عمومیمعرفی کسب و کار

چه پرینتری بهتر است؟

یکی از وسایلی که باید در خانه داشته باشیم پرینتر است؛ چرا که به دلایل مختلف ممکن است نیاز به چاپ مدارک و اسناد داشته باشیم و برخی از افراد به دلیل شغل خود نیاز زیادی به چاپ دارند و برای این دسته از افراد پرینتر به یک محصول بسیار واجب تبدیل می‌شود. در ادامه این مطلب قصد داریم به سراغ بهترین پرینترهای خانگی برویم و مدل‌های جذاب برای خرید را به شما معرفی کنیم.

بهترین پرنترهای خانگی ، معرفی بهترین مدل ها + توضیحات

بهترين پرينترهاي خانگي

پرینترهای خانگی در مقایسه با مدل‌های اداری اندازه کوچک‌تر و البته قیمت کمتری دارند و تعداد چاپ نسبتا کم ساخته شده‌اند. در ادامه لیست بهترین پرینتر های خانگی از قیمت کم به زیاد مرتب شده‌اند. براساس لیست تهیه شده شما قادر خواهید بود بهترین دستگاه پرینتر برای خانه خود را به راحتی پیدا کنید.

هنگام استفاده از این پرینتر می‌توانید به راحتی متوجه رزولوشن 600×2400 dpi هنگام چاپ بشوید و از این کیفیت چاپ به بهترین نحو استفاده کنید. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های خرید پرینتر لیزری کانن مدل ایمیج کلس LBP6030w این است که قابلیت اتصال به شبکه وای فای را دارد و از این طریق می‌توانید راحت‌تر از قبل بدون نیاز به کابل به پرینتر متصل شوید و فایل‌ها را پرینت بگیرید.

پرینتر کانن i-Sensys LBP6030B لیزری

اگر با پرینترهای جوهرافشان و لیزری آشنایی داشته باشید می‌دانید که پرینترهای لیزری با مشکل خشک شدن جوهر مواجه نمی‌شوند و در طولانی مدت نیز هزینه چاپ پایین‌تری دارند و به این جهت انتخاب بسیار خوب و جذابی هستند. این پرینتر از برند کانن لیزری است و فقط می‌تواند به صورت تک رنگ محتوا را چاپ کند.

این پرینتر خانگی می‌تواند در هر دقیقه 18 چاپ را انجام دهد و توان کار ماهانه آن نیز به 5000 برگه می‌رسد. این یعنی شما می‌توانید به صورت روزانه بیش از 150 برگه با این محصول چاپ کنید و برای کاربرانی که استفاده خانگی نسبتا زیادی دارند این موضوع می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد. این دستگاه 5 کیلوگرمی ابعاد جمع و جوری دارد و از رزولوشن 600 در 600 استفاده می‌کند.

این پرینتر لیزری از برند بسیار مشهور و موفق hp است. برند اچ پی در زمینه تولید بهترین پرینتر خانگی و اداری بدون شک جزو یکی از بهترین برندهای جهان است و محصولات آن کیفیت و کارایی بسیار خوبی دارند. قیمت این پرینتر با مدل قبلی یکسان است اما این محصول اندازه کوچک‌تر و وزن کمتری دارد و می‌تواند تا 20 برگه را در دقیقه چاپ کند.

در نظر داشته باشید که توان کار ماهانه به نوعی حداکثر توان یک پرینتر است و شرکت‌ها توصیه می‌کنند که با یک پرینتر میزان مشخصی چاپ انجام دهید تا طول عمر آن‌ها افزایش پیدا کند.

پرینتر سامسونگ Xpress M2020 لیزری

پرینتر کانن i-Sensys LBP6030W لیزری

اولین تفاوت این پرینتر با مدل‌های قبلی موجود در لیست بهترین پرینترهای خانگی 2023 این است که این محصول از وای فای پشتیبانی می‌کند. این یعنی با متصل کردن پرینتر به یک وای فای یکسان با لپ تاپ می‌توانید بدون نیاز به سیم و به راحتی محتوای مورد نظر خود را چاپ کنید. این ویژگی‌ باعث می‌شود راحتی کار با پرینتر بسیار بیشتر شود و حتی بتوانید با محصولات دیگر نیز به پرینتر متصل شوید.

این چاپگر 5 کیلوگرمی سرعت چاپی معادل با 18 چاپ در دقیقه دارد و توان کار ماهانه آن به 5000 عدد می‌رسد. رزولوشن این پرینتر برابر با 600 در 2400 است و فقط می‌تواند چاپ‌های تک رو و تک رنگ انجام دهد و از این نظر شرایط مشابهی مانند مدل‌های قبلی دارد.

اگر برند اچ پی را برای خرید پرینتر ترجیح می‌دهید و از سوی دیگر به مدلی نیاز دارید که به وای فای متصل شود و در عین حال قیمت پایینی داشته باشد این محصول می‌تواند به نیاز شما به طور کامل پاسخ دهد. این مدل که از رزولوشن 1200 در 1200 استفاده می‌کند یکی از بهترین چاپگر خانگی به شمار می‌رود و سرعت چاپی برابر با 20 برگه در دقیقه دارد و به توصیه سازنده نباید در ماه بیشتر از 100 تا 1500 برگ را با آن چاپ کنید. البته این حداکثر توان دستگاه نیست ولی برای حفظ سلامت در طولانی مدت بهتر است میزان چاپ خود را در این محدوده نگه دارید.

پرینتر اپسون L3110 جوهر افشان چندکاره

پرینتر اپسون L3110 اولین پرینتر جوهرافشان لیست است که قطعا جزو بهترین پرینترهای سه کاره خانگی نیز قرار می‌گیرد. این محصول می‌تواند محتوای مورد نظر شما را به صورت رنگی چاپ کند و سرعت چاپ رنگی آن به 5 صفحه در دقیقه و سرعت چاپ سیاه و سفید به 10 صفحه در دقیقه می‌رسد. به طور کلی برای چاپ یک عکس 10 در 15 باید حدود 70 ثانیه منتظر باشید.

رزولوشن این پرینتر جذاب برابر با 1400 در 5760 است و توان ماهانه این مدل برای چاپ سیاه و سفید به 8100 و برای چاپ رنگی به 6500 عدد می‌رسد. این دستگاه که کمتر از 4 کیلوگرم وزن دارد به غیر از چاپ می‌تواند نقش کپی و اسکن را نیز برعهده بگیرد و به همین دلیل هم آن را جزو بهترین پرینتر رنگی خانگی چند کاره می‌دانیم.

اگر پرینت رنگی برای شما اهمیت ندارد و از طرفی ترجیح می‌دهید که پرینتر لیزری خریداری کنید به جای مدل بالا به سراغ این محصول از کانن بروید. این پرینتر هم می‌تواند سه نقش پرینت، کپی و اسکن را انجام دهد و توان ماهانه آن به 8000 برگ می‌رسد. این محصول نسبتا ابعاد بزرگی دارد و وزن آن بیشتر از 8 کیلوگرم است، یعنی دقیقا دو برابر مدل قبلی!

رزولوشن در نظر گرفته شده برای کپی در این دستگاه برابر با 400 در 600، برای پرینت 600 در 600 و برای اسکن 600 در 600 است و این مدل می‌توانید در دقیقه تا 18 برگه چاپ کند. کانن توصیه کرده در ماه بیشتر از 250 تا 1000 چاپ با این محصول انجام ندهید تا این پرینتر بتواند مدت طولانی به کار خود ادامه دهد. این مدل را می‌توانیم جزو بهترین پرینترهای چند کاره خانگی در نظر بگیریم و اگر به پرینتر لیزری چند کاره نیاز دارید حتما این مدل را مد نظر قرار دهید.

پرینتر برادر MFC-L2750DW لیزری

در این مطلب بهترین پرینترهای لیزری خانگی و همچنین جوهرافشان را به شما معرفی کردیم تا بتوانید بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که اگر بخواهید به سراغ بهترین پرینترهای رنگی خانگی بروید باید هزینه بیشتری به نسبت مدل‌های تک رنگ بپردازید.

همچنیاگر شما به یک پرینتر برای مصارف خانگی و اداری خود نیاز دارید ، یکی از سوال‌هایی که برای شما پیش می‌آید این است که کدام پرینتر بهتر است؟ قبل از ، باید از امکانات آن ها اطلاع پیدا کنید. در این مقاله قصد داریم شما را با پرینتر های کاربردی بازار امروز آشنا کنیم.

چاپگر را می توان به عنوان یک دستگاه جانبی تعریف کرد که به طور خاص برای تکثیر مطالب مشاهده شده در سیستم رایانه بر روی یک ماده فیزیکی ، که نوعا کاغذی است ، استفاده می شود.

انواع مختلفی از چاپگرها در بازار موجود است که از جمله آن ها می توان به چاپگرهای حرارتی ، چاپگرهای ضربه ای ، چاپگرهای ماتریس نقطه ای ، چاپگرهای لیزری ، چاپگرهای جوهر افشان ، چاپگر سه بعدی و غیره اشاره کرد.

امروزه چاپگر های لیزری و جوهرافشان بیشترین کاربرد را دارند و جایگزین پرینتر های ماتریس نقطه ای و ضربه ای شده اند. حال از بین چه پرینتری بخریم؟  چاپگر لیزری بهتر است یا چاپگر جوهر افشان؟ در ادامه با ما همراه باشید.

چاپگر جوهرافشان چیست و کارایی آن ها به چه صورت است؟

در نظر داشته باشید که ابتدا باید درباره دو بخش اساسی بیشتر اطلاعات کسب کنید. اولین بخش به ملزومات اصلی پرینتر ، یعنی کارتریج جوهری مربوط می‌شود و بخش دوم هد پرینتر است.

کارتریج پرینتر

کارتریج قطعه‌ای می باشد که ، پرینتر برای چاپ اسناد به آن نیاز دارد. در پرینتر های جوهر افشان از کارتریج جوهری استفاده می شود.

هد پرینتر

یکی از بخش‌های اصلی چاپگر‌ جوهر افشان ، که مرکز اصلی این چاپگر نیز نامیده می‌شود ، هد می‌ باشد. هد تعداد زیادی سوزن نازل دارد که وظیفه این قطعه پاشیدن جوهر روی کاغذ است.

کارتریج جوهری خود به دو دسته ، دای و پیگمنت تقسیم می‌شود. چنین دسته بندی به دلیل عنصر تشکیل دهنده و نوع جوهر درون آن ها است. کارتریج پیگمنت دارای رنگدانه و کارتریج دای بیشتر از آب تشکیل شده است.

در جواب به این سوال که چه پرینتری بخریم؟ اگر چاپ رنگی مد نظر شماست (مانند چاپ یک عکس رنگی و یا یک نمودار ساده) برای این کار پرینترهای جوهر افشان مناسب‌تر هستند.

بعضی از مدل‌های پرینتر جوهری نسبت به سایر پرینتر‌ها سر و صدای کم تری در حین کار دارند. اگر محیط خانه و شرکت کوچک است و محدودیت فضا دارید ، پس باید به دنبال پرینتری باشید که فضای کمتری بگیرد ، ما پرینترهای جوهرافشان را به شما توصیه می‌کنیم.

چاپگر لیزری چیست و چگونه کار می‌کند؟

کارتریج‌ پودری فشرده شده از جنس پلی استر می باشند. پلاستیک موجود در پلی استر الکتریسیته را در خود نگه می دارد و موجب جذب کردن بار منفی خواهد شد.

درام یکی از بخش‌های اصلی کارتریج تونر می باشد و نقشی اساسی را در پرینتر لیزری دارد. قطعه ذکر شده به شکل میله استوانه‌ای آبی رنگ می باشد و وظیفه آن منتق کردن متن ها و تصویر روی کاغذ می باشد. پرینتر لیزری یا جوهر افشان ؟ کدام یک را ترجیح میدهید؟

پرینتر‌های لیزری به دو دسته پرینتر‌های لیزری رنگی و پرینتر‌های لیزری تک رنگ (مشکی) دسته بندی می‌شوند.کارتریج موجود در پرینتر‌های لیزری رنگی چهار رنگ آبی ، مشکی ، زرد و قرمز را دارد. پرینتر لیزری تک رنگ تنها کارتریج مشکی را دارد.

اگر هدف شما چاپ سیاه و سفید صفحات متنی است و برای شما سوال است که کدام پرینتر بهتر است؟ پرینترهای لیزری در این زمینه بهترین می باشند. پرینترهای لیزری سرعت چاپ حداقل ۲۰ برگ در دقیقه را دارند.اگر به چاپ فونت در سایز کوچک تر نیاز دارید ، چاپگرهای لیزری بهتر از جوهرافشان در این زمینه عمل خواهند کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا