عمومیمعرفی کسب و کار

چگونه مبلمان مخمل خود را تمیز کنیم؟

پارچه رومبلی جیر و مخمل

به نقل از مبلشویی نیلگون یکی از شناخته شده‌ترین پارچه‌های رومبلی، جیر یا مخمل است. در مورد انتخاب این پارچه‌ها باید توجه کنید که جنس مرغوبی داشته باشند تا بعد از مدتی نشستن، کهنه نشوند و پرزهایشان نریزد. برای خرید این پارچه‌ها بهتر است رنگ های خنثی یا تیره‌تر را انتخاب کنید تا لکه ها را نشان ندهند و چرک هم نشوند. تمیز کردن مبل مخملی به نسبت سخت تر از دیگر انواع مبل‌ها است. همچنین لکه و یا تغییر رنگ در این بافت بیشتر از دیگر بافت‌ها به چشم می‌آید. با این حال هنوز هم افرادی هستند که دوستدار و طرفدار مبل‌های مخملی برای دکوراسیون منزلشان هستند.

تمیز کردن مبل مخمل با جارو برقی

خاک و ذرات ریز هوا به سرعت روی تمام وسایل خانه می‌نشینند. پس شما حداقل یک‌بار در هفته نیاز به گردگیری دارید و در این میان گردگیری مبلمان و به ویژه مبلمان مخملی اهمیت زیادی دارد. به منظور گرد‌گیری مرتب مبل مخملی خود ، شما نیاز به یک جاروبرقی دارید. با استفاده از سری گردگیر مخصوص مبلمان و پرده که در همه جارو برقی‌ها وجود دارند به آرامی و در جهت خواب تشک مبل آن را جارو کنید. توجه داشته باشید که لازم نیست این کار با فشار آوردن سری گردگیر به مبل انجام شود. چون با این کار به پرز‌های مبل آسیب می‌رسد.

  محلول آب و صابون برای شستن مبل مخمل

مبل شویی در فردیس وقتی لکی روی مبل دیدید، بهتر است سریعا اقدام به تمیز کردن کنید و اجازه ندهید که لکه روی مبل خشک شود؛ ابتدا با یک پارچه خشک و تمیز و با قابلیت جذب بالا، رطوبت آن را بگیرید. سپس کمی آب و صابون را در یک سطل کوچک مخلوط کنید تا مایع کف آلودی ایجاد شود. پارچه‌ را در مایع آب و صابون فرو برده و بعد به آرامی، پارچه را روی رومبلی بمالید تا موقعی که لکه کاملا از بین برود. اگر لکه از بین نرفت این کار را دوباره تکرار کنید.

  شامپو مبل یا مواد ضد غفونی کننده قوی

اگر لکه خشک شده و سمج تری روی مبلمان ایجاد شد که به راحتی از بین نرفت و استفاده از این دو روش که در بالا ذکر کردیم هم کمک چندانی به تمیز شدن مبل شما نکرد، باید از ماده قوی‌تری مثل شامپوی‌ مبل که مخصوص شستشوی مبلمان منزل است، استفاده کنید. باید توجه داشت که به منظور آسیب نرسیدن به بافت مخملی و حساس مبل ابتدا مایع شستشوی مورد نظر را روی یک نقطه نا‌پیدا تشک مبل امتحان کنید و پس از اطمینان از آسیب ندیدن پارچه مبل می‌توانید با خیال راحت این مایع را روی تمام روکش مبل استفاده کنید.

خشک کردن مبل مخمل

بعد از تمیز کردن مبل مخملی با هریک از رو‌ش‌ها، سریعا با یک پنکه یا سشوار مو، محل خیس را خشک کنید و یا بگذارید تشک خیس شده مبل در هوای آزاد خشک شود. در این مدت روی مبل ننشینید. وقتی روکش مبل کاملا خشک شد، یک برس نرم و خشک را به آرامی در جهت خواب مبل بکشید و به این شکل پرز‌های ریز آن را دوباره صاف و مرتب کنید.

 میز کردن گردوغبار از روی مبلمان مخمل

اگر هفته‌ای یک‌بار گردوغباری که روی مبلمان مخمل نشسته را با جاروبرقی تمیز کنید از کثیف شدن و کهنه شدن لکه‌های ایجادشده روی مبلمان جلوگیری می‌کنید. سری مخصوص گردگیری را به جاروبرقی متصل کنید و همه جای مبلمان و به‌ویژه درزها و گوشه‌ها را کاملا جارو بکشید. اگر تشک مبلمان قابلیت جداشدن دارد آنها را از روی مبلمان بردارید و بدنه را به خوبی با جاروبرقی تمیز کنید.حتما توجه داشته باشید که این کار را به آرامی انجام دهید و از فشار آوردن اضافی بپرهیزید تا به پرزهای پارچه مخمل مبلمان آسیبی وارد نشود. اگر لکه‌ای روی مبلمان ایجاد نشده می‌توانید با استفاده از بخارشوی کل سطح مبلمان مخمل را تمیز کنید. با گردگیری مبلمان، لکه‌های ایجادشده روی آن کاملا مشخص می‌شود و در مرحله بعد باید برای پاک کردن لکه‌ها اقدام کرد.

تمیز کردن مبلمان مخمل و انواع لکه های روی آن

برای پاک کردن لکه‌های چای، قهوه یا مایعات دیگر از روی مبلمان مخمل می‌توانید از محلول‌های پاک‌کننده خانگی استفاده کنید. مقداری آب‌لیمو و جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید.سپس یک اسفنج نرم یا پارچه تمیزی را به محلول حاضر آغشته کنید و آن را روی لکه بکشید. این کار را به آرامی انجام دهید تا به بافت پارچه آسیب نرسد. پس از خشک شدن مبل روی آن را در جهت خواب مبل برس نرم بکشید تا به حالت اولیه خود برگردد.صابون یکی از پا‌ک‌کننده های قوی و کم‌ضرر برای انواع پارچه است. برای و پاک کردن لکه‌های مختلف از روی آن می‌توانید از محلول آب و صابون استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن مبل مخمل با صابون

قطعه‌ای صابون را داخل ظرف آب قرار دهید و آن را مخلوط کنید تا کف حاصل شود. با کمک یک اسفنج نرم کف را روی لکه به آرامی بکشید تا اثر آن از بین برود. سپس با یک دستمال نخی تمیز محل لکه را خشک کنید. اگر ردی از لکه باقی مانده بود مجددا این کار را تکرار کنید.

مقداری از شامپو را با آب مخلوط کرده و با استفاده از یک پارچه نرم روی لکه‌ها بکشید سپس با یک دستمال تمیز محل لکه را خشک کنید.به خاطر داشته باشید قبل از استفاده از هر نوع شوینده‌ای، ابتدا مقداری از آن را در جایی از مبلمان که در معرض دید نیست امتحان کنید تا مطمئن شوید که به پارچه مبلمان شما آسیبی نمی‌رساند.

 خشک کردن مبلمان مخمل پس از مبل شویی

پس از پاک کردن لکه‌ها باید اجازه دهید مبلمان مخمل در معرض هوای آزاد خشک شود. در این مدت از نشستن روی مبلمان بپرهیزید. اگر برای خشک کردن مبلمان عجله دارید می‌توانید از پنکه یا سشوار استفاده کنید و پارچه مبل را سریع‌تر خشک کنید.

پس از اینکه مبلمان مخمل خشک شد با استفاده از یک برس نرم آن را در جهت خواب مخمل برس بکشید تا به حالت اولیه خود بازگردد

 

مبلشویی نیلگون

مبلوشویی نیلگون با هدف ارائه بهترین خدمات مبل شویی نظیر انواع مبل لکه برداری و … شستشوی تخصصی انواع مبلمان راحتی و استطیل و اداری تاسیس شد.شستشوی مبل های شما با بهترین و مجرب ترین پرسنل نیلگون انجام میشود و با تضمین کیفیت و بدون هیچگونه آسیب دیدگی انجام میشود.
دکمه بازگشت به بالا