عمومیمعرفی کسب و کار

چرا هندزفری یکیش کار میکنه ؟

چرا هندزفری کار نمی‌کند؟ تنظیمات صوتی را بررسی کرده و دستگاه را دوباره راه اندازی کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که مشکل از جک یا هدفون باشد

علت کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری سیمی

به نقل از اروس دیجیتال کار نکردن یکی از گوشی های  هندزفری inpods 12سیمی جزء اتفاقاتی است که به احتمال زیاد شاهد آن بوده اید. هندزفری های سیمی مدام در معرض گره خوردن هستند و همواره  وجود دارد که کابل یا درایو آن ها دچار آسیب شود. به همین دلیل عوامل مختلفی اعم از دلایل نرم افزاری و ایرادات سخت افزاری، می توانند موجب خرابی یکی از گوشی های هندزفری های سیمی شوند. در ادامه چند روش برای تعمیر کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری را بررسی می کنیم.

گوشی را ریستارت کنید

شاید بنظر عجیب برسد، اما در برخی مواقع یک راه حل ساده هم می تواند شما را به پاسخ نهایی برساند. ممکن است یک باگ نرم افزاری، یک ایراد فنی و یا اختلال یک نرم افزار شخص ثالث موجب شود ه هندزفری بلوتوثی شما به درستی عمل نکند. از این رو قبل از اینکه هیچ اقدامی انجام دهید، بهتر است یک بار گوشی خود را خاموش / روشن کنید و هندزفری را مجددا به آن متصل کنید. در این شرایط اگر یک باگ موجب اختلال در عملکرد هندزفری شده باشد، قطعا برطرف خواهد شد.

جک هندزفری گوشی را تمیز کنید

جک هندزفری یکی از قسمت هایی از گوشی است که به صورت مداوم در معرض گرد و غبار قرار می گیرد، این موضوع سبب می شود که در استفاده های طولانی مانند روز اول عمل نکند. نفوذ گرد و غبار می تواند موجب اختلال در اتصال هندزفری یا گجت های دیگر شود و در نتیجه یک یا 2 گوش هندزفری تان صدا را پخش نکند. از این رو یکی از ساده ترین راه های تعمیر یک گوش هندزفری این است که جک هدفون خود را تمیز کنید. برای اینکار می توانید گوشی را خاموش کنید و مقداری اسپری مخصوص برد را درون جک هندزفری اسپری کنید. سپس با استفاده از یک گوش پاک کن داخل جک را تمیز کنید.

هندزفری دیگری را امتحان کنید

اگر 2 روش بالا برای درست کردن یکی از گوش های هندزفری پاسخ گو نبود، احتمالا مشکل پیچیده تر از این حرف هاست. در این حالت بهتر است یک هندزفری سیمی دیگر را به گوشی خود متصل کنید تا مطمئن شوید که ایراد از جک هدفون نیست. در برخی مواقع نفوذ مایعات و یا وارد شدن شوک الکتریکی می تواند موجب از کار افتادن یا ناقص شدن جک هندزفری گوشی شود. در این حالت این امکان وجود دارد که هندزفری به درستی عمل نکند. اگر هندزفری دیگر هم پس از اتصال مشکل داشت باید گوشی خود را به دست تعمیرکار بسپارید تا مشکل جک آن را بررسی و رفع کند.

 

سلامت هندزفری را بررسی کنید

در آخر اگر هنوز هم جواب نگرفتید و یکی از گوشی های هندزفری شما همچنان مشکل دارد، این احتمال وجود دارد که هندزفری دچار قطعی سیم شده باشد. در برخی مواقع بر اثر جابه جایی زیاد، گره خوردن و تا شدن بیش از حد سیم، قسمتی از بخش داخلی کابل هندزفری دچار قطعی می شود و می توان علت کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری باشد. این موضوع در واقع رایج ترین دلیل خرابی هندزفری های سیمی می باشد.

برای اینکه مطمئن شوید مشکل از هندزفری است، آن را به یک گوشی یا کامپیوتر دیگر متصل کنید. اگر مشکل همچنان وجود داشت می توانید مطمئن باشید که هندزفری دیگر قابل استفاده نیست. همچنین یکی از علائم قطع شدن سیم هندزفری این است که با خم کردن سیم در زاویه های خاص هندزفری بدون مشکل کار می کند اما در حالت عادی مشکل همچنان وجود دارد.

علت کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری بلوتوثی

تا اینجای مقاله، علت کار نکردن یکی از هندزفری های سیمی را بررسی کردیم و چند راه حل برای درست کردن آن ارائه دادیم. اما مشکل کار نکردن یکی از گوشی ها تنها به هندزفری های سیمی محدود نمی شود و بسیاری از ایربادز های بلوتوثی گران قیمت هم ممکن است دچار این مشکل شوند. از آن جایی که هیچگونه اتصال سیمی بین گوشی و هندزفری های بلوتوثی وجود ندارد، این مشکل می تواند دلایل سخت افزاری و نرم افزاری متعددی داشته باشد. در ادامه چند علت اصلی کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری های بلوتوث و بی سیم را بررسی می کنیم.

سلامت باتری را چک کنید

رایج ترین دلیل خرابی یکی از گوشی ها در هندزفری های بلوتوث، خرابی یا ضعیف بودن باتری یکی از گوشی ها می باشد. ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد از یکی از گوشی ها، غیر اصل بودن محصول و یا ضعف باتری، پس از مدتی شاهد ضعیف شدن یکی از گوشی ها باشید در حالی که گوشی دیگر به درستی کار می کند. شما می توانید پس از متصل کردن هندزفری ها به گوشی، از طریق نرم افزار وضعیت باتری هر گوشی را چک کنید، اگر هندزفری تان دارای نرم افزار نیست باید هر گوشی را به صورت جداگانه متصل کنید و از بخش بلوتوث درصد باتری آن ها را چک کنید.

اگر هر دو گوشی را شارژ کرده باشید اما همچنان درصد باتری نمایش داده شده کمتر از دیگری باشد می توانید مطمئن باشید که باتری خراب است. البته می توانید پیش از مراجعه به گارانتی یا تعمیرکار کالیبره کردن باتری را نیز امتحان کنید. برای این کار هر 2 گوشی را تا تمام شدن کامل شارژ و خاموش شدن استفاده کنید و پس از آن به داخل محفظه شارژ برگردانید تا به صورت کامل شارژ شوند.

اتصال بلوتوث را چک کنید

قدم بعدی چک کردن اتصال بلوتوث می باشد، ممکن است در هنگام اتصال به گوشی، یکی از هندزفری ها روشن نباشد و نتواند Pair شود. از این رو ابتدا روشن بودن هندزفری ها را چک کنید و سپس اطمینان حاصل کنید که هر 2 ایرفون به گوشی متصل می شوند. اگر باز هم جواب نگرفتید بهتر است یک بار هندزفری را از قسمت تنظیمات بلوتوث Forgot کنید و سپس مجددا آن را Pair کنید.

ایربادز را به تنظیمات کارخانه برگردانید

برگرداندن هندزفری بلوتوث به تنظیمات کارخانه نیز می تواند راه حل مناسبی برای رفع مشکل کار نکردن یکی از گوشی های هندزفری باشد. شما با ریست کردن هندزفری در واقع تمام ایرادات نرم افزاری آن را به حالت پیش فرض برمیگردانید، به همین دلیل در بسیاری از مواقع این روش می تواند پاسخگو باشد. برای بازگرداندن هندزفری ها به حالت پیش فرض یک روش ثابت وجود ندارد و باید به دفترچه راهنمای و یا سایت سازنده مراجعه کنید. اما هندزفری هایی که دارای کلید بر روی کیس شارژ هستند معمولا با 10 ثانیه نگه داشتن دکمه به تنظیمات کارخانه برمیگردند.

تنظیمات صدای گوشی را چک کنید

ممکن است به صورت ناخواسته در تنظیمات صدای گوشی تغییری ایجاد کرده باشید و یا یک برنامه شخص ثالث و حتی بد افزار آن را تغییر داده باشد. بنابراین بهتر است تنظیمات صدا را چک کنید. برای اینکار ابتدا وارد قسمت Hearing در تنظیمات شوید و قسمت Audio Balance را پیدا کنید. اگر Audio Balance در قسمت چپ قرار داشته باشد تمام صدای پخش شده از هندزفری بر روی هندزفری چپی متمرکز می شود و اگر در قسمت راست قرار داشته باشد صدا از گوشی راست پخش خواهد شد. بنابراین اگر این قسمت در مرکز قرار ندارد آن را تنظیم کنید.

یک دستگاه دیگر را امتحان کنید

ایرادات نرم افزاری گوشی می توانند یکی از دلایل کار نکردن یکی از گوشی ها باشند. از این رو بهتر است برای اینکه از سلامت هندزفری ها مطمئن شوید، آن ها را به یک دیوایس دیگر متصل کنید. با اتصال هندزفری به گوشی یا کامپیوتر دیگر به راحتی می توانید از سالم بودن هندزفری خود اطمینان حاصل کنید. اگر پس از اتصال به یک دیوایس دیگر مشکل همچنان وجود داشت به احتمال بسیار زیاد هندزفری تان ایراد فنی دارد. همچنین به این موضوع توجه کنید که در صورت کار کردن هندزفری با دیوایس جدید مشکل از گوشی شماست و باید آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

اگر با انجام هر کدام از روش های بالا نتوانستید هندزفری خود را درست کنید، علت کار نکردن یکی از هندزفری های بلوتوثی سخت افزاری می باشد و نمی توان امید زیادی برای درست شدن آن ها داشت. در برخی شرایط مانند خراب شدن باتری، تعمیرکاران می توانند باتری را به راحتی تعویض کنند. اما اگر ایراد در اثر نفوذ مایعات، بروز ضربه و صدمات فیزیکی دیگر صورت گرفته باشد نمی توان کار زیادی انجام داد.  در این شرایط این است که هندزفری را به شرکت گارانتی دهنده مرجوع کنید تا مشکلات آن را رفع و به شما بازگردانند

دکمه بازگشت به بالا