عمومیمعرفی کسب و کار

چطور کنکوری درس بخوانیم؟

چگونه برای قبولی در کنکور درس بخوانیم؟

از روزی که شروع به مشاوره درسی و کنکور به دانش آموزان برای کنکور کردیم، هدف ما این بود که دانش آموزان با صرف کمترین زمان و انرژی، بهترین نتایج را کسب کنند. در ابتدا دستیابی به این هدف باعث خنده بسیاری از رقبا شد. وقتی گفتم دانش آموزان با صرف میانگین 5 ساعت مطالعه در روز در سالی که در کنکور شرکت می کنند می توانند رتبه زیر 1000 را کسب کنند، خیلی ها فکر می کردند که این فقط یک تکنیک بازاریابی برای جذب دانشجو است. اما الحمدلله نتایجی که در این سال ها گرفتیم گواه مدعای ما بوده است.

تعالی در نحوه برنامه ریزی و مطالعه آنچه به شما ارائه می دهیم بسیار مهم است. برای اینکه اهمیت ما را درک کنید، یک مثال ساده می زنیم: می دانیم که برای بسیاری از دانش آموزان مطالعه 10 ساعت در روز غیرعادی نیست. اما این آمار را هم به شما می گوییم که بازده یادگیری بسیاری از دانش آموزان حدود 20 درصد است! بنابراین دانش آموزی که 10 ساعت در روز با بازدهی 20 درصد مطالعه می کند، احساس می کند روزی 2 ساعت مطالعه می کند. اگرچه ما به دانش آموزان خود می گوییم که اگر بخواهند می توانند 5 ساعت در روز مطالعه کنند، اما چون قبل از آن مطالعه و برنامه ریزی را به آنها آموزش می دهیم، می دانیم که حداقل بازدهی 70 درصدی دارند که پس از ضرب کردن راندمان در هر ساعت مطالعه. میتونه حداقل 3.5 ساعت باشه… که بیشتر از زمان مفید مطالعه دانش آموزی است که روزی 10 ساعت مطالعه می کند!

پس کارایی اولویت ماست. کارایی که تنها با افزایش کیفیت مطالعه به دست می آید. برای این، ممکن است مجبور شوید سختی های زیادی را تحمل کنید. مشکلاتی که در روزهای اول بسیار مشخص تر هستند. زیرا هم کارهایی که در روزهای اول باید انجام دهید بیشتر است و هم ترک عادت های گذشته در روزهای ابتدایی کار دشوار است، اما برای همه این سختی ها دلیل محکمی وجود دارد که ارزش گوش دادن به آن را دارد:

کنکور دوره ای است که به طور متوسط ​​1 سال و حداقل 6 ماه طول می کشد. کنکور مجموعه ای از عادات است که بسیاری از افراد برای اولین بار در زندگی خود آن را درک می کنند. بسیاری از افراد زمانی که در این موقعیت قرار می گیرند شروع به نوآوری می کنند و روشی را انتخاب می کنند که قبلاً هیچ کس انجام نداده است و بدون مشورت با کسی. برخی دیگر با اقوام و دوستان مشورت می کنند و راهی را که طی کرده اند دنبال می کنند. به هر حال می خواهم بگویم در ابتدای این مسیر هرکسی عادت هایی را در خود ایجاد می کند که قبلاً آنها را نمی شناختند و عادت کردن به این عادت ها سخت است. پس چقدر خوب است که روش های مطالعه و طرح های به اصطلاح کنکور را از افرادی که سال ها در این زمینه اندوخته اند و به نتایج خوبی دست یافته اند، بیاموزیم؟

ما این اطلاعات را به صورت رایگان ارائه کرده ایم تا حتی مردم دورافتاده ترین و محروم ترین شهرها نیز بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. بنابراین از مطالعه مقاله زیر شک نکنید، زیرا این مقاله حاصل تجربه چندین ساله ما است و برای بسیاری از دانش آموزان با روش های یادگیری غیر استاندارد و عجیب بسیار مفید خواهد بود.

در این مقاله می خواهیم نحوه صحیح خواندن را به شما آموزش دهیم. حتما این سند را همراه با سند برنامه ریزی مطالعه کنید. زیرا روش مطالعه صحیح می تواند با برنامه ریزی صحیح بهره وری شما را تا حد باورنکردنی افزایش دهد.

اولین سوالی که مطرح می شود این است که از چه منابعی، با چه کیفیتی و به چه صورت مطالعه کنیم؟

روزی که برای اولین بار چیزی را مطالعه می کنید، در مقایسه با سطح کنکور، اطلاعات کمی در مورد آن یا حداقل کمی دارید. بنابراین، ما سه مرحله اصلی را ایجاد کرده ایم که به شما امکان می دهد 50-60٪ مطالب را یاد بگیرید. در مقایسه با مقدار زمانی که برای آن صرف می‌کنید (احتمالاً حداقل 3-4 ساعت برای یک فصل 15-20 صفحه‌ای) این آماده‌سازی چشمگیر است. بیایید این سه مرحله را دنبال کنیم:

مرحله اول:

احتمالاً این ضرب المثل را زیاد شنیده اید که می گویند تمام سوالات پذیرش از کتاب های درسی پرسیده می شود. طراحان سوالات کنکور حتی چند سال پیش از طراحی سوالات خسته شده اند! و طراحی کتاب را از درون سخت می دیدند، اما پس از ویرایش کتاب های درسی، اکنون دست طراحان برای طرح سوال بسیار باز است زیرا نثر کتاب به گونه ای است که نکات مبهم و مشکوک زیادی دارد. بنابراین اولین قدمی که باید برداریم این است که نکات مبهم کتاب را بدانیم.

اما مطمئناً این هدف بلافاصله محقق نخواهد شد. یعنی در همان ابتدای کار، زمانی که ممکن است درس را فراموش کرده باشید، یا حتی اگر برای اولین بار است که آن را می خوانید، درک کلیات درس طاقت فرسا است، چه رسد به یادگیری نکات مبهم. اما ما از شما می خواهیم که کتاب را به طور کامل بشناسید. از روز اول (هرچند بسیار سطحی و سطحی) اولین قدم مطالعه شما را با خواندن متن کتاب ها برداشته ایم.

یعنی ابتدا کتاب را طوری بخوانید که انگار دارید آن را ورق می زنید تا کلیات کتاب را ببینید و آنچه را که در این فصل خواهید آموخت به یاد بیاورید. این اثر تأثیر زیادی بر دامنه مفاهیم در ذهن شما می گذارد زیرا شما را مجبور می کند قبل از ورود به جزئیات، یک نقطه مشترک را ببینید و احساس گرسنگی برای جزئیات کنید. مطالبی از منابع دیگر که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مرحله دوم:

انجام این مرحله اختیاری است و به یک جزوه خوب بستگی دارد یعنی اگر در دوران مدرسه فارغ التحصیل شدید و در برخی از دروس خود معلم خوبی داشتید که جزوه هایش سخنرانی بود یا اگر الان دانش آموز هستید و جزوه های سال قبلتان و معلمان امسال مفاهیم را به سادگی توضیح داده اند، مرور کنید و بدهید. جزوه در مرحله 2 مطالعه شما

ما هم مثل شما می دانیم که سطح دفتر معلم شما در سطح مدرسه است و می دانیم که شما برای یک کنکور آماده می شوید نه امتحان مدرسه، اما دلیل اینکه مرور دفتر را مرحله دوم قرار می دهیم این است که می خواهیم. ابتدا کتاب امتحان و مطالب را به زبان ساده مرور کنید البته شرط می گذاریم که اگر در مرحله دوم جزوه استاد خود را مطالعه کردید از جزوه و استاد راضی باشید. یعنی ما شما را مجبور نمی‌کنیم که همه کتاب‌های راهنمای معلم دبیرستان را بخوانید، بلکه فقط در آن درس‌هایی که فکر می‌کنید دفترچه راهنمای معلمتان خوب بود، می‌توانید به عنوان گام دوم کتابچه راهنمای معلم را بخوانید و اگر این کار را انجام دهید، وجود ندارد. در درس یا دوره خوب است. بدون کتاب درسی. می توانید از این مرحله بگذرید.

سطح سوم:

در این قسمت می خواهیم ضعف و کاستی های قسمت های قبل را جبران کنیم. منبع قوت ما در این دپارتمان، کتاب های تست منتخب است. ما شخصا این کتاب ها را به شما تقدیم می کنیم و در واقع این کتاب ها بهترین کتاب های موجود در بازار هستند که توسط همین انتشارات منتشر شده اند. پس در مرحله سوم کتاب کمک آموزشی یا کتاب تست را می خوانیم. بیشتر مواردی که در کنکور به آن نیاز داریم در همان کتاب های کنکوری که ارائه می دهیم نهفته است به همین دلیل به شما توصیه نمی کنیم به هیچ مدرسه ای بروید زیرا با قیمت پایین و البته روش صحیح. خواندن در این کتاب ها به راحتی می توانید به عمق مطالب پی ببرید.

شما اکنون مقاله ای را خوانده اید که از سه منبع مختلف با اطلاعات و اصطلاحات متفاوت شناسایی کرده اید. اکنون زمان برداشتن اولین قدم برای خود ارزیابی است. این مرحله کمی ساده تر از چیزی است که فکر می کنید، اما اساسی است و باید انجام شود. در این مرحله از شما می خواهیم ابتدا مسائل کتاب را حل کنید و سپس تمامی سوالات کتاب (اعم از فعالیت ها، ساعات کاری و …) را حل کنید.

شاید این کار برای شما خیلی بزرگ و کوچک باشد، اما به یاد داشته باشید که حتی اگر دانش آموزی درس را با 100 درصد در کنکور سپری کند، باید 30-20 درصد سؤالات آسان و 20-30 درصد سؤالات دشوار را بداند. آن ها با این کار به راحتی می توانید همان 20-30 درصد سوالات آسان را بدانید یا خیال خود را با سوالات آسان کنکور که فکر می کنیم برای مطالعه ماست، راحت کنید. خیلی قوی نیست و ما خیلی قوی نیستیم قسمت های بالای آن ناامید کننده است.

خب همانطور که به شما قول داده بودیم، بعد از سه مرحله ای که توضیح دادیم و اولین ارزیابی بر اساس حل تمرین های کتاب، شما برای 50-60 درصد از فصل هایی که می خوانید آماده اید. یعنی اگر آزمون سراسری سال قبل را در رشته ای که می خوانید جلوی شما بگذاریم می توانید 50-60 درصد آن را پاسخ دهید اما اینجا باید این سوالات را از خود بپرسیم…

چرا با خواندن این سه مرحله برای پاسخ به همه این سوالات آماده نمی شوید؟

چگونه به آمادگی 100% رسیدید؟

و از همه مهمتر آیا می توانیم این آمادگی 60 درصدی را در زمان مطالعه برای کنکور حفظ کنیم تا بتوانیم آن را ارتقا دهیم؟

در پاسخ به سوال اول باید موارد زیر را یادآور شویم.

عموماً طراح سؤال مجاز به طرح سؤالات فراتر از مفاهیم مطرح شده در کتاب درسی نیست…

آیا جمله مورد نظر را کاملا متوجه شدید؟ دوباره بخوانید بله درست است… طراح سوال حق دارد خارج از متن کتاب سوال بپرسد اما خارج از مفهوم محتوای کتاب نیست. حالا این سوال باید برای ما پیش بیاید. آیا می توانیم با یک بار خواندن کتاب به همه مفاهیم مسلط شویم؟ آیا می‌توانیم حتی به تمام ایده‌های کتاب که هم به وضوح و جسورانه مشخص شده‌اند و هم در گوشه و کنار و بالا، تسلط داشته باشیم؟ با کتاب؟ شناسایی و تلاش برای رفع؟ بیایید یک سوال گسترده تر بپرسیم منظور از سوال مفهومی چیست؟!

در واقع مفهوم مفهومی کتاب سوالات روشن است تا دست طراحان صرفا برای پرسیدن سوال از متن کتاب بسته نشود. طرح ها مفهوم محتوا را به چالش می کشند. به طوری که هر سوالی که جوابش مربوط به هر خطی از کتاب باشد را به عنوان سوال بپرسد یعنی خواندن یعنی شما می توانید هر تستی را که روی هر خطی از کتاب داده می شود پیش بینی کنید و پاسخ دهید.

دستیابی به چنین مهارتی ممکن است دشوار باشد، اما مطمئناً غیرممکن نیست. هدف ما از گفتن این جملات این است که بدانیم از روز اول علامه دهر نخواهید بود و می توانید به تمام سوالات کنکور پاسخ صحیح بدهید. کنکور یک فرآیند است. فرآیندی که زمان می برد. بنابراین باید در این فرآیند صبور باشید اما همیشه به یاد داشته باشید که باید لحظه به لحظه پیشرفت کنید. بنابراین، انتظاراتی که امروز برآورده نمی شود، مطمئناً در ماه های آینده خواهد بود، اما اگر در این ماه ها با ما همراه باشید و به خط پایان این ماراتن شگفت انگیز راه پیدا کنید، مطمئناً پیشرفت خواهید کرد.

خب ما آمده ایم که سه مرحله اول درس را پشت سر بگذاریم و شما تمرینات کتاب را کامل کرده اید تا به 60 درصد نیاز برسید. ممکن است فکر کنید با اطلاعات زیادی که در این سه زمینه اضافه شده است به مرحله آماده سازی می رسید. اکنون باید سیستم خود را وصل کنید. این مرحله مهم است زیرا شما برای این آماده سازی تلاش زیادی کرده اید، تا چند ماه بعد که بخواهید دوباره دوره را انجام دهید آن را فراموش نخواهید کرد، یعنی مهم ترین چیز برای شما این است که باشید. به آماده شدن برای ترم دوم خود ادامه دهید. اما چرا؟

دو راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد. یکی این است که حافظه بلند مدت خود را آنقدر قوی کنید که تمام محتوای Mube Mo در ذهن شما بماند! و راه دوم راهی است که با اطمینان می توانیم در انتشار اعلام کنیم که تیم دانشگاهی هیوا و همه دانش آموزان ما که آن را دنبال می کنند، مقام های عالی ما را در کنکور سراسری کسب کرده اند. بنابراین، بیایید از گمراه کردن دست برداریم و اولین داستان را به شما بگوییم.

باید اطلاعات خود را وارد کنید تا زمانی که برای دوره بعدی اقدام می کنید، به اندازه دفعه اول وقت صرف نکنید. مهارت های تفکر خود را با امتحانات تقویت کنید. اما سوال مهم اینجاست که چگونه اطلاعات خود را ثبت کنیم.

آیا منظور ما همان خلاصه است؟

آیا خلاصه برای جمع آوری اطلاعات شما کافی است؟

آیا می توانید با نوشتن خلاصه خیال خود را برای دوره دوم راحت کنید؟

خوب برای پاسخ به این سوالات ابتدا بگوییم تعریف دانشجویان از خلاصه چیست؟ معمولا دانش آموزان فکر می کنند خلاصه نویسی یعنی خواندن درس، نوشتن نکات مهم و اصلی روی کاغذ در هفته های قبل از کنکور، تجدید نظر در آن و حفظ نمرات!… آیا این تعبیر درستی است؟ ? پاسخ به این سوالات یک «نه» قاطع است. بیایید با هم دلیل را پیدا کنیم.

وقتی سه بخش متوالی تحقیق انجام دادید، مسائل کتاب را حل کردید و تا حد امکان به مطالب درس آن روز پرداختید، به سطحی از مهارت رسیده اید که به شما امکان می دهد بخش های درس را بشناسید. برنامه ریزی و جمع آوری خلاصه ای از ایده ها. حالا خلاصه کلی. اما آیا در نگارش این خلاصه به مراحل انجام شده دقت کرده اید؟ زمانی خلاصه می نویسید که ذهنتان در اوج آمادگی باشد و بتوانید نکات و قسمت های مهم درس را تشخیص دهید.

وقتی این نکات مهم را یادداشت می کنید، ذهن شما آنقدر توانایی دارد که می توانید این نکات را تجزیه و تحلیل کنید و به راحتی آنها را درک کنید. اما، مثلاً، دو ماه بعد، وقتی برای اولین دوره خود برمی‌گردید، آیا به اندازه روز اول آماده هستید؟ البته پاسخ منفی است، در نتیجه از آنجایی که همه این نکات برای شما تازگی دارند، فکر می کنید کار جالبی در نوشتن این نکات انجام داده اید! شما تمام نکات را به خاطر می آورید و به ندرت سراغ علت و ریشه آن نکات می روید.

در نتیجه، زمانی که این حقایق را به خاطر بسپارید، ممکن است با آزمونی روبرو شوید که دقیقاً همان پاسخ‌های این حقایق را دارد و هرگز نخواهید توانست با تغییرات کوچک در آزمون پاسخ دهید. جالب اینجاست که یک هفته مانده به کنکور، به هزاران امتیازی که در طول ترم در کیف گرانبهای خود جمع کرده اید، پی می برید که همه آنها را باید صرف آزمونی کنید که معمولاً چهار ساعت طول می کشد. 60 ثانیه برای هر سوال شما باید پس انداز کنید!

ما نه می‌خواهیم شما را بترسانیم و نه می‌خواهیم جلوی رفتار طولانی‌مدت شما را بگیریم، اما بپذیرید همانطور که با نوشتن این مقاله سعی در آموزش به شما داریم، ما نیز با تمام وجود سعی در حذف عادت‌های بد داریم. مال شما

بنابراین یک اشتباه ساده در درک اصل خلاصه نویسی نه تنها باعث اتلاف وقت در این کار می شود، بلکه تا روز کنکور هرگز متوجه نمی شوید که هرگز نمی توانید درس روز اول مطالعه را آماده کنید. .

ما اغلب این مشکل را در دانش آموزان می بینیم. دانش‌آموزانی که زمان خوبی را صرف مطالعه و تجزیه و تحلیل متن کتاب می‌کنند، اما فقط به این دلیل که با خواندن نکات تا تاریخ امتحان یا حتی نتایج اولیه، بین آمادگی کامل و آماده سازی ساختگی تفاوت قائل نمی‌شوند. اشتباه آنها را درک کنید.

تا اینجا فهمیدیم که خلاصه نویسی به گونه ای که کوتاه و مفید باشد و صرفاً با هدف برجسته کردن نکات مهم درس باشد، تأثیری بر پایداری آمادگی شما نخواهد داشت و حتی ممکن است تأثیر معکوس داشته باشد. اکنون می خواهیم به شما آموزش دهیم. روش جدید مراقب باشید زیرا این مقاله تاثیر زیادی در موفقیت شما در کنکور خواهد داشت.

حتما برای شما هم پیش آمده است که بخشی از درس را خوانده اید و معنای نویسنده را متوجه نشده اید یا احساس می کنید نویسنده به اندازه کافی برای شما توضیح نداده است یا به دلایلی احساس می کنید که نویسنده نتوانسته با دقت مطالب را توضیح دهد. مواد به اندازه کافی برخی از افراد با این مشکل مواجه می شوند و از مقاله صرف نظر می کنند و ادامه مقاله را می خوانند.

این بسیار اشتباه است و به هیچ وجه توصیه نمی شود. اما اکثر دانش آموزان در مواجهه با چنین مشکلاتی به مطالب فکر می کنند و زمان کافی را صرف درک کامل مطالب و در نهایت درک معنای نویسنده یا مفهوم مطالب می کنند. فرآیند هر دانش آموز ممکن است منحصر به فرد باشد و ما قصد آموزش آن را نداریم، اما معمولاً دانش آموزان پس از تفکر در مورد مطالب، مفاهیم اولیه و پایه را به این شکل شروع می کنند. و با استدلال های متوالی به سراغ مفهوم محتوا برویم.

حالا اینجا سوال اصلی پیش می آید. آیا فرآیندی که ما برای رسیدن به این مفهوم محتوا طی کردیم هرگز به خاطر می‌ماند؟ آیا باید در دوره بعدی خود زمان بگذاریم تا عمیق تر در این مفاهیم بپردازیم؟ چرا نویسنده کتاب نیامده مفهوم محتوا را مرحله به مرحله توضیح دهد؟ یا چرا گاهی در مورد موضوعات آسان دیگر بیشتر توضیح می داد، اما در مورد موضوعات دشوار کمتر توضیح می داد؟

در پاسخ به سؤال اول و دوم باید گفت که اولاً این گونه شیوه های رویکرد به مفهوم اجزای کتاب مشابه مفاهیم دیگری است که می خوانیم، زیرا در ابتدای موضوع به ما اختصاص داده شده است. وقتی صحبت از حافظه کوتاه مدت و جدا شدن می شود، به راحتی از حافظه ما پاک یا حذف می شوند. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که آن را به خاطر بسپاریم و برای ترم بعدی مجبور نباشیم این مسیر را طی کنیم. ثانیا درک مفاهیم مختلف در دوره آخر دوره خود به خصوص یک ماه قبل از کنکور زمان زیادی از ما می گیرد و اصلا به صرفه و به صرفه نیست.

حالا بیایید به سوال سوم و چهارم پاسخ دهیم و اینکه چقدر راحت می توانیم آماده سازی 60 درصد را با هم تثبیت کنیم.

نویسنده کتاب درسی و بهتر گفت که یک کمک آموزشی (چون احتمالاً با چنین کتاب هایی سر و کار خواهید داشت) موارد زیادی برای توضیح دارد، اما همه این موارد باید در قالب یک کتاب 200 صفحه ای توضیح داده شود. بنابراین نویسنده بر اساس برداشت و نظر خود آن قسمت از مطالب را که به نظرش سخت تر و مبهم تر می آید و در جایی که راحت تر است کمتر توضیح می دهد و البته نظر شما را به هر نحوی با نظر خیر توضیح می دهد، ارتباطی وجود ندارد. نویسنده کتاب یا هر دوست دیگری که همین کمک آموزشی را تهیه کرده و از توضیح این مبحث فرضی کاملا راضی است نباید این کار را انجام دهد.

خوب به چه ترتیب مطالبی را خواندید و فهمیدید که در کتاب توضیح داده نشده بود و نیاز به توضیح بیشتر داشت. از آنجایی که هر فصل از هر کتاب ممکن است این موضوعات را داشته باشد که به نظر شما دشوار است و شما وقت ارزشمند خود را صرف تهیه این مباحث کرده اید و برای آماده سازی آمده اید، بیایید کمی بیشتر برای تثبیت مطالعه خود صرف کنیم. چه چیزی یاد گرفتی اما چگونه؟

بیا و نویسنده یک کتاب جدید باش! یعنی برای هر موضوعی که می خوانید یک کتاب درسی بنویسید و مفاهیم آن را برای کسی که هیچ ایده ای در مورد آن مفاهیم ندارد کاملا درک کنید. در واقع شما خودتان در حال نوشتن این کتاب درسی هستید.

تفاوت این است که شما دیدگاه بدبینانه ای نسبت به خود دارید و تصور می کنید که وقتی چند ماه دیگر به این کلاس بازگردید، آمادگی بسیار ضعیفی خواهید داشت. با این اوصاف، وقتی در حال نوشتن یک کتاب درسی هستید، عمداً مراقب همه بدبینی‌ها باشید، زیرا باید تمام جزئیاتی را که برای رسیدن به مفهوم هر واحد نیاز دارید، ثبت کنید.

به عبارت دیگر، شما باید هر مفهومی را که احساس می کنید نویسنده کتاب به هیچ وجه نتوانسته است به طور کامل توضیح دهد و برای به دست آوردن آن جزئیات صرف زمان و هزینه کرده اید، در کتاب درسی خود بگنجانید. هدف از این کار اولاً پوشاندن تدریجی نقاط ضعف او و ثانیاً مستقل شدن تدریجی از وسایل کمک آموزشی است.

از آنجا که ما باید از مرورگر خود و اطلاعات دقیق و گاهی دقیق آن دور شوید، همانطور که به روز امتحان نزدیک می شویم، مرجع اصلی شما باید برنامه درسی باشد که نوشته اید و هر آنچه را که برای مطالعه نیاز دارید یادداشت کنید. این.

این کتاب درسی باید در ابتدای هر درس پس از انجام 3 مرحله ای که برای شما شرح دادیم انجام شود، اما باید گفت که علاوه بر مزایایی که در بالا در مورد این کتاب درسی ذکر کردیم، یادگیری شما را افزایش می دهد. همچنین فوری . این تاثیر زیادی دارد. احتمالاً آن را خوانده‌اید و احساس کرده‌اید که آن را خوب یاد گرفته‌اید، اما زمانی که سعی کردید آن را برای دوستانتان توضیح دهید متوجه نشدید. !

بنابراین وقتی از شما می‌خواهیم مطالبی را که در قالب کتاب درسی آموخته‌اید برای کسی که چیزی نمی‌داند توضیح دهید، در واقع دانش خود را آزمایش می‌کنید. در نتیجه، اگر با خود مواجه نشدید، باید بلافاصله مشکلات و کاستی ها را برطرف کنید. بنابراین، نوشتن کتاب های درسی نه تنها می تواند یادگیری را تثبیت کند، بلکه به کاستی های شما در درک مطالب نیز اشاره می کند.

یکی دیگر از جنبه های مهم ذکر شده در دفترچه یادداشت، فشار دادن مطالب از حافظه موقت و کوتاه مدت شما به حافظه بلند مدت است. البته لازم نیست این کار به طور کامل و کامل انجام شود و پذیرش آن واقعا بستگی به نحوه نوشتن راهنمای خود دارد. گاهی دانش آموزان چیزهایی را که فکر می کنند خوب یاد گرفته اند از کتاب کپی می کنند، این روش به شما کمکی نمی کند و ما باید این کتاب را به زبان خودتان بنویسیم.

تلفیق محتوا زمانی اتفاق می افتد که پس از مطالعه و یادگیری مطالب، کتاب درسی را ببندید و هر آنچه را که آموخته اید به صورت کتاب درسی یادداشت کنید. ممکن است متوجه شوید که مطالبی را یاد گرفته اید، حتی اگر مدتی طول بکشد. یادت رفت بخونی این طبیعی است و تقریبا برای همه اتفاق می افتد و ناشی از بی ثباتی محتوا است. در مواجهه با چنین مشکلی نگران نباشید، به متن کتاب مراجعه کنید و قسمت فراموش شده را دوباره بخوانید. آنچه را که در آن لحظه، یعنی بلافاصله پس از خواندن مطالب فراموش شده، یاد گرفتید، بنویسید.

حتی اگر هنگام نوشتن دفترچه راهنما و کمک آموزشی را جلوی خود نگه دارید، مشکلی نیست، اما چیزی که برای ما مهم است این است که از خودتان یا کمک آموزشی کپی نکنید. به زبان خودتان بنویسید، حتی اگر طولانی تر یا کوتاه تر از کتاب باشد، یا مجبور باشید چندین بار مطالب کتاب را مرور کنید. یکی از راه های اطمینان از اینکه مقاله خوبی نوشته اید این است که مقاله خود را به یک دوست نشان دهید. اگر دوست شما پس از خواندن مطالب آن را متوجه نشد، اما شما متوجه شدید، این نشان می دهد که کتابچه راهنمای خوبی نوشته اید. چون مهم اینه که خودت رو درک کنی نه هیچکس دیگه…

به طور کلی، هر کاری که انجام می دهید نباید هدفی جز تقویت یادگیری شما داشته باشد. تا به حال تاکید ما بر نوشتن کتاب درسی را درک کرده اید.

اکنون که تا اینجا پیش رفتیم، آنچه خوانده اید را تأیید کرده اید و می توانید به تحقیق خود ادامه دهید. اما قدم بعدی چیست؟

ما به عنوان مربی و ارشد در کنکور فهمیدیم که اگر متن را 100 بار بعد از مطالعه دقیق بخوانیم احتمالاً 10 درصد آمادگی مان افزایش می یابد. بنابراین ما نمی خواهیم شما را دوباره برای مطالعه بفرستیم.

ما این را به ویژه به دانش آموزانی که مشتاق یادگیری هستند می گوییم. بنابراین آنها فکر می کنند آنچه را که می خوانند فراموش می کنند! حتما یکبار بخوانید تمام مراحل بالا را برای یک بار خواندن با کیفیت بالا ذکر کردیم. پس از اتمام مطالعه و نوشتن کتاب درسی، نوبت به ارزیابی فراتر از تمرینات کتاب درسی می رسد.

بزرگترین سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه می توان این ارزیابی را انجام داد؟ با تست یا حل سوالات تشریحی؟ واقعیت این است که اکثر دانش‌آموزانی که با آنها کار می‌کنیم یا خیلی از امتحان کردن می‌ترسند یا برای پاسخ دادن به تمام تست‌ها در کمتر از 30 ثانیه در روز اول خیلی عجله دارند. اما ما نه اولی را می خواهیم و نه دومی را. امکان ایجاد تعادل بین سوالات تشریحی و حلی.

دلیل اینکه حل سوالات تشریحی باید در دستور کار باشد این است که بدون نگاه کردن به گزینه ها و تنها با استفاده از دانش نمی توانید تست را حل کنید، نمی توانید این تست را با نگاه کردن به گزینه ها حل کنید مگر اینکه تصادفی باشد. روشی برای حذف جایگزین ها ما می خواهیم مهارت های شما را ثابت کنیم. به همین دلیل برای ما بسیار مهم است که بتوانید بدون نگاه کردن به گزینه ها، آزمون را حل کنید.

ما به شما گفتیم به جای اینکه شما را مجبور کنیم که سوالات تشریحی را مرور کنید و سوالات امتحانی یا سوالات کتاب درسی را حل کنید (که اگر مربوط به امتحان نباشد، به هر حال ارتباط چندانی ندارد)، به شما گفتیم که به سادگی روی گزینه های هر سوال امتحانی بگذارید. می توانید سؤال امتحانی را به سؤال تشریحی تبدیل کنید. حاوی استاندارد کنکور سراسری است و خیالتان راحت است که برای حل آن مجبور نبودید خود را در تنگنای زمانی قرار دهید. پس با آموزش این روش همراه ما باشید.

برای شروع، بلافاصله پس از نوشتن کتاب درسی در آزمون شرکت نکنید. برای دروس اختصاصی حدود 5 ساعت و برای دروس عمومی حدود 1 روز کافی است. بنابراین می توانید با رعایت فاصله زمانی صحیح شروع به آزمایش کنید اما در اینجا متوقف شوید….

تست ها باید به گونه ای طراحی شوند که حتی اگر تست ها را درست جواب ندهید باز هم سود ببرید. در واقع منظور ما این است که باید در آزمون های استاندارد شرکت کنید. فقدان تست منجر به کشف نقاط ضعف شما می شود. این تست ها را نباید در تست های نویسندگان هر نشریه ای یافت.

زیرا آزمون استاندارد به این معناست که باید دیدگاه نویسنده سوال آزمون را برای شما آشکار کند. ممکن است مفاهیم تست شده بسیار سبک و سطحی باشند (در برخی از دروس این تست ها بسیار رایج است) و در برخی موضوعات دیگر مفاهیمی که امتحان کنندگان قصد دارند با آن چیزی که شما تصور می کنید متفاوت باشد. خیلی دور است. پاسخ تمام این سوالات را فقط از سوالات کنکور سراسری سال های گذشته می توانید دریافت کنید.

البته مهم ترین آزمون هایی که باید در مورد آن بدانید، کنکور سال های گذشته است. در این نوع تست ها به همراه تست های سال های قبل است که می توانید طیف علاقه ای که طراحان کنکور به طراحی تست دارند را پیدا کنید.

ممکن است تعداد تست هایی که باید پاسخ دهید بسیار محدودتر از آن چیزی باشد که فکر می کنید، اما به این مشکل توجه نکنید. استاندارد بودن تست ها به گونه ای مهم است که به هیچ مرجعی غیر از سوالات کنکور سال های گذشته نمی توان با اطمینان خاطر اعتماد کرد.

علاوه بر این، گاهی اوقات دانش آموزان به این موضوع توجه نمی کنند، کورکورانه در آزمون های عملی غیر استاندارد شرکت می کنند و وقتی می خوانند، حل کرده اند، می بینند، سؤالات مربوط به همان مؤسسه را حل می کنند. این مشکل بسیاری از دانش آموزان شرکت کننده در کنکور سراسری است. و به همین دلیل ساده، بسیاری از دانش آموزان رویای روز امتحان خود را خراب کرده اند.

بنابراین برای اولین مرحله از آزمون استانداردترین تست ها را برای شما قرار داده ایم. ناگفته نماند دانش آموزانی که به هر دلیلی با سرعت زیاد درس می خوانند، ممکن است احساس کنند که کنکور سال های اخیر برایشان کم است.

حال فرض کنید سوالات امتحانی سال های قبل را پیش روی خود دارید و می خواهید پس از رعایت فاصله زمانی متناسب با زمان مطالعه خود در آزمون شرکت کنید. احتمالا تعداد تست های پیش روی شما برای فصلی که مطالعه کرده اید حدود 20-40 تست باشد. اکنون که سوالات خود را بر اساس پیشنهادات بالا انتخاب کردید، شروع به حل آنها کنید. اما چگونه؟

مشکلی که ما با اکثر دانش‌آموزان آزمون‌دهنده داریم این است که فکر می‌کنند چون در روز آزمون در مدت زمان کوتاهی به سؤالات زیادی پاسخ می‌دهید، باید از ابتدا تمرین کنید تا سریع به آزمون پاسخ دهید! اگر این دیدگاه اصلا درست نیست، شما در ابتدا مفاهیم زیادی را یاد گرفته اید و اگر می خواهید خود را در این جامدادی قرار دهید که باید در مدت زمان مشخصی به سوالات پاسخ دهید، قطعاً نخواهید بود. از آنجایی که خواندن مطالب را برای اولین بار آموخته اید، می توانید از تمام پتانسیل خود استفاده کنید. استفاده کنید

بنابراین در ابتدای کار نباید تست زمان بدهید بلکه پیشنهاد می کنیم تست آموزشی بدهید.

Legu pli: ثبت نام آزمون آزمایشی گروه سنسه

اما آزمون آکادمیک به چه معناست؟

آزمونی آموزشی که تنها هدفش سنجش مهارت شماست و قصد ندارد برای انتخاب درست به شما پول بدهد! این بدان معناست که شما به همان سوالات امتحان سال گذشته پاسخ می دهید، اما دیدگاه شما تازه شکل گرفته است. یعنی زمان پاسخگویی به درستی یا نبودن پاسخ شما نیست. از شما می خواهیم بدون وقت پاسخگویی سوالات را حل کنید و با تمام انرژی و استرس این تست را بشکنید. به عبارتی شما در پایان ترم امتحان می دهید و به صورت تشریحی به این امتحان پاسخ می دهید.

امیدواریم تا الان متوجه منظور ما از مطالعه شده باشید. بنابراین، به تمام امتحانات داده شده پاسخ دهید و تمام تلاش خود را برای حل هر امتحان صرف نظر از تمرکزتان انجام دهید. به عجیب بودن تست نگاه نکنید و با خود بگویید که احتمال حضور چنین تستی در کنکور سراسری صفر است! اولا شما فقط سوالات کنکور سراسری را می دانید و دوم اینکه پشت نسخه سخت و سخت هر تست به قول خودمان دانشی وجود دارد که مفهوم عجیب و جالبی دارد که می تواند خوب باشد. .

پس از پاسخ به تمام تست ها، وقت آن است که بررسی خود را با جستجوی پاسخ صحیح تست ها تکمیل کنیم، اما چگونه؟ با عجله به صفحه توضیح برویم و پاسخ سوالات را بخوانیم؟ برخی از این سوالات ممکن است ما را بسیار آزار داده باشد و از آنجایی که نتوانستیم هیچ پاسخ واقعی به آنها بدهیم، می خواهیم پاسخ آنها را پیدا کنیم.

اما باید بگوییم که بدترین راه برای دریافت پاسخ سوالات از پاسخنامه است. زیرا آمادگی و همچنین اولین دانشی که در تلاش برای پاسخگویی به آزمون و پاسخ های احتمالی آزمون و پاسخ آن به دست آورده اید را دارید. اگر اشتباه کردید و به دلیل اینکه خواننده آزمون بودید و مبتکر پاسخ آزمون نبودید، پاسخ آن سؤال در حافظه کوتاه مدت شما ذخیره می شود و به محض اینکه پاسخ را در پاسخ پیدا کردید. ورق ، به زودی آن را فراموش خواهید کرد.

بنابراین دریافت پاسخ از پاسخنامه تشریحی آخرین راهی است که می روید. ما بهترین راه را برای شما به ارمغان خواهیم آورد. اولین راهی که توصیه می کنیم این است که خودتان جواب را پیدا کنید. آره خودت!

اما چگونه و چرا؟

برای اینکه بفهمید به کدام سوال پاسخ صحیح داده شده و به کدام یک اشتباه پاسخ داده شده است، ابتدا گزینه صحیح را با گزینه ای که از پاسخنامه کلیدی به عنوان پاسخ مشخص شده است مقایسه کنید. یعنی پاسخنامه تشریحی را باز می کنید، اما به محض اینکه گزینه صحیح را دیدید، چشم از بقیه پاسخ بر می دارید و بررسی می کنید که آیا انتخابی که انتخاب کرده اید صحیح است یا خیر. این کار را برای تمام تست هایی که انجام می دهید انجام دهید.

پس از تکمیل این بخش، می‌توانید تست‌هایی را که به درستی پاسخ داده‌اید، تست‌هایی که اشتباه پاسخ داده‌اید و تست‌هایی که پاسخ نداده‌اید شناسایی کنید. حال در ادامه مسیر از شما می خواهیم در سه مرحله ای که گفتیم به سوالاتی که پاسخ اشتباه داده اید یا بی پاسخ گذاشته اید پاسخ دهید.

وقتی برای اولین بار می خواهید تستی را حل کنید، ممکن است ذهن شما تست را حل نکند، زیرا ذهن شما با تست آشنا نیست، بنابراین حتی با این اصرار که باید تست را فقط به صورت آموزشی حل کنید، ممکن است ذهن شما تست را حل نکند. تست. شما می توانید هر چیزی را که یاد گرفته اید به کار بگیرید. بیگمرد تست را حل می کند. از آنجایی که گاهی در ترس از حل تست در مدت زمان کوتاه نهادینه می شوید و اصرار می کنید که زمان آزمون را نادیده بگیرید، این تفکر دوباره شما را دچار استرس می کند. ، شما نمی توانید هر کاری را که در ذهن دارید انجام دهید.

بنابراین هنگامی که به خود فرصتی دوباره برای شرکت در آزمون می دهید، در واقع آزمون را راحت تر و آشکارتر انجام خواهید داد و این بار شانس بیشتری وجود دارد که آن را به درستی انجام دهید. اگر قصد دارید یک انتخاب رشته کنکور در 1402 داشته باشید، با محمدرضا پوردستمالچی تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا