عمومی

چه لزومی دارد نرم افزار crm اوج را بخریم؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text]احتمالاً مقالات زیادی را خوانده‌اید که از مزایا و برکات پیاده سازی CRM در سازمان شما صحبت کرده‌اند. و شیرینی و مثبت گویی بیش از حد آن‌ها دلتان را زده است. اصلاً شاید سؤال‌هایی مثل سؤال زیر برایتان پیش آمده باشد:

اگر تا به حال بدون وجود نرم افزار CRM هم چرخ کسب و کار شما می‌چرخیده، واقعاً چه لزومی دارد که آن را بخریم!؟

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله، از زاویه جدیدی به نرم افزار CRM و کاربرد آن نگاه کنیم.

به نظر شما چه دلایلی باعث می‌شوند که نیاز به خرید CRM نداشته باشیم؟

در ادامه تعدادی از این دلایل را بررسی کرده‌ایم:

1. دوست ندارید داده های تماس مشتریان در یک مرکز داده نگهداری شود

ممکن است از خود بپرسید: آیا نمی‌توانم همه داده های مشتری خود را در صفحات اکسل مدیریت کنم و تمام؟

بله، البته که می‌توانید.

اگر از تلف کردن وقت گران‌بهای خود برای گشت و گذار میان صفحات گسترده، ایمیل‌ها و اسناد کاغذی برای یافتن همه اطلاعات مشتری خود لذت می‌برید، قطعاً نیازی به CRM ندارید.

نرم افزار CRM برای تیم شما یک پایگاه داده مرکزی ایجاد می‌کند و شما می‌توانید تنها با چند کلیک ساده، سابقه کامل و دقیقی ازهمه تعاملات یک مشتری در اختیار داشته باشید و در نتیجه تصمیمات فروش هوشمندانه تر و آگاهانه تری اتخاذ کنید.

2. نمی‌خواهید که هر تعامل با مشتری، به طور خودکار ثبت شود

در این شکی نیست که مشتریان شما عاشق پاسخ دادن به سؤالات تکراری و حوصله سر بر در طول فرآیند فروش هستند. درست به همان اندازه که شما عاشق زیر و رو کردن یادداشت‌های دست‌نویس خود از اطلاعات مشتری در هر تماس، و فشار آوردن به ذهنتان برای یادآوری این که دفعه قبل در مورد چه چیزی صحبت کردید، هستید!

داشتن سوابق جزئی و دقیق از همه تعاملات مشتری، به صورتی که همه تیم فروش شما به آن دسترسی داشته باشند و از آن برای هدایت فروش استفاده کنند، یکی از مزایای شناخته‌شده استفاده از CRM است.

3. دلتان نمی‌خواهد ارتباطات درون‌سازمانی خود را بهبود بخشید

سامانه مدیریت CRM علاوه بر اینکه روند کار را برای تک تک افراد ساده‌تر می‌کنند، ارتباطات را در سطح سازمانی نیز بهبود می‌بخشند. اما چه کسی این را می‌خواهد!؟

بدون کمک CRM برای جمع‌آوری و تفکیک داده های جزئی، کارکنان ممکن است اشتباهاً کارهای مربوط به یکدیگر را انجام دهند و وظایف آن‌ها تداخل پیدا کند. و این نتیجه وجود داده های نامنظم و پراکنده است.

بدون CRM، کارمندان نمی‌توانندبه کارهایی که قبلاً انجام شده است دسترسی سریع داشته باشند یا اقدامات لازم بعدی را ببینند.

4- از عدم همکاری مؤثر بخش بازاریابی با سایر بخش‌های کسب و کار خود لذت می‌برید

حالا خودمانیم، آیا واقعاً وجود یک شکاف عمیق بین سایر بخش‌ها و تیم بازاریابی، اتفاق عالی نیست؟

اگر معتقدید که هست، همینطور بدون CRM پیش بروید و بدون اینکه بدانید چه نوع فرآیندهای بازاریابی بر روی سرنخ‌های فروش انجام شده، با مشتری‌ها تماس بگیرید. بدون دانستن اینکه مشتری کیست و اصلاً چرا و چگونه به محصولات شما علاقه‌مند شده است.

نرم افزار crm سی آر ام
نرم افزار crm سی آر ام

5- تمایلی به رشدکسب و کار خود ندارید

اگر به کسب درآمد بیشتر، توسط جذب مشتری بیشتر علاقه‌ای ندارید، قطعاً CRM به درد شما نمی‌خورد. با یکی و دوتا و پنج‌تا مشتری به راحتی می‌توان همه کارها را به صورت دستی انجام داد. در واقع برای کوچک نگه‌داشتن کسب‌وکارتان، توصیه اکید می‌کنیم همه فرآیندها را به صورت دستی پیگیری کنید!

خیالتان هم راحت باشد. ازآنجایی‌که قصد سه یا چهار برابر کردن درآمد خود را در سال‌های آینده ندارید، کارمندان شما می‌توانند با طیب خاطر زمان زیادی را صرف ثبت دستی داده ها و سوابق مشتریان بکنند و مشکل خاصی هم به وجود نیاید.

اما نرم افزار CRM به شما این توانایی را می‌دهد که فعالیت‌های فروشندگان خود را تجزیه و تحلیل کنید تا دریابید که کدام استراتژی‌ها بهترین عملکرد را دارند و به تیم شما کمک می‌کند تا در مجموع فروش بیشتری داشته باشد.

6. اعتقادی به تأثیر اتوماسیون فرآیندهای کاری در صرفه جویی زمان، ندارید.

اگر از اتلاف وقت خود در ثبت و پیگیری دستی داده ها برای فرآیندهای مختلف اداری لذت می‌برید و دوست ندارید که آن‌ها با یکدیگر به صورت یکپارچه و خودکار کار کنند، اصلاً CRM به درد شما نمی‌خورد.

چرا که نرم افزار CRM فرآیندهای کاری مختلف شما را به گونه‌ای یکپارچه سازی می‌کند که قسمت‌های مختلف بتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. این یکپارچه سازی به صورت خودکار و ساده برای فرآیندهای اصلی کاری شما صورت می‌گیرد.

7. نمی‌خواهید خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهید.

با استفاده از سامانه مدیریت CRM می‌توانید به روندها و اطلاعات ارزشمند مشتری دسترسی پیدا کنید، که ظاهراً شما علاقه‌ای به آن ندارید.

داشتن دسترسی به اطلاعات جزئی مشتری این امکان را به فروشندگان می‌دهد که تعاملات گذشته مشتری با برند شما را بررسی کنند و به این ترتیب برای تماس‌های بعدی و ساختن فرصت‌های فروش بیشتر آماده باشند.

8. از دست و پا زدن برای حرکت همزمان با جریان سرنخ‌ها لذت می‌برید

زمانی را تصور کنید که کسب و کارتان رونق پیداکرده و این‌قدر سرنخ‌های فروش زیاده شده‌اند که نمی‌دانید با آن‌ها چه کنید. در این زمان عدم استفاده از CRM، حجم زیادی از سرنخ های از دست رفته را بر روی دست شما خواهد گذاشت. زیرا کارمندان داده های موردنیاز و مهم‌تر از آن، ابزار مدیریت آن‌ها را در زمان کم را در اختیار ندارند.

این در حالی است که CRM سرنخ‌ها را برای شما جمع‌آوری می‌نماید و به اعضای تیم فروش کمک می‌کند که آن‌ها را اولویت‌بندی کنند. تا بتوانند در زمان مناسب به سراغ آن‌ها بروند و به این ترتیب شانس فروش را افزایش دهند.

9. شکل مطلوب ارائه و دریافت گزارش برای شما به صورت دستی است

با این فرض، احتمالاً، زیر و رو کردن گزارش‌های دستی در پایان هر هفته که کار طاقت فرسایی هم به نظر می‌رسد، یکی از کارهای مورد علاقه شما در هفته است.

حالا اگر از CRM استفاده می‌کردید می‌توانستید با چند کلیک ساده به داشبورد فعالیت‌های خود رفته و گزارش‌های مورد نیاز خود را دریافت کنید. آن هم به صورت صحیح و منظم. اما به هر حال چه کسی این را می‌خواهد؟

نتیجه گیری

با همدیگر دلایل عدم خرید نرم افزار CRM را بررسی کردیم. همان‌طور که خودتان مشاهده کردید در نوع خودشان دلایل محک و مستدلی بودند!

حالا این شما هستید که باید تصمیم بگیرید. نیازهای سازمان خود را بررسی کنید. امکانات و ابزار نرم افزار CRM را هم که می‌شناسید. در نهایت دلایل خود را برای خرید نرم افزار CRM فهرست کنید.

https://www.owj.io/blog/9-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%D9%86-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-CRM[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دکمه بازگشت به بالا