سلامت و تندرستی

چرا واکسن کرونا به کودکان تزریق نمی شود؟

چرا واکسن کرونا به کودکان تزریق نمی شود؟

رئیس گروه بیماری های قابل پیشگیری از واکسن بهداشت ، توضیح داد که چرا کودکان نباید با بیماری عروق بیماری کرونا قلب واکسینه شوند.

در مصاحبه ای با امروزنگار ، دکتر سید محسن زهرایی “واکسن معمولاً محصولی است که به یک فرد سالم تزریق می شود تا او در آینده بتواند سالم بماند و بسیار مهم است که محصولی که تحت نام واکسن ارائه می شود بی خطر باشد و انجام این کار” وی گفت: برای دستیابی به چنین محصولی به مطالعات طولانی مدت نیاز است و ما در کشور خود می بینیم که تولیدکنندگان واکسن مدتهاست که در آزمایشات بالینی قرار دارند و واکسن بلافاصله به بازار تزریق نمی شود بلکه محصول غربالگری می شود. پاس علمی.

وی گفت: در مرحله مطالعه واکسن ، بزرگسالانی که توانایی داوطلب شدن دارند معمولاً انتخاب می شوند و کمتر دچار عوارض می شوند. در مرحله یک ، اندازه نمونه بسیار ناچیز است و در صورت اثبات بی خطر بودن محصول ، مراحل دوم و سوم به ترتیب با اندازه نمونه بزرگتر انجام می شود و پس از اتمام مطالعات ، واکسن در جامعه استفاده می شود. . با این حال ، گروه های خاصی مانند زنان باردار ، کودکان و … مورد مطالعه قرار نگرفته اند.

زهرایی تأکید کرد: بر این اساس نمی توان گفت که واکسن تأثیر و ایمنی خوبی بر سایر گروه ها دارد ، بنابراین مطمئناً برای کودکان و زنان باردار م effectiveثر و بی خطر است و لازم است آن را مطالعه کنیم. به عنوان مثال ، تا زمانی که مطالعه خاصی انجام نشود ، نمی توان به کودکان اجازه تزریق داد.

وی با اشاره به اینکه کرونا مشکلات کمتری نسبت به بزرگسالان در بین کودکان ایجاد می کند ، افزود: البته برخی از کودکان نیز مشکلاتی داشتند اما این گروه سنی گروه هدف اصلی یا چالش اصلی نیست. در نتیجه ، هیچ خطری وجود نداشت که محققان ابتدا واکسن را روی کودکان آزمایش کنند. در نتیجه ، اولین گروه بزرگسالان مورد مطالعه قرار می گیرند و در صورت تأیید ، سایر گروه ها مانند زنان باردار ، کودکان ، افراد دارای نقص ایمنی و غیره مورد بررسی قرار می گیرند و اگر ایمن بودن آن ثابت شود در این افراد ، سپس گواهینامه مصرف بعدی برای این افراد نیز طول می کشد.

زهرایی در پاسخ به این سال که آیا می توان واکسن بیماری کرونا را به گروه واکسیناسیون عمومی اضافه کرد ، گفت: پرداختن به این موضوع خیلی زود است و باید برای درک بهتر ویروس وقت بگذاریم. از طرف دیگر ، دانش ما از واکسن ها و میزان ایمن سازی آنها با گذشت زمان افزایش می یابد و در آینده می توانیم پاسخ بهتری نسبت به آن دریافت کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا