عمومیمعرفی کسب و کار

چگونه ماندگاری ادکلن را بیشتر کنیم؟

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که برای انتخاب عطر و ادکلن دقت بالایی داشته باشید اما باز هم ماندگاری کم عطر شما را آزرده‌خاطر کند. در مواقعی که از کیفیت عطر و آن برند مطمئن هستید و همچنان ماندگاری خوبی از آن دریافت نمی‌کنید، باید بگوییم که مشکل از روش مصرف شماست. شاید به دنبال این باشید که بدانید چه ماده ای باعث افزایش ماندگاری عطر می شود؟ اما شما می‌توانید با رعایت چند ترفند اصولی و ساده، از نهایت ماندگاری عطر خود بهره ببرید، تا مدت زمان بیشتری بر روی بدنتان باقی بماند. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با هم روش های افزایش ماندگاری عطر و ادکلن (چگونه ماندگاری عطر را بیشتر کنیم؟) را بررسی کنیم.

ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن؟

در ابتدا بهتر است با مواد تشکیل دهنده عطر و ادکلن آشنا شویم تا میزان ماندگاری هر یک مشخص شود، سپس به این سوأل پاسخ می‌دهیم که ماندگاری عطر بیشتره یا ادکلن؟! موردی که بیش از همه نیازمند شفاف‌سازیست این است که یا اسانس چیست و چه تفاوتی با عطر به عنوان محصول نهایی دارد؟

نکته: در این مقاله هر کجا از لغت عطر استفاده شده منظور ما انواع پرفیوم ها و ادکلن‌هایی است که توسط شرکتهای معتبر تولید و بسته بندی میشوند نه اسانس‌های روغنی که با ترکیبات من‌درآوردی در بازار و مترو به فروش می رسند.

اما عطر و ادکلن ترکیبی از اسانس مواد اولیه خام چون گیاهان، مشک و… با آب، الکل و دیگر افزودنی‌ها هستند که میزان اسانس استفاده شده در هر یک متفاوت است. هرچه میزان اسانس به کار رفته شده بالاتر باشد، ماندگاری بیشتر بوده و باعث افزایش ماندگاری عطر و ادکلن بر روی لباس می‌شود. به طور کلی مدت زمان ماندگاری خوشبوکننده ها، آن‌ها را به شش دسته تقسیم می‌کند که به ترتیب زیر هستند:

  1. اکستریت د پرفیوم: ۳۰ به بالا
  2. پرفیوم: میزان اسانس ۲۰ تا ۳۰ درصدی
  3. ادوپرفیوم: اسانس ۱۵ تا ۲۵ درصدی
  4. ادوتویلت: اسانس ۵ تا ۱۵ درصدی
  5. ادکلن: اسانس حدود ۲ تا ۴ درصدی
  6. اسپری: اسانس کمتر از ۳ درصد

هر چه میزان الکل در عطر بیشتر باشد، احتمال خشک شدن پوست بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است از عطری استفاده کنید که درصد بیشتر آن اسانس باشد تا در کنار بالا بردن ماندگاری عطر، سلامت پوست شما تامین شود. ادکلن های میلانو بیز این کار را برای شما انجام می دهند.

 

ترفندهای افزایش ماندگاری عطر و ادکلن

یکی از سوال‌های همیشگی بسیاری از خانم‌ها و آقایان این است که چگونه ماندگاری عطر را افزایش دهیم؟ ممکن است شما هم حس کرده باشید که در برخی روزها ماندگاری عطر شما بیشتر بوده و مدت زمان بیشتری بر روی لباستان باقی مانده است. اما هنوز به راز ماندگاری عطر دست نیافته ‌اید. این مسئله به عوامل مختلفی وابسته است که شما با در نظر گرفتن شرایط موجود، می‌توانید از ترفندهای زیر برای افزایش ماندگاری عطر استفاده کنید.

۱- مرطوب کردن پوست قبل از اسپری عطر

طی تحقیقات انجام شده، این نتیجه حاصل شده است که ماندگاری ادکلن بر روی پوست‌های مرطوب بیشتر از پوست خشک است. زمانی که عطر با رطوبت پوست ترکیب شود، ماندگاری آن افزایش یافته و برای مدت زمان بیشتری بر روی بدن باقی می‌ماند. در صورتی که پوست شما خشک باشد، عطر مانند هر مایع دیگری به سرعت تبخیر می‌شود و مولکول‌های آن از بدن جدا می‌شوند. بهتر است اگر شما هم پوست خشکی دارید، قبل از اعمال عطر بر روی بدنتان از این ترفند استفاده کنید. البته این موضوع هم در نظر داشته باشید که این رطوبت نباید بیش از اندازه باشد. زیرا بر روی تغییر رایحه عطر تاثیر می‌گذارد. بنابراین سعی کنید از لوسیون‌هایی بدون روغن مصنوعی استفاده کنید.

۲- نحوه اسپری صحیح عطر و ادکلن

مالش عطر روی پوست، یک اشتباه رایج است که بسیاری از افراد برای پخش بیشتر عطر بر روی بدن از آن استفاده می‌کنند. مالش عطر باعث می‌شود که ساختار مولکول‌های عطر و ادکلن شکسته شود و ماندگاری خود را از دست بدهد. بنابراین این کار تاثیر زیادی بر میزان ماندگاری یک عطر و پخش بوی آن دارد. یکی دیگر از نکات مهم در نحوه اسپری صحیح، فاصله مناسب اسپری عطر است. برای اسپری صحیح عطر بر روی بدن آن را در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر از بدن قرار داده و اسپری کنید و اجازه دهید تا بر روی پوست شما بنشیند. بعد از چند دقیقه که بر روی بدن تثبیت شد، تماس دست یا لباس بر روی آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

۳- عطر پس از استحمام

بهترین زمان استفاده از عطر که ماندگاری عطر اصل را به رخ می‌کشد، استفاده آن بعد از استحمام است. زیرا زمانی که عطر بر روی پوست تمیز و کمی مرطوب استعمال شود، به درستی روی پوست می‌نشیند و ماندگاری آن افزایش می‌یابد. بنابراین بعد از استحمام، بدن خود را به خوبی خشک کنید و با استفاده از یک لوسیون مناسب، پوست خود را اندکی مرطوب کنید. حال عطر را در یک فاصله مناسب و در نقاط نبض‌دار بدن اعمال کنید و از ماندگاری بالا بوی خوش عطر لذت ببرید.

استفاده از مرطوب کننده، لوسیون و وازلین

استفاده از لوسیون‌های باکیفیت و اصل که بسیاری از برندهای عطر معروف، امروزه در کنار عطرهای خود عرضه می‌کنند، می‌تواند بر بالا بردن ماندگاری عطر تاثیر بگذارد. همچنین وازلین و دیگر مرطوب کننده‌ها با ایجاد رطوبت روی پوست و ترکیب با عطر، از بخار شدن سریع عطر از روی پوست خشک جلوگیری می‌کنند و باعث افزایش ماندگاری رایحه خوش عطر بر روی بدن می‌شوند.

۴- استفاده از عطر در فصل مناسبش

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، شرایط موجود تاثیر زیادی بر روی ماندگاری و پخش بوی عطر دارد. بنابراین بهتر است برای انتخاب عطر به فصل مورد استفاده آن توجه داشته باشید. در فصول سرد سال نت‌هایی گرم از قبیل چوبی، دودی و… کارایی و اثرگذاری بیشتری دارند. همینطور در فصول گرم سال بهتر است از رایحه‌های خنک مانند میوه‌ای، و استفاده کنید تا در ترکیب با گرما و رطوبت بدن، ماندگاری بیشتر داشته باشد و عامل افزایش ماندگاری عطر شود.

۵- رابطه مستقیم غلظت عطر و ماندگاری آن

همانطور که در بخش آشنایی عطر و ادکلن اشاره شد، میزان اسانس عطر که همان نشان دهنده غلظت است، تاثیر زیادی بر ماندگاری یک عطر دارد. هرچه میزان غلظت عطر بالاتر باشد به این معناست که مولکول‌ها این عطر بیشتر بوده و از بین رفتن آن از روی بدن به مدت زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین استفاده از عطرهایی با میزان اسانس بیشتر باعث می‌شود که عطر شما از ماندگاری بالاتری برخوردار باشد. البته در رابطه با غلظت عطر باید این موضوع را در نظر داشته باشید که غلظت بیشتر، پخش بوی عطر را دشوار می‌کند. برای انتخاب یک عطر ایده‌آل با برخورداری از ماندگاری و پخش بوی بالا، عطری با فرمولاسیون متعادل از اسانس، الکل و آب می‌تواند پاسخ مناسبی باشد.

۶- نگهداری درست از عطر و ادکلن

برای ماندگاری بیشتر عطر چه کنیم؟! برای افزایش طول عمر عطر، باید نکاتی را رعایت کنید تا با نگهداری درست از آن کیفیت عطر شما حفظ شود و ماندگاری آن کاهش نیابد. یکی از نکات مهم در حفظ کیفیت عطر، استفاده از عطر در شیشه اصلی خودش است. انتقال عطر به شیشه دیگر و قرارگیری آن در معرض هوا، ممکن است باعث تغییر ترکیبات شیمیایی آن شود. در نتیجه طول عمر عطر و ماندگاری آن کاهش می‌یابد.

۷- ارتباط بین نت عطر و ماندگاری آن

همانطور که می‌دانید هر عطری از سه نت برخوردار است که هر کدام از این نت‌ها گروه بویایی متفاوتی دارند. نت و گروه بویایی مختلف آن تاثیر زیادی بر ماندگاری عطر دارند به طوری که رایحه چوبی و شرقی یکی از ماندگارترین رایحه‌های عطر شناخته شده‌ اند. برای انتخاب عطر با ماندگاری بالا به سراغ عطری بروید که نت آغازی قوی مثل رایحه‌های چوبی و بالزامیک و تند داشته باشد. همینطور رایحه‌های شرقی مثل نعناع هندی و کهربا می‌تواند موجب افزایش ماندگاری عطر شود. معمولا هرچه نت آغازی قوی‌تر باشد، ماندگاری عطر بیشتر بوده و رایحه‌های مرکباتی و سبک زودتر از بین می روند.

۸- درست معطر کردن لباس

ماندگاری عطر روی لباس هم از مواردیست که بسیار در حائز اهمیت است.

  • محیط کمدتان را با عطر خود معطر کنید و با بستن در کمدتان به نشستن عطر بر روی لباس و ماندگاری آن کمک کنید.
  • قبل از اعمال عطر بر روی لباس آن را به خوبی بشویید تا از هر نوع آلودگی و بوی ناشی از عرق پاک شود. سپس عطر را از فاصله‌ای مناسب بر روی آن اسپری کنید.

۹- چند لایه معطر کردن لباس

چند لایه عطر زدن روی لباس یکی از مواردیست که شاید کمتر در موردش شنیده باشید. مکث سه الی چهار دقیقه ای بین هر دور اسپری عطر تاثیر اعجاب انگیزی در افزایش ماندگاری عطر و ادکلن شما دارد. این عمل را دو الی چهار بار در دفعات مختلف تکرار کنید تا (بسته به کیفیت عطر مصرفی تان) متوجه تفاوتش با یک لایه معطر کردن شوید، چند لایه زدن عطر بهترین روش افزایش ماندگاری عطر است.

۱۰- اسپری عطر روی مو سر

در صورتی که تمایل دارید بوی عطر بیشتری همراهتان باشد، می‌توانید از اسپری عطر روی مو سر هم استفاده کنید. اما نباید آن را به صورت مستقیم بر روی سرتان اسپری کنید. بهتر است عطر را روی یک براش آرایشی، مسواک یا شانه خود اسپری کرده، سپس آن را بر روی موهایتان بکشید. میزان عطر اسپری شده به این اقلام نباید زیاد باشد. زیرا الکل موجود در عطر و ادکلن برای مو آسیب زا است. البته پیش تر در مورد ذکر کردیم عطرهای آلفامونته فاقد الکل بوده و به دلیل استفاده از عرق نیشکر در عطر برای موهای شما خطرناک نیستند، پس می‌توانید از این روش هم برای بالا بردن ماندگاری عطر و ادکلن استفاده کنید.

پرسش های رایج در مسئله افزایش طول عمر عطر

کدام ادکلن ماندگاری بیشتری دارد؟

عطرها و ادکلن ترکیبی از اسانس، ادکلن و آب هستند که هر چه میزان اسانس بالاتر باشد، غلظت عطر بالاتر بوده و ماندگاری بیشتری دارد. با توجه به اینکه عطر و ادکلن‌ها در غلظت‌های مختلفی وارد بازار می‌شوند، سعی کنید ادکلن‌هایی با نت آغازی قوی‌تر مثل ادکلن میلانو زنانه طلایی و ادکلن میلانو مشکی تهیه کنید که حاوی رایحه‌های عالی هستند. زیرا این رایحه‌ها باعث افزایش ماندگاری عطر بر روی بدن می‌شوند. البته درصد زیادی از ماندگاری عطر به فرمولاسیون حرفه‌ای آن و استفاده صحیح شما وابسته است. بنابراین سعی کنید از کیفیت عطر خریداری شده و نحوه استفاده خود اطمینان حاصل کنید تا عطر و ادکلن شما ماندگاری بیشتری داشته باشد، زیرا که کیفیت عطر و ادکلن نیز از عوامل بسیار موثر بر ماندگاری بیشتر عطر و ادکلن به حساب می‌آیند.

ماندگاری عطر به چه چیزهایی وابسته است؟

ماندگاری عطر در ابتدا به کیفیت و مواد اولیه آن و سپس به نحوه استفاده شما بستگی دارد. برای افزایش ماندگاری عطر بر روی بدن، ابتدا عطری را تهیه کنید که نت و رایحه‌هایی قوی داشته باشد. سپس با استفاده از ترفندهای اشاره شده در این مقاله و نگهداری صحیح از عطرتان، می‌توانید طول عمر عطر و ماندگاری آن بر روی بدن را افزایش دهید. از نکات مهم به هنگام اسپری عطر بر روی بدن می‌توان به مواردی چون تمیزی سطح اسپری شده و مرطوب کردن آن، فاصله مناسب اسپری، عدم مالش عطر بر روی بدن، انتخاب نقاط درست برای اسپری کردن و… اشاره کرد که تمامی آن‌ها به طور کامل در قسمت‌های قبلی بررسی شده است.

دکمه بازگشت به بالا