزیون را افزایش داده و تصاویری واقعی‌تر و جذاب‌تر را به نمایش خواهد گذاشت. همچنین HDR باعث می‌شود در مقایسه با تصاویر معمولی جزئیات بسیار بیشتری دیده شود و اجزای تصویر هم هر لحظه برای چشم انسان قابل لمس‌تر باشد.

HDR10 و Dolby Vision

در حال حاضر تکنیک‌های مختلفی برای پیاده‌سازی تکنولوژی HDR وجود دارد که هر کدام در مقایسه با یکدیگر مزایا و معایب خود را دارند. HDR10 و Dolby Vision مهم‌ترین فرمت های تصویری روی نمایشگر بوده که تفاوت اساسی آن ها به عمق رنگ و حداکثر میزان روشنایی بر می گردد. HDR10

استاندارد اصلی فیلم های سینمایی بلوری Ultra HD است و از پردازش رنگ 10 بیتی و حداکثر روشنایی 1000بیت استفاده می‌کند. در طرف مقابل دالبی ویژن به پردازش رنگ 12 بیتی و حداکثر روشنایی 4000 دست یافته است.

دالبی ویژن یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های پیاده سازی HDR است که البته نیازمند سخت افزار بسیار قدرتمند تری است. بر اساس اطلاعات رسمی مایکروسافت، کنسول XBOX ONE S از استاندارد HDR10 بهره می برد. (که به موجب قیمت پایین دستگاه کاملاً منطقی به نظر می‌رسد).

تأخیر در ورودی(لگ)

تأخیر در ورودی از مهم ترین فاکتورهای خرید یک تلویزیون برای گیمر ها به شمار می آید. تأخیر در ورودی به سرعت انتقال داده های یک دستگاه خارجی همچون کنسول های بازی به صفحه نمایش اشاره دارد به زبان ساده به مدت زمانی که تلویزیون صرف پردازش و انتقال تصویر بر روی صفحه نمایش می کند تأخیر در ورودی گفته می شود.

از آن جهت که هر چه تأخیر در ورودی کم تر باشد به تبع سرعت نمایش و پردازش بازی نیز بیشتر خواهد بود بنابراین بازیکن می تواند واکنش سریع تری نسبت به اتفاقات بازی داشته باشد. تأخیر در ورودی را با واحد میلی ثانیه بیان می کنند.

 به طور مثال این میزان برای پردازش یک تصویر با رزولوشن 1080 و سرعت رفرش 60 هرتز در تلویزیون ال جی CX حدود 13.4 میلی ثانیه طول خواهد کشید که فعال یا غیر فعال بودن حالت تصویر بازی، در آن تأثیر به سزایی خواهد داشت؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه می توانید به مطلب “تأخیر ورودی در تلویزیون چیست” مراجعه کنید.

سرعت رفرش (Refresh Rate)

رفرش ریت یا سرعت تازه سازی به تعداد دفعاتی که صفحه نمایش تلویزیون در یک ثانیه به روزرسانی می شود اطلاق خواهد شد. برای سرعت رفرش یک عدد در نظر گرفته می شود که نشانگر به روز رسانی تعداد فریم ها در یک ثانیه است. هر چه سرعت رفرش یک تلویزیون بیشتر باشد قادر به نمایش تصاویری واقعی تر و عاری از هر گونه تاری خواهد بود.

از آن جهت که سرعت رفرش نقش مهمی در سرعت بازی های ویدیویی دارد، عدد آن برای گیمر ها بسیار مهم است. اغلب تلویزیون هایی که در این مطلب قرار گرفته اند دارای سرعت رفرش بی نظیر 120 هرتز هستند. با این اوصاف برای گیمینگ گزینه ای عالی خواهند بود.

پورت HDMI 2.1

HDMI 2.1 از جدیدترین فرمت هایی است که توسط پورت HDMI پشتیبانی می شود. این فرمت عملکرد مشابه HDMI 2.0 دارد با این تفاوت که HDMI 2.1 قادر به انتقال محتوای 4K در سرعت رفرش 120 هرتز و حتی محتوای 8K در سرعت رفرش 60 هرتز می باشد. در حالی که HDMI 2.0 تنها قادر به انتقال محتوای 4K در سرعت رفرش 60 هرتز است.

فرمت HDMI 2.1 با رونمایی از کنسول های بازی جدید همچون PS5 بسیار مورد توجه قرار گرفت. زیرا HDMI 2.1 تنها اتصالی است که برای کیفیت 8K و در نرخ انتقال فریم بالا توسط این کنسول های بازی پشتیبانی می شود. در لیست زیر بهترین تلویزیون هایی که از HDMI 2.1 پشتیبانی می کنند را برای شما گرد هم آورده ایم.

معرفی بهترین تلویزیون های 4K HDR مناسب گیمینگ

در حال حاضر تقریباً خرید یک تلویزیون با تمام این استاندارد هایی که در بالا به آن ها اشاره شد و البته با قیمت پایین امکان پذیر نیست و حتی برخی از مدل‌های گران قیمت بازار نمی توانند به خوبی خروجی مورد نظر گیمرهای حرفه‌ای را فراهم کنند؛ در نتیجه ما چند مدل را مقایسه کردیم که می تواند به خرید شما کمک زیادی کند.

در ادامه نگاهی به برترین تلویزیون های 4K HDR موجود در بازار ایران خواهیم انداخت. ما در این مطلب از بهترین تلویزیون گیمینگ با قیمت مناسب و حتی گران قیمت ترین تلویزیون های گیمینگ را نام برده ایم و این لیست صرفاً به قدرتمند ترین یا بزرگ ترین نمایشگر های موجود نمی پردازد. لیست بهترین تلویزیون های گیمینگ بر اساس بهترین ها رتبه بندی شده و به طور صعودی از مدل های متوسط رو به بالا ترتیب بندی شده اند که در پایان می توانید آن را مشاهده کنید.

11. تلویزیون سامسونگ Q60T

کیولد سامسونگ Q60T یک تلویزیون 4K نسبتاً عالی بوده که برای استفاده در زمینه های مختلف مناسب می باشد. این تلویزیون دارای یک پنل VA با نسبت کنتراست بالا بوده که رنگ مشکی عمیق را به خوبی نمایش می دهد که این تلویزیون را به گزینه ای برای اتاق تاریک تبدیل کرده است اما به دلیل زاویه دید ضعیفی که دارد برای محیط های خیلی بزرگ مناسب نیست.

عملکرد حرکتی آن مناسب بوده و با اینکه سرعت رفرش تصویر آن، 60 هرتز است و زمان پاسخگویی خیلی سریع نیست اما با وجود تأخیر در ورودی بسیار کمی که دارد می تواند گیمرها را راضی نگه دارد. همچنین این تلویزیون از ALLM و VRR پشتیبانی نمی کند که ممکن است در نظر خریداران تأثیرگذار باشد. اگر به دنبال یک مدل با تأخیر در ورودی و سرعت رفرش پایین تر هستید به تلویزیون های انتهای لیست مراجعه کنید.

10. تلویزیون سونی X9500G

اگر دقت رنگ برای شما مهم است و می‌خواهید تلویزیونی با بهترین دقت رنگ داشته باشید، تلویزیون سونی X9500G می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. اگر چه کاربر از ویژگی‌های پیشرفته بازی مدل های سامسونگ مانند FreeSync یا عملکرد حرکتی عالی در حالت بازی برخوردار نخواهد شد، اما در کل X9500G یک تلویزیون با قدرت نمایشی بسیار خوب می باشد.

این مدل کیفیت تصویری عالی با رنگ مشکی عمیق در اتاق تاریک را ارائه می‌دهد و همچنین میزان روشنایی آن می تواند تا حد مطلوبی افزایش یابد. هنگامی که صحبت از محتوای HDR می‌شود این تلویزیون به لطف طیف گسترده ای از رنگ‌ها و روشنایی بالای HDR، جزئیات به صورت برجسته و واضح به تصویر کشیده می شود.

عملکرد حرکتی این تلویزیون عالی است، محتوای سریع را به طور واضح نمایش می‌دهد و تاری کمی به چشم می خورد. این تلویزیون تأخیر در ورودی پایینی داشته که این مورد نویدبخش تجربه بازی سریع را برای کاربر به ارمغان می آورد. متأسفانه مانند بیشتر تلویزیون‌هایی با پنل VA، هنگام مشاهده از زاویه غیر مستقیم کیفیت تصویر پایین می آید.

اما سایزهای بزرگتر (75 و 85 اینچ) از فناوری جدید X-Wide Angle پشتیبانی می‌کنند که باعث افزایش زاویه دید و نسبت کنتراست می‌شود. سرانجام ممکن است برخی از گیمرهای حرفه ای به این نتیجه برسند که میزان تأخیر ورودی به اندازه ای که دوست دارند کم نیست؛ اما به طور کلی این یک تلویزیون عالی است که عملکرد بازی HDR مناسبی را ارائه می دهد و مطمئناً بیشتر افراد را راضی می‌کند.

9. تلویزیون سامسونگ TU8500

تلویزیون TU8500 که جزو پرفروش ترین تلویزیون های سامسونگ در سال 2020 است از جمله بهترین تلویزیون 4K HDR گیمینگ  محسوب می شود. این تلویزیون با کیفیت تصویر عالی و امکانات گسترده ای که ارائه می دهد قیمت بسیار مناسبی دارد. عملکرد عالی در محتوای HDR و اوج روشنایی مناسب به تجربه ای متفاوت از بازی با تلویزیون منجر می شود. نسبت کنتراست صفحه نمایش عالی است و جزئیات کامل تصاویر را به کمک طیف گسترده رنگی به نمایش می گذارد.

زمان پاسخگویی تلویزیون بسیار مناسب بوده و سرعت رفرش آن برابر با 120 هرتز است. تأخیر در ورودی TU8500 عالی است اما متأسفانه از VRR ،ALLM و پورت HDMI 2.1 پشتیبانی نمی کند. به همین دلیل جزو تلویزیون های میان رده برای گیمینگ به حساب می آید. البته با این حال تلویزیون TU8500 یک تلویزیون تقریباً مناسب برای بازی محسوب می شود که از رنج قیمتی بسیار مناسبی برخوردار است.

8. تلویزیون سونی X9500H

تلویزیون سونی X9500H یکی از بهترین تلویزیون های موجود در بازار می باشد که در سال 2020 به عنوان بهترین LED عرضه شده توانست با کیولد ها رقابتی تنگاتنگ داشته باشند. این تلویزیون با کیفیت تصویر بی نظیری که دارد محبوبیتی بی نظیر میان کاربران کسب کرده است. اوج روشنایی SDR و HDR در صفحه نمایش بی نظیر بوده و برای بازی در فضاهای کم نور و حتی روشن بسیار مناسب می باشد.

عملکرد انعکاسی صفحه نمایش عالی است و تا حدی از بازتاب مستقیم نور جلوگیری می کند. البته زاویه دید تلویزیون تا حدی محدود بوده و ما توقع زاویه دید گسترده تری از X9500H داشتیم. در این تلویزیون زمان پاسخگویی در حدود 11.2 میلی ثانیه بوده که به نوبه خود بسیار عالی می باشد.  سرعت رفرش تلویزیون 120 هرتز بوده و تأخیر در ورودی آن در حالت گیمینگ برابر با 15.4 میلی ثانیه است.

این مدت زمان در حالت عادی به 91.1 میلی ثانیه می رسد اما با فعال کردن حالت گیمینگ به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. نکته ی منفی در بخش گیمینگ X9500H عدم پشتیبانی از پورت HDMI 2.1 بوده به همین دلیل از نظر منتقدان X9000H که مدل پایین تر از X9500H است گزینه ی بهتری برای گیمینگ محسوب می شود به همین دلیل توانسته جایگاه بهتری را در این مطلب کسب کند. تفاوت های بیشتر تلویزیون سونی X9500H با X9000H را با یک کلیک در اینجا می توانید مشاهده کنید.

7. تلویزیون سونی X9000H

کیفیت تصویر عالی یکی از معیارهای تأثیرگذار در بازی های ویدیویی است چرا که با کیفیت بالا در صفحه نمایش هیجان بازی چند برابر می شود. تلویزیون های سونی به کیفیت تصویر عالی مشهور هستند و X9000H به عنوان یکی از باکیفیت ترین تلویزیون های سونی شناخته می شود. این تلویزیون دارای عملکرد انعکاسی مناسبی بوده و روشنایی عالی در محیط های روشن را ارائه می دهد.

زمان پاسخگویی تلویزیون برابر با 11.2 میلی ثانیه است و از تاری صفحه و گیر کردن صحنه های بازی اکشن یا ورزشی با سرعت بالا جلوگیری می کند.  سرعت رفرش تلویزیون 120 هرتز بوده و با سرعتی بی نظیر داده های تصویر را پردازش می کند. تأخیر در ورودی تلویزیون 91.1 میلی ثانیه است که در حالت گیمینگ به 15.4 میلی ثانیه می رسد تا سریع ترین انتقال داده را در هنگام اتصال به کنسول های بازی تجربه کنید. از 4 پورت HDMI دو عدد از آنها از HDMI2.1 پشتیبانی می کنند.

به عقیده برخی نبود قابلیت های ALLM و VRR در تلویزیون سونی X9000H موجب نوعی دوگانگی در خرید می شود. هر چند این مورد بیشتر به سیاست های شرکت سونی ربط دارد چون اگر به فرض تلویزیون سونی X9500H دارای پورت HDMI2.1 بود دیگر خریداران رغبتی برای خرید مدل X9000H نداشتند.

به هر حال اگر تمایل دارید از کیفیت تصویر عالی کنسول بازی خود بهره ببرید مدل X9000H انتخاب بهتری بوده ولی اگر به دنبال یک تلویزیون همه کاره هستید که در زمینه نمایش بازی هم عملکرد خوبی داشته باشد مدل  X9500H برای شما بهتر می باشد ولی اگر خواهان تلویزیونی هستید که همه ی این موارد را با هم داشته باشد از شما دعوت می کنم به مدل های معرفی شده در ادامه مطلب را مطالعه کنید.

6. تلویزیون ال جی NANO90

تلویزیون NANO90 از بهترین تلویزیون های نانوسل ال جی می باشد که به تازگی وارد بازار ایران شده است. این تلویزیون زیبا بهترین تلویزیون نانوسل ال جی برای گیمینگ به حساب می آید که کنتراست و نسبت روشنایی کمی دارد اما در مجموع کیفیت تصویر مناسبی ارائه می دهد.

زاویه دید گسترده و عالی از ویژگی های مثبت تلویزیون NANO90 است که برای بازی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. زمان پاسخگویی این تلویزیون عالی بوده که این مقدار در حدود 10.1 میلی ثانیه طول می کشد. همچنین با سرعت رفرش 120 هرتز شاهد هیچ نوع تاری و توقف صحنه های سریع نخواهید بود.

تأخیر در ورودی ناچیز نیز یکی از معیارهای اصلی خرید تلویزیون مخصوص بازی است. تأخیر در ورودی NANO90 در محتوای 1080 و با سرعت رفرش 60 هرتز نیز حدود 14.7 میلی ثانیه در حالت گیمینگ زمان می برد که نسبت به X9000H تا حدی بهتر می باشد. در حالت نرمال 83.1 میلی ثانیه به این زمان افزوده خواهد شد.

در این تلویزیون از قابلیت ALLM و VRR پشتیبانی می شود و علاوه بر این، دو پورت HDMI2.1 در این تلویزیون گنجانده شده که خبری فوق العاده برای گیمرهای علاقه مند به بازی با PS5 و Xbox series X خواهد بود.

5. تلویزیون سامسونگ Q70R

پس از Q80T تلویزیون سامسونگ Q70R بهترین کیولد برای بازی با Xbox One X و PS4 Pro است که تاکنون بررسی کرده‌ایم. در این تلویزیون سامسونگ هم به لطف رنگ مشکی عمیق و اوج روشنایی عالی از کیفیت تصویر برجسته ای برخوردار می شوید البته زمان پاسخ دهی عالی و تأخیر در ورودی قابل توجه در محتوای HDR برای گیمر ها بسیار قابل توجه خواهد بود.

این تلویزیون از FreeSync AMD برای بازی‌های بدون تأخیر پشتیبانی می‌کند و از فناوری جدید “Ultra View Angle” استفاده می‌کند که تصویر دقیقی را از زاویه دید گسترده تر نمایش دهد. اگر به دلیل قیمت بالا یا احتمال پیکسل سوختگی تمایلی به خرید اولدها ندارید، به جرعت می توان گفت کیولدهای سامسونگ بهترین جایگزین می باشند.

4. تلویزیون سونی A8H

تلویزیون سونی A8H بهترین تلویزیون OLED سونی در سال 2020 لقب گرفت. این اولد سونی طراحی فوق العاده شیک و زیبایی داشته و کیفیت تصویر بی نظیری به لطف فناوری OLED خود به مخاطب ارائه می دهد. می توان گفت A8H بهترین کیفیت تصویر را در میان تلویزیون های موجود در این مطلب دارد.

طیف رنگی گسترده، نسبت کنتراست بی نهایت و روشنایی عالی در محتوای HDR تجربه ای نو از بازی با صفحه نمایش این تلویزیون خارق العاده را برای کاربران فراهم می کند. زمان پاسخ دهی در تلویزیون A8H بی نظیر است البته شاید قیمت نسبتاً بالای آن یکی از دلایلی باشد که باعث عدم استقبال زیاد در ایران شد.

سرعت رفرش تلویزیون 120 هرتز بوده و تأخیر در ورودی آن در حالت نرمال 110.2 میلی ثانیه است که این مدت زمان با فعال کردن حالت گیمینگ به عدد 18.7 میلی ثانیه می رسد تا کمترین میزان تأخیر در ورودی هنگام بازی با تلویزیون ایجاد شود. البته نقاط ضعف تلویزیون شامل عدم پشتیبانی از ALLM ،VRR و HDMI 2.1 بوده که تا حدی می تواند در نظر گیمرها برای خرید تلویزیون A8H تأثیرگذار باشد. این تلویزیون ویژگی های مثبت زیادی دارد که با مراجعه به مطلب “بررسی تخصصی تلویزیون سونی A8H” می توانید از آن ها اطلاع یابید.

3. تلویزیون سامسونگ Q80T

Q80T بهترین تلویزیون QLED برای گیمینگ در حال حاضر به حساب می آید که تاکنون وارد ایران شده است. این تلویزیون زیبا ویژگی های مثبت زیادی دارد که باعث قرار گیری آن در لیست بهترین تلویزیون برای PS5 و Xbox Series X شده است. Q80T که از تلویزیون های بالارده ی سامسونگ در سال 2020 می باشد با وجود تکنولوژی QLED کیفیت صفحه نمایش بی نظیری ارائه می دهد.

طیف رنگی گسترده در محتوای HDR به نمایش جزئیات دقیق بازی کمک کرده و روشنایی فوق العاده ای ارائه می دهد. تلویزیون سامسونگ Q80T در اندازه متنوعی ساخته شده است (البته امکانات و ویژگی های برخی سایزهای این تلویزیون دارای تفاوت هایی می باشد.)

به عنوان مثال در مدل های 55 اینچ به بالا سرعت رفرش برابر با 120 هرتز بوده و از قابلیت VRR پشتیبانی می شود؛ در حالی که سایزهای پایین تر از 55 اینچ سرعت رفرش 60 هرتز دارند و از VRR پشتیبانی نمی کنند. علاوه بر این، به دلیل پشتیبانی از FreeSync و سازگاری با G-SYNC ما اندازه های 55 اینچ به بالا از این تلویزیون را برای گیمینگ پیشنهاد می دهیم.

زمان پاسخگویی Q80T بی نظیر است و برای تغییر رنگ پیکسل های یک تصویر به طور کامل(زمان پاسخگویی) تنها به زمان 10.1 میلی ثانیه نیاز دارد. این زمان پاسخگویی عالی از ایجاد هر گونه تاری در صحنه های سریع بازی جلوگیری می کند. تأخیر در ورودی تلویزیون در حالت عادی 79.5 میلی ثانیه است.

این عدد برای تأخیر در ورودی در حالت گیمینگ تا 69.5 میلی ثانیه کاهش می یابد. این عدد فوق العاده برای تأخیر در ورودی از جذاب ترین بخش های مربوط به گیمینگ در Q80T است. در این تلویزیون از قابلیت های ALLM  و HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می شود.

2. تلویزیون ال جی C9

تلویزیون C9 بارها جایزه ی بهترین تلویزیون در سال 2019 و 2020 را کسب کرده است و امتیازی برابر با مدل جدیدتر خود یعنی CX دارد. C9 نیز به همراه تلویزیون CX در صدر جدول رده بندی تلویزیون های 2020-2021 قرار گرفته اند. این تلویزیون نیز OLED بوده و از لحاظ کیفیت تصویر برای بازی در محیط های روشن و حتی محیط های تاریک عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش می گذارد

. C9 روشنایی مناسبی در محتوای HDR ارائه می دهد و موجب نمایش جزئیات تصاویر در بازی ها به بهترین نحو ممکن می شود. زمان پاسخگویی تلویزیون برای تغییر رنگ 100% پیکسل های تصویر برابر با 2.4 میلی ثانیه است که زمان بی نظیری بوده و از هر گونه تاری در صحنه های سریع و اکشن جلوگیری می کند.

سرعت رفرش در این تلویزیون اولد 120 هرتز است. تأخیر در ورودی تلویزیون در حالت معولی برابر با 100.8 میلی ثانیه است که در حالت گیمینگ به 13.5 میلی ثانیه می رسد. این تغییر بی نظیر حاکی از ایده آل بودن C9 برای اتصال به انواع کنسول های بازی می باشد.

در تلویزیون C9 قابلیت ALLM به طور خودکار حالت بازی را هنگام اتصال به کنسول روشن می کند تا از تأخیر در ورودی بی نظیر 13.5 میلی ثانیه در بازی های ویدیویی لذت ببرید. پشتیبانی تمام پورت های HDMI از فرمت HDMI 2.1 و قابلیت VRR از دیگر ویژگی های مثبتی می باشد که C9 را به بهترین تلویزیون مخصوص بازی تبدیل کرده است.

1. تلویزیون ال جی CX

موارد زیادی در انتخاب یک تلویزیون به عنوان بهترین گزینه برای گیمینگ تأثیر گذار خواهد بود. اگر چه در کل اولد C9 از عملکرد بهتری در زمینه های مختلف مثل تماشای فیلم، مانیتورینگ و… دارد اما طبق برررسی  های انجام شده تلویزیون CX به عنوان بهترین تلویزیون 4K HDR گیمینگ انتخاب شده است.

در واقع لقب بهترین تلویزیون مخصوص بازی برازنده ی تلویزیون CX می باشد. زیرا از هر لحاظ بهترین تلویزیون بازار محسوب می شود. این تلویزیون از نوع OLED بوده و همین می تواند یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت CX برای گیمینگ باشد. چرا که در تلویزیون های اولد هر پیکسل به تنهایی قادر به روشن و خاموش شدن است و در نتیجه بازی در محیط های تاریک و کم نور را در بهترین حالت اجرا خواهد نمود. طیف گسترده ی رنگ ها باعث نمایش تمام جزئیات بازی در محتوای HDR می شود.

سرعت رفرش در این تلویزیون 120 هرتز است و هیچ تاری در نمایش محتوای بازی مشاهده نمی شود. همچنین به لطف زمان پاسخگویی آنی برای تغییر 100% رنگ  پیکسل ها 1.7 میلی ثانیه زمان لازم است. این مدت زمان از ایجاد هر گونه توقف در نمایش محتوا جلوگیری می کند.

تأخیر در ورودی تلویزیون CX در حالت معمولی برابر با 97.0 میلی ثانیه می باشد. این مدت زمان با فعال کردن حالت گیمینگ به عدد بی نظیر 13.6 میلی ثانیه می رسد. پشتیبانی از قابلیت ALLM ،FreeSync و VRR نیز جهت تجربه ی بازی بهتر در این تلویزیون خبر فوق العاده ای برای گیمرها خواهد بود.

تلویزیون اولد CX دارای 4 پورت HDMI است که همه ی آن ها از فرمت HDMI 2.1 پشتیبانی می کنند. مشخصات بیشتر از این تلویزیون فوق العاده را در مطلب “بررسی تخصصی تلویزیون CX” می توانید ببینید.

بهترین تلویزیون مخصوص بازی

تلویزیون هایی که در این مطلب آن ها را معرفی کردیم همه جزو بهترین تلویزیون 4K HDR گیمینگ هستند. این تلویزیون ها علاوه بر اینکه در زمینه ی گیمینگ بسیار عالی عمل می کنند جزو بهترین تلویزیون های موجود در بازار نیز هستند. اگر به رتبه بندی مدل ها دقت کرده باشید مدل شماره 1 در انتهای لیست قرار گرفته که بهترین و بی نقص ترین تلویزیون برای بازی است. البته تلویزیون CX در کنار امکانات فوق العاده ای که دارد از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشد.

کلاً تلویزیون های اولد موجود در این مطلب قیمت بالاتری نسبت به QLED و LED ها دارند. در عوض برای گیمینگ نیز از همه ی مدل ها بهتر هستند. هر چه عدد مقابل مدل ها بالاتر باشد از امکانات کمتری برای گیمینگ برخوردار هستند. پس انتخاب بهترین تلویزیون مخصوص بازی از طریق رده بندی این مطلب بسیار راحت تر خواهد بود.

اگر بنده خود خواهان خرید یک تلویزیون گیمینگ بدون محدودیت مالی را داشتم یکی از مدل های CX و C9 را بدون شک انتخاب می کردم؛ تاکنون افرادی که از این تلویزیون ها در زمینه های گیمینگ استفاده کرده اند بسیار راضی بوده اند. گاهی افراد به دلیل احتمال پیکسل سوختگی تمایلی به خرید اولد ندارند اینجاست که مدل هایی نظیر Q80T، NANO90 و X9500H خودنمایی می کنند.

چنانچه این مدل ها با میزان بودجه شما همخوانی ندارند خرید مدل هایی نظیر TU8500 یـا NANO86 نیز بسیار عالی می باشد که در ادامه تست گیمینگ بعضی از آنها قرار داده شده است.

معرفی بهترین تلویزیون های گیمینگ سال ۲۰۲۱

در ابتدای مقاله باید به این موضوع اشاره کنیم که امکان دارد تعدادی از تلویزیون‌های معرفی شده در این مقاله، در بازار ایران موجود نبوده و یا پیدا کردن آن‌ها، نیاز به اندکی تلاش و گشت و گذار در بازار داشته باشد. همچنین به دلیل سختی واردات قطعات الکترونیک و مسائل مربوط به گمرک، احتمالا قیمت دلاری و ریالی بهترین تلویزیون های گیمینگ سال ۲۰۲۱، تفاوت معناداری خواهد داشت.

پیش از معرفی تلویزیون‌های مورد نظر، به توضیح بعضی از اصطلاحات رایج درباره صفحه‌نمایش‌ها خواهیم پرداخت.

HDR چیست و چه اهمیتی دارد ؟

کلمه HDR مخفف High Dynamic Range بوده و وجود این استاندارد در صفحه نمایش، به معنای غنای رنگی بالاتر آن نسبت به دیگر صفحه نمایش‌هاست. تلویزیون‌ های دارای این قابلیت، رنگ‌ مشکی دقیق‌تری تولید می‌کنند، کنتراست رنگ‌های دیگر آن بالاتر بوده و به طور کلی، کیفیت بالاتری نسبت به صفحه نمایش‌های فاقد این استاندارد دارند. اهمیت این قابلیت در این است که تقریبا تمام محتواهای تولید شده از سال ۲۰۱۸ به بعد، از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و وجود آن در تلویزیون، امری حیاتی محسوب می‌شود.

Refresh Rate چیست؟

به تعداد فریم تولید شده توسط دستگاه فرستنده فریم ریت و به بازتولید آن در صفحه نمایش در مقیاس ثانیه، رفرش ریت گفته می‌شود. در حقیقت اگر کنسول شما توانایی تولید ۱۲۰ فریم بر ثانیه را داشته باشد، تلویزیون  شما نیز باید دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز باشد تا بتوانید از حداکثر کیفیت تولیدی بهره ببرید.

زمان پاسخگویی یا Response time چیست ؟

به زبان ساده، به زمان مورد نیاز برای انتقال اطلاعات از دستگاه فرستنده و بازگشت آن برای پردازش، زمان پاسخگویی گفته می‌شود. برای مثال، شما کلید X کنترلر پلی استیشن خود را می‌فشارید و کنسول نیز این اکشن را پردازش می‌کند. به مدت زمان مورد نیاز برای رسیدن این فرمان پردازش شده از کنسول به تلویزیون، Response Time گفته می‌شود.

هرچه این میزان کمتر باشد، مانیتور کیفیت بهتری دارد. در حال حاضر، مانیتورهای گیمینگ به زمان پاسخگویی ۱ میلی ثانیه دست پیدا کرده‌اند و تلویزیون های گیمینگ نیز رقمی ما بین ۵ تا ۷ میلی ثانیه را ارائه می‌دهند.برای تلویزیون‌های معمولی، این رقم گاها به ۱۵ میلی ثانیه نیز می‌رسد.

 G-Sync یا Freesync چیست ؟

به دلیل بار پردازشی بالا، امکان دارد که بعضی اوقات تصاویر تولید شده توسط کارت گرافیک دستگاه، با تصاویر ارسال شده به صفحه نمایش همگام نباشند و در این بین یک وقفه ناچیزی رخ دهد. این وقفه ناچیز، هرچند که امکان دارد در حد یک فریم باشد، اما به تجربه کاربری لطمه زیادی وارد می‌کند؛ چرا که کنسول یا کامپیوتر فریم‌های بعدی را بدون وقفه به صفحه نمایش ارسال می‌کند و آن یک فریم از دست رفته، تمام محاسبات بعدی را به هم می‌ریزد و به اصطلاح، باعث پارگی تصویر می‌شود.

برای رفع این قابلیت، شرکت‌های AMD و Nvidia از قابلیت‌هایی به نام G-Sync و Freesync پرده برداشته‌اند که جلوی این ناهماهنگی را می‌گیرند. دقت داشته باشید که تلویزیون  مورد نظر باید از این قابلیت پشتیبانی کند. مانیتورها یا تلویزیون‌ های FreeSync فراوانی بیشتری داشته و قیمت مناسب‌تری دارند.

OLED یا LED?

یک اشتباه رایج در بازار تلویزیون‌ها این است که کاربران تصور می‌کنند تلویزیون LED از همان پنلی استفاده می‌کند که در صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند (برای مثال گوشی‌های شرکت سامسونگ) به کار رفته است. اما حقیقت موضوع این است که تلویزیون‌هایی که با نام تجاری LED فروخته می‌شوند، در حقیقت همان تلویزیون‌های LCD هستند که نور بک‌لایت خود را از یک پنل LED دریافت می‌کنند.

در آن‌سوی ماجرا، در تلویزیون‌های OLED، هر پیکسل توانایی خاموش و روشن شدن جداگانه نسبت به پیکسل همسایه خود را دارد. به همین دلیل، کاربر می‌تواند رنگ مشکی با کنتراست بی نهایت ( یا بسیار بالا) را در این تلویزیون‌ها تجربه کند. همچنین کیفیت کلی تلویزیون‌های OLED به هیچ‌وجه قابل مقایسه با تلویزیون‌های LCD یا LED نیست و میزان روشنایی آن نیز به مراتب نسبت به تلویزیون‌های LCD، بالاتر است. اگر به دنبال کیفیتی معادل با کیفیت صفحه نمایش‌های گوشی‌های موبایل هستید، باید به سراغ پنل OLED بروید

۱- بهترین تلویزیون 4K موجود در بازار : LG OLED48CX

در حال حاضر هیچ گزینه بهتری از این تلویزیون، برای تجربه بازی‌های ویدیویی وجود ندارد. تلویزیون جدید سری CX شرکت LG، استانداردهای ساخت یک تلویزیون OLED را به مرحله جدیدی وارد کرده است. نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی این تلویزیون، آن‌را به بهترین گزینه برای لذت بردن از محتواهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس تبدیل می‌کند.

عرض بسیار ناچیز این تلویزیون به همراه پایه‌های مستحکم آن، قرار دادن آن روی هر سطحی را آسان می‌کند. پشتیبانی از استاندارد HDR نیز جزئی از قابلیت‌های این محصول بوده و کنتراست رنگ مشکی آن در بهترین حالت ممکن قرار دارد. در حقیقت بهترین گزینه برای کاربران تمامی پلتفرم‌ها، تلویزیون LG OLED48CX است.

در حال حاضر این تلویزیون از دو استاندارد FreeSync و G-Sync پشتیبانی می‌کند و دارندگان کارت گرافیک‌های Nvidia و AMD، می‌توانند از حداکثر پتانسیل این دستگاه بهره ببرند و آن را به یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ سال ۲۰۲۱ تبدیل کنند.

۲- بهترین تلویزیون سایز بزرگ : LG OLED65E9PUA – 65-inch 4K TV

همانند دیگر تلویزیون‌های رده بالای بازار، این تلویزیون نیز از پنل OLED با کیفیتی بهره می‌برد که می‌تواند رنگ مشکی را با کیفیتی مثال زدنی بازتولید کند. همچنین وجود قابلیت G-Sync این تلویزیون را به گزینه‌ای ایده‌آل برای دارندگان کارت گرافیک‌های بالارده شرکت Nvidia تبدیل می‌کند. متاسفانه بر خلاف گزینه پیشین پیشنهادی، خبری از پشتیبانی از FreeSync در این دستگاه نیست.

نکته قابل توجه دیگر این تلویزیون، استفاده از سیستم صدای Dolby Atmos 4.2 است که باعث ایجاد صدایی فراگیر در پشت پنل تلویزیون شده و تجربه کاربری با آن را به طرز محسوسی بهبود می‌بخشد.

متاسفانه نرخ بروزرسانی دستگاه عدد ۶۰ هرتز را نشان می‌دهد که البته به خودی خود، مقدار بسیار مناسبی محسوب می‌شود، اما در صورتی که از کارت گرافیک قدرتمندی مانند RTX 3080 استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ خرید تلویزیون سری CX بروید.  به دلیل نازکی فریم و صفحه نمایش دستگاه، خیالتان از بابت جایگیری آن در هر مدلی از دکوراسیون آسوده خواهد بود. LG OLED65E9PUA – 65-inch 4K TV  قطعا یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ سال ۲۰۲۱ است.

۳-تلویزیونی با کیفیت فوق‌العاده : Samsung Q9F 65-inch

در صورتی که مصرف اصلی شما در تلویزیون به دیدن محتواهای ویدیویی باز می‌گردد، تلویزیون Q9F سامسونگ بهترین گزینه ممکن برای خرید در بازار فعلی دنیاست. این تلویزیون با پشتیبانی از استاندارد HDR 2000، بالاترین کیفیت در بین همرده‌های خود را دارد و هیچ تلویزیونی حتی به این استاندارد نزدیک‌ هم نمی‌شود. در حقیقت تمامی تصاویر در این تلویزیون به شکل بهتری به تصویر کشیده می‌شوند و از این نظر، هیچ رقیبی برای پرچمدار سامسونگ وجود ندارد،‌ این محصول یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ سال ۲۰۲۱ است.

همچنین پشتیبانی از قابلیت FreeSync، یکی دیگر از مزیت‌های این تلویزیون به شمار می‌رود. البته دقت داشته باشید که نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتزی این تلویزیون، قابل مقایسه با نمونه تلویزیون CX نیست؛ اما در صورتی که از نرخ بروزرسانی فاکتور بگیریم، با بهترین کیفیت تصویر در بین تلویزیون‌های موجود در بازار روبرو هستیم.

۴- تلویزیون خوش قیمت گیمینگ : Hisense 55H8G 55-inch

تنها تلویزیون ۵۵ اینچی با قیمت کمتر از هزار دلار، متعلق به برند هایسنس است. این تلویزیون کیفیت و کنتراست بسیار مناسبی داشته و در عین حال، قیمت اقتصادی آن نیز، یکی از مزیت‌های بزرگ آن به شمار می‌رود.

جالب است بدانید که نرخ بروزرسانی این تلویزیون در رزولوشن 4K، به ۶۰هرتز محدود شده است. اما در صورتی که رزولوشن را به 2K یا 1080P کاهش دهید، این عدد به ۲۴۰ هرتز بر ثانیه می‌رسد که برای یک تلویزیون ۵۵ اینچی، عددی باورنکردنی به شمار می‌رود و آن را به یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ سال ۲۰۲۱ بازار تبدیل می‌کند.

پشتیبانی از استاندارد HDR10 و Dolby Vision HDR ، کیفیت تصاویر خروجی این تلویزیون را تضمین می‌کند.

۵-بهترین تلویزیون میان رده بازار : Sony A8H OLED 55-inch

شرکت سونی نیز همانند دیگر رقبای خود، تلویزیون‌های OLED را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. این تلویزیون از زاویه دید بسیار مناسبی برخوردار بوده و کاربر می‌تواند با هر زاویه‌ای به سمت تلویزیون بنشیند و باز هم نهایت کیفیت را دریافت کند. رنگ مشکی در آن با کیفیتی فوق‌العاده بازتولید می‌شود و همین موضوع باعث افزایش غلظت دیگر‌ رنگ‌ها نیز می‌شود.

در این تلویزیون خبری از رفرش ریت متغیر نیست و کاربران باید به نرخ بروزرسانی ۶۰ فریم بر ثانیه اکتفا کنند. در صورتی که قصد دارید به رفرش ریت ۱۲۰ هرتز دسترسی پیدا کنید، باید رزولوشن محتوای خود را به 1080P کاهش دهید. همچنین قابلیت HDR برای این تلویزیون نیز در نظر گرفته شده است و کاربران می‌توانند محتوای دارای این استاندارد را با کیفیت بالاتری در این تلویزیون مشاهده کنند.

یک نکته جالب دیگر که نیاز است درباره این تلویزیون بدانید، این است که اسپیکرهای آن در داخل بدنه و روی صفحه نمایش نصب شده‌اند. این موضوع به این معنی است که صدای اسپیکر در اثر لرزش صفحه نمایش تولید می‌شود و به گوش کاربر می‌رسد.این اسپیکرها از استاندارد Dolby Atmos بهره می‌برند تا این محصول را به یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ سال ۲۰۲۱ تبدیل کنند.

۶-گزینه اقتصادی : TCL 55R617 55-inch Roku TV

در صورتی که قصد خرید یک تلویزیون ۱۰۰۰ دلاری را نداشته باشید و در عین‌حال می‌خواهید که تلویزیونی سایز بزرگ را تهیه کنید، بهتر است به این گزینه نیم‌نگاهی داشته باشید. تلویزیون جدید TCL نه تنها می‌تواند رنگ مشکی را با عمقی مناسب به تصویر بکشد، بلکه به استاندارد HDR نیز مجهز بوده و کیفیت تصاویر آن در حد مطلوبی قرار دارند.

جالب‌تر این‌که زمان پاسخگویی این تلویزیون چیزی مابین ۶ الی ۱۲ میلی ثانیه است؛ این رقم تنها در اختیار پنل‌های OLED یا تلویزیون‌های بالارده است که همین موضوع باعث می‌شود که این تلویزیون به یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ سال ۲۰۲۱ و گزینه‌ای مناسب برای تجربه بازی‌های ویدیویی تبدیل شود.

دقت داشته باشید که برای تهیه تلویزیون‌های خاص، باید از طریق واسطه‌های مختلف، تلویزیون مورد نظر خود را از کشور‌های همسایه سفارش داده و وارد ایران کنید و یا این که در انتظار واردات رسمی گزینه مورد نظر خود بمانید.

بهترین تلویزیون‌های فورکی مناسب بازی در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از نگاهی دیگر

باید گفت که امروزه میزان تقاضا برای تلویزیون‌های ۴K که بتوانند بازی‌های HDR را با کیفیت بالا انجام دهند رو به افزایش است و بسیاری از کاربران می‌خواهند که تلویزیون ۴K مجهز به قابلیت HDR بخرند که از بازی‌های PlayStation 4 Pro و Xbox One X پشتیبانی می‌کند. امروزه بازی‌های کامپیوتری در میان کاربران بسیار رایج است و آن‌ها می‌خواهند بازی‌های خودشان را بر روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون انجام داده و بیشترین لذت را از بازی داشته باشند.

همین موضوع باعث شده است که تولیدکنندگان محصولات خانگی این نکته را در نظر داشته باشند و محصولات خودشان را با تاخیر ورودی بسیار پایینی ارائه دهند. همچنین برخی از تلویزیون‌ها هستند که مخصوص بازی و گیمرها تولید شده‌اند. به تازگی برخی از این محصولات نیز به بازار‌ایران وارد شده است و تا حدودی قیمت این تلویزیون‌ها کاهش یافته است.

در این مقاله است داریم بهترین تلویزیون‌های مناسب گیمینگ را برای شما معرفی کنیم. اگر شما هم جزو گیمرها هستید یا قصد دارید تلویزیونی برای گیمینگ بخرید با ما همراه باشید در ابتدا توضیحاتی در مورد تلویزیون‌های مخصوص گیمینگ برای شما ارائه میدهیم.

HDR چیست؟

منظور از HDR همان محدوده دینامیکی بالا است. وجود این قابلیت باعث شده است که طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای کاربران به نمایش درآید شما می‌توانید تاریک‌ترین رنگ‌ها حتی روشن‌ترین آن‌ها را با کیفیت بالا دریافت کنید. وجود فناوری HDR باعث می‌شود که کنتراست تلویزیون افزایش یابد و در نتیجه تصاویر به صورت واقعی و جذاب برای کاربران ارائه شود. محدوده دینامیکی بالا یکی از ویژگی‌هایی است که حتماً در تلویزیون‌های گیمینگ باید به آن توجه نمود.

این قابلیت می‌تواند تصاویر معمولی را با جزئیات فراوانی برای شما ارائه دهد. به همین دلیل شما اجزای تصویر را با کیفیت بالایی دریافت می‌کنید. برای اینکه تکنولوژی HDR بر روی محصولات مختلف پیاده سازی شود تکنیک‌های مختلفی وجود دارد. هر کدام از این تکنیک‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

یکی از تکنیک‌های رایج برای پیاده سازی فناوری HDR استفاده از فناوری HDR 10 می‌باشد. همچنین فناوری Dolby Vision نیز تکنیک دیگری برای پیاده‌سازی HDR محسوب می‌شود. تفاوت میان این دو فناوری عمق رنگ و حداکثر میزان روشنایی آن‌ها می‌باشد. فناوری HDR 10 استاندارد اصلی فیلم‌های سینمایی بلوری اولترا اچ‌دی محسوب می‌شود.

این فناوری از پردازش رنگ ده بیتی برخوردار است و حداکثر میزان روشنایی آن ۱۰۰۰ بیت می‌باشد اما باید گفت که Dolby Vision رنگ‌ها را به صورت ۱۲ بیتی ارائه داده و حداکثر روشنایی آن ۴۰۰۰ نیت می‌باشد و فناوری Dolby Vision یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای پیاده سازی محتوای HDR می‌باشد. این فناوری نیاز به سخت افزار بسیار قدرتمندی است. مایکروسافت اعلام نموده است که کنسول اکس باکس وان اس از استاندارد HDR 10 استفاده می‌کند این کنسول از قیمت پایین نیز برخوردار است.

اگر قصد خرید تلویزیون مخصوص گیمینگ دارید باید بدانید که اگر یک تلویزیون تمام این استانداردها را داشته باشد هیچگاه از قیمت پایینی برخوردار نیست. حتی مدل‌های گرانقیمت تلویزیون‌هایی که برای گیمینگ ارائه شده است نیز نمی‌تواند تمام و کمال خروجی مورد نظر‌های گیمرهای حرفه‌ای را فراهم کند.

اما در ادامه تلاش کردیم که تلویزیون‌های مخصوص بازی را برای شما معرفی کنیم. در ادامه برترین تلویزیون‌های HDR را که در بازار‌ایران نیز می‌توانید به راحتی پیدا کنید برای شما معرفی می‌کنیم. وقتی طرفداران کنسول‌های بازی و بازی‌های ویدیویی افزایش یافته اند بیشتر برندهای دنیا در تلاش هستند که تلویزیون‌های مناسب برای گیمینگ‌ها ارائه کنند.

همه گیمر‌ها دوست دارند یک بازی با کیفیت بالا و بدون دردسری را تجربه کنند اما فقط داشتن یک کنسول خوب و قدرتمند این موضوع را محقق نمی سازد به همین دلیل شما بهتر از یک تلویزیون مناسب گیمینگ را نیز خریداری نمایید. برای اینکه بهترین تلویزیون‌های گیمینگ را بخرید باید عوامل مختلفی توجه داشته باشید.

به عنوان مثال در انتخاب تلویزیون‌های مخصوص گیم باید به سرعت عمل آن تلویزیون نرخ تازه سازی تصاویر اتصال آن حالت بازی و غیر توجه داشته باشید. در ادامه برخی از این عوامل را برای شما شرح شرح می‌دهیم.

در خرید تلویزیون گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

زمانی که شما بازی می‌کنید با استفاده از دسته کنسول دستوراتی را به بازی ارائه می‌دهید. تلویزیون‌های مختلف زمآن‌های متفاوتی طول می‌کشد که این دستورات را انجام دهند و در واقع به زمانی که شما دستور را ارسال کرده و تلویزیون را انجام می‌دهد. سرعت ورودی تلویزیون گفته می‌شود این سرعت تاثیر مستقیمی بر روی بازی شما دارد.

تلویزیون‌هایی که سرعت عمل پایینی دارند دستورات اجرایی شما را دیرتر انجام می‌دهند. به عنوان مثال زمانی که شما شلیک می‌کنید یا حتی توپ را پاس می‌کنید این تلویزیون دیرتر دستور شما را انجام می‌دهد به همین دلیل تلویزیون‌هایی که سرعت عمل پایینی دارند به هیچ وجه برای انجام بازی‌های مختلف مناسب نمی باشند.

نکته دیگری که در انتخاب و خرید تلویزیون‌های مخصوص گیمینگ باید به آن توجه کنید نرخ تازه سازی تصاویر می‌باشد. منظور از نرخ تازه سازی تصاویر این است که شما در بازی‌های پر سرعت هیچگونه تاری صحنه مشاهده نمی کنید و در این تلویزیون‌ها خبری از کند بودن بازی وجود ندارد به خصوص اگر شما بازی پر سرعتی را انجام دهید.

نرخ تازه سازی تصویر اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر یک تلویزیون نرخ تازه‌سازی پایینی داشته باشد و بازی شما سرعت عمل بالایی بخواهد مانند مسابقات ماشین سواری و موتور سواری شما نمی توانید لذت خوبی از انجام این مسابقات بر روی صفحه نمایش تلویزیون داشته باشید. همچنین نکته دیگری که در خرید تلویزیون‌های گیمینگ باید اشاره کنید نحوه اتصال آن‌ها می‌باشد که شما می‌خواهید بازی را با استفاده از درگاه HDMI به تلویزیون متصل کنید.

باید به وجود این درگاه در تلویزیون توجه داشته باشید با استفاده از پورت HDMI به راحتی کنسول‌های بازی بر روی صفحه نمایش تلویزیون منتقل می‌شود. برخی از دستگاه‌ها نیازمند به درگاه HDMI 2.0 می‌باشند به همین دلیل باید مطمئن باشید که تلویزیون مورد نظر شما از این درگاه پشتیبانی می‌کند.

امروز تلویزیون‌های مختلف حالت‌های متفاوتی مانند حالت سینما حالت صوتی حالت خواب و غیره دارند یکی از این حالت‌ها حالت بازی می‌باشد. این حالت در کیفیت بازی و سرعت عمل تلویزیون بسیار مهم است. وجود حالت بازی باعث می‌شود که سرعت عمل تلویزیون تا دو برابر افزایش یافته و گیمرها احساس رضایت بالاتری از تلویزیون داشته باشند همچنین تلویزیونی که برای گیمینگ ارائه می‌شود باید کنتراست مناسبی داشته باشد و بتواند رنگ مشکی را به صورت عمیق برای شما ارائه دهد.

کیفیت تصویر تلویزیون به طور مستقیم در تجربه یک بازی خوب تاثیرگذار است. تلویزیون‌هایی که مجهز به استاندارد HDR هستند می‌توانند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را برای شما ارائه دهند. باید گفت که بیشتر تلویزیون‌هایی که از سال ۲۰۱۸ به بعد به بازار عرضه شده است مجهز به استاندارد HDR10 می‌باشد.

نکته دیگری که در خرید تلویزیون گیمینگ باید به آن توجه نمود اندازه تصویر و سیستم صدای آن می‌باشد. وقتی بخواهید بهترین تلویزیون‌های گیمینگ را تشخیص دهید باید ابتدا فاصله نشستن خودتان از تلویزیون را در نظر بگیرید. شما باید یک تا یک و نیم برابر اندازه تلویزیون از آن فاصله داشته باشید.

اگر می‌خواهید در فاصله یک و نیم متری تلویزیون بنشینید و بازی کنید بهتر است تلویزیونی که برای گیمینگ انتخاب میکنید ۴۹ تا ۶۴ اینچ باشد. همچنین سیستم صوتی نیز تأثیر بسیار زیادی بر تجربه شما از بازی خواهد داشت. امروزه سیستم‌های صوتی مانند اسپیکر و ساندبار باعث شده است که سیستم‌های صوتی تلویزیون بهبود یافته و شما تجربه متفاوتی از انجام بازی‌ها را کسب کنید.

عامل دیگری که در انتخاب تلویزیون‌های گیمینگ باید به آن اشاره نمود این است که صفحه نمایش تلویزیون از نوع LCD/LED یا OLED باشد بعد از سال ۲۰۱۹ بیشتر تلویزیون‌های OLED در بازار وجود دارند و این تلویزیون‌ها می‌توانند لذت بازی را برای کاربران فراهم کند.

این محصولات کیفیت بالایی دارند و یکی از بهترین تلویزیون‌های گیمینگ محسوب می‌شوند به همین دلیل تلویزیون‌های OLED در مقایسه با تلویزیون‌های LCD/LED قیمت بالاتری دارند اگر مبحث قیمت برای شما اهمیت چندانی ندارد توصیه می‌کنیم که برای انجام بازی‌های مختلف حتما تلویزیون‌های OLED را تجربه کنید.

تلویزیون ال جی آسمان NANO86

تلویزیون ال جی NANO86 در سال ۲۰۲۰ توسط برند ال جی به بازار عرضه شده است. این تلویزیون از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و می‌تواند انواع بازی‌های ویدیویی فیلم و مسابقات ورزش را با کیفیت بالا برای شما ارائه دهد. حتی این تلویزیون می‌تواند کنسول‌های بازی خانگی را که به تازگی به بازار عرضه شده است را پشتیبانی کند.

این محصول مجهز به قابلیت HDR است و می‌تواند نقاط تیره و بسیار روشن را با کیفیت و کنتراست بالایی برای شما ارائه دهد. تمامی جزئیات پخش شده بر روی این تلویزیون کاملاً واقعی و طبیعی است و شما احساس رضایتی از خرید این محصول خواهید داشت. کنسول‌های بازی جدیدی که به بازار عرضه شده است که مجهز به قابلیت HDR می‌باشد به همین دلیل شما برای گیمینگ باید به دنبال تلویزیونی باشید که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند و می‌تواند رنگ‌ها را به صورت شارپ و واضح برای شما ارائه دهد.

تلویزیون NANO86 ال جی در کنار داشتن قابلیت HDR مجهز به کیفیت تصویر ۴K است. این کیفیت تصویر ۲۱۶۰ * ۳۸۴۰ پیکسل دارد و می‌تواند تصاویر را به صورت واضح و خارق العاده برای شما ارائه دهد. تلویزیون ۲۰۲۰ ال جی NANO86 مجهز به قابلیت نانوسل است و می‌تواند طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را به صورت خالص و طبیعی برای شما ارائه دهد.

 یکی دیگر از ویژگی‌های تلویزیون ال جی NANO86 سیستم صوتی آن می‌باشد. این محصول قدرت صوتی ۲۰ وات دارد و از دو بلندگو برخوردار است و می‌تواند صدای هیجان انگیز بازی‌ها را با کیفیت و وضوح بالا در اختیار شما قرار دهد. یکی از فناوری‌های صوتی تلویزیون ال جی NANO86 فناوری دالبی اتموس Dolby Atmos می‌باشد این فناوری صدای سینمایی واقعی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های صوتی این محصول فناوری AI Sound است. این فناوری سطح صدا را به صورت خودکار تنظیم می‌کند به همین دلیل صدای پخش شده از تلویزیون نانوسل ال جی NANO86 با تصویر متناسب است. تلویزیون ال جی NANO86 مجهز به فناوری هوش مصنوعی است و دستیار گوگل نیز پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل شما می‌توانید با استفاده از صدای خودتان تمامی وسایل هوشمند خانه تان را کنترل و مدیریت کنید.

تلویزیون هوشمند ال‌جی NANO86 مجهز به قابلیت HGIG Mode میباشد. با وجود این قابلیت تصاویر با سطح دقیقی از کنتراست ارائه شده و روشنایی تلویزیون افزایش می‌یابد به همین دلیل زمانی که شما بازی‌های مختلف را انجام می‌دهید در صحنه‌های آن کاملاً غرق می‌شوید. یکی دیگر از ویژگی‌های تلویزیون نانوسل ال جی NANO86 پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی آن می‌باشد. این تلویزیون مجهز به چهار پورت HDMI است و می‌تواند کنسول‌های بازی را به تلویزیون متصل نماید.

همچنین این محصول سه پورت USB دارد به همین دلیل شما به راحتی کنسول‌ها و سایر دستگاه‌ها را به تلویزیون متصل می‌کنید. صفحه نمایش تلویزیون نانوسل ال جی NANO86 از پنل IPS پشتیبانی می‌کند. این محصول کیفیت تصویر ۴K دارد و می‌تواند انقلاب جدیدی از رنگ‌ها را برای شما به نمایش درآورد. وجود فناوری نانو سل باعث شده است که رنگها به صورت عمیق و گسترده برای شما ارائه شود.

ال جی تلویزیون NANO86 را مجهز به موتور پردازشگر α۷ Gen 3 Processor 4K به بازار عرضه نموده است. این تلویزیون دارای فناوری دالبی اتموس Dolby Atmos می‌تواند صدها را به صورت واقعی برای شما ارائه دهد. وجود هوش مصنوعی و ریموت کنترل جادویی از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌باشد. تلویزیون‌های الجی NANO86 با فرمت‌های مختلف HDR نیز سازگار است این محصول درگاه‌های ارتباطی متنوعی دارد و مجهز به سیستم عامل webOS به بازار عرضه شده است.

پردازنده چهارهسته‌ای این تلویزیون باعث شده است که این محصول بتواند تصاویر و بازی‌های مختلف را به صورت روان برای شما اجرا کند. تلویزیون نانوسل ال جی تی NANO86 به طور کلی از ۲۰ وات توام صوتی برخوردار است و کیفیت صدای بسیار عالی دارد.

تلویزیون OLED ال جی LG B9 OLED

تلویزیون LG B9 OLED یکی از تلویزیون‌هایی است که برای گیمینگ ارائه شده است و این تلویزیون می‌تواند بازی‌ها و کنسول‌های مختلف را به راحتی برای شما نشان دهد. تلویزیون گیمینگ LG B9 OLED می‌باشد مجهز به کیفیت تصویر ۴K است. این محصول توسط برند ال جی به بازار عرضه شده است از فناوری OLED پشتیبانی می‌کند.

تلویزیون OLED ال جی B9 کیفیت کنتراست بسیار بالایی دارد و این محصول از هندلینگ عالی نیز برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی‌های تلویزیون ال جی B9 این است که زاویه دید گسترده دارد و به همین دلیل برای بازی‌های مشارکتی بسیار مناسب است. به همین دلیل زمانی که شما می‌خواهید با گروهی از افراد خانواده و دوستانتان به صورت گروهی بازی کنید این تلویزیون می‌تواند تصاویر را از زوایای مختلف با کیفیت بالا برای شما ارائه دهد.

تلویزیون ال جی B9 حتی در شرایط نورپردازی سخت نیز بازتاب‌های فوق‌العاده‌ای دارد. یکی از ویژگی‌های تلویزیون‌های OLED این است که به طور جداگانه پیکسل‌ها را خاموش و روشن می‌کند به همین دلیل رنگ مشکی به صورت عمیق و یکنواخت برای شما ارائه می‌شود.

تلویزیون ال جی B9 با وجود قابلیت OLED زمان پاسخگویی بسیار بالایی دارد و می‌توان گفت که زمان پاسخگویی لحظه‌ای برخوردار است به همین دلیل صحنه‌های پر سرعت به صورت واضح برای شما پخش شده و شما بازی‌های سرعتی مانند موتور‌سواری و ماشین سواری و صحنه‌های اکشن را با کیفیت بالایی دریافت می‌کنید.

نرخ تازه‌سازی تلویزیون OLED ال جی بینا ۱۲۰ هرتز می‌باشد. این نرخ باعث شده است که صحنه‌ها بدون تاری ارائه شود. تاخیر در ورودی این محصول عالی است و می‌توان گفت که این تلویزیون یک محصول عالی برای انجام بازی‌های مختلف می‌باشد.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر به صورت موقتی تصویر بر روی تلویزیون ثابت بماند احتمال سوختگی دائمی نیز وجود دارد. این اتفاق زمانی روی می‌دهد که عناصر استاتیک در مدت زمانی طولانی مانند رابط کاربری یک بازی در همان مکان نمایش داده شود.

البته نگران نباشید اگر شما محتوای متنوعی را مشاهده کنید و همیشه بازی‌های مختلفی را انجام دهید هیچگاه با این مسئله روبرو نمی شوید. منصفانه است بگوییم که تلویزیون OLED ال جی LG B9 OLED در عرصه رنگ نسبتاً ضعیف عمل می‌کند. این تلویزیون نمی تواند رنگ‌ها را به صورت دقیق برای شما ارائه دهد.

تلویزیون OLED ال جی B9 از FreeSync ، G SYNC و HDMI Forum VRR پشتیبانی می‌کند اگر شما جزء کاربرانی هستید که بر روی‌ ایکس باکس وان یا رایانه شخصی خودتان بازی می‌کنید می‌توانید از Auto Low Latency Mode استفاده کرده و به صورت خودکار در راه‌اندازی بازی حالت گیم فعال میشود.

باید گفت که تلویزیون OLED ال جی B9 یکی از بهترین تلویزیون‌ها برای انجام بازی‌های مختلف می‌باشد. این محصول مجهز به کیفیت تصویر ۴K است و در دو سایز ۵۵ اینچ و ۶۵ اینچ به بازار عرضه شده است. فناوری نمایشگر این تلویزیون از نوع WRGB می‌باشد این تلویزیون برای بازی Xbox One X و PS4 Pro گزینه بسیار مناسبی است.

تمامی تلویزیون‌های OLED تصاویر با کیفیت بالایی برای شما ارائه می‌دهند و این محصول مجهز به کیفیت HDR است. تلویزیون OLED B9 تاخیر ورودی بسیار کمی دارد و در زمان پاسخ دهی لحظه‌ای برخوردار است به همین دلیل شما می‌توانید یک بازی سریع را با حرکت واضح تجربه نمایید.

تلویزیون OLED ال جی B9 از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند. همانطور که گفتیم وجود پورت‌های و درگاه‌های ارتباطی یک تلویزیون نکته مهمی در خرید یک تلویزیون گیمینگ می‌باشد. نرخ رفرش تصویر این تلویزیون و همان نرخ بازسازی تصویر ۱۲۰ هرتز است. در استفاده از تلویزیون OLED ال جی LG B9 OLED باید به این نکته توجه داشته باشید که تصویر را ثابت و روی صفحه‌نمایش نگه ندارید.

تلویزیون OLED ال جی LG C9 OLED

یکی از تلویزیون‌هایی که برای انجام بازی‌های مختلف مناسب میباشد تلویزیون ال جی LG C9 OLED است. این تلویزیون می‌تواند رنگ‌ها را به صورت دقیق‌تر از تلویزیون OLED ال جی B9 نشان دهد و همین دلیل اگر به رنگ‌ها برای شما اهمیت بالایی دارند می‌توانید تلویزیون OLED ال جی LG C9 OLED را انتخاب کنید.

این محصول مانند تلویزیون LG B9 OLED می‌باشد اما رنگ‌ها را به صورت قابل توجهی با کیفیت بالا برای شما ارائه می‌دهد. تصاویر پخش شده بر روی این تلویزیون کاملا درخشان است و شما می‌توانید بازی‌های HDR با کیفیت بالایی انجام دهید. سیستم عامل به کار رفته در این تلویزیون از این سیستم عامل WebOS می‌باشد. تلویزیون C9 وB9 عملکرد یکسانی دارند. اگر شما به دنبال دقت رنگ‌ها هستید خرید تلویزیون OLED ال جی C9 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

تلویزیون QLED سامسونگ Q70T

یکی از تلویزیون‌هایی که در مورد آن صحبت می‌کنیم و برای انجام بازی‌های مختلف مناسب است تلویزیون QLED سامسونگ Q70T میباشد. این تلویزیون مجهز به کیفیت تصویر ۴K است و عملکرد مناسبی برخوردار است. این تلویزیون دارای پنل VA است و می‌تواند رنگهای سیاه و عمیق را برای شما ارائه دهد.

همانطور که پیشتر گفتیم موضوع رنگ مبحث مهمی در انتخاب تلویزیون برای گیمینگ‌ می‌باشد. نرخ تازه سازی تلویزیون QLED سامسونگ Q70T برابر ۱۲۰ هرتز می‌باشد. این محصول زمان پاسخگویی مناسبی دارد و به همین دلیل گزینه مناسبی برای گیمرها می‌باشد. تلویزیون سامسونگ Q70T به سرعت دستورات شما را انجام می‌دهد.

این تلویزیون از قابلیت FreeSync نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از نقاط ضعف تلویزیون سامسونگ Q70T این است که زاویه دید چندان گسترده ندارد به همین دلیل اگر شما این تلویزیون را به صورت گروهی مشاهده کنید ممکن است در زاویه‌های غیرمستقیم کمی تصاویر کیفیت خودشان را از دست بدهند. این تلویزیون از فناوری HDR پشتیبانی کرده و می‌تواند رنگ‌ها را به صورت دقیق برای شما ارائه دهد. سیستم عامل به کار رفته در این محصول از این سیستم عامل تایزن است.

تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T یکنواختی رنگ مشکی خوبی دارد و از بازتاب نور مناسبی نیز برخوردار است. این تلویزیون می‌تواند محتوای ویدیویی و بازی‌های ویدیویی را با کیفیت بالا برای شما ارائه دهد. این محصول نسبت کنتراست بسیار بالایی دارد و از قابلیت FreeSync نیز پشتیبانی می‌کند.

اما باید گفت که زاویه دید این تلویزیون ضعیف است و مجهز به تاریکی موضعی نمی باشد. تلویزیون سامسونگ Q70T برای انجام کارهای مختلف گزینه مناسبی می‌باشد. این تلویزیون تصاویر را با کیفیت بالا برای شما ارائه می‌دهد. پنل va اتاق‌های تاریک مناسب است به همین دلیل اگر قصد دارید برای انجام بازی‌های مختلف از اتاق تاریک استفاده کنید خرید تلویزیون سامسونگ aQ70T را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

این تلویزیون از حداکثر روشنایی بالایی برخوردار است و می‌تواند با تابش نور محیط بر روی صفحه نمایش مبارزه کند. تاخیر ورودی تلویزیون هوشمند سامسونگ Q70T بسیار عالی است و این تلویزیون تجربه بازی‌های گرافیکی را به برای شما با کیفیت بالا ارائه می‌دهد. منصفانه است بگوییم که تلویزیون سامسونگ Q70T برای انجام بازی‌های ویدیویی می‌باشد.

این محصول زمان پاسخگویی مناسبی دارد و تاخیر ورودی آن بسیار کم است به همین دلیل شما صحنه‌های مسابقه و بازی‌های مختلف را به صورت سریع دریافت می‌کنید و هیچ گونه تاری ندارید. تلویزیون سامسونگ aQ70T به خاطر وجود پنل va کنتراست بالایی دارد و به همین دلیل اگر شما می‌خواهید بازی‌های خود را در مکآن‌های تاریک انجام دهید خرید تلویزیون سامسونگ aQ70T را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

تلویزیون سونی X9500H

تلویزیون سونی X9500H مجهز به صفحه نمایش ال‌ای دی است و از کیفیت تصویر ۴K پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده است و از کیفیت تصویر ۴K HDR برخوردار است این محصول یکی از بهترین تلویزیون‌های ال‌ای دی در سال ۲۰۲۰ شناخته شده است.

این تلویزیون از فناوری HDR پشتیبانی کرده و مجهز به فرمتهای HDR10 و Dolby Vision است. همانطور که پیشتر گفتیم این فرمت‌ها می‌تواند محتوای HDR را پیاده سازی نموده و آن‌ها را با کیفیت بالا برای شما ارائه دهند. سونی تلویزیون X9500H را به موتور پردازشگر قدرتمند مجهز نموده است این موتور پردازشگر تصاویر و با قدرت بالا پردازش کرده و کیفیت آن‌ها را ارتقا می‌دهد.

تلویزیون سونی X9500H مجهز به سیستم صوتی آکوستیک میباشد. بلندگوهای تلویزیون از نوع X Balanced Speaker است و از فناوری‌های صوتی دالبی اتموس Dolby Atmos برخوردار است. به همین دلیل صداهای پخش شده از این تلویزیون کاملا فراگیر است و سراسر محیط را در بر می‌گیرد. این تلویزیون می‌تواند صدا و تصویر و متناسب با محیط اطراف تنظیم کرده و در اختیار کاربران قرار دهند.

این محصول مجهز به تکنولوژی‌های Dolby Vision و دالبی اتموس Dolby Atmos است و به همین دلیل می‌تواند برای انجام بازی‌های مختلف گزینه بسیار مناسبی باشد. تلویزیون ال‌ای دی سونی X9500H در زمینه رنگ‌ها نیز مجهز به فناوری TRILUMINOS است با وجود این فناوری طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها برای شما ارائه می‌شود.

همچنین این محصول دارای فناوری Live Colour و Precision Colour Mapping است و می‌تواند رنگها به صورت واقعی و طبیعی برای شما ارائه دهد. این تلویزیون از عمق رنگ ۱۰ بیت برخوردار است و می‌تواند محتوای HDR با کیفیت بالایی برای شما نشان دهد.

یکی دیگر از دلایلی که باعث شده است تلویزیون هوشمند سونی X9500H برای انجام بازی‌های مختلف گزینه مناسبی باشد این است که مجهز به فناوری X Motion Clarity است این فناوری محتواهای سریع را با سرعت و کیفیت بالایی برای شما ارائه می‌دهد و این تلویزیون هیچگونه تاری ندارد شما می‌توانید بازی‌ یا فیلم‌های اکشن و برنامه‌های سریع و با کیفیت بالا و به صورت واضح و صاف و درخشان دریافت کنید. فناوری موشن هر فیلم را به طور جداگانه بررسی کرده و قسمت‌هایی را که نیاز به تغییر است پردازش می‌کند.

تلویزیون سونی A8H

تلویزیون سونی A8H مجهز به کیفیت تصویر ۴K است. این تلویزیون یکی از جدیدترین محصولات در سال ۲۰۲۰ سونی می‌باشد این محصول کیفیت تصویر و صدای فوق‌العاده‌ای برخوردار است و می‌تواند امکانات و قابلیت‌های فراوانی را در اختیار شما قرار دهد. کیفیت تصویر ۴K باعث شده است که صحنه‌ها و مسابقات و بازی‌های مختلف با کیفیت بالا برای شما ارائه شود. سونی تلویزیون A8H را به فناوری OLED مجهز نموده است.

این محصول مجهز به پردازشگر تصویر X1 است و می‌تواند تصاویر را به صورت واقعی و زنده با کنتراست بالا و جزئیات دقیق برای شما ارائه دهد. این محصول هیچ گونه تاری ندارد و به همین دلیل برای انجام بازی‌هایی که سرعت بالایی دارند گزینه مناسبی می‌باشد. سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون سونی A8H از نوع سیستم عامل اندروید می‌باشد. شما می‌توانید به راحتی برنامه‌های مختلف و بازی‌های مختلف را بر روی تلویزیون منتقل کرده و از کیفیت آن‌ها لذت ببرید.

تلویزیون سونی A8H بگونه‌ای طراحی شده است که کاربران احساس می‌کنند صدا دقیقاً از تصویر در حال پخش خارج می‌شود. تلویزیون سونی A8H مجهز به فناوری OLED است. این فناوری روشنایی تصاویر را ارتقا داده و می‌تواند صحنه‌ها را با کیفیت بالایی برای شما نشان دهد.

یکی از فناوری‌های به کار رفته در این محصول فناوری TRILUMINOS می‌باشد این فناوری طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را برای شما ارائه می‌دهد و به همین دلیل شما می‌توانید تصاویر و بازی‌های مختلف را با رنگ‌های طبیعی و دقیق دریافت کنید. تلویزیون ۴k سونی A8H یکی از محصولات برند سونی می‌باشد. این تلویزیون کیفیت تصویر ۴K دارد و از قابلیت‌ها و امکانات تصویری بی نظیری برخوردار است. این محصول مجهز به فناوری HDR است و از فرمتهای HDR10 و Dolby Vision نیز پشتیبانی می‌کند.

این فرمتها فناوری و محتواهای HDR را پیاده کرده و آن‌ها را با کیفیت بالایی ارائه می‌دهد. تلویزیون سونی A8H مجهز به تکنولوژی Live Colour و Precision Colour Mapping می‌باشد و می‌تواند رنگ‌ها را به صورت عمیق و غنی برای شما ارائه دهد. وجود فناوری OLED باعث شده است این تلویزیون در محیط‌های تاریک نیز گزینه مناسبی باشد.

این محصول مجهز به فناوری X Motion Clarity است و صحنه‌های سریع و خشن را بسیار روان و صاف برای شما ارائه می‌دهد. به همین دلیل این تلویزیون برای انجام بازی‌های مختلف نیز گزینه مناسبی است. یکی دیگر از ویژگی‌های تلویزیون OLED سونی A8H این است که زاویه دید گسترده دارد.

شما می‌توانید از هر نقطه تصاویر با کیفیت بالا مشاهده کنید به خصوص اگر میخواهید بازی‌های مختلف را به صورت گروهی و با خانواده خودتان انجام دهید این تلویزیون برای انجام بازی‌های مختلف را برای شما پیشنهاد می‌دهیم. این محصول سیستم صوتی مناسبی دارد و از فناوری‌های صوتی مختلفی نیز پشتیبانی می‌کند. پردازنده به کار رفته در این تلویزیون رنگ‌ها را به صورت عمیق ارائه داده و صدا را متناسب با صحنه‌ها برای شما پخش می‌کند.

یکی از فناوری‌های به کار رفته در تلویزیون ۲۰۲۰ سونی A8H فناوری Object based HDR Remaster می‌باشد. این فناوری محتوای HDR را بهبود می‌دهد. این فناوری باعث شده است تمامی صحنه‌ها آنالیز شده و رنگ کنتراست و عمق آن‌ها نیز تنظیم می‌شود.

صدای پخش شده از تلویزیون OLED سونی A8H کاملاً فراگیر است و این تلویزیون از ۳۰ وات توان خروجی برخوردار است. این محصول به فناوری‌های صوتی مختلف مجهز شده است و با وجود قابلیت دالبی اتموس Dolby Atmos این امکان برای شما وجود دارد که تمامی جزئیات ریز صدا را بشنوید. این تلویزیون محصول هوشمند است و به و امکانات و قابلیت‌های فراوانی را در اختیار شما قرار میدهد.

تلویزیون هوشمند ۴K مدل TU8500

تلویزیون هوشمند ۴K مدل TU8500 یکی از محصولات برند سامسونگ در سال ۲۰۲۰ است. این تلویزیون تصاویر عالی با جزئیات دقیق برای شما ارائه می‌دهد. این تلویزیون مجهز به فناوری HDR است و با وجود این فناوری کنتراست و روشنایی تصاویر تنظیم شده و در نتیجه آن‌ها با کیفیت بالایی برای شما ارائه می‌دهد. تلویزیون سامسونگ ۲۰۲۰ TU8500 رنگ‌ها را به صورت دقیق و با تمامی جزئیات ارائه می‌دهد.

این محصول کنتراست بالایی دارد و به همین دلیل می‌تواند تصاویر را به صورت خیره کننده برای شما نشان دهد. برند سامسونگ مدت‌ها است که در میان برندهای تولیدکننده تلویزیون جایگاه اول را دارد. یکی از ویژگی‌های تلویزیون سامسونگ TU8500 این است که دامنه پویایی بالایی دارد و شما می‌توانید صحنه‌های تاریک را به صورت غنی و با رنگ‌های عمیق دریافت کنید.

صحنه‌های پخش شده بر روی صفحه نمایش تلویزیون سامسونگ TU8500 کاملاً عمیق است و از جزئیات مختلفی پشتیبانی می‌کند. رنگها به گونه‌ای نمایش داده می‌شود که گویا واقعی هستند و شما خودتان را در دل تصاویر احساس می‌کنید. صفحه نمایش این تلویزیون از نوع کریستال پویا است و به همین دلیل تصاویر پخش شده محدوده رنگی گسترده‌ای دارد. رنگها به گونه‌ای ارائه می‌شود که گویا واقعی است و شما تمامی جزئیات رنگ‌ها را دریافت می‌کنید.

تکنولوژی نور پس زمینه تلویزیون سامسونگ TU8500 از نوع پس زمینه Dual LED می‌باشد. این نور پس زمینه با توجه به محتوای درحال پخش رنگ‌ها را تنظیم کرده و کیفیت آن‌ها را ارتقا می‌دهد. وجود پردازنده کریستال باعث شده است که نرخ کنتراست تصاویر افزایش یافته و HDR با کیفیت بالایی برای شما ارائه شود.

قاب اطراف تلویزیون کاملاً باریک است و این محصول به صورت مینیمالیستی طراحی شده است. به همین دلیل این تلویزیون طراحی بدون مرز دارد و تمامی تمرکز شما بر روی فیلم‌های پخش شده و بر روی صحنه‌های بازی می‌باشد. کیفیت تصویر ۴K‌ تراکم پیکسلی بالایی دارد یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد تلویزیون کریستال سامسونگ TU8500 این است که مجهز به ارتقا دهنده بازی می‌باشد.

این ارتقا دهنده صفحه نمایش شما را بهینه سازی کرده و شما هیچگونه تاخیر ورودی مشاهده نمی‌کنید به همین دلیل شما با سرعت بالایی وارد بازی شده و بازی‌های خودتان را بدون تاری حرکت و لرزش انجام می‌دهید. یکی از ویژگی‌های تلویزیون کریستال TU8500 این است که شما می‌توانید چندین محتوا را به صورت همزمان مشاهده کنید.

این محصول دارای نمای چندگانه است و تلویزیون شما را به دو قسمت تقسیم می‌کند. می‌توانید در یک قسمت آن محتوا را مشاهده کرده و در قسمت دیگر تلفن همراه خودتان صفحه نمایش تلفن همراه خودتان را بر روی تلویزیون قرار دهید.

نتیجه گیری

برای خرید تلویزیون گیمینگ باید به نکاتی مانند تاخیر در ورودی، زمان پاسخگویی، رنگ و …. توجه کنیم. امروزه کاربران بسیاری هستند که دوست دارند تجربه متفاوتی از انجام بازی های مختلف را بر روی صفحه نمایش تلویزیون تجربه کنند. در این مقاله ویژگی تلویزیون‌ ال جی NANO86 LG، تلویزیون B9 LG، تلویزیون ال جی C9 LG، تلویزیون Q70T SAMSUNG ، تلویزیون سونی X9500H SONY ، تلویزیون A8H SONY و تلویزیون TU8500 SAMSUNG را برای شما تشریح کردیم.

شما می‌توانید هر کدام از این محصولات را با استثنایی‌ترین قیمت از فروشگاه اینترنتی دوزین کالا تهیه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان با مشاوران حرفه‌ای دوزین کالا و دریافت قیمت تلویزیون های 2021 در تماس باشید.

عناوین این مقاله مخفی کردن عناوین
دکمه بازگشت به بالا