عمومیمعرفی کسب و کار

چرا زبان عربی کامل ترین زبان است؟

خداوند متعال هیچ کاری را بدون دلیل انجام نمی دهد و اگر از بین همه زبان ها، زبان عربی را برای قرآن انتخاب کرده، حتما دلیلی برای آن داشته است.

برای درک دلیل، موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. در دنیای کلمات برای هر معنی کلمه ای انتخاب می شود.

2. این کلمات به خودی خود از نظر زبانی زیبا هستند.

3. زبانی که کلمات بیشتری داشته باشد، از قوت و غنای بیشتری برخوردار است، زیرا حقایق بیشتری را کشف کرده و از این رو دامنه کلمات بیشتری دارد.

4. واقعیت های بیرونی و موجودات فیزیکی حالت ها، مکان ها و زمان های متفاوتی دارند که هر کدام به طور مستقل می توانند بر انتخاب کلمه تأثیر بگذارند. برخی از زبان ها برای هر حالت، زمان و مکان یک موضوع یا شیء خارجی یک کلمه دارند، در حالی که حالت های مختلف اشیا متأسفانه تأثیری در تغییر نام و کلمات آنها در بیشتر زبان های جهان ندارند. از این رو، تنوع نام یک شی در حالات گوناگون آن، نوعی غنای ادبی به این زبان می بخشد. بنابراین زبان عربی شامل ویژگی هایی چون غنای لغت و محتوا و نزدیک شدن به معنای مطلوب، پرهیز از الفاظ پنهان و رساندن بسیاری از معانی در یک جمله کوتاه است.

راه خوب

مردم مسلمان ایران در کنار سایر اقوام و حتی قبل از آنها گام های موثری در یادگیری زبان عربی همانند شرکت در کلاس خصوصی زبان عربی سخن برتر برداشته اند تا جایی که بیشتر کتاب های نحو و نحو توسط دانشمندان مسلمان ایرانی تألیف شده است. به عنوان مثال سیبویه از علمای بزرگ نحو، مهم ترین اثر خود را «الکتاب» با طرحی علمی و منظم در علم نحو به رشته تحریر درآورد که به عنوان اثری مرجع برای کتاب های درسی به شمار می رفت و دیدگاه ها و نظرات وی همچنان در میان دستور نویسان معتبر است. ابن سینا و امام محمد غزالی نیز بیشتر آثار خود را به زبان عربی نوشته اند.

امروزه زبان عربی یکی از معدود زبان‌های زنده در جهان است که میلیون‌ها نفر به آن صحبت می‌کنند و انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و عربی از جمله چهار زبانی هستند که به طور همزمان در کنفرانس‌های جهانی ترجمه می‌شوند. این زبان ها در سخنرانی ها و گفتگوها.

اکنون به برکت انقلاب بزرگ اسلامی، متن ساده قانون اساسی، آموزش زبان عربی یکی از مدارس متوسطه محسوب می شود. این اصل یکی از اصول فرهنگی قانون اساسی است و قانونگذاران کشور احساس کردند که آموزش زبان قرآن برای بازگرداندن نور قرآن به دل کودکان مهم است. این منطقه .

عربی تنها زبانی است که او دارد. در این مقاله به ویژگی های آن می پردازیم.

1. عرض

این بدان معنی است که دامنه هر زبان بسیار گسترده است. گاهی اوقات ده ها کلمه برای یک معنی وجود دارد. مثلاً شتر در عربی 18 کلمه دارد و بالعکس، گاهی یک کلمه ده ها معنی منحصر به فرد دارد. مثلا کلمه عین به معنای هفتاد است.

2- مختصر باشد

یعنی با کلمات و جملات کوتاه می توانید چیزهای زیادی را بفهمید. مثلاً وقتی می گویم ادای احترام، منظورمان این است که یک نفر در گذشته رفته و یک شخص بوده است، اما گاهی تغییرات کوچک تغییرات بزرگی در معنا ایجاد می کند. به عنوان مثال، حروف و حروف می توانند معنای یک کلمه را کاملاً تغییر دهند.

3. بلندگو
این بدان معناست که به گفته کارشناسان، زبانی مانند زبان عربی روان و زیبا نیست.

4. اتصال

این بدان معناست که بیش از هر زبانی از قواعد پیروی می کند و به ندرت پیش می آید که تغییرات و دگرگونی هایی بدون قاعده و اصول رخ دهد.

5. اخلاص

این بدان معنی است که هیچ اختلاط وجود ندارد. در زبان های دیگر، نشانه های بسیاری از زبان های دیگر اغلب دیده می شود. مثلاً کلماتی از زبان های دیگر در خود زبان فارسی آمده است و سهم زبان عربی زیاد است. واژه دختر در فارسی یونانی است. مرد جوان ایتالیایی است. ترکیه زیباست این اسکناس روسی است. آقا مغولی است. چای چینی و برادرش انگلیسی است.

6. کمال

زبان عربی کامل ترین زبان است و گاه واژه های آن بیش از حدی است که برای همان مطلب تعیین شده است. به عنوان مثال، در بسیاری از زبان ها برای دست نامی داریم، اما در عربی علاوه بر این، برای هر حرکت دست و هر قسمت از دست یک کلمه وجود دارد.

7. سیر بودن

مهمترین ویژگی زبان عربی غنای آن است. در حین تکلم از کل زبان و دهان و تمام اندام های توسعه یافته در حلق استفاده می شود و دهان پر می شود. زبان نیز اشکال مختلفی به خود می گیرد و از قوس دهان، گلو، هر دندان و غیره استفاده می کند. همانطور که در انگلیسی و فرانسوی، نوک زبان و دندان های جلو در هنگام تلفظ درگیر می شوند و این به ما نشان می دهد که عربی یک زبان طبیعی و یک زبان منحصر به فرد است.

8. امکان سنجی

از ویژگی های زبان عربی این است که از آن گرفته شده است. در زبان عربی راه ایجاد کلمه استفاده از «ریشه» کلمه است. با کمک ریشه ها می توانید فرم های فعل را در زمان های مختلف و چند شکل اسمی (مانند اسم فاعل، اسم مفعول، صفت مشابه، اسم اضافه، مصدر میم، اسم زمان و مکان، فعل فوق العاده و …) بسازید.

برخلاف فارسی که زبانی پیچیده است و از ترکیبات (اسم و پسوند) استفاده می کند، بسیاری از کلمات از یک ریشه می آیند.

9. نیازی به کلمات نیست

زبان عربی برای بیان تمام مفاهیم و افکاری که به ذهن انسان خطور می کند، کلمات خاصی دارد.

10. پایداری سازه

زبان انسان مانند آب روان است. ماهیت زبان این است که در طول زمان تغییر می کند، اما عربی مورد خاصی است که آن را از سایر زبان ها متمایز می کند و به آن اجازه می دهد تا خود را از سرعت طبیعی خود رها کند. این مورد خاص نزول قرآن کریم به این زبان بود. پس از نزول کتاب آسمانی، اهل این زبان آن را در اوج فساد و فصاحت یافتند و اعتراف کردند که فصاحت و بلاغت محال است و اعتراف کردند که کلام از توان انسان خارج است. بیرون از این رو او را الگوی بزرگی در زبان می دانستند. از آن پس هر عرب زبانی گفتار خود را با این مثال بزرگ می سنجد. بنابراین، تنها زبانی که در طول قرن ها باقی مانده است، زبان قرآن، یعنی عربی است.

دکمه بازگشت به بالا