عمومی

پمپ بلند کاست خطی شوفاژ 1/2 اسب مدل ” AA 2

پمپ بلند کاست خطی شوفاژ 1/2 اسب مدل ” AA 2 ، اعداد هد و دبی ارائه شده برای پمپ خطی بلند کاست تهران در محدوده راندمان حداکثر آن در نظر گرفته شده است ، ولی دیاگرام انتخاب پمپ بلند کاست تهران نیز برای انجام بررسی بیشتر و انتخاب دقیق پمپ مورد نیاز در تصاویر فوق ارائه گردیده است .
برای محاسبه دبی آب ( GPM) سیستم گرمایش ساختمان می توان مقدار کیلو کالری مورد نیاز گرمایش ساختمان را بر عدد 2500 تقسیم نمود و برای محاسبه دبی آب سیستم سرمایش نیز مقدار کیلوکالری سیستم سرمایش را بر عدد 1250 تقسیم نمود .

اعداد هد و دبی ارائه شده برای پمپ خطی بلند کاست تهران در محدوده راندمان حداکثر آن در نظر گرفته شده است ، ولی دیاگرام انتخاب پمپ بلند کاست تهران نیز برای انجام بررسی بیشتر و انتخاب دقیق پمپ مورد نیاز در تصاویر فوق ارائه گردیده است .
برای محاسبه دبی آب ( GPM) سیستم گرمایش ساختمان می توان مقدار کیلو کالری مورد نیاز گرمایش ساختمان را بر عدد 2500 تقسیم نمود و برای محاسبه دبی آب سیستم سرمایش نیز مقدار کیلوکالری سیستم سرمایش را بر عدد 1250 تقسیم نمود .

طبق توضیحات تامین تجهیز عمق چاه مبدل زمینی را با استفاده از بارهای سرمایشی و گرمایشی، مقاومت گرمایی خاک و لولۀ مبدل زمینی، ضریب عملکرد، ضریب بار جزئی، و اختلاف دمای زمین و سیال واسطه در ورود به پمپ حرارتی محاسبه میکند. در ساختمان های مرتفع چند واحدی نیز می توان از تجهیزات سرمایشی به کار برده شده در ساختمان های تک واحدی استفاده کرد. به هر کویل دو لوله متصل می شود که یکی لوله ورود آب گرم از بویلر در زمستان یا لوله ورود آب سرد چیلر در تابستان و دیگری لوله برگشت آب به موتور خانه مرکزی است. نکته قابل توجه دیگر، زمان پایان ساعت کاری ادارات، مجتمع های عمومی و تجاری و مدارس می باشد که دقیقاً همزمان با ساعت اوج مصرف گاز می باشد. گروه مایسا از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را در زمینه طراحی و فروش سیستم های تهویه مطبوع آغاز کرده است و با استفاده از نیرو های مجرب و فنی و تحصیل کرده پروژه های تاسیساتی و تهویه مطبوع بسیاری را به انجام رسانیده است. مزیت داکت اسپلیت این است که می توان سیستم و دمای حرارتی هر بخش را بصورت جداگانه تنظیم نمود.

برای سرمایش این فضا ها می توان از یک دستگاه تهویه مطبوع دوتکه ( split system ) که اواپراتور آن درون دستگاه انتقال دهنده هوا ( air handler ) است استفاده کرد. 4-سیستم هوا – آب: در این سیتسم آب گرم و یا آب سرد تهیه شده در دستگاههایی که دور از فضای مورد تهویه قرار دارند، به داخل مبدل حرارتی اتاق ارسال گردیده بخش اعظم بار حرارتی اتاق را جبران می کنند. هوای تازۀ مورد لزوم جهت تهویه را می توان در یک مرکز جداگانه تهیه نموده به دستگاه فن کویل ارسال کرد که در این صورت یک سیستم هوا – آب خواهیم داشت، بدین ترتیب احتیاجی به تعبیۀ سوراخ روی دیوار جهت ورود هوای خارج به دستگاه نخواهد بود. در این سیستم ارسال هوا از مرکز به فضاهای مورد تهویه از طریق دو کانال صورت می گیرد که یکی هوای سرد و دیگری هوای گرم را منتقل می کند. هر روزه که به شدت آلودگی شهرهای بزرگ که تهران نمونهای واضح از این امر است افزوده میشود، اهمیت سیستم های تهویه مطبوع هوا بیش از پیش به چشم میآید.

DOE-2 با استفاده از شرحی از نقشه ساختمان، ساختـار آن، نــــوع کاربری، سیستم های تهویه و امکانات رفاهی خواسته شده به وسیله کاربر، به موازات شرایط آب و هوایی، یک شبیه سازی ساعت به ساعت از ساختمان انجام می دهد و در انتها گزارش سودمندی از روند کار ارایه می دهد. طریق برآوردن این خواسته، ایجاد یک میان بر (بای پاس) در سر راه هوای برگشتی از اتاقها به دستگاه هواساز است به طوری بخشی از هوای برگشتی (بدلخواه) از روی کویل سرمایی عبور نکند. این الزاماً بدان معنی است که سیستم های تهویۀ صنعتی باتوجه به وظیفۀ اصلی شان نمی توانند برای آسایش انسانها مورد استفاده قرار گیرند. سیستمهایی که وظیفۀ عمده آنها مطبوع کردن هوا برای راحتی انسان است تهویۀ مطبوع خانگی نامیده می شود. سیستمهای تمام هوا در کنترل و تنظیم هوا و رطوبت بهترین کارایی را دارند. بنابراین، در این مطالعه نیز پاسخ به ورودی پله سیستم ارزیابی شده است. البته می توان بجای ارسال هوای تازه به دستگاه فن کویل، آنرا از طریق دریچه هایی که در راهرو تعبیه می شوند مستقیماً توسط سیستم کانال، از مرکز تهیۀ تازه شامل قسمت های دمپر هوای تازه، پیش گرم کن، فیلتر، (کویل گرمایی و رطوبت زن، به طور اختیاری) می باش.

به طوری که قبلاً ذکر گردید آب سرد یا گرم مورد نیاز جهت سرمایش یا گرمایش اتاق، در مرکز جداگانه ای تهیه شده از طریق لوله کشی به کویل این دستگاه ارسال می گردد. سیال ناقل حرارت (آب سرد، آب گرم یا بخار) به داخل کویلهای دستگاه تهویه مطبوع مرکزی (هواساز) ارسال شده هوایی را که توسط بادزن به سرعت از روی این کویلها عبور داده می شود سرد یا گرم می کند. افزایش هزینه های انرژی نیز، این حرکت را از نظر جنبه های اقتصادی آن تسریع می نماید. 5-سیستم پمپ حرارتی: سیستمی است که قابلیت سرمایش یا گرمایش ساختمان را باقتضای فصل دارد. این دستگاه شامل: دمپر هوای تازه، دمپر هوای برگشتی، فیلتر، بادزن، قسمت خروجی هوا و کمپرسور می باشد با اضافه کردن کویل گرمایی یا تطبیق دادن دستگاه با یک پمپ حرارتی، این واحد تهویه می تواند در تمام طول سال، چه در فصل سرما و چه در فصل گرما، عمل تهویۀ اتاق را انجام دهد. در این سیستم، آب از مخزن ذخیره به کویل ؛آبی موجود در دستگاه تغذیه هوا گردش می کند .

محاسبه و انتخاب پمپ سیرکولاتور برای سیستمهای سرمایش و گرمایش ساختمانها باید فقط توسط مهندسین با تجربه تأسیسات و براساس مشخصات طرح پروژه انجام پذیرد و درغیر اینصورت (حتی با وجود اجراء درست دیگر تجهیزات موتورخانه ) ممکن است سیستم با مشکلات عدیده ای مواجه گردد
جدول برآورد تقریبی پمپ بلند کاست خطی شوفاژ تهران ( فقط برای گرمایش و در شرایط آب و هوایی مشابه تهران ) با فرض اینکه اولا محاسبه قطر لوله ها و اجرای سیستم گرمایش ساختمان و انشعابات مربوطه مطابق با استانداردهای مهندسی باشد و ثانیا لوله های توزیع آب گرمایش در ساختمان در لوپ اصلی بصورت برگشت معکوس و با قطر صحیح اجرا شده باشد.

منبع: https://tamin24tajhiz.com/product-category/water-pump/

دکمه بازگشت به بالا