اقتصادیسلامت و تندرستیعمومیمعرفی کسب و کار

چگونه گانودرما می‌تواند به بهبود سلامت قلبی کمک کند؟

عوامل خطرساز قلبیعروقی چه هستند؟

انواع محصولات گانودرما دکتر بیز: بیماری قلبی‌عروقی نامی است که به هر بیماری، مانند حمله قلبی یا سکته مغزی، گفته شده که بر قلب و سیستم گردش خون (که خون را در بدن حرکت می‌دهد) تاثیر می‌گذارد. عوامل خطر بیماری‌های قلبی‌عروقی شامل فشار خون بالا و سطح بالای گلوکز و کلسترول در خون هستند. افرادی که فاکتورهای خطر قلبی‌عروقی دارند بیشتر از افرادی که فاقد آنها هستند دچار حمله قلبی یا سکته مغزی می‌شوند.

گانودرما لوسیدوم چیست؟

قهوه سوپریم دکتر بیز گانودرما لوسیدوم (Ganoderma lucidum; G lucidum)، که تحت عنوان «lingzhi» یا «reishi» نیز شناخته می‌شود، نوعی قارچ است که معمولا در طب سنتی چینی کاربرد دارد. در چین، گانودرما لوسیدوم به شکل مرسوم جوشانده و عصاره آن گرفته می‌شود (در آب جوشانده و له می‌شود)، یا در چای یا قهوه استفاده می‌شود. اخیرا به صورت عصاره در قرص و کپسول برای بازار غرب تولید شده، زیرا در حال حاضر در کشورهای غربی به امید بهبود سلامت قلبی‌عروقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف این مطالعه مروری

پژوهشگرانی از سازمان همکاری کاکرین سعی کردند این موضوع را مشخص کنند که گانودرما لوسیدوم در مقایسه با داروی دیگر یا داروی تقلبی – به نام دارونما (placebo) – درمانی موثر برای کاهش عوامل خطرساز قلبی‌عروقی محسوب می‌شود یا خیر.

آنچه که این مرور کشف کرد

پژوهشگران تا جون 2014 منابع علمی پزشکی را جست‌وجو کردند تا همه پژوهش‌های پزشکی مرتبط را شناسایی کنند. آنها در مجموع 5 مطالعه پزشکی را شناسایی کردند که گانودرما لوسیدوم و دارونما را در کل روی 398 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 مقایسه کردند. کیفیت کلی مطالعات ضعیف بود. داده‌های منتشر نشده برای دو مورد از مطالعات وارد شده به دست آمدند و یک مطالعه از چینی ترجمه شد. دوزهای روزانه گانودرما لوسیدوم بین کارآزمایی‌ها از 1.4 گرم تا 5.4 گرم متغیر بود. در 1 کارآزمایی، شرکت‌کنندگان گروه گانودرما لوسیدوم کپسول‌هایی مصرف کردند که یا فقط حاوی گانودرما لوسیدوم بود یا مخلوطی از گانودرما لوسیدوم (75% از وزن کپسول) و قارچ دیگری به نام کوردیسپس سیننسیس (Cordyceps sinensis) (%25 از وزن کپسول). طول دوره انجام کارآزمایی‌ها از 12 تا 16 هفته متغیر بود.

دو مورد از 5 کارآزمایی نتایج را برای شرکت‌کنندگانی که فقط با گانودرما لوسیدوم تحت درمان قرار گرفتن گزارش کردند، اما برای افرادی که با دارونما درمان شدند، گزارش نشد و بنابراین نمی‌توان از اطلاعات آنها استفاده کرد. 3 کارآزمایی باقی‌مانده با 157 شرکت‌کننده اطلاعاتی را برای انجام تجزیه‌وتحلیل ارائه کردند.

این اطلاعات نشان داد که گانودرما لوسیدوم یک درمان موثر برای کاهش قند خون، فشار خون یا کلسترول نبود. مشخص نبود که گانودرما لوسیدوم ممکن است گلوکز خون را پس از صرف غذا کاهش دهد یا خیر، زیرا تنها اطلاعات موجود در رابطه با این امر از یک مطالعه واحد با کیفیت نامشخص به دست آمد.

اطلاعات کافی برای تعیین بی‌خطری (safety) کلی مصرف گانودرما لوسیدوم وجود نداشت. یک مطالعه افزایش خطر آسیب‌های خفیف را در شرکت‌کنندگان دریافت کننده گانودرما لوسیدوم به صورت تهوع، اسهال یا یبوست نشان داد.

پژوهش‌های آتی در این زمینه باید شامل کارآزمایی‌های بالینی باشند که بهتر گزارش شده باشند

خواص سلامتی قارچ گانودرما چیست؟

از قارچ جان‌افزا برای تقویت دستگاه ایمنی بدن و درمان عفونت‌های ویروسی مانند آنفلوآنزا و اختلالات ریوی مانند آسم و برونشیت استفاده می‌شود.

گانودرما مواد فعال بیولوژیک همچون انواع استرول‌ها، پروتئین‌ها، پلی ساکاریدها، تری ترپنوئیدها و ملانین دارد که پلی ساکاریدها و تری ترپنوئیدهای آن به علت خاصیت ضد سرطانی، اهمیت زیادی دارد. اسپور این قارچ نیز دارای ترکیبات فعال با خاصیت درمانی می‌باشد.

بر اساس تحقیقات این قارچ باعث ايجاد تعديل در سيستم ايمني می شود، التهاب را از بين مي برد، توليد انرژي توسط ميتوکندري سلول ها را افزايش مي دهد و راديکال هاي آزاد را نیز از بين مي برد.

خود و هاگ آن، به بهبود برخی از بیماری ها و سلامتی بشر کمک مي کند. بزرگترين مزيت این قارچ، تقویت سيستم ايمني است. همچنین اين قارچ به بدن کمک مي کند تا با انواع فشارهاي فيزيکي مانند تروما، بيخوابي، تب، مسموميت، استرس رواني، عفونت، يا تشعشعات خود را تطبيق دهد.

گفته می شود قارچ گانودرما مانند يک تنظيم کننده عمل مي کند که سيستم ايمني بدن انسان را تنظيم مي کند. هدف اصلي اين گياه رديابي پاتوژن هايي مانند باکتري ها و ديگر ويروس هايي است که به بدن حمله مي کنند. اگر سيستم ايمني بدن مورد تهديد قرار گيرد ويروس، انگل، باکتري و قارچ هايي توليد مي کند که باعث بيماري مي شوند. استفاده مکرر از آنتي بيونيک ها، عوامل ضد ويروسي و داروهاي ضدقارچ باعث مي شود ميکروب ها نسبت به اين داروها مقاوم شوند. اما مصرف قارچ گانودرما اين مشکلات را برطرف مي کند. اين گياه به عنوان يک مکمل براي رفع عوارض جانبي ناشي از شيمي درماني در درمان سرطان ها محبوبيت بسياري يافته است.

ويژگي هاي ضداسترس در قارچ گانودرما باعث تقويت حافظه، کاهش تنش و تقويت قدرت تمرکز مي شود. علاوه بر اينکه، این قارچ براي درمان بيماري هايی مانند آلزايمر و زوال عقل که سالمندان را تحت تاثير قرار مي دهد بسيار مفيد است.

بعضي دیگر از فوايد سلامتي قارچ گانودرما عبارتند از تاثيرات آنتي اکسيدان روي بدن، تاثيرات مثبت روي سيستم گردش خون و سيستم تنفسي. به علاوه، تحقيقات نشان داده که اين گياه قادر به کاهش فشار خون بالا، متعادل ساختن سطح کلسترول و کاهش علائم برونشيت، آسم و ديگر مشکلات ريوي است.

خواص دارویی قارچ گانودرما چیست؟

قهوه گانودرما چیست؟

قهوه گانودرما نوشیدنی است که برخی از طرفداران آن می گویند طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد ولی بیشتر، توسط افرادی استفاده می شود که دوست دارند میزان مصرف روزانه قهوه خود را کاهش دهند و در کنار آن از مزایای سلامتی بی شمار گانودرما بهره مند شوند.

با وجود ادعای بازاریابان در مورد فواید قهوه گانودرما، اما هیچ منبع علمی تأثیرات سلامتی قهوه گانودرما را اثبات نمی کند و تا به امروز ،هیچ مطالعه ی علمی، اثرات سلامتی قهوه گانودرما را آزمایش نکرده است. با این حال، تحقیقات اولیه نشان می دهد که گانودرما به تنهایی، مزایای سلامتی خاصی را دارد.

علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه، به طور کلی، ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد به عنوان مثال، گزارشی در سال ۲۰۰۶ در علوم غذایی و تغذیه بیان نمود که مصرف قهوه ممکن است به جلوگیری از چندین بیماری مزمن (از جمله دیابت و بیماری پارکینسون) کمک کند ولی در همین تحقیق نشان داده شد كه مصرف قهوه با افزایش فشار خون بالا (یك عامل اصلی خطر برای بیماری های قلبی) مرتبط است. در حالی که گفته می شود گانودرما به فشار خون بالا و بیماری های قلبی کمک می کند (منبع: )

دکمه بازگشت به بالا