عمومیمعرفی کسب و کار

چگونه وکیل مهاجرتی در ایران شویم؟

مهاجرت برای برخی افراد بسیار مهم است و مهم ترین مسئله در زندگی آنها محسوب می شود. ممکن است برخی افراد با وجود صرف زمان و هزینه زیاد نتوانند مهاجرت کنند. شاید قصد مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و… را داشته باشید مهاجرت به هر منظوری قوانین و شرایط خاص خود را دارد. یکی از دلایل امتناع از مهاجرت بی اطلاعی از قوانین مهاجرت و همچنین قوانین کشور مبدا و مقصد است. مشاوره با یک وکیل مهاجرت واجد شرایط یا فردی که قبلاً مهاجرت کرده است می تواند سفر شما را راحت تر کند. اما مهاجرت قانونی قطعا گزینه بسیار امن تری است.

بسیاری از هموطنان ما مدت هاست تمایل به مهاجرت دارند و همین مسئله باعث شده است تا نیاز به وکیل مهاجرتی خوب به شدت احساس شود. دلیل این امر ، آگاهی پایین مردم از شرایط و قوانین مهاجرت به کشورهای خارجی است. به همین دلیل، اکثر متقاضیان ویزا بین صفر تا صد درخواست خود را برای دریافت ویزای فوری و تضمینی به وکلای واجد شرایط ارسال می کنند. اما نکته مهم در این فرآیند انتخاب بهترین وکیل کرج با دانش حقوقی بالا در تهران است که بتواند در کمترین زمان ممکن به آرزوی دیرینه شما جامه عمل بپوشاند. پس با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های یک وکیل مهاجرت خوب آشنا کنیم.

How to become an immigration lawyer in Iran

وکیل مهاجرت کیست؟

وکیل مهاجرت فردی است که در پرونده های اقامت و مهاجرت تخصص دارد و از طریق تماس مکرر خود با سفیران خارجی اطلاعات جامعی در مورد قوانین و مقررات مهاجرت به دست آورده است. چنین فردی با آگاهی از آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی کشورها سعی می کند بهترین و در عین حال کمترین راه ممکن را برای اخذ ویزا، اقامت دائم، اجازه اقامت و … بیابد. همانطور که گفتیم قوانین مهاجرت هر سال و گاهی هر چند ماه یکبار تغییر می کند که مشکلات جدی برای متقاضیان ایجاد می کند. اینجاست که یک وکیل مهاجرت با دانش و تجربه خود به کمک این گونه افراد می آید و آنها را در روند درخواست ویزا یاری می دهد.

برای اینکه دقیقاً فعالیت های وکیل مهاجرت را بدانیم ابتدا باید با وظایف وکیل آشنا شویم و سپس وظایف وکیل برای مهاجرت را بیان کنیم. وظایف وکیل و مشاور حقوقی تقریباً یکسان و در مواردی متفاوت است. برای انتخاب وکیل و مشاوره حقوقی مهاجرتی این مقاله را آماده نموده ایم.همان طور که ذکر شد در ابتدا باید با مفهوم وکیل و وظایف او آشنا شوید که در این صورت درک مفهوم وکیل مهاجرت برای شما آسانتر خواهد بود. به نظر شما وکیل کیست و چه وظایفی دارد؟ یک تعریف ساده از وکیل شخصی است که مشاور و مدافع حقوق افراد ، نمایندگان دولت ها و مشاغل است.

برخلاف تصور عموم، وظیفه وکیل فقط حفظ حقوق مجرمان نیست. ممکن است به دلایل مختلف نیاز به تماس با یک وکیل داشته باشید. وکیل موکل خود را با توجه به شرایط هر فرد و بر اساس تجربه و اطلاعات او در زمینه مسائل حقوقی و در زمینه های مختلف راهنمایی و مشاوره می دهد. تمامی وکلا ملزم به گذراندن دوره ها و دریافت واحدهای درسی در دانشگاه حقوق هستند.

فارغ التحصیلان باید پس از فارغ التحصیلی در آزمون وکالت شرکت کنند. مرحله بعدی شامل تکمیل یک دوره 18 ماهه است. افرادی که می توانند تمام این مراحل را طی کنند می توانند مجوز وکالت بگیرند. از نظر قانونی، تنها دو نهاد زیر واجد شرایط درخواست این مجوز هستند و مجوزهای صادر شده توسط سایر نهادها معتبر نیستند:

  • انجمن وکلای دادگستری
  • شورای اجرایی مشاوران و وکلای قوه قضائیه

وکیل مهاجرتی در ایران وجود ندارد، در واقع وکلا برای وکالت در حوزه خاصی نیازی به گذراندن دوره های تخصصی در دانشگاه ندارند. کلیه وکلا می توانند پس از اخذ وکالت در کلیه دفاتر حقوقی و مهاجرتی مشغول به کار شوند. مهاجرت به کشورهای خارجی موضوعی حساسی است ، اما چه اقدامات و راه حل هایی وجود دارد که منجر به موفقیت مهاجران گردد. اولین چیزی که در مورد مهاجرت مهم است این است که بهترین وکیل مهاجرت را همراه خود داشته باشید که در تمام مراحل قانونی شما را همراهی کند و شما را به مقصد برساند. در واقع می توان گفت داشتن وکیل مجرب می تواند آینده و سرنوشت یک مهاجر را رقم بزند.

  • آیا صحت دارد که معتبرترین پروانه وکالت ، پروانه وکالت پایه است؟
  • آیا وکیل مهاجرت نیاز به مدرک حقوق دارد؟
  • ویژگی های وکیل مهاجرت چیست؟

افراد برای مهاجرت به سایر کشورها باید از قوانین و مقررات حاکم بر کشور مقصد اطلاعات کافی و لازم را داشته باشند و این امر تنها توسط یک وکیل مهاجرتی واجد شرایط امکان پذیر است. موسسه حقوقی افق فرشتگان یک موسسه مهاجرتی است که از بهترین وکیل مهاجرتی آشنا به امور مهاجرتی استفاده می کند. موسسه ما زیر نظر مستقیم وکیل دادگستری فعالیت می کند و دارای کلیه مجوزهای قانونی اعم از مجوز از وزارت کار ، تامین اجتماعی و امور اجتماعی و همچنین مجوز از وزارت علوم و پروانه وکالت معتبر می باشد.

وظایف وکیل

  1. ارائه مشاوره حقوقی به افراد، سازمان ها و مشاغل در راستای انجام امور حقوقی
  2. در صورت لزوم کلیه تعهدات قانونی و قضایی را از طرف مشتریان خود انجام دهند.
  3. همراهی ارباب رجوع یا تنظیم قراردادهای حقوقی اصولی برای آنها
  4. تفسیر قوانین و مقررات در پرونده و دادگاه
  5. تهیه و تنظیم اسناد قانونی

نقش وکیل مهاجرت چیست ؟

با بررسی دقیق وظایف یک وکیل، وقت آن است که وظایف یک وکیل مهاجرت را شرح دهیم. افراد ممکن است به دلایل زیر قصد مهاجرت به کشورهای دیگر را داشته باشند :

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • ویزای کاری

موارد ذکر شده سه دلیل و هدف مهم مهاجرت هستند. شاید برای شما سوال باشد که نقش وکیل مهاجرت چیست؟ وکلای مهاجرت که ویژگی ها و وظایفشان کاملاً با سایر وکلای مهاجرت متفاوت است، ابهامات را برطرف کرده و به سوالات متقاضیان پاسخ می دهند. با توجه به اینکه مهاجرت فرآیندی پیچیده و گاهی وقت گیر است ، باید با فردی که در این زمینه تجربه دارد مشورت کنید. ممکن است تمام وقت و پول خود را هدر دهید زیرا اطلاعات کافی در مورد قوانین مهاجرت ندارید. احتمالا شما در مورد قوانین کشورها برای مهاجرت سوالات بسیاری دارید و بسیار کنجکاو هستید. بنابراین داشتن یک وکیل مهاجرت مجرب که بتواند به درستی شما را در این مسیر راهنمایی کند ، ضروری است.

چگونه بهترین وکیل مهاجرت را پیدا کنیم؟

توصیه می کنیم برای ارتباط با یک وکیل با تجربه ، در ابتدا با دوستان و آشنایان خود که موفق به اخذ اقامت شده اند ، تماس بگیرید. زیرا این افراد به احتمال زیاد پرونده مهاجرت خود را به یکی از وکلای با تجربه و حرفه ای ارائه نموده اند.

راه دوم انتخاب از میان وکلای شناخته شده سطح شهر است. مشاوران حقوقی در سراسر ایران دفاتر قانونی دارند اما این بدان معنا نیست که همه آنها دارای صلاحیت بالایی هستند. بنابراین بررسی رزومه آنها و تعداد پرونده های موفق می تواند بهترین مؤلفه برای تأیید اعتبار آنها باشد. با این حال، چند راه آسان برای یافتن یک وکیل مهاجرت خوب وجود دارد :

  • تجربه کاری : یکی از مهم ترین عوامل یک وکیل خوب، تجربه اوست. سن یک وکیل ممکن است به خوبی نشان دهنده تجربه او باشد. البته وکیلی که سال ها در این زمینه کار کرده است تجربه خوبی دارد. البته در بین وکلای جوان افرادی هستند که با تجربه اندک توانسته اند در بسیاری از موارد موفق شوند. بنابراین استثناهایی در این زمینه وجود دارد که نباید به سادگی از کنار آنها گذشت.
  • جستجو در اینترنت و مطالعه نظرات مشتریان : راه دیگر برای یافتن یک وکیل مهاجرتی خوب جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی است. در این روش باید نسبت به نظرات کاربران حساس باشید و در صورت مشاهده نظرات ساختگی از انتخاب وکیل مورد نظر خودداری کنید. متاسفانه برخی از وکلا با گذاشتن نظرات جعلی سعی در فریب کاربران دارند. بنابراین ، به دنبال وکلایی باشید که نظرات واقعی و بازخورد کاربران را دارند. سایت‌های مهمان (وب‌سایت‌ هایی که وکیل مدافع هستند و توسط افراد بی‌ طرف اداره می‌شوند) بهترین مکان برای یافتن وکلای حرفه‌ ای هستند.

ویژگی وکیل مهاجرت خوب چیست؟

یکی از ویژگی های وکیل مهاجرت خوب ، داشتن تجربه در پرونده های مهاجرتی می باشد. علاوه بر در نظر گرفتن مجوزهای قانونی ، باید بدانید که وکیل شما دارای سال ها تجربه حقوقی به خصوص در زمینه مهاجرت است. از آنجایی که قانون مهاجرت پیچیده است ، وکیل شما باید در امور مهاجرت با تجربه باشد.

پس به دنبال متخصصان مهاجرت باشید و مدارک آنها را بررسی کنید. اکثر شرکت های حقوقی و وکلا در زمینه های مختلف حقوقی کار می کنند. انتخاب وکیل و شرکت مهاجرتی شانس موفقیت شما را افزایش می دهد. موسسه مهاجرتی افق فرشتگان که بر روی این زمینه تمرکز دارد ، تمام آخرین قوانین مهاجرت را می شناسد و با بهترین وکلای مهاجرت در تماس است.

بنابراین اگر به دنبال بهترین وکیل مهاجرت هستید، مطمئن شوید که فرد مورد نظر شما سابقه چندین ساله در این زمینه را داشته و با مراجع مربوطه در این زمینه آشنایی دارد. این دانش اولیه و اعتماد به مقامات مهاجرت مطمئناً هنگام رسیدگی به پرونده شما مفید خواهد بود. واقعیت این است که هر اشتباه کوچکی در پرونده مهاجرت می تواند منجر به مشکلات بزرگ شود.

در بدترین حالت ، حتی یک اشتباه کوچک می تواند صدمات جبران ناپذیری به بار آورد. حتی اگر بتوان خطا را اصلاح کرد ، ممکن است پرونده شما را به تأخیر بیاندازد و زمان بیشتری را در پی داشته باشد.از سوی دیگر ، بسیاری از برنامه های مهاجرتی نیازمند انجام فرآیند اداری هستند و هر اشتباه کوچکی عواقب منفی زیادی به همراه خواهد داشت. وکیل مهاجرت شما باید بسیار زیرک باشد و قبل از ارسال مدارک ، تمام جزئیات را در نظر بگیرد.

یکی از راه هایی که می توانید توجه یک وکیل نسبت به جزئیات پرونده را بدانید این است که با او در مورد پرونده مهاجرت خود صحبت کنید. مقررات پیچیده حقوقی می تواند هر کسی را گیج کند. این مسئله به ویژه برای کسانی که به دنبال مهاجرت هستند و مراحل اداری را درک نمی کنند صادق است. اینجاست که مهارت های ارتباطی قوی به عنوان یکی از ویژگی های بهترین وکلای مهاجرت در نظر گرفته می شود.

دکمه بازگشت به بالا