عمومیمعرفی کسب و کار

چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

اجرای سرامیک بدنه خودرو یک امر تخصصی است که توسط افراد حرفه‌ای و متخصص حوزه خدمات خودرو و دیتیلینگ اتومبیل انجام می‌گردد.

چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

به نقل از استارلوکس برای کسانی از شما که با مراحل اجباری پوشش سرامیک خودرو آشنا نیستند، در اینجا یک چک لیست وجود دارد. از ملاحظات خرید و پیشنهادات کار آماده سازی گرفته تا رفع سریع روکش شفاف و مراقبت های بعدی، راهنمای زیر به شما نشان می دهد که برای اعمال صحیح پوشش نانو سرامیک خودرو و سپس ماندگاری آن چه چیزی لازم است. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

« در صورتی که تا به امروز اقدام به سرامیک خودرو ننموده اید صرفا با خواندن این مطلب سالها مهارت حاصل نمیشود! »

مرحله 1: خودرو را همانطور که می خواهید آماده کنید

شستن کامل خودرو با شامپوی فوم دار خودرو، به دنبال آن شستشو و پاک کردن حوله میکروفیبر، همیشه باید اولین گامی باشد که هنگام از بین بردن آلاینده ها از نمای بیرونی خودرو انجام می شود. صرف نظر از اینکه از یک پوشش نانو سرامیک، یک کاور رنگ، یا حتی یک لایه محافظ رنگ (PPF) استفاده می کنید، کلید نصب موفق تا حد زیادی به کار آماده سازی مناسب بستگی دارد. در حالی که توصیه های سازنده ممکن است بسته به محصولی که استفاده می شود متفاوت باشد، روش های زیر به طور گسترده ای به عنوان “چهار ستون” اصلی آماده سازی سطح مورد احترام قرار می گیرند. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم؟ جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه می توانید به بخش مقالات این مجموعه مراجعه کنید.

شستشو

اگر از روش شستشوی دستی و به واسطه سطل استفاده نمی کنید، شامپو ماشین و ماشین خود را آلوده کرده اید. از بین بردن هرگونه کثیفی، آلودگی و آشغالی که ممکن است روی سطح نشسته باشد، اولین قدم برای ایجاد یک بوم تمیز برای پوشش نانو سرامیک خودرو شماست. به یاد داشته باشید، شما از یک لایه محافظ نیمه دائمی برای وسیله نقلیه خود استفاده می کنید، بنابراین، مگر اینکه از دیدن لکه های بزرگ روی کاپوت خود خوشتان بیاید، خودروی خود را را همراه با سهل انگاری بشویید. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

پولیش و اصلاح رنگ

تصحیح رنگ می تواند برای خودرویی با روکش شفاف رنگ پریده یا آسیب دیده معجزه کند. یکی دیگر از افسانه های بزرگ در مورد پوشش های سرامیکی این است که آنها عیوب رنگ خودرو را بهبود می بخشند و از بین می برند. این کاملاً نادرست است. از سطوح محافظت می‌کنند، درخشندگی را افزایش می‌دهند و هر چیزی را که به آن چسبانده می‌شوند تقویت می‌کنند و اما عیوب را نمی‌پوشانند. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

لکه های ناخوشایند سطح پس از نصب یک پوشش سرامیکی بیشتر خودنمایی می کنند. بنابراین از بین بردن علائم آسیب، از بین بردن خراش ها، رفع ایرادات رنگ، صیقل دادن پوسته رنگ و سایر مراحل ترمیم سطح ممکن است نیاز به اجرا داشته باشد. در حالی که یک روش تصحیح رنگ ممکن است ترسناک به نظر برسد، آنقدرها هم که تصور می شود دشوار نیست.

انجام یک روش تصحیح به تنهایی همه چیز مربوط به دسترسی به گاراژ، تهیه ابزار و لوازم مناسب کار، اختصاص زمان کافی، و داشتن مقداری صبر و تمرین است. پس در ادامه چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم را بخوانید و اگر سوالی دارید با ما تماس بگیرید. تیم کارن فیکس برای همیشه خوشحال میشود که به شما کمک کند. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

اسپری IPA

اسپری ایزوپروپیل الکل و آب مخلوط شده در یک بطری اسپری، همراه با پارچه میکروفیبر، همیشه باید آخرین مرحله آماده سازی سطح قبل از پوشش سرامیکی وسیله نقلیه باشد. مرحله نهایی در فرآیند آماده سازی پوشش سرامیکی ، پاک کردن کل وسیله نقلیه با محلول ایزوپروپیل الکل (IPA) است . اسپری کردن بیرون خودرو با اسپری متعادل IPA به شما این امکان را می دهد که لکه های سرسخت خودرو ، مواد شیمیایی، واکس ها، پولیش ها و ذرات میکروفیبر را که ممکن است هنوز روی سطح باقی مانده اند، پاک کنید.

مرحله 2: چه تجهیزات یا اقداماتی مورد نیاز است؟

هر محصول پوششی نانو سرامیکی خودرو که ارزش آن را داشته باشد در یک کیت عرضه می شود. باید مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های واضح و قابل درک، به همراه تمام لوازم مورد نیاز برای اعمال خود محافظ را بیابید. به عنوان مثال، در اینجا مجموعه محصولاتی است که در هر جعبه نانو سرامیک خودرو پیدا خواهید کرد. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

  • یک بطری 30 میلی لیتری Armor Shield برای پوشش یک خودروی متوسط، کراس اوور (CUV) یا چند موتورسیکلت با یک لایه محافظ کافی است. وسایل نقلیه بزرگ‌تر، مانند وانت‌های فول سایز و شاسی‌بلندها، احتمالاً به دو بطری نیاز دارند، در حالی که سه بطری برای وانت‌های باکس سایز کامل و ماشین‌هایی با آن کالیبر معمول است. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟
  • اسفنج اپلیکاتور: اسفنج اپلیکاتور مانند یک “مسواک رنگ” مسطح است، زیرا به شما اجازه می دهد تا پوشش نانو سرامیکی را به طور یکنواخت در سطح یک سطح پخش کنید.
  • پارچه های اپلیکاتور: این ورقه به گونه ای طراحی شده اند که در اطراف اسفنج اپلیکاتور پیچیده شوند، این ورق های همان چیزی است که پوشش سرامیکی قبل از آغشته شدن به سطح روی آن قرار می گیرد. فقط مطمئن شوید که وقتی پارچه شروع به پوسته شدن کرد، آن را تعویض کنید، زیرا به خوبی می دانید که هر کیت دارای سه عدد از این پارچه ها است. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟
  • یک جفت دستکش نیتریل: در حالی که تماس با پوشش نانو سرامیکی در حالت مایع هیچ خطری برای سلامتی ندارد، اما این مواد به سرعت پوست شما را خشک می کنند. بنابراین از پنجه های خود محافظت کنید.
  • حوله صاف کننده میکروفایبر: هنگامی که پوشش سرامیکی اعمال شد، باید هر گونه پوشش “فلاش خورده” را که ظاهر می شود پاک کنید. یک حوله صاف کننده میکروفیبر برای از بین بردن این مشکلات اضافی ایده آل است و به کاهش خطر خراش کمک می کند. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟
  • مجموعه ای از دستورالعمل ها: آنها می گویند که مردان واقعی نیازی به دستورالعمل ندارند. خوب، آخرین باری که بررسی کردیم، دستورالعمل ها در ساخت تقریباً هر خودرویی که تا به حال ساخته شده است، بسیار مهم است. تمام کارهای آماده سازی را که به تازگی انجام داده اید به خطر نیندازید زیرا فکر می کنید می دانید چه کاری انجام می دهید. دستورالعمل های ارائه شده را دنبال کنید و اگر سوالی در رابطه با چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم دارید با ما تماس بگیرید. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

نکته: تمرکز بر روی یک پنل بدنه یا قسمتی از وسیله نقلیه در یک زمان، نه تنها سطح را صاف و تمیز نگه می دارد، بلکه تضمین می کند که هیچ نقطه ای را از دست ندهید. این برای تمام سناریوهای جزئیات صادق است، صرف نظر از اینکه آیا در مرحله آماده سازی سطح، در مرحله اعمال پوشش سرامیکی هستید یا فقط با شامپوی ماشین ، خودروی خود را اسکراب می کنید.

مرحله 3: پوشش نانو سرامیک را اعمال کنید

یک ، سال‌ها محافظت در برابر عناصر، آلاینده‌های خارجی و خراش‌های سطحی مانند تار عنکبوت و آسیب های محیطی را ارائه می‌کند.
هنگامی که تمام کارهای آماده سازی خود را به پایان رساندید، یا مستقیماً خودرو را پوشش سرامیکی کنید، یا آن را با خیال راحت در گاراژ قرار دهید کنید، به خوبی به دور از بارندگی، آلودگی هوا، گربه سانان کنجکاو، و کودکان. هنگامی که فرآیند پوشش را شروع می کنید، مهم است که مطمئن شوید که تمام سطوحی که روی پوشش سرامیکی در نظر گرفته اید تا حد امکان به دمای اتاق نزدیک هستند.

بیشتر پوشش‌های سرامیکی در محیطی با رطوبت نسبتاً کم روی سطح تمیزی که در اتاقی با دمای ۷۰ درجه فارنهایت قرار دارد، بهترین چسبندگی را دارند. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

نکته: ضروری است که هرگز پوشش نانو سرامیکی را در زیر نور مستقیم خورشید یا در محیطی با دمای بالا اعمال نکنید، زیرا سفال شدن آن فوق العاده سخت می شود. توانایی پوشش سرامیکی برای سفت شدن مناسب به داشتن دمای ایده آل برای خشک شدن و سخت شدن بستگی دارد و دماهای بالا باعث سفت شدن خیلی سریع آن می شود. بنابراین عمل گرم و سریع را برای زمان یاکیتوری ذخیره کنید و به جای آن از روش پوشش سرامیکی سرد و کنترل شده استفاده کنید. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

فرآیند اعمال پوشش نانو سرامیک

پارچه ارائه شده را محکم دور اسفنج بپیچید و یک سر آن را در شکاف کناری فرو کنید. این کار از جدا شدن پارچه در حین استفاده جلوگیری می کند و از ایجاد چین و چروک در پارچه جلوگیری می کند. قبل از استفاده از 6 تا 10 قطره روی سطح پارچه، بطری پوشش سرامیکی را با قدرت تکان دهید. از آنجایی که مقدار محصولی که باید استفاده کنید می‌تواند بسته به سطح پوشش ‌دهی شده متفاوت باشد، مرطوب نگه داشتن پارچه همیشه برای تضمین این که به راحتی روی سطح می ‌چرخد، حیاتی است. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

نکته: برای اینکه پارچه اپلیکاتور مملو از مایع در طول مراحل نصب باشد، به طور دوره ای قطره های نانو سرامیک خودرو را به پارچه اضافه کنید. زمانی که پد اپلیکاتور نمی خواهد به نرمی سر بخورد و شروع به گیر کردن روی سطح می کند، زمان استفاده مجدد فرا رسیده است. این معمولاً پس از 2 تا 3 مرحله کشیدن رخ می دهد و به راحتی با بارگذاری مجدد پارچه با چند قطره پوشش نانو سرامیکی برطرف می شود. همانطور که پارچه با پوشش سرامیکی را روی سطح می‌کشید، همیشه با حرکات ثابت پهلو به پهلو یا با حرکت بالا و پایین کار کنید.

چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

هر بار روی یک بخش از پانل بدنه تمرکز کنید، تا زمانی که کل گلگیر، در، کاپوت، سپر و غیره کاملاً سرامیکی شوند. هنگامی که پوشش کامل یک پانل را به پایان رساندید، اجازه دهید حدود 1 تا 5 دقیقه با استفاده از محدوده دمایی ذکر شده در زیر به عنوان نقطه مرجع، بماند. هنگامی که این زمان خشک شدن کامل شد، سپس به مرحله نهایی سفت شدن می روید.

محدوده دما
50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد)
60 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد)
70-80 درجه فارنهایت (20-25 درجه سانتی گراد)

طول زمان
4-5 دقیقه
2-3 دقیقه
1 دقیقه

نکته: همانطور که یک پانل بدنه را تکمیل می کنید، مراقب آن پارچه اپلیکاتور باشید. اگر شروع به احساس «ترد شدن» کرد، یا اگر دیدید که روکش سرامیکی روی آن کریستال می‌شود، آن را با یک پارچه تازه تعویض کنید. در حالی که این کار را انجام می دهید، کمی وقت بگذارید و سطحی را که به تازگی پوشش داده اید از زوایای مختلف بررسی کنید تا مطمئن شوید که پوشش به طور کامل اعمال شده است. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

مرحله نهایی در فرآیند اعمال پوشش سرامیکی، صاف کردن هر گونه باقی مانده ای است که ممکن است روی سطح نشسته باشد. این همان چیزی است که پارچه صاف کننده میکروفایبر مخملی برای آن استفاده می شود، زیرا با خیال راحت این باقیمانده ها را بدون خراش دادن سطح پاک می کند. هنگامی که یک پوشش نانو سرامیکی شروع به چسبیدن و سفت شدن می کند، محصول اضافی به سطح فشار وارد می شود که یک اثر رنگین کمانی ایجاد می کند، تقریباً مانند زمانی که روغن و آب را مخلوط می کنید.

لحظه ای که مشاهده کردید که مه رنگین کمانی شروع به تشکیل می کند، به آرامی ناحیه پوشیده شده را با یک حوله میکروفیبر تمیز بمالید تا زمانی که ظاهر رنگین کمانی از بین برود. فقط مطمئن شوید که به سرعت حرکت کنید، زیرا اگر بیش از حد منتظر بمانید پوشش سرامیکی شما فوق العاده مه آلود می شود.

بعد از اینکه تمام خودرو را پوشش دادید و کل خودرو را صاف کردید، حداقل 1 تا 2 ساعت زمان خشک شدن بگذارید. سپس، اگر احساس کردید که یک دور دیگر از پوشش سرامیکی لازم است، کل فرآیند اعمال را تکرار کنید. هیچ اشکالی ندارد که دومین لایه از Armor Shield  را روی لایه اول پوشش سرامیکی اضافه کنید تا مطمئن شوید چیزی را از دست ندهید.

فقط مطمئن شوید که به کاربرد اول زمان کافی برای سفت شدن داده شده است و بدانید که پوشش های نانو سرامیکی پس از خشک شدن پوشش دوم به خوبی روی هم قرار نمی گیرند.

هر پوششی که از این مرحله گذشته باشد اتلاف زمان، انرژی، پول و منابع است. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

مرحله 4: فرآیند خشک شدن

چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم

پس از تکمیل فرآیند پوشش نانو سرامیک، خودرو باید حداقل به مدت 24 ساعت در یک گاراژ بدون رطوبت بماند. مگر اینکه در یک گاراژ کنترل شده با دما و رطوبت کار کنید، خواهید دید که زمان خشک شدن پوشش نانو سرامیکی همیشه متفاوت است. رطوبت، گرما، باد و سایر ملاحظات هوای محیط همگی بر نحوه سخت شدن پوشش سرامیکی تأثیر می‌گذارند، بنابراین توصیه‌های را دنبال کنید و صبور باشید.

تماس زودهنگام با مایعات، زباله‌های ناشی از باد، و اعضای خانواده گربه‌سانان که تمایل زیادی به سقف و هود خودرو دارند، به‌ویژه در تخریب پوشش‌های سرامیکی نانو مهارت دارند. بنابراین اگر قصد دارید وسیله نقلیه خود را در یک فضای باز یا هر شکل دیگری از گاراژ نیمه بسته پوشش سرامیکی بپوشانید، این را در نظر داشته باشید.

نکته: هنگامی که صحبت از زمان خشک شدن نانو سرامیک خودرو می شود، کارشناسان کارن فیکس توصیه می کنند قبل از قرار گرفتن در معرض عناصر، اجازه دهید خودرو حداقل 48 ساعت در داخل خانه بماند. چگونه سرامیک خودرو را اجرا کنیم ؟

دکمه بازگشت به بالا