عمومیمعرفی کسب و کار

چرا پمپ کارواش صنعتی کار نمی کند؟

تمام سیستم های آب صنعتی صرف نظر از برند سازنده و کیفیت محصول نیاز به سرویس و نگهداری دارند. قرار گرفتن مداوم در معرض آب پرفشار باعث ساییدگی و پارگی قطعات مختلف ماشین از جمله واشر، رینگ و فنر می شود. بنابراین عیب یابی ماشین شوی ها و تعویض قطعاتی مانند واشر، سوپاپ، رینگ و تعویض روغن به عنوان بخشی از برنامه منظم سرویس و نگهداری واتر جت واشرهای صنعتی دور از انتظار نیست. اما دلایلی که مشتریان متحمل هزینه های بیش از حد خدمات و نگهداری تجهیزات نظافت صنعتی می شوند، اغلب مشکلات ناشی از خطای انسانی است. استفاده صحیح از این دستگاه می تواند از خرابی ها و خرابی های احتمالی جلوگیری کرده و از شکستن گرد و غبار کارواش جلوگیری کرده و خطرات ناشی از آن را کاهش دهد. یکی از مهم ترین مشکلات این نوع رفع علت کم فشار بودن پمپ کارواش صنعتی است که می تواند مشکلات بیشتری را به دنبال داشته باشد. این مقاله روش صحیح استفاده از کارواش و چند دلیل کلیدی برای شکست کارواش های صنعتی را بررسی می کند.

نحوه استفاده صحیح از کارواش

هنگام استفاده از کارواش صنعتی باید نکاتی را در نظر داشته باشید. این مواد و دستورالعمل ها در عملکرد صحیح کارواش موثر خواهند بود. قبل از استفاده از ابزار برای اولین بار، دسته حلقه شلنگ را به آن وصل کنید. دسته را با پیچ و واشر ارائه شده به محل مورد نظر (شش ضلعی) وصل کنید. مونتاژ قرقره شلنگ را آسان تر می کند و از آسیب دیدن شلنگ جلوگیری می کند. قبل از شروع کار با دستگاه، سطح روغن پمپ کارواش صنعتی را بررسی کنید. برای انجام این کار، گیج سوخت را باز کرده و نشانگر را بگیرید. سطح روغن باید بین دو علامت روی نشانگر باشد. لنس و نازل را به تفنگ و شلنگ فشار قوی وصل کنید.

دستگاه باید به منبع آب سرد یا گرم تا حداکثر دمای 60 درجه متصل شود. سطح مقطع شیلنگ ورودی باید حداقل 16 میلی متر باشد. فیلتر ورودی باید به طور مرتب تمیز شود. قبل از استفاده از دستگاه از تمیز بودن فیلتر اطمینان حاصل کنید. با توجه به ظرفیت مکش پمپ فشار قوی (حداکثر ارتفاع مکش 2.5 متر)، این دستگاه می تواند آب را از مخازن یا استخرهای مجزا بکشد. در این زمان باید شیلنگ اتصال بین پمپ فشار قوی و مخزن آب باز شود و شلنگ مکش مستقیماً به پمپ وصل شود. برای کار با ماشین لباسشویی می توانید از مواد شوینده استفاده کنید. از آنجایی که این دستگاه دارای مخزن آب است، امکان کشیدن مواد شوینده به طور مستقیم از طریق پمپ وجود دارد که باعث کاهش تلفات خروجی و افزایش قابل توجه راندمان می شود. نادیده گرفتن هر یک از این مراحل ذکر شده می تواند باعث کاهش فشار در کارواش خانگی شما شود.

عوامل خرابی کارواش

عدم توجه به نکات استفاده از دستگاه واتر جت می تواند فرآیند نظافت را مختل کرده و کارواش را با مشکل مواجه کند و همچنین باعث خرابی نظافت منزل شود. عواملی که باعث خرابی کارواش می شوند عبارتند از: نشتی روغن، تمیز نکردن فیلترها، اعمال محدودیت توان دستگاه بیشتر یا کمتر از فشار آب مجاز، تخلیه کامل آب پس از استفاده، یخ زدگی، روغن کاری منظم قطعات دستگاه و … خرابی شلنگ فشار قوی نتیجه استفاده و نگهداری نادرست و در برخی موارد باعث گرفتگی کارواش خانگی می شود. بی توجهی به این نکات در هنگام تعمیر و نگهداری کارواش نه تنها می تواند به دستگاه آسیب برساند و هزینه تعمیر آن را افزایش دهد، بلکه می تواند ایمنی استفاده از دستگاه را تحت تأثیر قرار دهد و به کاربر آسیب برساند.

از جمله مشکلات پمپ کارواش که در صورت استفاده نادرست و نادرست از ماشین رخ می دهد می توان به موارد زیر اشاره کرد. اگر مشکلات موتور برطرف و تعمیر نشود، این دلایل کار نکردن کارواش می تواند هزینه های تعمیر را افزایش دهد. در زیر به چندین دلیل برای شکست کارواش اشاره می کنیم.

کار واترجت صنعتی بدون آب

اگر یک پمپ جت صنعتی را بدون آب کار کنید، پمپ ممکن است در عرض چند دقیقه از کار بیفتد. بدون آب برای خنک کردن سر سیلندر پمپ و کاهش اصطکاک آب بند، دمای داخل پمپ به سرعت بالا می رود و به اجزای پمپ آسیب می رساند. در این مورد، پمپ های هسته یک استثنا هستند. این پمپ ها به لطف سیستم حفاظتی ویژه خود در برابر کمبود آب مقاومت بیشتری دارند.

ماندن طولانی مدت واترجت در حالت بای پس

حالت بای پس که در آن پمپ آب صنعتی روشن است، اما برقی به کلید تفنگی وارد نمی شود، بنابراین آب در داخل پمپ به گردش در می آید. در این حالت دمای آب در سرسیلندرها به مرور زمان افزایش می یابد. در کارت گارانتی بسیاری از واتر جت ها به خصوص مدل های خانگی آمده است که اگر دستگاه بیش از 5 دقیقه در حالت بای پس بماند، گارانتی پمپ باطل می شود. از آنجایی که پمپ به دلیل افزایش دما به سرعت فرسوده می شود، خاموش کردن دستگاه در زمان عدم پاشش آب بسیار مهم است.

در برخی از مدل های تجاری واتر جت، یک شیر کاهش دما بر روی دستگاه تعبیه می شود که آب پمپ شده را آزاد می کند و در نتیجه پمپ را خنک می کند. اگر این شیر به درستی کار نکند، پمپ آسیب جدی خواهد دید. در برخی از دستگاه ها مانند واتر جت توسعه یافته توسط Karanzele، استفاده از طراحی پمپ خاص و سیستم های حفاظتی خاص این مشکل را حل کرده است. دلیل ممنوعیت خودروهای داخلی نیز می تواند به این مشکل برگردد.

آیا ممکن است حباب ها یکی از دلایل خرابی کارواش باشد؟

کاویتاسیون یا حباب کردن فرآیندی است که هنگام ورود هوا به پمپ رخ می دهد. این هوا با گسترش و تجمع سریع به جت قایق صنعتی آسیب وارد می کند و حتی می تواند علت فشار کم در پمپ خودروهای خانگی باشد. اولین علامت کاویتاسیون افت فشار تزریق و صدای کسل کننده است. علت تشکیل حباب کمبود آب یا هوا در سیستم است. به عنوان مثال، اگر آب جتر شما دارای دبی 16 لیتر در دقیقه باشد، حتی اگر جریان آب تنها 11 لیتر در دقیقه باشد، سعی می کند آب را اسپری کند. هنگام بلع، آب وجود دارد، آب وجود ندارد، که منجر به گرسنگی و تشکیل حباب می شود.

همچنین وجود سوراخ در شیلنگ ورودی آب نیز می تواند باعث ایجاد مشکل در هنگام شستشوی خودرو و ایجاد کاویتاسیون شود، زیرا در این حالت پمپ هوا را مکش می کند. تنها راه حل مشکل کاویتاسیون، تامین آب مناسب پمپ دستگاه و اطمینان از عدم قطعی در آب رسانی است.

یخ زدگی کارواش.

اگر در آب و هوای سرد زندگی می‌کنید و اجازه می‌دهید آب در داخل پمپ یخ بزند، احتمالاً به پمپ آب جت صنعتی شما آسیب می‌زند. راه حل متداول این مشکل افزودن ضدیخ به پمپ و تخلیه کامل پمپ پس از هر بار استفاده به خصوص در فصل سرد است.

کمبود روان کننده دلیل خرابی پمپ کارواش است.

پمپ های فشار قوی مانند موتورهای دیزلی برای روانکاری پیستون ها به روغن نیاز دارند. سطح انرژی تولید شده در پمپ بالا بوده و باعث اصطکاک و گرما می شود. بنابراین، با تعویض به موقع روغن برای خنک نگه داشتن اجزای پمپ و عملکرد روان آنها، از مشکلات ماشین لباسشویی جلوگیری کنید. اگر روغن ماشین نشت کند یا آب وارد روغن پمپ شود، اجزای پمپ می سوزند و می شکنند. بنابراین، بررسی سطح و وضعیت روغن برای جلوگیری از آسیب رساندن به پمپ مهم است.

آیا وجود نشت آب می تواند باعث اختلال در کارواش شود؟

واترجت های صنعتی به صورت یک سیستم بسته با دو دهانه طراحی می شوند. دهانه برای تامین آب و نازل برای اسپری آب فشار قوی. نشتی یا در داخل پمپ یا خارج از تجهیزات باعث ایجاد مشکل و آسیب به تجهیزات در طول زمان می شود. بنابراین هر نوع نشتی در تجهیزات باید سریعاً تعمیر شود تا از آسیب احتمالی تجهیزات جلوگیری شود. جایگزینی O-ring ارزان می تواند از هزینه های زیاد برای واشرهای آینده جلوگیری کند.

دکمه بازگشت به بالا